Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lest og lest her inne den siste tiden, og blitt så inspirert av alle dere flinke slankedamer. Kanskje særlig dere som ikke går på kurs, og som har selvdisiplin nok til å bli kvitt kiloene på egenhånd. Jeg bøyer meg i støvet for dere alle sammen!

 

Tenkte det var fint med en egen tråd, kanskje få litt oppbacking og innspill, og selvfølgelig for å ha noe å se tilbake på etterhvert. Jeg går på Maxikurs, og merker jeg er veldig opptatt av kosthold, trening og vektnedgang. Det er ikke alle andre rundt meg, så derfor søker jeg heller inn hit til dere som er litt mer likesinnet sånn sett. :)

 

Som sagt går jeg på Maxikurs, og planen slik den ser ut i dag er at jeg skal ned 20 kilo. 4,4 kilo har jeg kvitta meg med allerede, så det gjenstår 15,6 kilo som skal bort. Etter å ha lest flere tråder her inne sitter jeg og lurer på hvordan det vil bli når målet er nådd. Ser flere bestemmer seg for å ta noen kilo til, mens andre igjen sier seg fornøyd en liten stund før den egentlige planen. Jeg har ikke vært 20 kilo lettere siden jeg var ungdom, så jeg vet ikke helt hvordan det føles, eller hvordan jeg vil se ut. Lurer på om jeg også endrer på målet mitt, når tiden nærmer seg?

 

For 7 år siden gikk jeg på standardkurs, det var noen måneder etter at mitt første barn kom til verden, og på den tiden var jeg godt og vel 10 kilo lettere enn jeg er i dag. Jeg gikk ned 8 kilo på det kurset, men greide ikke holde vekten etterpå, og så har det jo kommet to barn til etter den tid. Svangerskapskiloene har sittet stadig bedre fast, og vi har kost oss med alt for mye god mat og god drikke. Så her sitter jeg da, hvertfall 20 kilo tyngre enn jeg vil være, og har endelig kommet dit at jeg kjenner at NÅ er det nok. Nå vil jeg ikke mer. Jeg HATER å se ut som jeg gjør. Gremmes når jeg ser bilder av meg selv. Blir lei meg når jeg tenker at det er sånn jeg ser ut, og sånn alle andre ser meg. Det er jo ikke meg! Det finnes nesten ikke bilder av meg lengre. Langt mindre bilder av meg og barna mine. Det synes jeg er trist. Når de vokser opp vil de ha en hel haug med flotte bilder fra alle de tingene vi har gjort sammen, men ikke ett eneste bilde som bekrefter at mamma faktisk var med. Jeg vil bli slank igjen. Sånn som jeg var da jeg møtte mannen min, og han ble forelsket i meg. Etter 11 år har selvfølgelig forelskelsen dempet seg, og gått over i noe helt annet, men jeg ønsker jo at han skal kunne se på meg og tenke at han liker det han ser. Nå kler jeg knapt av meg i samme rommet som han, om ikke lyset er slått av. Sånn skal det ikke være. Så nå skal jeg ned i vekt, både for min egen del, og for familien min sin del. Jeg gleder meg til å bli slank igjen, for jeg føler meg ikke som den feite, fæle dama jeg ser på de få bildene som liksom skal være meg.

 

Håper dere vil følge meg på ferden. :)

 

8/3: ALT for mye (Kurs 1)

15/3: - 0,9kg

22/3: - 1,2 kg

29/3: -1,1 kg

5/4: - 0,2 kg (hotellhelg med utskeielser!)

12/4: - 1 kg (? Veid hjemme, kursleder på reise)

19/4: - 1,1 kg

26/4: -0,1 kg

3/5: -1,7 kg Første delmål NÅDD! (Belønning: Ny sveis!)

10/5: -/+ 0 kg (Kurs 2)

17/5: -1,1 kg (veid hjemme, ingen kurskveld grunnet 17 mai)

24/5: - 1 kg

31/5: +0.2 g :)

7/6: - 2,1 kg

14/6: -0,8 kg

21/6: -0,5 kg

28/6: - 1,4 kg

5/7: -/+ 0 kg

12/7:

 

---------------------------

s-weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,2 TP i kveld, og kompliment om synlig vektnedgang fra venninner på trening. Det var hyggelig, selv om jeg merker at jeg sliter litt med å ta det til meg. Blir litt sånn "Øh, jaha... Nei, nå må du gi deg...". :)

 

Ønsker meg pulsklokke sterkt og inderlig, det må jo være enormt motiverende å trene med? Bare vente på lønn først.

 

Sliter med å rekke spise nok i løpet av dagen. Spiser kveldsmat nå, og er med det på knappe 1200 kcal. Og det er en av de bedre dagene, om man kan si det sånn. I går kom jeg meg ikke over 900 engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange TP på en dag, bra jobba!!

 

Og du - øv deg på å si 'Tusen takk, så hyggelig å høre!'

 

Tror det er litt typisk norsk (eller typisk jente??) å ikke ta til seg komplimenter, men det er faktisk lov!! Så neste gang noen sier noe hyggelig, enten de bemerker hårklippen, den nye buksa eller vektnedgang - si TAKK! Det føles godt. :)

 

Jeg har også lyst på pulsklokke, har bursdag snart så kanskje jeg skal ønske meg det. Eller så løper jeg jo glatt ut og kjøper en også, men prøver å bli litt flinkere med pengebruken, lol!

 

Hvordan klarer du å spise så lite?? Jeg kommer nesten alltid litt over de 1600... :) Men gode og sunne kilder til flere kalorier, hvis du sliter med å spise en ekstra brødskive, kan være avokado, nøtter og olje. Kommer opp som nei-mat men det er pga kaloriinnholdet, men de er alle bra for hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sivalur, så kjekt at du titter innom meg. :) Jeg vil gjerne bli bedre på å ta i mot komplimenter, men blir så satt ut at jeg helt glemmer takke i forfjamselsen. Blir heller nesten litt brydd. Men nå som jeg holder stø kurs på den smale sti, og har planer om å bli den rypa, så får jeg vel bare trene meg på å ta i mot komplimenter først som sist, eller hva? *hehehe* :)

 

Lurt å ønske seg pulsklokke til bursdagen. Virker som de finnes i alle prisklasser. Den i GR-shoppen ser veldig fin ut, synes jeg. Synd jeg allerede har hatt bursdag i år...

 

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg sliter sånn med å komme opp i rett antall kcal. Tror kanskje mye bunner i at jeg velger litt for magre varianter, og derfor lett havner bakpå. Samtidig spiser jeg langt flere måltider enn jeg er vant med fra før, og er derfor stort sett fremdeles mett når det er tid for neste måltid. Da er det begrenset hva jeg orker få i meg. Er inne i en ganske matlei periode også, der absolutt ingenting frister. Men nå kjøpte jeg meg sånne Bixit turbarer i dag, og tenker at det kan jo være et fint tillegg på de litt kjipe dagene. Har ikke turt åpne pakken enda, er så redd jeg ikke skal greie meg med bare én. Og når pakken er åpnet så er det liksom mer tilgjengelig (selv om de er porsjonspakket). Har ikke hatt en eneste sprekk så langt, og vil gjerne fortsette ha det sånn. icon11.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei,

først må jeg si at jeg er utrolig imponert! du er jo snart 1/4 på vei til målet ditt!

jeg er en av de som prøver å gå ned uten kurs.. men merker at det er vanskelig.. jeg har nesten stoppet opp så det blir nok internett kurs etter påsken..

 

jeg er en 165 cm høy jente som nesten veier 80 kg så har ganske mye å jobbe med..

hadde jo vært fantastisk å komme under 60 kg igjen men for å være ærlig så er jeg godt fornøyd på 65..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, 1905, jeg har ikke tenkt på det sånn at jeg snart har gjort unna en fjerdedel. Men det er jo sant. :)

 

Om du synes det er tungt å dra igang dette på egenhånd så kan jeg absolutt anbefale kurs. Jeg har aldri tatt internettkurs før, for her har jeg flust av kurs i nærområde så derfor har jeg valgt det. Det hjelper å måtte troppe opp for veiing en gang i uka, og jeg vil i hvertfall ikke være den som har gått opp! Det er kjempefin motivasjon, godt å ha noen som pusher litt på. Synes du det går greit med maten og sånn, eller føler du det bare stopper opp uten at du helt skjønner hvorfor? Husk at det er mange ting som spiller inn på vekta, salt mat og drikke med kullsyre binder vann, så det prøver jeg unngå dagen før jeg skal veie meg. Her skraper vi det mest mulig inn til beinet, vil ikke ha noen unødvendige faktorer som spiller inn på vekta. Hvert gram (ned) teller! teehee.gif 15 (eller 20) kilo er jeg helt sikker på at du greier, om du går inn for det. Har du egen dagbok/tråd her inne eller? Kommer gjerne på besøk med litt heiarop underveis, vi har jo omtrent akkurat like mange kilo vi skal ned, så det er hyggelig å ha noen å slå følge med på veien, og kanskje "konkurrere" litt med. clap.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

hyggelig å ha noen å konkurere med ja! har ingen tråd her inne.. men er heller aktiv i en del forum.. kanskje jeg skal starte min egnen tråd etter hvert.. blir vel heller omvent frem til etter påske ihvertfall.. jeg som kommer inn her og heier deg frem!! (du gjør jo en kjempe bra jobb selv da.. men litt heiing hjelper jo alltid på humøret)

 

problemet mitt er at maten og treningen går veldig bra.. mens vekten står stille.. ligger på ca 1600-1700 kacl per dag.. med ca 2-3 trimpoeng 5-6 dager i uken så er jeg rundt 600-700 kacl under.. har vurdert å gå ned til ca 1000 kacl under men er redd for å gå i sparemodus..

 

hva vill du gjort? hvor mye under ca ligger du (om du ikke har noe imot at jeg spørr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ikke gått ned så mye på kaloriinntaket, men heller forsøkt holde det jevnt oppunder 1600. Kanskje heller mellom 1500-1600 enn 1600-1700. Er ikke sikkert det er så mye som skal til, vet du.

 

Selv sliter jeg med å komme meg opp i nok antall kalorier, og er veldig redd for at kroppen skal gå på sparebluss, eller at jeg kommer til å gå på en kjempesmell den dagen jeg skal begynne stabilisere. Skal optimalt sett ha 1600, men er overlykkelig de dagene jeg greier få så mye som 1200. Det er aaaaaalt for lite. Mitt daglige energibehov ligger på 2200, og jeg har fin vektnedgang selv de ukene jeg greier få i meg 1600 daglig. Tror det er lett å falle for fristelsen å justere ned kaloriinntaket når vekta er treig, men tenk på ulempene det medfører på sikt. Hold deg rett oppunder maks 1600, så skal du se at det løsner igjen. :) Er du flink til å bruke matdagboka her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn hit, smula82 :) Jeg synes du virker topp motivert og godt rustet for å klare dette, det må jeg si. Det handler aller mest om å ha rette innstillinga, det er iallefall min overbevisning. Og den ser det ut til at du har. I tider hvor det kan røyne litt på, så let deg tilbake til det første innlegget ditt her, og les... Det vil hjelpe, garantert. For det vil (mest sannsynligvis iallefall) komme stunder der du er lei, har gått litt i stå, og har aller mest lyst til å la all fornuft fare.

Og om du mesterer de stundene der, ja, da er du faktisk garantert å lykkes!

 

Med det sagt tror jeg ikke at "null sprekker" nødvendigvis er noe å strebe etter, for vi MÅ jo kose oss også! Det er jo det GR handlder om, å legge om livsstilen sin. Det er ikke en slankekur, som når vi er ferdig med den går vi over til "vanlig mat". Jeg har problemer med å klare å kose meg med måte, så for meg er det akkurat nå en nødvendighet å hold emeg absolutt helt unna alt som heter sukker og sjokolade (som er mine store svakheter). Men jeg håper at jeg en gang i tiden kan klare å spise litt sjokolade hver lørdag, og være fornøyd med det. *gleder meg til den tida!*

 

Ser også du skriver noe om at du ligger litt lavt kalorimessig, det er veldig lurt å komme opp på minst 1500 kcal som du sier. Hva med å spise litt nøtter? Lage olivenoljedressinger til salaten? Eller spise avokado? Eller makrell i tomat og annet fet, men sunt pålegg? Da kommer du straks opp, det skal overraskende lite til...

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei calli! Helt enig i at innstilling spiller stor rolle. Vil man det ikke inderlig nok så greier man ikke ta jobben med det heller. For det er jo uten tvil en stor jobb å skulle gå ned mange kilo i vekt. Inspirerende å lese om dere andre som har holdt på lengre enn meg, det gir meg enda mer motivasjon til å greie det.

 

De første nesten 4 ukene av kurset spiste jeg makrell i tomat på hver eneste skive jeg spiste i løpet av dagen. Da greide jeg holde meg på et akseptabelt kaloriinntak. Nå må jeg finne en grei erstatter, for nå er jeg så lei makrell i tomat at jeg ikke får sagt det. icon11.gif Nøtter er kjempelurt, men er så redd jeg skal gå på en smell der også. Man trenger ikke skeie mye ut med nøtter for katastrofen er et faktum. Jeg prøver unngå sprekke, men da tenker jeg sprekke som i å virkelig miste kontrollen og stappe innpå MYE mer enn jeg bør. Jeg spiser en Troika hver lørdag, og synes jeg fortjener det. Anser ikke det som en sprekk, men et "kontrollert inntak" (som om jeg har noe valg, etter troikaen er det sørgelig tomt i skapene :) ). Jeg gleder meg også enormt til å kunne si meg fornøyd med bare "litt" sjokolade, og greie kontrollere meg uten å måtte gå inn for det, men enn så lenge er jeg ikke der. Føler meg utrygg i forhold til å skulle ha mye godteri i hus, eller oppsøke utsatte steder, så mannen kjøper den ene Troikaen til meg hver lørdag. For øyeblikket er det alt eller ingenting for meg, så da må det bli ingenting. Bortsett fra den skarve troikaen (mens jeg drømmer om mengder av potetgull, dip, smågodt og Cola... Sukk.). I følge kurslederen min har jeg tatt ut midlertidig seperasjon med sjokoladen. "Det er ikke meg, det er deg", osv. Om en stund kanskje vi kan prøve igjen, men akkurat nå funker ikke dette forholdet for meg. Haha.

 

Takk for lykkeønskninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes masse tråder her inne med sunt fett for å øke kacl intaket.. (hehe.. skulle ønske jeg hadde det problemet her er det motsatt problem)..

avokado funker bra.. også selger de nøtter i løsvekt på mange butikker.. jeg pleier å plukke med meg ca 15-20 gram når jeg vet at jeg skal trene, evt ser at det blir en sen middag.. har du bare 15 gram så spiser du bare 15 gram.. er ikke så mye som skal til.. 20 gram med cashew nøtter er rund 130 kacl.. og det er en liten håndful..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det nakkekoteletter til middag. Det funka også veldig bra for å få opp kaloriinntaket. knegg.gif Det er første gangen siden kursstart at vi har hatt en såpass tung middag, og jeg kjenner at det ikke er særlig forenelig med treningsmotivasjon. Maten ligger som en murstein i magen, og jeg har mest lyst til å innta horisontalen på sofaen, og bli der. Men jeg har kjøpt meg fitnessball i dag, og akter prøve den. Fant en video på youtube som så veldig lovende ut. :)

 

 

Noen andre som trener med ball?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha :) Jeg har også tatt ut separasjon! og det er definitivt MEG og ikke sjokoladen som har problemet... Jaja, denne GR metoden anser "vi" som terapi, og håper på å komme sterkere tilbake, en gang... Når jeg har kommet meg ned dit jeg tenker at jeg vil trives, kommer jeg til å starte å spise litt lørdagsgodt igjen, i vel gjennomtenkte mengder etc. Men nå er det også fullstendig stopp for min del, av den enkle grunn at jeg faktisk ikke klarer å stoppe i tide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sliten for tiden, og lurer på om det er det litt lave kaloriinntaket som har skylden for det. Trenger gjerne å legge meg nedpå litt på ettermiddagen, og kan glatt sove 2 timer og i tillegg få sove greit når kvelden kommer. Skjønner ikke helt hvorfor det er sånn, det eneste jeg kan tenke meg er egentlig at jeg får i meg for lite energi. Det er jo mye som tas ut av energi, jeg har trent nesten hver dag denne uka, og brent bort bortimot halvparten av det jeg har fått i meg. Det blir liksom ikke så mye å jobbe med, for kroppens del. Det må være derfor jeg er så sliten hele tiden. Det er i hvertfall ikke søvnmangel som gjør det, og jeg er definitivt IKKE gravid. Noen andre teorier? (Pollen kanskje??)

 

Hadde tenkt til å ta meg en dag treningsfri i dag, men ombestemte meg i siste liten, og dro for å danse Zumba. Men det er visst påskevikarer på senteret, og instruktøren var så dårlig at halve klassen forlot salen før vi var halvveis i timen. Meg inkludert. Trente et kvarter styrke, og dro hjem. Temmelig skuffa, men da ble det i hvertfall bittelitt trening, om ikke annet. 30 minutter "Zumba" og 15 minutter styrke, og jeg har fått enda et gulleple på treet mitt. :)

 

La meg i senga etter at jeg hadde dusjet, og ble vekket en times tid etterpå av at mannen lagde taco til middag. Helt perfekt, og jeg kjente jeg var skikkelig sulten da jeg satt meg til bords. Taco kan man faktisk spise en hel del av, det er jo egentlig bare kjøttet og skjellene man bør begrense mengden på (og ost, hvis man skal ha det!), ellers er det bare å lesse på med alt av grønnsaker, og salsa. Spiste to store porsjoner, og havnet på 429 kcal, inkludert et glass Solo Super. :)

 

Når ungene er i seng skal jeg innta horisontalen på sofaen her, og se om vi finner noe gøy på TV. Ser frem til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter! Helgen gikk strålende, uten utskeielser. Glemte spise potetgullet mitt på lørdag, så det ble møysommelig veid opp og lagt i skål i går kveld. Men så skjedde det noe helt nytt, noe jeg ikke har opplevd tidligere i mitt snart 30 år lange liv: Jeg spiste ett flak potetgull, og kjente at jeg egentlig ikke hadde lyst på! Skåla sto der ett par timer urørt, før jeg helte det tilbake i posen igjen! :eek: Så da måtte jeg inn på matsidene mine her inne og slette frimerkene jeg hadde lagt inn. Jaja, det er en første gang for alt!

 

Jeg er veldig opp og ned i forhold til morgendagens veiing. Har ikke vært på kurs på 2 uker nå, og veide meg bare hjemme her forrige tirsdag. Så i morgen får jeg fakta i klartekst, og jeg er skikkelig, skikkelig spent. Sånn godtvondt spent. Er så redd for å bli skuffet, vil ikke høre noe mindre enn minimum 2 kilo ned siden forrige kursveiing, og er redd jeg skal bli knallskuffa hvis jeg "bare" har gått ned 1,5 eller noe. Prøver tenke på grunner til at jeg ikke skal ha gått ned så mye som "forventet", men jeg har ikke hatt noen utskeielser, eller i det hele tatt vært i nærheten av å overstige mine tilmålte 1600 kcal. Jeg har dessuten trent stort sett hver eneste dag disse ukene, og må ha forbrent en hel del. Det er ingen indikasjoner på at jeg skal ha gått ned mindre enn 1 kilo i uka, men jeg er så redd for å bli skuffa! Vil så gjerne nå delmålet mitt (7kg) i løpet av dette kurset, og siste kurskveld er 3 mai. På en annen side vet jeg jo hvilken innsats jeg har lagt i disse ukene, og tenker at det er veldig rart om jeg har gått ned mindre enn en kilo i uka. De andre ukene har jeg ligget på rundt 1,2 så det burde ikke være noe annerledes nå. Og da begynner vi brått snakke -2,4 kilo disse to ukene, og delmålet mitt er 200 gram unna. Men er det realistisk? Kan jeg tørre håpe på det? Jeg er fryktelig redd for å bli skuffa, og det synes jeg ikke at jeg fortjener å bli heller, uansett hva vekta viser. Jeg har tross alt jobba for disse kiloene, og bør være fornøyd med det. Gaah, blir snart gal av disse tankene. Vil bare at morgendagen skal komme, sånn at jeg kan dra for å veie meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, forsøk åikke fokusere så innmari på vekta. Den kommer ikke alltid til å følge det du tenker at du "fortjener" eller tenker at er det som er mest naturlig. Noen ganger lever kroppen litt sitt eget liv :) Det er min erfaring iallefall, at det kan gå fint nedover, for så å stoppehelt opp eler til og med gå litt opp, uten at jeg egentlig sjkønner hvorfor. I den prosessen vi er i nå, tror jeg det er kjempeviktig å forsøke å ha et relativt avslappa forhold til vekta, FORDI det du skal være stolt over er IKKE hva vekta sier, men den innsatsen du legger i det! Og til syvende og sist vil selvsagt vekta følge etter :) Så om det er 1,5 kg ned eller 2 , who cares? Du er jo uansett på vei nedover, og slik som du beskriver innsatsen din sien du startet dette prosjektet, sier jeg uansett GRATULERER!!! :) Du er så flink! SÅ hold hodet hevet og vær bare STOLT- uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, callie. Jeg vet jo egentlig dette, og det er jo også dette jeg terper på for min venninne som er litt for opptatt av å "prestere" med en viss sum ukentlig. Og så er jeg ikke noe bedre selv! Håpløst tilfelle. icon11.gif Tenker det roer seg etter kurset i morgen. Jeg trenger bare en status på det hele, siden det er så lenge siden forrige ordentlige veiing. Jeg er vanligvis ikke så opptatt av dette, men føler det tilspisser seg nå med det lange oppholdet. Er stresset for at det kanskje ikke har gått så bra som jeg har trodd, eller noe. Selv om jeg vet at det har gått superbra. Nei, jeg vet ikke jeg. Jeg kjenner, og SER, uten tvil at kroppen er både smalere og strammere enn for to uker siden, så hva vekta viser er jo egentlig revnende likegyldig. Nå må bare morgendagen komme så jeg får veid meg, så kan hodet falle litt mer på plass igjen også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var da en kjip følelse å møte dagen med...? Nå er det jo fullt mulig at vekta viser nedgang på kurset ikveld uansett da, så ikke ta sorgene på forskudd!! Forøvrig må jeg si meg totalt enig med innlegget til calli!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurskvelden vel overstått, og det gikk heldigvis mye bedre enn fryktet. icon11.gif Kurslederen mente at jeg nok måtte regne med at jeg kanskje ville merke på vekta at jeg er så sinnssykt støl i dag, siden musklene er mye mer blodfylte og "stinne" enn vanlig. Jeg var nemlig på BodyPump i går, og gud hjelpe meg altså. Jeg klamret meg til gelerenderet på vei ut derfra, og greide knapt holde meg oppreist på grunn av spagettibein. Og i dag kjennes det ut som jeg har på meg en hel kondomdress laget av VONDT! Jeg har aldri i hele mitt liv vært så hinsides støl! Men nok om det, over til ukas lottotall: -2,1 kg siden forrige kurskveld. Det tilsvarer omtrent 1,1 kg siden jeg veide meg her hjemme i forrige uke. Man får vel si seg fornøyd med det, eller? Jeg fikk meg jaggu et rødt og fint "-5 kilos eple"-klistremerke i boka mi i dag også. Jeg har gått ned 5,5 kg hittils. 1,5 kg unna første delmål!

 

På disse to ukene har jeg skrumpet inn 15,5 cm også, hvorav 8 cm er fra den siste uka her. Jeg kan egentlig ikke forstå hvor mye jeg har skrumpet siden kursstart, det er helt sykt! 69 cm mindre totalt nå, kan dere tro det?? Bare midja er 15 cm smalere enn den var for 7 uker siden. Jeg synes jo ikke akkurat jeg er tynn og smekker nå, men kan virkelig ikke skjønne at jeg har vært hele 15 cm bredere rundt midja. Jeg må ha vært langt mer enorm enn jeg har følt meg, jeg kan ikke skjønne annet. Lår og rompe har skrumpet med 12 cm hver, og halsen er 4 cm smalere. Jeg er dessuten 11 cm smalere over brystet, og naturen er desverre ikke så god at det er ryggflesket som ryker først. Neida, puppene inneholder langt mer tilgjengelig fett som kan forbrennes. Det er ikke mye å skrive hjem om hva brystregionen angår lengre, for å si det sånn. icon8.gif

 

Men jeg er i hvertfall fornøyd (selv om jeg var sugen på 100 gram til... :) ), og stålsetter meg nå til dager med høy kosefaktor på matfronten. Jeg akter nå delmålet mitt asap, så jeg har planer om å holde meg på den smale sti hele påsken igjennom. Wish me luck! choceggsmiley.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte på første påskeutfordring i går, da vi fikk besøk på kvelden. Vi skulle spille brettspill og kose oss etter at ungene var i seng, og da må man jo ha noe å servere, sant? Kjente jeg måtte ta meg kraftig sammen i butikken, for ikke å pakke alt mulig dritt i handlekurven. Hadde på forhånd bestemt meg for å lage fruktsalat så jeg kunne spise det om ikke annet, så kjøpte jeg en pakke med sånne sjokoladekuler (Pops?) til de andre. Hadde igjen potetgull fra frimerkene jeg ikke brukte forrige helg, så jeg satt frem det også. Men gjestene ville også gjerne ha fruktsalat, enda godt jeg hadde laget en stor porsjon. :) Jeg sa i fra til alle sammen om at jeg ikke skulle ha verken sjokolade eller potetgull, så da ble terskelen for å forsyne meg langt høyere også. Jeg rørte ikke noen av delene, så det får man si gikk bra. Tror nok resten av påska skal gå helt fint nå, jeg fikk jo bevist for meg selv at jeg har selvdisiplin nok til å holde meg unna i går, så da er det ingen grunn til å velge noe dumt de andre dagene heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påska er godt og vel halvveis unnagjort, og det har gått veldig, veldig bra med mat og godteri. Jeg har bare spist det jeg skal spise av mat, og det nærmeste jeg har kommet en utskeielse var den lille dæsjen med vaniljesaus på fruktsalaten her om dagen. Men jeg har ikke oversteget kalorigrensa en eneste dag, og er fornøyd med det.

 

I dag hadde vi besøk, og vi grillet i finværet. Jeg lagde laksefileter i folie med grønnsaker, og det var helt nydelig. Hadde en spiseskje med ekstra lett creme fraiche på laksestykket mitt, og det smakte utrolig godt! Her om dagen grillet vi grillskiver og pølser, og jeg må ærlig innrømme at laksemiddagen i dag var hundre ganger bedre enn grillskivene med fettrand på. Tok bort fettet og svoren altså, men synes det var mye fett i kjøttet også. Det blir fisk på grillen neste gang også, så får mannen ha grillskivene i fred for meg!

 

Om jeg skal klage på noe denne påsken, så må det være at hele treningsuka mi ble ødelagt av mandagens BodyPump. Jeg har vært helt ødelagt i beina hele uka, de to første dagene greide jeg ikke gå uten å støtte meg. Helt grusomt, kjentes ut som om musklene var i ferd med å revne der inne. Jeg har kommet frem til at jeg må ha overbelastet eller gjort noe galt da jeg trente. Det var ikke vanlig stølhet som herjet denne kroppen, det er jeg helt sikker på. Jeg har vært støl mange ganger før, og de smertene jeg har hatt denne uken opplevde jeg faktisk som skremmende. Så jeg har ikke vært istand til å trene, jeg har knapt vært i stand til å gå på toalettet på egenhånd (!), så jeg har ikke gjort annet enn å sitte på ræva i sofaen. Utrolig irriterende, jeg hadde planlagt hele uka her nøye, og sett meg ut fellestimer for hver dag, som jeg ville dra på. Først i dag, 5 dager etter BodyPump, greide jeg trene igjen. :) Men, men, jeg får gi full fres neste uke, nytter ikke sture over noe man ikke råder over.

 

I kveld er det lørdag, og troikaen ligger klar!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var årets påskeferie overstått, og alt har gått på skinner. Denne helga har jeg fått to nye gullepler på treet mitt, så det er vel ikke nødvendig å si at det har blitt en del trening disse dagene. 8 trimpoeng bare i dag, det er jeg godt fornøyd med. 1 time Zumba og 2 mil på sykkel! *klapper meg selv på skuldra* Men det er bare deilig, jeg har hatt en god del å ta igjen etter så mange dager som ufrivillig inaktiv denne uka. Er spent på morgendagens veiing, men jeg har ikke syndet nevneverdig denne påsken så det bør ikke være grunn til å grue seg. :) Tror kanskje jeg har gått ned under 1 kilo denne uka, men det er i grunnen helt greit når jeg kjenner etter. Prøver ikke fokusere så mye på vekt, men nå som første delmål er så innen rekkevidde så blir det jo selvfølgelig at jeg tenker en del på det. :D Skikkelig bonus at jeg har søndagsfølelse i dag, og at det er tirsdag i morgen. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så utrolig flink du har vært i påsken !!!

Skulle ønske jeg hadde litt av den motivasjonen :)

 

Påsken er heldigvis unnagjort, og det er hverdag igjen :)

Så flink du har vært med nedgangen, 1 kg i uken er jo driiiit bra !!

 

Som calli sier over her er det lurt å ikke alltid fokusere bare på vekten, for det kommer tider der den står stille, selv om man gjør alt rett... Kroppen har forskjellige platå, en vekt man har hatt over lengre tid tideligere eller lignende...

 

Ser du skriver att du har barn. Jeg har selv 2 stk, en gutt på 6,5 år, og en jente på 2,5 år. Og jeg har vært sammen med mannen min i 11 år, noen lunde likt med deg ?

 

Gleder meg til å følge deg fremover, jeg blir her inne stort sett hver dag.... :D

 

Lykke til med uken !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...