Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tusen takk for skryt! Jeg er superfornøyd med at jeg greide målet mitt, etter forrige ukes stusselige nedgang var jeg sikker på at jeg bare kunne skyte en hvit pil etter å greie 7 kilo innen kurs nr. 2. Hvem skulle trodd at jeg kom til å oppleve svimlende 1,7 kilo på én uke?? Det er sånn som stort skjer alle andre enn meg. Jeg greide målet, og det gir meg supermotivasjon til å fortsette! ;)

 

Er egentlig på vei i seng, men måtte svinge innom her for å se om det var noe liv her inne, og jaggu sitter heiagjengen klar så sent på døgnet også. Dere er gull verdt! Har nettopp kastet i meg en liten neve cashewnøtter for å komme i mål med de siste kaloriene, så nå er det tannpuss og nattinatt her. I morgen skal jeg på Zumba med min splitter nye pulsklokke. Gleder meg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisørtimen er bestilt, i morgen ryker lokkene (og en god slump fra lommeboka...). Gleder meg til å bli ny! ;)

 

Har tenkt litt på delmål videre, og tror ikke jeg skal ha et så stort delmål neste gang. Nå hadde jeg jo 7 kilo som første delmål, og jeg tenker at det har enkelte uker føltes uendelig langt unna. Så til neste kurs setter jeg meg som mål ha greie 7 kilo da også, men jeg har et delmål innen den tid og det er på -10. Rundt fint tall, så det er jo greit å ta stopp for å klappe seg selv på skuldra når man kommer dit. Det er i underkant av 3 kilo dit, og da har jeg ca 4 kilo til etter det før kursmålet er nådd. Høres ikke det greit ut da? Som belønning for innfridd kursmål skal jeg koste på meg en tur på spa! Usikker på hva delmålbelønningen blir, men kanskje det kan være litt nytt tilskudd i klesveien? Det er ikke til å legge skjul på at det tynnes i rekkene i garderobeskapet. Så sent som i helga måtte jeg kvitte meg med en hel, svær plastsekk med tøy som er blitt for stort. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Mindre delmål er knall, ja! :)

Mitt neste delmål er 75 kg - fordi det er et pent, rundt tall og jeg liker å feire dem. :D

Dit er det "bare" 3 kg, så det burde være overkommelig.

 

Og å sette opp belønninger er også bra - nye klær og spabehandling er omtrent der jeg har lagt meg også! ;)

 

Lykke til med frisørtimen, deilig med "sommerklipp" og å bli litt "dullet med". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk vil jeg se et nytt titall når neste kursmål er nådd, og det er jo også et fint mål i seg selv. Det titallet har jeg ikke sett siden jeg ble gravid med storejenta mi! Det har vært et fjernt tall å tenke på, så nå ble jeg litt paff ved tanken på at jeg er der når neste kurs er over... :eek: Pene runde tall er til for å feires. ;) 3 kilo er jo pis åf keik, eller hva? Gleder meg til å feire med deg. :D Har du andre tanker om aktuelle belønninger, enn klær og spa? Jeg merker at jeg kommer litt til kort der, når spiselige belønninger ikke er et alternativ lengre... Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dillaa

Gratulerer med vanvittig flott nedgang, mange kilo og nådd delmål!! ;)

 

Så utrolig flink og målbevisst du har vært! :D

Det står det virkelig respekt av altså...

Har lest gjennom hele tråden din og syns du har en sunn innstilling.

 

Sprøtt dette med å bli tynn sant?

Vi er liksom på vei! :)

Herlig.

 

Klapp på skuldra tild eg, og så ønsker jeg deg en heeerlig dag!

Den frisørtimen har du virkelig fortjent altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk vil jeg se et nytt titall når neste kursmål er nådd' date=' og det er jo også et fint mål i seg selv. Det titallet har jeg ikke sett siden jeg ble gravid med storejenta mi! Det har vært et fjernt tall å tenke på, så nå ble jeg litt paff ved tanken på at jeg er der når neste kurs er over... :eek: Pene runde tall er til for å feires. ;) 3 kilo er jo pis åf keik, eller hva? Gleder meg til å feire med deg. :D Har du andre tanker om aktuelle belønninger, enn klær og spa? Jeg merker at jeg kommer litt til kort der, når spiselige belønninger ikke er et alternativ lengre... Hehe[/quote']

Man får slike "oppvåkninger" av og til! Men du så herlig å se at det nærmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur
Har du andre tanker om aktuelle belønninger' date=' enn klær og spa? Jeg merker at jeg kommer litt til kort der, når spiselige belønninger ikke er et alternativ lengre... Hehe[/quote']

 

Når jeg når mitt første delmål på 80 (pt 3,4 kilo igjen!!) så har jeg tenkt å unne meg nye negler! Enig i at det blir litt vanskelig med belønninger ja, klær, spa, manikyr, pedikyr (er jo forsåvidt 'spa' det også), hårklipp, en ny god hudkrem, nytt treningstøy, eller hva med en kinotur/konsert? Spørs hvor mange delmål du har frem til du når målet da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Alt du liker å gjøre/kjøpe kan egentlig fungere som belønning:

En god bok, leie inn hushjelp for storvask, avtale med besteforeldre e.l. at de skal sitte barnevakt slik at du og mannen kan ta en tur på kino/konsert, evt. ta kinotur med jengegjengen (om det er langt mellom de turene også), bestille storbyhelg (om dere har økonomi til det), ridetur, hyttetur eller båttur, og så videre.

 

I det hele tatt: Prøv å tenke opplevelser i stedet for mat, og "nytte"-/nytelsesgjenstander - pulsklokke, kanskje, eller en iPod til treningsmusikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig lesing! GRATULERER med flotte 7 kg ned! :D

 

Belønning, hm, synes du har fått mange gode tips her allerede. Det jeg setter mest pris på selv, er faktisk (noe så kjedelig som) å kjøpe nye klær. Bare å gå i prøverommet, å kunne plukke med seg mindre størrelser fra gang til gang. Det er det tonnevis med motivasjon i for meg. SIst hadde jeg som mål å komme under 75 kg før jeg shoppet klær, det var et mål jeg satte meg i februar var det vel. Og først nå kunne jeg ut å shoppe. Vektnedgangen tok litt lenger tid enn beregnet gitt, men GUD, så deilig det var!!! Så for meg er dette med klær tingen, men kanskje du skal sette deg et skikkelig mål, litt frem i tid, så blir det ekstra herlig å nå det!

 

Og til det du sier om å innstilling, her tror jeg du har funnet nøkkelen til å lykkes faktisk. Du tør å se på "din nye identitet" som en reell mulighet, og da går det rette veien, helt garantert! Du er ikke bare halvveis til målet nå, du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dillaa: Takk for det, det føles godt å være på vei! Og en stor klapp på skuldra til deg også, du er snart ferdig jo!!

 

Høst: Ja, ikke sant! Jeg blir enda mer motivert av å se at tall jeg ikke har sett på åresvis endelig nærmer seg, er du også sånn?

 

Sivalur: For en fin belønning! Nye negler tror jeg sannelig at jeg også skal koste på meg. Da blir man sommerfin på hendene også. Lurt å skjemme bort kroppen med behandlinger, både kropp og sinn trenger det når man er på vei ned i vekt! Takk for tips!

 

GreyMinerva: Ja, det har du helt rett i. Opplevelser er mye kjekkere enn spiselige fristelser akkurat nå også. Storbyhelg/kjærestehelg har vi ønsket oss lenge, men det er så himla vanskelig for oss å få barnevakt, selv for bare én natt. Minstemannen vår har litt ekstra behov, og det er veldig, veldig få som i det hele tatt tør ta ansvar for han. Og for 2 dager siden fikk mellomsten vår diagnosen Cøliaki, så nå er det vel sikkert håpløst å finne noen som tør påta seg ansvaret for han også. :D Storejenta vår tar alle i mot, hun feiler det ikke noe som helst, så hun er en fryd å ha på besøk, visstnok. Sukk. Men kanskje jeg skal spandere på meg en husmorferie med venninner? Jeg vet det er flere av de i gjengen min som desperat trenger noen dager fri til shopping og champagne. ;)

 

Calli: Takk for det! Klær er definitivt noe man på ett eller annet tidspunkt må handle inn en del av, når man går ned i vekt. Jeg merker godt at det begynner bli lite jeg ser særlig fin ut i, for tiden. De er blitt for store, og det er ikke særlig flatterende. Mange av favoritt-tunikaene mine har jeg måttet kaste, jeg ser rett og slett diger ut i dem. Klær er definitivt en super belønning for delmål, og veldig nødvendig også. :)

 

 

---

 

 

I går var jeg på Zumba med pulsklokka mi. Så kjekt det var! Til alt hell var favorittinstruktøren min der også, og hun motiverer meg alltid til å gi 110% hele timen. Det er så GØY! Jeg er bare et eneste stort glis hele timen, og selv om svetten siler i strie strømmer, og jeg ser ut som en overmoden plommetomat i ansiktet så tenker jeg at det er så gøy at jeg kunne gjort det hele dagen. Jeg elsker Zumba!! Og da jeg spent klikket meg inn på oppsummeringen fra treningsøkta kunne jeg fornøyd lese av et resultat på nesten 700 kalorier forbrent på den ene timen! Det er jo helt galskap!! Så utrolig gøy, bare det i seg selv motiverer jo til å gi bånn gass på timene!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Oh, der er vi TO!! Jeg har også hatt sååå lyst på sjokolade idag!! Var til og med i butikken og kjøpte meg den minste melkesjokoladen. Men da jeg kom tilbake på kontoret bestemte jeg meg for å spise mellommåltidet mitt først, 2 knekkebrød med makrell i tomat, og etterpå trengte jeg ikke den sjokoladen så mye lenger likevel. Den ligger fortsatt i vesken og der kan den jo bli... :)

 

Du ser sikkert dødskul ut!!! Skulle ønske jeg kledde sånn lugg, men dessverre, med mitt hår blir det bare krøller i luggen, så det har jeg gitt opp, lol!

 

God helg, håper søtsyken roer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greide du holde deg borte fra fristelsene i går?? Du var superflink som greide bestemme deg for å ikke spise den alikevel, når du først hadde kjøpt den. Det er styrke, det! Her gikk det greit, smurte meg to skiver med røkt laks og ruccola istedenfor. Lå en del under på kaloriene, tipper det er derfor jeg var så sinnssykt fysen også. Det gikk i hvertfall over etter at jeg hadde spist, og så hjalp røkalaksen på å få opp kaloriene også, sånn at jeg kom i mål. :)

 

Jeg er sååå fornøyd med den nye frisyren min. Jeg trodde ikke jeg hadde hår som egnet seg så godt til lugg egentlig, men det er utrolig hva litt stylingprodukter og rettetang kan gjøre altså! Bruker kanskje 5 minutter ekstra på badet, og det synes jeg det er verdt når jeg er så fornøyd som jeg er. :) Det hjalp utrolig på selvfølelsen å få rydda opp i kråkereiret. Får så utrolig mange kommentarer som går på at folk nesten ikke kjenner meg igjen, fordi sveisen er ny og jeg har gått ned så mye i vekt. Når man føler seg fin er det enklere å ta i mot komplimenter også! Anbefaler alle å spandere på seg en ny fresh frisyre i forbindelse med større vekttap, det setter liksom kronen på verket. Nå gleder jeg meg til å gå en stadig slankere sommer i møte, med fiiin pannelugg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Har veldig lyst å se luggen din nå, lol! Men skjønner at du ikke vil poste bilde altså. :D

 

Så flink du var med fristelsene da!! Jeg klarte meg ikke helt i mål dessverre... den sjokoladen jeg kjøpte, ligger fortsatt i veska, men etter løpeturen som jeg nesten droppet men likevel kom meg ut på, så ble det et påskemarsipanegg til Fantastic Four filmen.... :) Velvel, det ble det som ble 'kveldsmaten' min igår da. 280 kcal med frimerker - yikes!

 

Ny dag og nye muligheter! Ha en fin dag i solen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Det var jo skikkelig kult da!! Så tøff lugg! Du var jammen søt. :D Har du egentlig stritt hår eller krøller? Kråkereir - det er det jeg tenker om mitt hår også... blir liksom aldri bra uansett... Skal til frisøren 16. mai, men tror ikke jeg tør klippe lugg da. Får miste noen flere kilo først hvertfall, hehe!!

 

God helg, nyt den med god samvittighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spesielt stritt hår, men det er ikke snakk om store korketrekkere heller. Store og små bølger, vil jeg heller si. Hehe. Det kruser seg helt forferdelig når håret er nydusja, så det ser jo ikke ut i måneskinn! Kjøpte meg en sånn pumpeflaske med noe gugge som demper den verste krusinga, og i kombinasjon med rettetanga blir det riktig så bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i bursdag i går, og jeg dristet meg til å smake litt av det som ble servert. Startet med en liten porsjon gele for å tilfredstille det verste søtsuget, og så ventet jeg i nesten 1 1/2 time før jeg tok ei flis av bløtkaka. Regnet på det, og det var i grunnen ikke noen krise. Jeg lå under kalorimessig (som vanlig), pluss at jeg hadde frimerker igjen som jeg kunne ta av. Avsluttet dagen med 1 times rask gange, og brant av 421 kcal i følge pulsklokka mi. Det dekket både kaka og geleen, pluss litt til. Jevn og god puls sørget for maks uttelling på fettforbrenninga, det var skikkelig motiverende!

 

I morgen starter nytt kurs, jeg gleder meg til det. Spent på om jeg har gått ned noe denne uka, men med mensentrollet som herjer kroppen så spørs det da! Innstilt på stillstand etter kanonnedgang forrige uke, så jeg blir i grunnen ikke skuffet såfremt det ikke er snakk om oppgang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kurs 2 igang, og jeg hadde ingen endring fra forrige uke. Nøyaktig samme vekt som sist tirsdag, men nå hadde jeg både mensen og ødem, så jeg var i grunnen forberedt på det. Er så lei av denne dumme kroppen som samler vann i bøtter og spann, og har derfor fått time til fastlegen for å få noe vanndrivende som kan hjelpe meg å bli kvitt det de dagene det er verst. Mamma er helt lik, og sånn var min mormor også. Familiearven sin, det... :) Har tatt en vanndrivende tablett i dag, og er allerede 1,3 kg lettere enn jeg var for 4 timer siden. Er det mulig å holde mye vann, eller??! Enda ca 5 timers virkningstid igjen på medisinen, så jeg er spent på om jeg har fått ut det verste nå, eller om det enda er mer å ta av. Ringene sitter definitivt løsere, og sokkene gjør ikke vondt lengre. Det er da enda noe. Spent på hvordan neste ukes nedgang blir, det må da bli en akseptabel slump, sånn som forrige uke. Kan ikke skjønne noe annet.

 

Ellers kreka jeg meg avgårde til Zumba i går, til tross for at formen har vært bedre. Har greid pådra meg en kraftig forkjølelse, men nå har det i hvertfall sluttet kjennes ut som om brystkassa står i brann hver gang jeg trekker pusten. Jeg har aldri noen gang svettet mer på en Zumbatime, enn det jeg gjorde i går. Det hang tunge dråper av svette i håret mitt! Æsj!! Greide ikke gi 100%, men fikk 600 kcal på pulsklokka alikevel, så jeg er fornøyd med det. Var ute og trilla tur med tvillingvogna i går også, tidligere på dagen. Ble 550 kcal der også, så jeg fikk et nytt gulleple på treet mitt, og er fornøyd med det. Nå er det rett før treet mitt forsvinner og et helt nytt dukker opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dillaa

For en fantastisk triminnsats!!! :)

Jeg er viirkelig inponert altså!

 

Med den innsatsen og alt vannet som nå skal forlate kroppen er jeg sikker på

at du får flott resultat neste uke!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

1,3 kg på noen timer !!!

Jammen godt du fikk de tablettene....

 

Så flink du er som kommer deg på trening selv med en forkjølelse. Lett å gi etter, å heller hvile da... Men ofte så kan forkjølelsen svettes ut, eller man blir dårligere av en slitsom økt... :) Slik er det i alle fall med meg...

 

Lykke til med kurs nr 2 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Virker som om jeg greide kvitte meg med det meste i starten. Har vært mer normal dogåing etter det. Merkelig å være tissatrengt hele tiden, i hvertfall kort tid etter at man har vært på do og tissa mye. Hehe. Drikker ekstra for å ikke bli dehydrert, er visst effektive piller, dette.

 

Tror jeg fikk svetta ut det verste av forkjølelsen ja, Elisabeth. Pleier som regel slå ene eller andre veien, alt ettersom hvordan utgangspunktet er. Hadde det vært Zumba på tirsdagen så hadde jeg holdt meg hjemme, for da gjorde det så vondt i brystet at jeg nesten ikke orket puste vanlig engang. Men brystsmertene ga seg i går, så da satsa jeg på at det gikk greit. Og det gjorde det heldigvis. Stadig bedring, og da er det ingen grunn til å sluntre unna treningen. Særlig ikke Zumba, det er jo så GØY! :) Flere enn meg som er bitt av den basillen eller??

 

Sitter og googler etter Nike Shox. Skal finne meg en modell jeg liker ekstra godt, for det skal nemlig være belønningen min når jeg har greid delmål 3 (-14 kg). For innfridd delmål 2 (-10 kg) tror jeg at jeg skal koste på meg nytt tøy, selv om nye negler også frister... Hm, blir litt bortskjemt av alle disse belønningene, merker jeg! Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skulle jeg egentlig hatt veiedag, men det var 17 mai, og ingen kurs. Vekta mi her hjemme er helt på tur, den viser mer på morgenen når jeg kun har på undertøy, enn vekta til kursleder viser på kvelden og jeg er fullt påkledd. Gikk alikevel på vekta bare for å få en viss pekepin, og i følge den har jeg gått ned 1,1 kg siden forrige kurskveld. I realiteten tror jeg nok vi snakker mer 1,5 kg, hvis jeg skal bruke tidligere erfaringer til hva vekta mi viser VS vekta til kursleder, men siden jeg ikke får kontrollert det med kursleder så sier jeg meg fornøyd med -1,1.

 

Ellers gikk 17 mai veldig greit. Jeg spiste det jeg hadde planer om å spise, og ikke noe mer enn det. Siden jeg har barn som går i 2. klasse er det vi som har ansvaret for 17 mai-arrangementet i bygda her. Jeg hadde kioskvakt fra 09.00-11.00, men ble stående der til 12.00 fordi det var sånn trøkk, og de som hadde vakt var underbemannet. Jeg rakk ikke hive i meg annet enn en turbar til frokost, og lunsjen kunne jeg bare skyte en hvit pil etter også. Vi var hjemme her rundt 14.00, og da spiste jeg mellommåltid siden vi skulle begynne på grillinga ikke så lenge etterpå. Siden jeg manglet såpass mange kalorier fra frokost og lunsj kunne jeg med god samvittighet spise både spareribs, maiskolbe og grillpølse med god samvittighet. Ikke akkurat lavkalorimat, men for én dag får vi håpe at kroppen tåler mat med litt høyere fettinnhold. Spiste 200 g spareribs, masse salat, 1 maiskolbe og 1 grillpølse (go' og mager). Resten av dagen gikk "etter boka", og da jeg la meg var jeg fremdeles 300 kcal i minus, men det orket jeg ikke stappe i meg på trass, middagen lå som en stein i magen fremdeles. Trua i meg kveldsmat og litt frukt, og 300 kcal til hørtes bare uoverkommelig ut, rett og slett. Men ingen fare, tenker at når jeg har spist så fet mat som jeg gjorde i går så er det greit om jeg ikke fyller dagsrasjonen maks.

 

I kveld blir det Zumba og corebar, spent på hva pulsklokka har å si om den økta...

 

Begynner bli skikkelig utålmodig etter å komme meg over -10 kg nå, føler jeg har ligget og vaket på denne vekta her "evigheter". Om 6 kg har jeg BMI under 28, det gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hørest ut som du har hatt en travel og fin 17 mai ! :)

 

synst du var flink som kom såpass bra ut med grillmaten ! Bra gjort, med - 300 kcal på selveste 17 mai ! Det klarte ikkje jeg...hehe !!

 

Åh, kjenner til følelsen å vente på å bikke en grense. Jeg venter på - 25 kg ! Da skal jeg feire med jordbær og fancy champis til 400 kr flasken :)

 

Ha en flott onsdag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travel 17.mai på deg! Men sånn er det når en har skolebarn, alle må trå til for å få i stand en fest!:)) Jeg var i FAU for 2 år siden, (jeg også bor i en bygd), og det var myyye forarbeid + selve dagen, ja! Men hva gjør vi ikke for barna våre?

 

Så flink du er med kcal.! Jeg håper jeg snart er inne i den gode stimen igjen, og at alt går automatisk.... Dagen har gått helt etter planen, så jeg tar dag for dag til det sitter!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...