Gå til innhold

10 uker, 10 kilo


Gjest nueva vida

Anbefalte innlegg

Ja helgen kan bli spennende. ....... Skal feire bursdag til 14 år gml sønn på lørdag OG mandag.... Men går det som jeg vil blir det ingen utskeielser i forhold til mat.

Men ett lite kakestykke er ikke til å unngå , bare ta MYE mindre enn vanlig..

Har 2 diabetere i fam også må finne no godt til de..., noe for meg det kanskje som ikke skal ha sukker selv ?

 

Sol - varme og hygge kvelder, God helg alle sammen så snakkes vi på mandag til veiing !  weeeee spennende. 

 

Minimax. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar
Gjest superida

vekten idag viste 110,3 noe som er det samme som sist mandag, men innimellom der har jeg jo veid 114,2... så nesten så jeg kan skryte på meg å ha gått ned 3,9kg ;) hehe neida... det var vel igrunn kun vann, så noe skryt skal jeg vel ikke ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Oppe kl 07.15

Rett på vekta

- 2,2 ......yess!!

 

 

Hvordan legger jeg inn sånn......sånn som vises hver gang jeg poster noe..?

 

Da kan jeg skrive :

 

Uke 1 : 112 - 109,8, ned 2,2

Uke 2 : 109,8 -

 

 

 

Minimax 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax
vekten idag viste 110' date='3 noe som er det samme som sist mandag, men innimellom der har jeg jo veid 114,2... så nesten så jeg kan skryte på meg å ha gått ned 3,9kg ;) hehe neida... det var vel igrunn kun vann, så noe skryt skal jeg vel ikke ha...[/quote']

 

Startet ikke du på 112 da ?

Da blir nedgangen bra :D

 

 

Minimax 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superida
Startet ikke du på 112 da ?

Da blir nedgangen bra :)

 

 

Minimax 

 

JO jammen.... :) (trodde sikkert jeg var i en annen tråd hehe) godt det er noen som er litt mer observante enn meg ;)

da endrer jeg til: vektnedgang denne uke 2,4kg WIIIIIIHUUUUUUUU!!!!!!! :D

Jeg har jo så mange delmål her inn i denne tråden at jeg blir helt tussete, har nå igjen 4,3 til målet om 106 innen 17.mai, 7,6 igjen i målet om 10kg ned på 10 uker, og 10, igjen til målet om tosifret innen vi drar til usa...

 

Uke 1: 112,7kg 10,0 igjen til mål

Uke 2: 110,3kg 7,6 igjen til mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sebbe72

Hei jenter:)

 

Så super flinke dere er. Det er enda to uker igjen til jeg går på vekta. Jeg prøvde her om dagen, men den virket ikke, tok det som et tegn... Hi hi.. Jeg var på Roger Waters konsert med the wall igår, og da hadde jeg på meg ei bukse som ikke passet for noen uker siden. Da måtte jeg ligge på sengen for å dra opp glidlåsen og fikk ikke igjen knappen. Igår satt den som et skudd gitt... Morro...

 

Helge har gått veldig bra for min del. Er velig inn i det å spise hver tredje time og drikke minst tre flasker vann, hver på 0,7 dl.

 

Ønsker dere en flott uke og stå på, dette klarer vi.

 

Jeg ser også at båtpussen går forover og gjett om jeg glede meg til å få den ut:)

 

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest superida

åh Sebbe 72, så morro da ;)

og båt..... sukk! jeg drømmer om båt, men aller først må vi ha oss båtplass... det pleier gjerne å være en fordel...hehe. vi bor jo 50 meter fra oslofjorden, og 300meter fra to båthavner så det bør jo være en mulighet... PLUSS at mannen har "kapteins-utdannelse" (vet ikke hva det heter jeg, men han kan iallefall være kaptein på alle verden båter og skip) så båt BURDE vi ha :D

hvor har dere båt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Digg når klærne passer igjen ja!! Jeg har en bukse som jeg nå får igjen knappen på og har brukt litt, deilig å få den på seg igjen, men siden den nok egentlig er _litt_ trang enda så må jeg ha en løstsittende genser på, for den presser flesket opp og ut, lol!!!

 

10 uker - 10 kilo igjen

9 uker - 9 kilo igjen - dette går jo så det suser!! Klarte 1 kilo på første uka, og det er første gangen siden jeg begynte å fokusere i februar at jeg har gått ned en hel kilo på en uke!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sebbe72

Hei jenter:)

 

Dagens trening er over,en deilig start på dagen. Hadde tenkt å ta en runde med styrke også, men magen var for tom. Det får holde med spinningen.

 

Det er jo så deilig å se resultater, en kjempe guts til å stå på videre. En knapp her og en knapp der, bare å få på seg buksene er en seier i seg selv jenter.

 

Jeg sprakk litt med popcorn i går, mannen min og jeg må ha popcorn til Wallander... Vi popper selv da, så jeg saltet veldig lite.

 

Dere er så urolig flinke og det er så moro å lese om fremgangen deres. Det gir meg en kjempe motivasjon til å virkelig klare det denne gangen.

 

Vi har båt i Lagahølet, Røyken. Bor ved Oslofjorden vi også Superida. Håper på en knall fin sommer så vi får brukt båten masse.

 

Ha en kjempe flott dag videre jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

I går var siste bursdagsfeiring i denne omgang, klarte med med maten og tok kun ett lite stk kake ca 400 kca - fyttirakkern. Men holdt meg innenfor 1600 så er tålig fornøyd , selvom jeg skal ligge mellom 1300 - 1500 pr dag.

 

Til helgen skal jeg på jentetur......håper jeg får i meg Nok mat. Det har lett for å kun bli 3 måltider på de turene........

 

Men om jeg skal drikke øl, så skal jeg likevel spise all maten ikke sant ?

Skal ikke bytte kca i maten med ølen......? Sant?

Min erfaring er att jeg går litt opp i vekt da jeg drikker....noen andre som har erfaringer der ?

 

Hva er det Beste å drikke?

 

Minimax 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Det beste å drikke er jo vann... ;)

 

Synes ikke du skal bytte alle kaloriene i maten mot øl nei! Du bør spise 5 måltider om dagen uansett, men du kan jo spare litt på kaloriene hvis du har tenkt å drikke øl. Sikkert også lurt å ha litt kontroll på ølinntaket - og eventuelt drikke øl med lavt kaloriinnhold, har ikke det kommet nå, eller er det bare i USA?

 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Så klart vann er best , vet det men nå har jeg bestemt meg får å ta noen øl og tenkt å kose meg med det.

Jo tror vi har no som heter lite ølmog det er vel mindre kca i , trooor jeg da..

 

Takk takk, turen blir nok bra ;)

 

Minimax 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Det skal være lov å kose seg litt. ;) Vet ikke hvor mye øl du pleier å drikke, jeg liker ikke øl selv, så drikker det aldri, men siden du nå er bestemt på at du skal ned litt, så kan du jo prøve å holde igjen på mengden av det. Et par tips for å drikke mindre øl, er å nyte hver slurk og ikke bare 'bøtte nedpå' og som med vin, drikk et glass vann mellom hvert ølglass. Kos deg med ølet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sebbe72

Minimax:)

 

Selvfølgelig er vann det aller beste, men vi har jo lov til å kose oss litt innimellom. Kan jo ikke bli helt fanatiske heller....

 

Jeg er ikke sånn kjempe glad i øl, men en varm sommerdag så smaker det faktisk godt. Jeg drikker da Tuborg Lite som har mindre kcal en vanlig øl. Det smaker helt greit. Ellers er jeg veldig glad i cider og de har også kommet med mye færre kcal en vanlig. Passer meg ypperlig, da jeg ikker er noe glad i altfor søtt. Dette får du kjøpt i helt vanlige butikker.

 

Et godt råd: Pass på måltidene dine. Det er kjempe viktig. Om det er tre hovedmåltider, så spis to små måltider i tillegg. Jeg syns skyr er et bra alternativ. Spis også måltidet ditt før du spise evt godteri, kanskje har du mistet lysten på det innen du er ferdig. Kjenner meg selv veldig godt der, det er ikke alltid like lett å motstå fristelser. Spiser man alikevel godteri, ok spist er spist....;)

 

Uansett, man har lov til å kose seg med god samvittighet noen ganger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Ja jeg skel kose meg litt. ;)

 

Men alt med måte,  noen få øl og litt potetgull men ellers Skal jeg klare det assa!

.

Vet jeg blir mye mer imponert av meg selv når jeg har klart denne helgen.

Skal skrive ned alt jeg spiser men tar ikke med meg vekta ( til maten ) den får bli hjemme !

 

 bring it on !

 

Minimax 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Først må jeg jo skryte av dere damene da, så flinke dere er :D

 

Min uke har vært bra. Vært veldig flink med maten, men ikke med trimmen. Har av ulike grunner vært veldig sliten, og da står ikke trim på topp-prioritering, for å si d sånn. Men jeg har jo tatt av over 2 kg, så det er nyydelig!

 

Blir mere trim i uka som kommer, startet dagen i går med en trimrunde i nærmiljøet med bakker og greier. I dag har det vært hardt hagearbeid i mange timer, så det teller jo det.

Ang øl og alkohol: jeg går opp når jeg drikker det. Jeg drikker veldig sjelden, men de gangene jeg gjør det er det opp i vekt. Vi får vennebesøk i helga, så da blir det noen vinglass. Jeg har ikke lyst da, fordi jeg vet det vil føre til oppgang. Jeg får nippe veldig tregt til glasset, slik at jeg ikk drikker for mange glass :)

 

Ha en flott uke, dette greier vi!

 

26.april: 92,2 kg ;) ---------- 10 uker, 10 kilo

2.mai: 90,0 kg, ned 2,2 :) --- 9 uker, 7,8 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Så flott ned12, men seriøst....vi kan vel ikke forvente de tallene hver uke fremover? Over 2 kg mener jeg..

 

Neida drikker ikke så ofte jeg heller men det er som "du sier" ...sammen med gode venner er det godt med ett glass ;)

 



 

Minimax 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

ned12 - her er det du som skal ha skryt!!! Dæven døtte, 2,2 kilo på EN UKE???? What's your secret, girl???? Jeg som var grisefornøyd med min ene kilo, lol!

 

Neida, jeg er fortsatt fornøyd. Blir en kilo til i løpet av neste uke (er planen hvertfall ;) ). Du må jo hvertfall bare fortsett med hva det nå er du har gjort. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sebbe72

Ned12:) så utrolig flink du har vært. Du vet at du gir kjempe motivasjon til oss andre. Det må ha vært kjempe gøy å veie seg da. Stå på videre, dette klarer du superbra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Det motiverer videre både med såpass nedgang, og med ros.

Enig der, Minimax, vi kan vel nesten ikke legge lista der..hehe... Jeg håper på mellom 0,5 og 1 kg denne uka! Men det er større utfordringer denne uka, siden vi skal ha venner på besøk. Må bare holde tunga rett i munnen, da ja. Men det er jo vi som har besøk, så da kan jeg jo styre maten utifra mitt slankeprogram. Lage sunn mat, og selv bestemme hva som skal serveres. Slik sett er det bedre å ha besøk, enn å være på besøk! Det skal lages sjokoladekake..hm... Vi har barn, og de har barn, og da er det liksom en selvfølge iflg mine søte små ;) Og sjokoladekake er jeg svak for....

 

masse lykke til jenter! Håper vi alle får en positiv veiing mandag!

 

Hauger og lass med slanke- og trimmeklemmer til dere <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sebbe72

I dag tok nyskjerrigheten overhånd. Jeg byttet batterier på vekta og hoppet i det. Ble utrolig skuffet, 100,2 kg.... Det er MYE det. Men det skal sies at jeg er veltrent, så speilbilde og str på klær tilsvarer at jeg veier mindre. Nå kan jeg angre for at jeg ikke veide meg ved starten for noen uker siden. Kroppen min er vel møkk lei av slankekurer som aldri fullføres, så det tar vel litt tid. Prøvde på lavkarbo i vinter frem til to uker før påsken og åt meg ut av buksene mine. Min trøst er jo at de går på igjen.

 

Nå skal jeg veie meg til mandagen igjen. Jeg holder meg på ca 1600 kcal pr dag. Hvor mye er dere på?

 

Litt deilig å kunne gå inn her og fortelle "alt";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommer2010

Damer, jeg vil være med! Trenger all den motivasjonen jeg kan få. Denne gangen MÅ jeg klare det. Er 173 og veier 89,8.. Ikke noe drømmescenario akkurat, men det er jo derfor jeg er i gang (atter en gang) og nå skal virkelig stå på for å nå målet. Er dritt lei av å se på de flotte klærne som henger i skapet og ikke passer..

 

Det ser ut som om dere alle er godt i gang. Jeg "begynte" på mandag (begynner forsåvidt nesten hver mandag) men nå tar jeg det ett steg lenger og skal høste masse informasjon og motivasjon fra forumet. Tenker å skrive ned alt jeg spiser i nettdagboken, ingen unnasluntring der. Har regnet ut at jeg ligger på meny 2, med 1600 kalorier, men vil forsøke å spise litt mindre i ukedagene så jeg har litt å gå på i helgene. Heldigvis har jeg over middels mye å gjøre på jobb så jeg glemmer ofte at jeg er sulten. Til tider har jeg faktisk satt på alarmen for å minne meg på mellommåltidet. Tidligere i år har dette vært en sjokolade, men nå er det veid opp brød og pålegg, bedre det! ;)

 

Jeg håper å klare å gå ned 10 kg til vi skal på sydentur to uker i august, det hadde vært drømmen :D For noen år siden veide jeg 75 kg og da var jeg ganske fornøyd. Denne gangen skal jeg ikke jakte på de siste 5 kg, men stoppe der og melde meg rett på et "Hold vekten kurs". Heller fornøyd på 75 kg enn å gå opp igjen alt sammen!

 

Ønsker dere alle en strålende torsdag, håper den blir fin!

 

Startvekt 2. mai: 89,8 kg

Første delmål 1. august: 79,8 kg

Foreløpig matchvekt: 75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...