Gå til innhold

Jeg rocker- gjør du?

Gjest Synsegulla

Anbefalte innlegg

Gjest Synsegulla

Jeg kjøpte meg en rockering på 1,2 kg i mars. Planen var å lære å bruke den, men det var ikke så lett, så den ble satt i boden litt. Men i går og i dag har jeg prøvd og fått litt sving på det, og min plan er å rocke bort en slapp hengemage i løpet av sommeren. Rocking trener kjernemusklene og bidrar til en bedre holdning, som gjør at vi ser slankere ut, så på den måten blir det kanskje som en slags punktslanking?

Jeg er 116 cm rundt livet på det tykkeste nå, og kommer til å bruke denne tråden til å rapportere om hvor mye jeg rocker og om det blir noen cm borte. Jeg vet at mange av dere har rockeringer hjemme og håper mange av dere vil være med meg og rocke.

Hiv deg med da vel?

Hilsen Synsegulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei synsegulla:)

Jeg rocker også! Synes det er en behagelig form for trening, og når jeg rocker foran tv'n, glemmer jeg helt at det er trening jeg driver med. Jeg rocker ca. 20 min om dagen.

Jeg måler meg ikke, dette er fordi jeg blir så frustrert om det ikke gir resultater... Og jeg gir fort opp om resultatene ikke kommer. Men jeg gleder meg til å følge deg og dine mål her inne.

Hva plasserer du rocking under, om du fører det inn under "trening" her på VK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bra motivasjon, takk skal du ha! Har en rockering hengende, brukte den en del da den var ny for 3 år siden, tok den frem igjen for et par måneder siden men har liksom ikke helt kommet i gang... jeg jogger og trener styrke, men hadde vært fint med 10 minutter rocking på kvelden i tillegg!

Så jeg er med - og heier på oss begge!

Rock on! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har jeg fått tilbake min rokkering og er klar til å bli med på dette løpet. Er ikke særlig flink., men får veldig vondt av å bare rokke et minutt. Tenker det kommer seg etterhvert som jeg rokker og musklene tar imot ringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Nå har jeg bare rocket litt i går og litt i dag, og jeg tror magen ramler av snart. Den er så vond! Skikkelig. Kan ikke ta på den nesten, kan ikke få en klem av kjæresten min uten at det gjør vondt. Skal jeg bare fortsette i morgen da eller bør jeg vente en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør gjøre det som føles riktig for kroppen. Kanskje stå over en dag, og så ta en kort økt imorgen..?

Jeg gjør stadig vekk samme 'feilen' med rockeringen. Den gangen den var ny, holdt jeg ikke på så lenge i strekk, for jeg måtte jo først få det til, og dermed fikk jeg en gradvis økning og ikke så vondt. Nå som jeg har teknikken inne, er det lett å hive seg på i 10 minutter i strekk - og neste dag er det så vondt at jeg ikke orker 1 minutt en gang, og så går det uker til neste økt! Nå har jeg ikke kommet i gang helt enda, pga at jeg har så vondt i ryggen og tør ikke utsette den for rocking helt enda. Skal til behandling imorgen, håper det hjelper såpass at jeg kan komme igang. Da gjelder det at jeg klarer å holde meg til max 2 minutter de første par dagene og så øke gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Berre begynn forsiktig med rockeringen for så å øke på litt etter kvart! :-) Gjerne berre 2 min til å begynne med.

Var veldig vondt når eg begynte å rocke og eg blei litt blå, men etter berre nokre dagar var det ikkje vondt lenger. Ein blir rett og slett vant til det.

No står eg 20-25 min og det er ikkje vondt i det heile tatt.

Husk på å rocke begge veiar for maksimal effekt!

Eg synes sjølv det har hjelpt veldig for å få ein slankare midje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Tredje dagen nå. Rocket 8 min i dag, dvs jeg prøvde i 8 min, det er jo ikke sammenhengende, det får jeg ikke til. Og det var grusomt, jeg måtte gi meg fordi blåmerkene i sidene er så vonde. Leggene gjør også vondt etter utallige brutale møter med rockeringen.

Rosalilje: Hvor mye har du krympet rundt livet? Føler du at magen henger mindre også? Det er det jeg ønsker meg. Hvor lenge har du rocket?

Sivalur: God bedring! Heng deg på når du er klar :D

Stopp: Vi får holde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei igjen!

Eg har ikkje målt akkurat kor mykje midja har krympa, men kjenner det på buksene at det har hjelpt godt + at eg har blitt mykje "fastare i fisken":-) Og litt mindre lovehandles.

Men har jo kombinert det med anna trim og sunnt kosthold også, så det er vel ein kombinasjon av fleire ting!

Har rocka sidan begynnelsen av februar,20 min 3-4 ganger i veka.

Lykke til vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Så flink du er da. Jeg ble så blå at jeg måtte ta det rolig. Tror 10 min 2-3 ganger i uka til å begynne med er passe, så får jeg øke etterhvert som jeg blir bedre og ikke blir så blå. Dagens økt på 10 min er unnagjort. Fornøyd med det. Kjenner hoftebeina har fått juling igjen. Noen andre som henger med eller ønsker å bli med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

10 minutter i dag også. Svetten renner og jeg blir andpusten. Det irriterer meg noe så vannvittig at jeg ikke får til dette skikkelig. Plukker opp rockeringen sikkert 100 ganger på 10 minutter. Men jeg gir meg ikke. Lurer på å ha pause i morgen, så jeg ikke blir så blå. Flere som rocker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Jeg rocker også litt. Gjorde det mye mer før, men nå går jeg på internettkurs og fikk det inntrykket av min kursleder at rockering liksom ikke er så effektivt. Det synes jeg høres litt rart ut, men jeg har derfor ofte valgt å heller trene på annen måte enn å plukke opp rockeringen. Men det er jo gøy å rocke da, og jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det må ha en viss effekt på sideflesket. Jeg har en sån tung rockering - 2 kilo tror jeg, og merker jo at jeg kan bli støl hvis jeg står lenge nok. Teknikken sitter fint så jeg kan rocke og gå samtidig - det hender jeg gjør det for at det ikke skal bli så stillestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Strikke?? Samtidig?? Dæven... jeg kan strikke og se på tv, og rocke og se på tv - men alle 3 på en gang tror jeg hadde blitt for tøft... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Da er jeg igang! Rocket 3 minutter igår, 1,5 i hver retning. Tror det var greit å begrense det såpass, så får jeg kanskje fortsatt idag. Kunne lett blitt stående i 10-20 minutter, men da får jeg bare så vondt at det ikke blir rocking på flere uker igjen. Nå har jeg tenkt å ta en gradvis tilvenning, og håper at jeg kommer ordentlig igang.

Forresten, når kursleder ikke mener at rockering er så effektivt, så tror jeg det har å gjøre med kaloriforbrenning. Tross alt så er det jo begrenset hvor mange minutter man holder på, og pulsen kommer vel heller ikke så veldig opp, så det er nok litt begrenset hvor mye kalorier man forbrenner med dette. Hvis noen har pulsklokke, kan de kanskje teste? Og skal man ned i vekt, må kalorier inn være mindre enn kalorier forbrent. Derfor vil det nok 'lønne' seg bedre med en løpetur enn 10 minutter rocking. Men tar man rockingen i tillegg til kondisjonstrening, så tror jeg det bare er positivt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Ble ingen fortsettelse på rockingen på tirsdag, men igår fikk jeg en ny økt. Tok 2 minutter i hver retning, gradvis økning her.. :) Det gjorde ikke vondt, så glad jeg tok det rolig på mandag. Satser på 2,5 minutter i hver retning ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest Sivalur

Har dere gitt opp rockingen??

Jeg har økt på med et halvt minutt per side om gangen, og er nå oppe i 3,5 minutter i hver retning, 7 minutter totalt.

Har forresten fått meg pulsklokke, prøvde med den forrige helg og mener det ble ca 25 kcal på 5 minutter. Når jeg er oppe i 10 minutter totalt skal jeg bruke pulsklokka igjen og se hvor mye det blir. Mener det tilsvarer rolig gåtur - så da skal man jo holde på ganske lenge for at det gir uttelling på kaloriene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Neida, har ikke gitt opp. Har vært traveltravel noen dager nå, bare. Denne uka skal jeg øke til økter på 15 min. Jeg blir skikkelig sliten av det altså. Planen er å rocke tirsdag-torsdag-lørdag denne uka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Synsegulla: Så bra! Jeg har ikke faste dager for rocking, gjør det gjerne om kvelden mens vi ser på tv og kan gjerne ta flere kvelder i strekk, hvis jeg bare husker det... har lyst til å komme opp i 10 minutter i løpet av uken, da må jeg rocke minst 3 dager hvis jeg fortsetter med å øke med 1 minutt per gang. Forøvrig er vi på trenden:

http://www.kk.no/869624/rock-deg-til-smal-midje-paa-30-minutter

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deWilish

Er det mulig å få bort en såkalt "babymage" med rockering? Etter å ha fått 3 små på kort tid, er magen min stor og henger litt. Jeg skjemmes noe forferdelig over denne og noen har til og med spurt meg om jeg er gravid igjen??? Så... Magen må bort! Snarest! Hjelp!

Jo - Jeg har en rockering fra clas ohlson på 1,5 kg, og har prøvd den ett par ganger. Men, jeg får det ikke til!!! Og det er vondt der ringen treffer meg. Lurer på om den er for tung til å begynne med..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...