Gå til innhold

Jeg rocker- gjør du?

Gjest Synsegulla

Anbefalte innlegg

Gjest Sivalur

For å få magen bort må man både spise riktig og trene variert. Det sies at man ikke kan punktslanke noe. Men jeg tror jo denne rockingen hjelper på magemuskulaturen og at man kan få strammet opp litt mer enn om man bare sitter på trimsykkelen f.eks.

Så jeg vil si, bare sett igang. :D Tror ikke rockeringen er for tung (kommer litt an på hvor høy og tung du selv er?). Min rockering er vel 2,2 kilo ca og det gikk fint å begynne med den. Begynn forsiktig, et par minutter i begynnelsen til du har fått det til, og så kan du øke på.

Hvis du vil sjekke om ringen din er passe vekt til deg, og også finne litt instruksjoner, er dette en fin side som inneholder det meste du trenger å vite:

http://www.sports-hoop.com/indmain_sportshoop.aspx

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deWilish

Oki, og takk:) Tenkte å bruke rockeringen i tillegg til treninga jeg gjør nå i håp om at magen forsvinner litt fortere da. Har øvd litt idag, og begynner å få det til nå. Måtte bare finne riktig teknikk. Er ikke så flink til det ennå da, for den faller ned OFTE, men klarer 4-5 runder på det meste nå. Er litt øm etter dette, men det går seg vel til etterhvert:) Morsomt er det iallefall:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

deWilish, det er bare å øve, snart har du taket på det!! :)

Igår ble det 8 minutter rocking, 4 i hver retning. Satser på 9 minutter ikveld, 4,5 i hver retning. Gradvis økning fungerer fint, klarer nå å rocke hver kveld uten å vri meg i smerter! :D Gleder meg til å komme opp i 15-20 minutter uten at det gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deWilish

Har brukt rockeringen idag også. Har rocka 10 minutter om dag de siste to dagene, og jeg er helt mørbanka i midja, selv om rockeringen er mer på gulvet enn den slenger rundt meg. Er ikke så flink til det ennå nei, men jeg gir ikke opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Nei man må ikke gi opp, det gjelder å gjøre litt hver dag! Plutselig en dag så holder du ringen oppe hele tiden og da blir det lett. :D

Jeg har altså ikke fått rocket siden tirsdag - arg!! Skulle gjøre det ikveld men glemte jo hele greia. Må legge inn huskealarm på mobilen tror jeg! Hvordan klarer dere å huske at dere skal rocke? Synes det er greit med den andre treningen, der setter jeg opp hva jeg har tenkt å gjøre (hvertfall i hodet mitt) og da klarer jeg holde meg til det, men rockingen er mer sporadisk og da blir den altfor lett glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Da er jeg oppe i 10 minutter rocking, 5 minutter hver retning. Glemte å ta på pulsklokka, men skal huske det neste gang jeg rocker - om det blir ikveld eller onsdag..

Hvordan går det med dere andre, blir det dreis på rockeringen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Prøver nå å rocke 10 minutter hver kveld. Igår ble det riktig nok glemt. Men ikveld ble det rocking og nå husket jeg pulsklokke også!! 70 kalorier ble det på 10 minutter, så sånn sett ikke så verst... hvis jeg holder ut en halvtime så blir det jo greit, men jeg tror nok man skal satse på å gå tur eller løpe eller noe utenom, for å få fart på kaloriforbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Ja, helt klart. Jeg svømmer 1-2 timer utenom hver uke. Men jeg håper på å få strammet opp magemusklene mine etter to tette svangerskap og keisersnitt med å rocke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg strever enda altså. Nå sliter jeg med motivsasjonen også. Mulig jeg prøver meg hver dag neste uke, kanskje det hjelper å øve hver dag? Nå øver jeg hver tredje. Vanskelig dette skulle være da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

I begynnelsen når man skal lære seg å rocke, tror jeg det helt klart er en fordel å prøve hver dag! Trenger til gjengjeld ikke holde på så lenge, da blir du bare gul og blå rundt midjen. Men 2-3 minutter morgen og kveld, så har dere snart teken på det! Motivasjonen er det verre med for min del også, har blitt noen dager siden forrige rocking nå. Ikveld skal jeg prøve å lure inn 10 minutter mens jeg ser på tv.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...