Gå til innhold

Noen som vet hvorfor samme aktivitet gir forskjellig kcal og trimpoeng?

Gjest HL86

Anbefalte innlegg

Jeg har registrert jogging, 8km/t i 40 min to dager på rad nå.

Første dagen fikk jeg 2,4 poeng og en mengde (husker ikke nøyaktig) kalorier forbrent, mens neste dag fikk jeg 2,0 poeng og nesten 100 kcal mindre for samme registrering.

Er det noe jeg ikke har fått med meg her? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Gjest 78model

Annbefaler innkjøp av pulsklokke. da har du kontroll på kcal. er kjempe greit å bruke og veldig motiverende. Merker godt forskjell på aktivitetsnivået og kcal forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om lignende problemer hvis man glemmer å registrere vekten en uke, kan det være at du har glemt det?

Er enig med 78modell i at pulsklokke er veldig bra, trimpoengene her jo bare et gjennomsnitt utifra vekten din, mens en pulsklokke vil være beregnet utifra hvor mye akkurat du har trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Gjest mallorcablusen

Hei,

Jeg er enig i at det er veldig motiverende å bruke pulsklokke for å holde styr på hvor mye kalorier man bruker på en treningsøkt.

Kaloriforbruket vil dessuten være mer nøyaktig med pulsklokke kontra vektklubben. Dette er fordi pulsklokken er programmert med standardformler som beregner kaloriforbruket ut fra alder, kjønn, vekt og treningsintensitet, mens vektklubben ikke tar høyde for den faktiske intensiteten av treningsøkta. På iform.nu står det likevel at kaloriforbruket kan avvike med 25% blant de ulike typene av pulsklokker på markedet.

Jeg syns også det er veldig motiverende å bruke appen Endomondo til å se hvor lang turen har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...