Gå til innhold

Meny forslag på 1600 kcal...


Gjest minus10

Anbefalte innlegg

Er det noen som vil fortelle hva de spiser i løpet av en dag. Noen ganger blir det veldig ensidig og du går litt lei... Jeg går hjemme om dagen med sønnen min på 7 mnd og da er det noen ganger ikke så lett å få alt til å gå opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandra

Hei!

Jeg ligger på meny 2 Altså 1600 kalorier, i går klarte jeg å spise så mye. (begynte søndag) Men, jeg tror også det er litt lettere å spise det man trenger når man er hjemme, og kanskje å ikke overspise også. Jeg er selv hjemme med en liten prins, og jeg føler jeg har mer oversiktt over hva jeg spiser nå, en det jeg hadde før da jeg gikk på skolen.

 

Men, her er hvertfall menyen min fra i går.

Frokost: havregrøt

Lunch: 3 knekkebrød med pålegg

Middag: fiskepinner, poteter, og råkostsalat.

Mellom: restene etter råkostsalaten fra middagen.

Kvelds: to skiver kneip med pålegg.

 

I tillegg drikker jeg melk til alle skive/knekkebrød måltid. Og jeg spiser frukt innimellom.

 

Jeg har aldri spist mellommåltid før, men det gjorde ganske godt faktisk. Søt-trangen min som pleier å komme ca 19 - 20 kom ikke i det hele tatt. Og jeg følte meg mer mett i natt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

 

Forslag:

Frokost - 2 skiver brød (helt fullkorn/grovt) med 3% magerost, kalkunfilet og paprika + krydder + 1 0,1% yoplait yoghurt

 

Mellom - 1 eple og 1 Biola markjordbær yoghurt

 

Lunch - 1 pære, 2 skiver brød med Go' og mager leverpostei med agurk og krydder.

 

Mellom - 1 knekkebrød med Sans Hvitost og paprika

 

Middag - Kyllingfilet, litt ris, salat og toros karrisaus laget på vann

 

Mellom - kaffe latte med lettmelk (ekstralett) og suketter

 

Kvelds - 1/2 nutrilett bar ELLER 1 appelsin

 

På denne menyen skal du kunne komme opp i 1600 kcal. Regulet middagen etter hva du skal følge. Tenker du skal ligge på ca 500 kcal på middag?

 

Hvis du har problemer med å komme opp i kcal, spis litt mer i mellom-måltidene, ha litt nøtter eller mandler i yoghurten eller bruk litt lett majones eller magert smør på brødskiva :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...