Gå til innhold

Slutte å spise sjokolade!!!


Gjest lise80

Anbefalte innlegg

Gjest iamikke

Takk Minimax og Frukt 87! Skal vi se da om jeg klarer det! : P,:) el no sånt?

:D nei, det går ikke! : ) :) ; )

Gjør nok noe feil, men skal øve litt til!!!

Og takk til deg Nessi87 for treningstips!

Idag så er det den store dagen for god? mat eller skal vi si nei-mat?

Har en plan om å lage en fruktsalat med alt av frukt+litt rosiner og valnøtt. Det er snadder det.+evt vaniljesaus til de som trenger det. Av varm mat så tenker jeg å lage minipizza på polarbrød.Samt være påpasselig med hva jeg selv spiser av kaker og sånt. For får vi se da hvordan det går..: P

Lykke til alle sammen!

:) : ), søren!MÅ øve mer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar
Gjest Svirre

Dette er jo virkelig tråden for meg. Jeg blir også med her, med totalt kutt av søtsaker. For meg er det det søte som er det største problemet. Og om vi først skal komme med bekjennelser er digre smågodtposer, bokser med is og poser med kanelgriffler og liknende min store svakhet. Det går ned på høykant.

 

Mitt første delmål med tanke på å kutte godteri, er å ikke spise godteri fra i dag og fram til 25. juni (den dagen skal jeg i et bryllup og har lov å spise kake). Siden min store svakhet er søtt godteri, gir jeg meg selv lov til å spise littegranne potetgull/chips-liknende godteri, til lørdagskos. Det spiser jeg uansett ikke så mye av.

 

Ellers kommer jeg også til å redusere karbohydratinntaket generelt med å spise grov og proteinrik mat.

 

Jeg ser det er litt diskusjon angående sukkeinnholdet i yoghurt over. Om man skal henge seg opp i sukkerinnhold eller kaloriinnhold, kommer jo an på om man kjører lavkarbo eller kaloritelling. For min del er det å kunne spise litt yoghurt og frukt, da ja-yoghurt med vaniljesmak, en måte å overvinne søtsuget på. Og kalorimessig er ikke dette det verste man kan få i seg etter en treningsøkt på kvelden. Det handler jo litt om å finne metoder som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iamikke

Svirre: Det er noen gode tanker du har. Har selv kommet fram til at det beste (og tunge) valget for meg er å kutte ut alt søtt i en periode. Det gir resultat. Det vet jeg av erfaring. Men det skal holde hardt... : )

Så da håper jeg at det gikk bra for alle på 17. mai. Må få lov til å skryte litt av meg selv. Spiste bare en vaffel igår. Ok kanskje ikke så stor sak, men for meg som elsker søtt var det et stort steg i riktig retning! For normalt skulle jeg spist minst 3-4 stk...

: P

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:) dette er mitt første innlegg her inne, tenkte jeg skulle hive meg på den gjengen her jeg også:) Har vært flink en god stund nå å holdt vektenmin stabil, men helt siden etter jul har jeg blitt sjokoman!! Har nå i lang tid hatt ca to dager i uka jeg spiser alt jeg komme over, som regel masse masse sjokolade og godterier;p. Å dette har da ført til 4 kilo ekstra som merkes godt på sommer klær jeg brukte i fjor. Drar til syden 17 juni å har derfor 4 uker på meg! Dette skal jeg klare! Er jo i grunn lettere å tenke at det er jo kunn 4 uker, ikke ett helt liv uten snop. Prøve å ta en dag av gangen. Siste innsats før sommeren nå dere!! Noen som blir med?? Vekt: 68,2 mål: 65-64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86: takk for det:) ja vi får stå på nå de siste ukene! Hadde vært deilig å bli kvitt 3 kilo før jeg reiser ivertfall. Så min første dag i dag, får prøve å være litt kreativ i helgen med grønnsaker og dipp, å kesam mager vanilje er noe jeg også er veldig glad i:) inneholder jo sukker, men målet er å holde seg unna alle de store kalori bombene! Har dere noen fast dag dere veier dere på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Applaus for kun 1 vaffel!! Kjempebra. Det er deilig å ha slike små seire, husk å tenke tilbake på den neste gang du står ovenfor en "utfordring".

 

Ja, er enig i at det handler om å finne ut hva som fungerer for den enkelte. Men jeg tror at når man har søtsug, og prøver å "slukke" det med noe som ikke faller i godteri-kategorien, som feks vaniljekesamen, så kan det være like "farlig" som vanlig godteri fordi en bare erstatter godteriet med noe annet søtt, og dermed opprettholder søtsug-linjen. Jeg vet ikke jeg? Men dette er bare noe jeg har eksprimentert med! Jeg ønsker å ta kostholdet til et nytt nivå, tenker selvsagt på kcalinnhold, men er begynt å bli litt mer obs på innholdet også:-)

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få sagt det, men jeg er skikkelig "på kjøret" nå. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre:-(

Har vært SÅ FLINK med kostholdet veldig lenge nå (det "nye" kostholdet fra januar, men har jo vært flink før det også, men da ikke like flink som i 2011 liksom) anyway: jeg har liksom ikke kommet meg etter påskeferien. da dret jeg i absolutt alt, og bare spiste akkurat det jeg hadde lyst på. hvorfor? si det...lei av å tenke på mat hele tiden, oppdaget at selv om jeg var på vektmålet mitt (ca.58-59kg) så var jeg ikke nødvendigvis noe lykkeligere:-( + tanken på at jaja jeg kan jo bare trene det bort igjen, jeg vet jo nå hvordan og hva som skal til....

 

denne uken har virkelig vært utenom det vanlige, jeg kjenner meg selv ikke igjen. jeg er student og selvfølgelig forsiktig med pengene. men jeg har gått ENS ÆREND til butikken for å kjøpe inn div chips, sjokolade og smør (til å lage deig av). det er første gang jeg har brukt egne penger på slike produkter siden før jeg ble obs på at jeg var på the heavier side i 2009...

og så stappet i meg som om jeg aldri har smakt mat før . og for ikke å snakke om brownies+maryland cookies på jobb, det har gått ned på høykant. spise, sove, spise, sove.

 

dårlig mat gir dårlig energi. jeg vet jo alle de negative aspektene ved denne spisingen. fordøyelsen blir forferdelig, jeg blir lat og har lyst å bare sove bort tiden slik at det kan komme en ny dag og ny mulighet til å komme tilbake til de gode vanene.

men motivasjonen er rett og slett på bånn. jeg har enda ikke gått den dårlige samvittigheten for de to chipsposene, smashplaten, isboksen, kremfløten, marengsen, grøtrisen, ritzkjeksene, brieosten, og den raspede mozzarellaen som ble fortært på et par timer i ettermiddag. og det skremmer meg litt??!!

 

ingen har lyst å være hun som gikk ned i vekt, for så å gå opp det dobbelte??? (mars09: 82 kg - mars11: 58kg, men nå; 65kg)

 

jeg tror at oppskriften på suksess, komme tilbake i sporet er å i første omgng kutte ut all påvirkning "utenfra". det gjelder særlig blogger. de har dårlig innflytelse på meg, og artikler om mat, helse, vektnedgang etc....også i viss grad tv - spiser de sjokolade i en tvserie, så tenker jeg at "ja, de spiser, da kan vel jeg og" - etc.

- søtsuget mitt har i bunn og grunn, tror jeg, sin årsak i disse tingene. for når jeg har kjent etter har jeg virkelig ikke trengt søtsaker det har bare vært et mentalt behov.

 

i morgen krysser jeg fingrene for at jeg kan få all maten ut av systemet, jeg må drikke masse vann, og spise lette og hyppige måltider. og rett og slett kaste alt jeg vet er no good for meg. selv om jeg hater å kaste mat, uæ, men nå har jeg jo spist opp det meste.

og konsentrere meg om det jeg har prøvd å unngå i hele dag (med hjelp av maten): eksamenslesing:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

håper dagen i dag blir en bra dag - uten søtsaker. jeg starter hardt på og i dag blir det bare rene og naturlige produkter i kosten min. kyllingfilet, egg, og masse grønt. har allerede en oppkuttet salat som inneholder mango (som er veldig søtt), men det går gå. uansett bedre enn sjokolade.

 

skal prøve å få igjen "må spare penger"-attituden som hindrer meg i å gå bersherk på butikken. jeg har som sagt aldri kjøpt godt før, og da jeg "plutselig" fant ut nå før helgen at det faktisk gikk an å kjøpe + spise uten at jeg "døde" av den grunn, så sank liksom terskelen et par hundre hakk. den må opp igjen! jeg vil kke være en av dem jeg har sett på og tenkt mitt i butikken, de som har handlevognene fulle av dårlige varer...

 

er forresten fortsatt mett etter i går, og etter dagen før der, og etter dagen før der igjen etc.... men må nok spise noe før trening nå fordi jeg blir sulten en eller annen gang og da er faren stor for at tankene om at gud jeg må jo ha mat, tar hva som helst, og kan jo unne meg noe usunt fordi jeg har gått så lenge uten mat etc...

 

hehe. snakkes dere. håper dere alle får en fin og "sukkerfri" dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her er en dame på 36 år.. har vært flink å holdt meg unna søtsaker siden jul...og gått ned 12 kg-.. meeen.. så begynte jeg å drikke pepsi max igjen...og søtsug kom rett tilbake..

 

Helt enig med blant annet perle20 - å holde seg til mest mulig naturlige produkter, jeg bruker produkter med lav gi.. og har da god energi som varer lenge :) merker stor forskjell på energien nu som jeg har "sprukket"..

 

Så.. kom innom for å hente motivasjon. ska helst ned fem kilo til.. da vil bmi være på 23,13 - men 23 er vel målet.. :)

 

I dag sitter jeg i sofa og er nedsylta..og synes synd i meg selv.. vet det ikke blir trening, og kan i allefall ikke spise søtsaker .. men skal lage en liten fruktsalat me kesam senere..pleier å hakke opp eple, ha en ts honning over, varme i mikro -og deretter en ss cott ch og vanilje kesam..skikkeli comfort food.. :)

 

ha en fin dag

 

---------------------------------

startvekt 87 kg.. nov 2010

vekt: 75 pr mai 2010

mål 70kg innen 1 juli

 

oppgitt..men håpfull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre

Perle20: Jeg skjønner godt hva du mener med at det er skummelt å erstatte godterisuget med noe annet med like mye sukker. Likevel, hvis jeg skal gå ned de 35 kiloene jeg så gjerne vil gå ned, er jeg nødt til å legge meg på ei linje hvor jeg setter meg realistiske mål. Og en mango eller en yoghurt er tross alt mer mettende på en sunnere måte og mer næringsrik enn en plate melkesjokolade og en pakke toffee cups. Jeg vet med meg selv, etter gjentatte forsøk, at om jeg skal kutte ut "alt", så rakner det etter 14. dager. Derfor trenger jeg noe lovlig kos, om du skjønner. Ikke for å overspise , men jeg overspiser ikke yoghurt og frukt. Men for å ha et alternativ til overspisingen. Og derfor tenker jeg at så lenge jeg har kontroll på dagens kaloriinntak, gjør det ikke noe om det er litt sukker i en yoghurt.

 

Ellers så kjenner jeg meg igjen i den spiseorgien du beskriver og jeg synes du er kjempetøff som setter ord på det. Jeg har også problemer med å kontrollere slike impulser. Og det er nettopp derfor jeg trenger et sunnere alternativ, når disse impulsene melder seg.

 

Håper du klarer å finne fram til det i deg som har hjulpet deg å gå ned over 20 kilo allerede! Du har det jo i deg. Jeg heier på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i det perle skriver om overspising, har vært der selv mange ganger. Å det er en helt forferdelig følelse, når jeg har sånne spise dager som er ca 1 dag i uka så kan jeg da spise ting jeg egentlig ikke er noe særlig glad i, men som selvfølgelig er forbudt! Det sitter kunn mellom ørene på oss, å tror mye av dette kan være hvordan verden har blitt med så mye fokus på skjønnhet. Det med blogging tror jeg gjør mer negativ innvirking på folk enn postivt. Vi blir for opphengt av hvordan andre ser ut, å lever sitt liv. Jeg har følgt ett par bloggere hver dag en god stund, som skriver mye om trening og kosthold. Jeg har bestemt meg for å ikke gå inn på noen sin blogg lenger, for tror dette har en stor negativ innvirking på meg.. Det med at jeg skal være sukkerfri i 4 uker, mener jeg ikke at jeg ikke skal kunne unne meg vanilje kesam med bær eller en nutrilett sjokolade, men at disse tingene skal bli min helg kos som tideligere har vært i hverdagen min. Setter jeg av disse tingene til helgene setter jeg mye mer pris på det. Til lørdag gleder jeg meg, da har jeg byttet ut to brødskiver med pålegg med en boks mager vanilje kesam med syltetøy uten sukker. dette tilsvarer jo da samme kcal innhold. Skal holde meg nå å ikke overspise meg så jeg er super kvalm. Tar en uke av gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Takk for fine ord svirre:-)

Ja, er helt enig om at en må jo ha noen alternativer, og bedre å spise yoghurt og frukt enn visse andre ting, he he..!

 

Jeg er forresten tyggisoman. Har funnet ut at hver gang jeg "vil ha noe" uten at jeg i teorien er sulten etc så er det bedre å tygge tyggis. Så går mye penger på tyggis, men det er verdt det syns jeg. Bedre det enn mat. Det beroliger liksom litt det å ha noe i munnen, bare tygge på noe som gir god smak.

 

Ang pepsi max er jeg superfan........Går lett over 1 hver dag. Men ble tom 18.mai. Og har ikke kjøpt ny forsyning. Skal prøve å gjøre det litt mer "eksklusivt", kose meg litt mer med den, istedenfor å drikke den til hvert måltid. Ja frokost også.....(Bor alene jeg så fritt frem for alle gode og dårlige vaner;-))

 

Men jeg er ikke imot det, jeg syns det er bedre å drikke pepsi max dersom en ønsker noe søtt! men menignene er jo mange, mang føler jo som blackdiva07 at suget kommer da...selv føler jeg meg bare mer "mett" etter drikking av pepsi max, sikkert pga kullsyren.

 

og jeg må bare være ærlig. får virkelig "svi" i dag for spisingen i går. får skrive ned opplevelsene mine og huske på ubehaget (toalettbesøkene) neste gang ejg vurderer å spise sjokolade, chips, is og kjeks på en gang!

 

blackdiva07; hvorfor vet du at det ikke blir trening? har du ikke tid?? hvis du har tid til å sitte i sofaen, og tid til å synes synd på deg selv har du iallefall tid til trening!!!!!!!!!!!!! -5kg kommer ikke av seg selv vet du;-) Hvis du har 5 min, eller 50 min, så er det jo uansett bedre enn 0. Og ingen har 0 min. Alle har noen min, og bruk dem for det de er verdt: har du 5 min: da kan du gjøre følgende:

30 sek sprellemannhopp

30 sek armhevninger

 

30 sek sprellemannhopp/jogging på stedet/annet kardio som får pulsen opp

30 sek knebøy

 

30 sek sprellemannhopp/jogging på stedet/annet kardio som får pulsen opp

30sek situps/planken

 

30 sek sprellemannhopp/jogging på stedet/annet kardio som får pulsen opp

30 sek rygghev/planken

 

30sek sprellemannhopp/jogging på stedet/annet kardio som får pulsen opp

30 sek utfall

 

Kort, intensivt og effektivt. 5 min, det er snakk om 1 sang. You can do it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Mye av problemet med alle bloggene jeg leser er at jeg henger meg opp i det jeg "vil" henge meg opp i. Jeg leser om folk som har det mer forferdelig enn meg etc, og når de spiser tenker jeg at det er jo OK at jeg spiser også, de har jo gjort det! Og så kan jeg også bli nedbrutt hvis noen andre har trent kjempebra, og jeg ikke er fornøyd med min egen treningsøkt etc...Må slutte å sammenligne meg med andre !

 

Gruet meg til å spise første måltid i dag. Litt mat trigger jo sulten. Men jeg skal være flink. Den "eneste" siden som er lovlig på nettet i dag er denne + epost. Så kommer nok til å skrive en del her inne for å kunne holde fokuset på den sunne linje.

Nå er det nå heller ikke mer igjen av de usunne hos meg da, hehe..

 

Frokosten i dag bestod av eggehviteomelett med mais og div krydder med salat av isberg, squash, mango og vårløk dynket lime:-) nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja blogging påvirker oss for det meste negativ ivertfall for oss har vi jo nå skjønt! Så nå holder vi oss kunn på dette forumet:) Hehe... Motiverer hverandre. jeg hadde min siste sprekk på 17 mai, jeg spiste så mye at det det så å si tøøøt ut av ørene på meg å magen var en stor vond ballong.. Nå legger vi dette bak oss å ser frem mot lysere tider. Helgen er en utfordring, spesielt søndag for min del, men vi får prøve å gå inn her å se på det vi har skrevet å skrive til hverandre når tankene om mat og snop kommer! De vil komme, men finner vi styrken å klarer å si til oss selv NEI ett par ganger så tror jeg denne overspisingen vil avta sakte men sikkert over tid! Det høres bra ut perle, nå har du fått deg en god og sunn frokost, legg bak deg det som skjedde i går å se fremover:) tenk hvor mange kilo du har gått ned fra begynnelsen av, de siste vil forsvinne med rett fokus:) spiser enormt med tyggis jeg også, men får jo så voldsomt mye luft i magen, å det er ikke noe særlig når man løper på tredemølle!! Hehehe;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre

Jeg har nå investert i Stimorol sense med vannemelonsmak, og det er faktisk et godt alterntaiv til annet godteri.

 

Pepsi max klarer jeg ikke drikke. Jeg kan ikke fordra den aspertam-smaken. Blir kvalm av det. Og det er jo en dum ting, når man ikke skal spise sukker. Skyr klarer jeg heller ikke, av samme grunn. Men jeg har klart å kutte ut brus, siden påske, og det er jeg ganske fornøyd med. Nå drikker jeg stort sett bare farris og vann, kaffe og te. Dersom jeg har veldig lyst på noe med smak på, har jeg littegranne eplejuice i et glass med farris. Det er jo fruktsukker i eplejuicen også, men ikke de mengdene, som i brus.

 

Det er litt interessant det dere skriver om blogger - det kan se ut som om vi er forskjellig skrudd sammen. Jeg bruker mye blogger for å søke etter spennende kalorifattige retter og så bryr jeg meg ikke så hardt om alt det andre de skriver. Sånne "se-så-perfekt-jeg-er-blogger", enten det er moteblogger eller interiørblogger går ikke innpå meg, men jeg gidder heller ikke lese dem. Jeg klarer ikke helt å skjønne fascinasjonen. Mange blogger er slitsomme å lese, på grunn av dårlig språk. Det eneste jeg virkelig leser er bokblogger. Og de kan jeg kose meg med i timesvis, hvis de er gode. Men så er jo jeg litt nerdete av meg, da. Det fine med bokblogger er at det står lite om kropp der.

 

Jeg tror det er viktig å velge hva man vil ta inn. Når man slanker seg, er man jo i en sårbar situasjon, og dersom man blir nedtrykt av bestemte typer blader, blogger eller tv-program, bør man kanskje tenke på å velge de bort. Jeg merker at det er noen av kollegaene mine som jeg ikke klarer å spise lunsj sammen med. De spiser stort sett bare tørre knekkebrød og salat og snakker om kalorier og trening hele lunsjen. Man skulle trodd man ble inspirert av slikt, men jeg blir ikke det. Jeg blir veldig demotivert av å snakke om kalorier mens jeg spiser. Så jeg setter meg sammen med noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

TH88: Kjempemotiverende innlegg!! :-D

Jeg blir kjempeglad ! Kommer nok til å tvinge meg selv til å henge her inne når de "vonde" tankene kommer. Dere vet på film, når hovedpersonen får en engel på ene skulderen, og en djevel på andre...Jeg føler jeg har den djevelen tilstede hele tiden, og han/hun kommer med tanker og plasserer dem i hodet mitt; det går jo fint å kjøpe en stor stratos, er jo bare 1 treningsøkt så er den fortært! (litt over 700kcal tror jeg??) etc..Men som sagt; det mentale må være på plass! Og jeg må være sterkere enn denne tankeplassereren.....

 

Det blir en del tyggis og kaffe i dag ser jeg, men det er bare ok. Jeg er merkbart bedre i kroppen fordi jeg tenker hele tiden: jeg er sunn og jeg er frisk og full av gode matvarer og har hatt en flott treningsøkt. Jeg tenker at jeg føler meg sunn og bra, og da "blir" man som regel det også! Det er litt deilig! Og jeg sanver ikke pepsi maxen (enda!)! Kanskje det kommer senere i dag når jeg skal ha fajitaskrydret karbonadedeig til middag, pepsien hører liksom med....

 

Et godt tips svirre, hvis du har lyst å drikke noe annet enn eplejuice i farrisen; jeg pleier å ta funlight (bringebærsmak, som regel) og blande det med en av bris/farris/olden- typene! Kjempegodt! Men hvis du ikke klarer asp... så er det kanskje ikke så heldig, tror funlight inneholder det??

 

Jeg sluker alt av bloggingen til folk, og har til ogmed et eget dokument hvor jeg har lagret haugevis med oppskrifter jeg har funnet på nettet. Liker veldig godt de bloggerne som skriver fullt ut næringsinnhold i rettene! ingen lavkarbo-bloggere gjør det da, men her er det jo bare å kutte ut de high-fat ingr som de bruker .. mye inspo der ute, men kan bli for mye, føler jeg bare klikker meg rundt og rundt og rundt etter en oppskrift på det gode liv som kan hjelpe meg opp fra denne umotiverte perioden.

 

Viktig å være bevisst og ta valg som er bra for enselv. Syns det er flott at du, Svirre, setter deg med noen andre i lunsjen, og bevisst borte fra dem som snakker om kcal og slikt. Et litt annet problem som jeg har er at jeg velger å ikke være med på diverse sosiale ting fordi jeg vet at det kommer til å være for mange fristelser der. Men trøster meg selv om at det er for mitt eget beste, i tillegg til at jeg trives godt (best) i mitt eget selskap og vil ikke være så sosial. Iallefall ikke dersom det medfører browniesspising på høyt nivå, eller drikking for den saks skyld. Er liksom ikke "normalt" at en student ikke drikker. Drikker jeg ødelegger jeg for kroppen min, og attpåtil faller min sunne fornuft bort mtp mat..Hehe.

 

Syns det er fint å kunne dele tanker og skrive til dere her. Jeg har ikke snakket med verken familie eller venner om vektnedgangen/min nye livsstil. Syns det er flaut å ikke være komfortabel i egen kropp, og iallefall det at jeg "plutselig" fant ut at jeg var blitt smellfeit (!). (HVORFOR I H VAR DET INGEN SOM SA NOE????) Og for that matter; ingen som sier noe nå, eller enkelte har sagt ågu så tynn du har blitt.. Det er jeg ikke intr i å høre, jeg vil høre at nå har du lagt på deg! Do something about it.

Men anyway: det er herlig å kunne prate med likesinnede her inne:-)

 

Tenkte bare å si helt kort om meg/min situasjon forresten: Jeg er 23 år, student og bor alene, men familien bor i samme by. Dvs jeg har full kontroll på mitt eget liv og har ingen andre å ta hensyn til når det gjelder matlaging og trening. Syns det er deilig å "slippe" dette, leser om folk som har kjærester som spiser usunt hele tiden eller dem som bor hjemme hos familien hvor det ikke er like lett å begynne å spise annen mat enn de andre etc.. Hvordan er det for dere? Kan skjønne at det er vanskelig å holde seg borte fra sjokoladen dersom en har andre i husstanden som spiser det og slikt. Kanskje siden jeg ikke har det (i hverdagen iallefall), så blir det "lettere" for meg å holde meg unna det, fordi jeg ikke har det rett og slett (som regel, hehe;-)), men på en annen side: med en gang jeg kommer hjem til familien saumfarer jeg alle skuffer og skap for å få oversikt over hva som er tilgjengelig av godis og "benytter anledningen" til å spise ting jeg ikke skal spise..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

I kveld skal jeg IKKE se på "Cake boss" og "Cupcake girls" på kanalen TLC, noe som jeg vanligvis ville ha gjort. (Dropper også Ramsey rydder opp, selv om det gir som regel ikke så veldig lyst på mat;-))

 

Istedenfor har jeg planlagt å prøve ut en ny yogavideo:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svirre

Spørsmålet om hvorfor ingen sa noe, kan vi jo stille oss flere, tror jeg. Samtidig tørr ikke jeg fortelle venner at de har lagt på seg. Også er det kanskje noe med det at man pakker seg litt inn i bomull og dårlige vaner, og lar være å veie seg. Jeg kjøpte nye klær, og bortforklarte det for meg selv med at jeg trenger jo ny vårgarderobe. Og mellom 80-115 kilo var jeg kun på vekta en gang, og det var i forbindelse med en legeundersøkelse. Det er halvannet år siden, og da veide jeg 108 kilo. Jeg husker det gikk et lys opp for meg og jeg tenkte at nå må jeg ta tak. Etter det har jeg med jevne mellomrom prøvd å begynne et nytt og bedre liv, men det flopper stadig.

 

Jeg er gift, men kjenner meg ikke igjen i det du skriver om kjærester som ødelegger. Min mann har stor respekt for mitt ønske om å legge om kosthold, og han trenger det strengt tatt selv også. Så vi er sammen om dette. Vi har jo på mange måter frotset oss opp på det nivået vi er også, sammen. Vi har som mål å være et sånt aktivt par som går på fjellturer og sykkelferier, innen neste sommer. Vi var det hver for oss, før vi møttes, men så har det bare blitt alt for mye sofa- og helgekos, de siste årene.

 

Fun light er også fult av aspertam. Og den sukkerfrie safta til Lerum. Det er litt synd å ha så store problemer med kunstig søtning, når det er sukkeret som er største utfordringen. Men jeg blir rett og slett kvalm av det. Løsningen blir jo å holde seg til lite søte produkter, i steden for. Og farris funker for meg (med litt eplejuice, sånn til kos).

 

Det du skriver med å ikke drikke, merker jeg også. I flinke uker, er det ofte fredagspilsen som får kaloribudsjettet til å eksplodere, for meg. Og det er så mye sosialt knyttet til det å gå ut å drikke sammen, særlig i sommerhalvåret. Jeg er ikke sikker på om jeg er helt klar for å gi slipp på det. Jeg er ferdig å studere og relativt ny i jobben i et ungt miljø, så det er mange som er som studenter i helgene, fortsatt. Og jeg liker å være med. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal løse akkurat det, men jeg nekter å gi opp alt sosialt. Samtidig vet jeg at jeg har veldig mange andre dårlige vaner, så om jeg bare klarer å legge om til sunne mellommåltid og kutte ut godteriet, er det ganske mye å hente bare der. Så jeg begynner der, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempe bra at du har kuttet ut brusen siden påske:) bra jobba svirre! Eplejuice er jo ett bedre alternativ! Jeg leser heller ikke "fjåseblogger" men leser de som skriver mye om kostold og trening. Alle skriver jo forskjellig om hvordan deres mening er på hvordan ett sunt kosthold skal se ut. Er nok dette jeg blir forvirret av, selvom jeg egentlig vet hva som funker for meg. Så jeg trenger nok en pause fra mat prat, holder meg til dette forumet. Så får vi se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tranebærjuice i farris er også godt, litt syrlig, men forfriskende:) perle: takk. Det du sier om å ikke være sosial kjenner jeg meg godt igjen i. Jeg var veldig sosial til å begynne med i vekt nedgangen min, men etter hvert har jeg sakte men sikkert blitt mer og mer asosial. Dette på grunn av samme årsaker som du sier at det gjerne er mye god mat rundt deg. Men det jeg har erfart er at jeg blir ikke lykkerligere å sitte hjemme alene. Har også vært ganger jeg har blitt med jente gjengen ut for å spise, men bare tatt en pepsi Max, for så å skulle dra hjem etter på å spise den maten jeg hadde planlagt. Det jeg da har gjort er at når jeg kommer hjem lager jeg den sunne middagen min for så å tømme alt jeg kommer over etter på!! Tror dette er en reaksjon jeg har gjort fordi jeg egentlig er lei meg, å lei å ikke føle jeg kan gjøre som normale mennesker. Hadde jeg heller spist med jentene og valg meg en vanelig sunn middag, så tror jeg at jeg hadde vært tilfredstilt på mange måter når jeg kom hjem. Å kcal innholdet hadde jo tydeligvis vært mindre også hvis jeg hadde spist ute, enn å sluke alt annet. Blir karbonadedeig på meg i dag også, med taco krydder og masse salat:) snadder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frukt:) ja nå er vi igang, min andre dag i dag, sprakk jo på 17 mai, men tar en dag av gangen. Det viktigste for meg er bare å ha hodet med seg hele tiden, å ikke få blackout å spise alt jeg kommer over. Hjelper å snakke med en gjeng som dere. En snickers is er vel noe man skal unne seg på 17 mai. Det bør du ikke ha dårlig samvittighet for.. Hehe. Håper du får en fin dag også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

TH88: Kjenner meg igjen med det å være flink når en er ute blant folk, for deretter å komme hhjem og være desp etter noe MER. For min egen del tror jeg det gjøres som en slags "unnskyldnign" for at jeg var flink ute/på besøk og at jeg har noe tilgode/trøster meg med tanken om at de andre spiste masse snop på besøket og derfor kan jeg unne meg noe....

 

En snickersis er ikke noe å ta på vei for. Ikke sammenlignet med meg iallefall:-)

 

Men dagen i dag har vært bra så langt!! Selv om jeg merker at jeg leker med tanken om å kjøpe en sånn stor smashbar igjen, det gikk jo "fint" i går mtp at ingen så rart på meg på butikken, lommeboken tillot det, og jeg fikk innta den i ro og fred...

 

Eller så kan det hende at jeg lager "bananbrownies" etter oppskrift i "Oppskrifter og mat", den har jeg prøvd før og var veldig god..og har noen bananer som synger på siste verset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...