Gå til innhold

Slutte å spise sjokolade!!!


Gjest lise80

Anbefalte innlegg

Gjest lilleaziza

Hei!

jeg har ikke skrevet her før, men har brukt sidene her inne i et års tid mens jeg har gått ned i vekt. Jeg har ikke fulgt noe slankeopplegg, men brukt siden min her inne for å holde kontroll på hva jeg har spist. Jeg har i løpet av et år gått ned 25 kilo på denne måten. Nå har jeg gått over til å holde vekta. Det er også en jobb :-)Jeg har bestemt meg for å bruke siden igjen, til dette.

 

Det har handlet om å endre både kosthold og livstil. God og sunn mat, og fysisk aktivitet. Det har gitt resultater, om enn de thar koste "blod, svette og tårer"

 

Livskvaliteten min er sterkt forbedret, og jeg gjør ting jeg ikke hadde turt å prøve før, eller ville følt bare nederlag og triste følelser ved. Det er spennende, faktisk å ha en kropp som fungerer og gjør som jeg vil

 

Jeg er desverre plaget med en magekatarr som vi ikke får helt bukt med. Den har vart en to måneders tid. Så på grunn av dette er jeg litt pusk innimellom:-) Men når dagene er gode så springer jeg treningsrunden min på god tid, så formen er nok grei likevel.

 

Hilser til alle her inne, og oppmuntrer til videre kamp...ikke mot vekta...men FOR et morsommere og spennende liv, med bedre helse, humør og selvtillig.

Og...husk, at din økende positivitet vil få konsekvenser for familien din og fremtiden.

 

Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 119
  • Created
  • Siste svar
Gjest bonden

Ja da er det gått ei stund siden jeg var her -minus 2 kg alt for lite men bedre enn 2 opp.jeg skal være hard denne mnd.BASTA,jeg bestemmer over gode ting-ikke de over MEG,,ha ha-God sommer vidre alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iamikke

Ja nå er det en stund siden jeg har rapportert. Vært hektisk nå. Har med vijle holdt meg unna denne tråden i en liten periode, men nå er jeg tilbake. Ser at jobben med vektreduksjon går fremover:)

Var i konfirmasjon ihelga, og der spiste jeg (av det søte) bare 2 stk wienerkake. Deilig var det å kunne stoppe der!Er så fornøyd!!!:D

Så da ønsker jeg alle sammen å stå på videre!

Ved å støtte hverandre så klarer vi å komme imål:)

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iamikke

Ja da var det veiedag, og hurra:-1 kg!ikke mye,men har slitt litt med motivasjon, så dette føltes som en liten seier!

Håper alle sammen også har like god eller bedre framgang ift vektreduksjon!

Stå på videre alle sammen!!!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iamikke gratulerer!!! Så utrolig bra. Klapp på skulderen til deg:) vekta mi står bomm stille den, har vist det samme i to uker nå. Huff, har vært flink med trening og kosthold, så kjønner ikke hvorfor. Kjedelig er det ivertfall:( stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Yey, -1kg er kjempebra! Grattis!

 

Og til dere hvor vekten ikke rikkker seg; målebånd kan kanskje være tingen som du sier BlackDiva. Men kan også hende at kroppen er "blitt vant" til de rutinene dere har kommet inn i? Hva med å feks "shake things up a bit", ok du jogger 3 ganger i uken: hvordan jogger du? Bare vanlig, eller hva jeg skal si..Hehe. Prøv å feks la den ene økten være litt intervallaktig, løp et par lyktestolpelengder litt fortere enn normalt, så en lengde vanlig, og så litt fortere..En annen av joggeøktene dine kan være i litt mer terreng, feks på en sti i en skog i nærheten? Eller rett og slett bytte ut jogging med en annen kardio; ellipsemaskin, romaskin, sykkel, aerobic - hvis du har mulighet og tilgang til treningssenter da..(eller treningsdvd for aerobic).

 

Det ble litt rotete, men tipset kort fortalt er å bare prøve å variere treningene litt slik at kroppen får noe å bryne seg på og vil da komme bort fra "platået" dere opplever nå.

Prøv å gjøre noe annerledes i en-to uker fremover og jeg kan (nesten) garantere suksess:-)

 

Ellers er det fint med meg, jeg blir mer og mer overbevist om at nulltoleranse faktisk ER det beste - iallefall frem til jeg klarer å overbevise meg selv om at kroppen faktisk ikke trenger og ikke har godt av sukker.. Inntak bringer med seg mer negativt enn positivt. Og jeg GIDDER faktisk ikke å spise sjokolade fordi jeg ikke orker tankebryet det medfører! Im better off without it! Jeg har andre ting jeg heller vil konsentrere meg om! Og jeg er lei av å ødelegge/sabotere for meg selv, det er faktisk hardt arbeid å gå ned i vekt, ingenting kommer gratis og alt teller. Både kcal inn og kcal ut. Så hvorfor ødelegge en hel ukes god jobbing på et par timers "koselig" lørdagskveld? Nei, det er jeg ferdig med nå! Koser meg anyway mye mer med en sunn hverdag enn usunn..

 

Kom over et slagord: IF YOU ARE SICK OF STARTING OVER, YOU HAVE TO STOP QUITTING!!

 

Ja jeg er faktisk lei av å tenke; på mandag starter jeg godtelov! ja, da klarer jeg det etc... lei av å legge nye planer hele tiden for mitt nye og forbedrede liv... hva med å bare holde på steamen når man først er i det? ikke stoppe?

feks som (husker ikke hvem av dere det var??!?!) som holdt seg unna godteri i over 100 dager?! det er noe å se opp til! jeg vil være der jeg og, men jeg vil være på 100 dager AND COUNTING! Jeg vil ikke ha en stopp i livsstilen, jeg vil at den skal vare evig. Da slipper jeg å måtte gå tilbake til start hele tiden, det tar på psykisk, men også fysisk, kroppen har ikke godt av det!

 

Yes jenter ha en fin dag! Jeg er glad jeg kom inn her i dag og fikk skrevet litt tanker..Jeg trenger litt ekstra styrke og motivasjon til i kveld. Jeg har vært filnk hele denne uken, men i kveld er det bursdagsfeiring i familien. Enda en unnskyldning, men i dag kan jeg ikke la meg vippe av pinnen, det er jo alltids en unnskyldning er det ikke. Jeg skal fokusere på å kose meg i familiens selskap - og ikke over maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå ja perle20 - trene intervall, variere mellom utendørs, tredemølle, bakketrening, distanse osv å jogge e ikke "bare å jogge" nei ;) svømme som variasjon, e drit lei sykkel og elipsem. de har æ brukt så mye under opptrening etter operasjonan. , hehe ellers røre æ mæ pga hunden, vi går lange turer i ulent terreng. Så poenget mitt va nok at man stramme opp kropp og får muskler.. da stoppe vekta også litt.. Bare å holde ut å bite tenna sammen.. så kommer man over platået..og så begynne det nok å gå ned igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

vekta viste ned 700 gram her, og mener på eg kan se at kroppen ikke ser så frastøtende ut lenger :-P har aldri merket noen forskjell før men tror det har begynt å vises selv!

Eg synes varierende trening er alfa og omega, er glad i intervaller.

Godteriavtalen er nå på dag 11 og merker mye mindre behov for søtt denne gangen enn forrige gang eg holdt på.

Noen av dere som skal vere med på slankekrigen som starter nå på lørdag her da?

Er skikkelig motivert eg nå, sykkelen skal hentes fra verksted i morgen så da er det ingen kjære mor mer, mine knær hadde ikkje så godt av å drive med jogging helt enda..

 

Ej foretrekke å gå sakte ned, har ikke lyst å ha mye hud som ikke strekker seg tilbake så trening er absolutt veien å gå.

Ønsker dere en god helg fylt av viljestyrke og energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Ja da var helgen her...! Det er noe mentalt som sitter veldig godt spikret om at helg er fri, kos, mat, digg etc... Prøver å distansere meg fra dette og behandler alle dager likt! (Ja til taco i hverdagen, he he..)

 

Men likevel, med en gang det er fredag/lørdag/søndag så er det liksom noe som sier at hey nå er det på tide med noe digg, det er jo helg?!

 

Skal prøve å løse dette med å bytte ut det jeg og andre tradisjonelt sett tenker på som "digg" med annet "digg"; vannmelon feks?! Det er jo godt...Og div bær som jordbær, blåbær og bringebær... Det er digg, digg, digg.....

 

Merker jeg prøver hardt med å overbevise meg selv, men klarer det ikke helt i dag.... Hvordan går dere inn i helgen? Har dere fortsatt god og positiv innstilling?

 

Jeg klarte meg forsovet fint i går forresten; var mange fristelser jeg kunne ha falt for. Ja, jeg spiste 200g nøtter, men bedre det enn muffins, sjokolade og smågodt som var tilgjengelig. Faktisk fornøyd med innsatsen. Men jeg aksepterte ikke vekttallet i dag så forskyver veiedagen min til i morgen denne uken! Hehehe!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

 

Noen som har smakt spelt lumper med pålegg? Jeg har fått helt dilla!!!!! Til frokost og lunsj de siste dagene har jeg spist to spelt lumper, med en stripe mager skinke ost på tube, hamburgerrygg, ruccola salat og litt rød løk.. Kjempe godt!!! Å under 200 kcal:D egentlig best med roastbeef, men det er jo litt dyrere da. Er også veldig godt og rulle en banan i en lumpe med kanel og sukrin, fint lite mellom måltid.

Har også fått dilla på nye cottage cheesen chakalaka ett eller annet faktisk. Den er utrolig god til kylling eller noe annet rent kjøtt!

 

I helga skal jeg unne meg en boks med lett sjokolade is, som inneholder 480kcal. Eventuelt spise en lettere middag så jeg kan nyte denne god saken med god samvittighet:) har også en halv pose popcorn fra Maarud igjen i skapet, så den skal nytes enten lørdag eller søndag, er jo ca 150kcal. Blir nok popcorn i morgen og is på søndag tenker jeg.

 

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Så flink du er Th88 som har en åpnet pose med chips...

 

Hos meg er det enten eller; enten har jeg en vare i hus, uåpnet, eller så er den ikke her liksom. Når noe åpnes blir det tomt!

 

Jeg har fått dilla på vannmelon med soyafløte......Nam!!:-) Dynker vannmelonen i limejuice en halvtimes tid først, kjempegodt!

 

Dersom jeg får lyst på feks is så har jeg laget klar en boks med most overmoden banan med kakaopulver og litt vaniljeessens i frysen. Det finurlige er at dersom jeg blir godtesyk så tenker jeg at ja, jeg kan jo spise den "isen", men så finner jeg ut at jeg har jo ikke lyst på en BANAN!! jeg vil ha SJOKOLADE! og da lar jeg være å spise noe som helst, gidder jo ikke å spise bananen når jeg vil ha sjokolade. Og jeg har ikke sjokolade her så da er jo den saken grei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

YES i dag var jeg nede på det tallet jeg hadde siktet meg inn på !!!! Det føles så godt å se at det går nedover når jeg er bevisst på trening og kosthold.. Beviser bare at *alt* inn/ut teller! Og jeg får mindre og mindre lyst på noe godt fordi jeg vet at det bare blir å sabotere meg selv. Og det vil jeg ikke! Jeg har iallefall MER lyst på en kropp jeg trives i, enn å spise sjokolade i 5 min og så føle ubehag på ubestemt tid etterpå!

 

Et triks som hjelper hvis jeg mot formodning skulle få lyst på noe unyttig....Det er litt ekkelt da, men...Hehe, jeg tar meg rett og slett på magen/sidevalkene. Tar et godt stykke i hånden og bare holder/kniper litt på det. Da skal jeg si dere at søtsuget forsvinner fort!!!

 

Ha en fin pinsehelg alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

va en genial ide Perle20!!! den får virkelig mæ tilbake til målet mitt.. hehe, at æ ikke har tenkt på det før!! Æ har meldt mæ inn på et nettkurs som hete Beckprogrammet, det e for å holde nede vekt, og "tenke slank"..bivirkning kan være å gå ned i vekt hehe ka kan vel være bedre. Har kjent lenge på de saboterende tankan, og hatt lyst til å få skikkeli livsstilendring så nu kjøre æ på!!

 

Ellers har æ holdt ut her, kun frukt kombinert med vanilje kesam som dessert/kosemat, ellers kjent at om æ spis nok så har æ mindre sug.. Vektnåla viser nu -1kg denne uka.. deeeeiiiiiliiiii.. va redd det platået skulle vare lenge..

 

fortsatt god helg folkens. (herli me røde dager, da blir det tid til flere langturer me bikkja, tre tima på fjellet idag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iamikke

Hei.

Hvordan gikk det med dere i denne lange helga?Noen "sprekker"?

Selv fikk jeg en liten sprekk igår, men trøstermeg med at jeg var superflink mht trening, og det jeg ellers spiste, så jeg har ikke dårligsamvittighet.

Forøvrig så funker min plan veldig godt. Er p.t uten bil, så det er ikke lett å komme til butikk. Dermed blir det vanskeligere å få tak i sjokolade.HURRA!

Og det merkes! Både på ryggen (våkner opp om morgenen uten smerter!), vekta går sakte ned og humøret opp.;)

Så akkurat nå er jeg i en fin flyt. Måtte det vare!

Ønsker dere alle sammen samme fine framgang som jeg har!

;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Så gledelig det er å høre at fremgang merkes når en gjør de riktige valgene!! Og egentlig enda bedre; "utskeielse" uten dårlig samvittighet!! Så lenge man er flink med trening og slikt så går det jo som regel bra, er man flink 80-90% av tiden, så er det faktisk rom for å være uflink de siste prosentene.

Men vi må være forsiktig med å tenke at sjokoladen er "belønning" for gode vaner. Det blir fort en dårlig vane. Tenk om man skulle belønne seg med en sjokolade hver gang man hadde vært flink til å trene? Da hadde nok vinningen gått opp i spinningen, he he.. Men så lenge inntaket er moderat så går det vel greit!!!!

 

 

Langhelgen har gått fint for meg, butikkene er jo stengt he he..Er alltid litt stresset når jeg vet at butikkene er stengt, men det gikk heldigvis fint. Jeg kjøpte inn masse mango og melon på lørdag. Har spist masse melon med soyafløte/melk. Utrolig godt. Har ikke hatt lyst på noe sånn særlig snop og slikt, det er mer lysten på ordentlig mat jeg merker når jeg "vil ha noe". Døyver ellers søtsuget med pepsi max eller tyggis.

I tillegg så merker jeg at jeg har MER lyst til å være fit enn å gafle innpå med chips og snop. Tenker også det ikke er vits i å unne meg litt av noe heller, fordi da får jeg bare lyst på mer. + ikke vits i å kjøpe inn noe, for jeg spiser det bare opp. hehe!!

 

Har et par utfordringer denne uken, krysser fingrene for at det går bra nå som jeg er inne i en fin og god periode som jeg egentlig har troen på skal holde livet ut!! Så lenge jeg tror på det selv så klarer jeg det, tror jeg at jeg skal mislykkes; ja da gjør jeg nok det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

I dag har jeg så sinnsvakt lyst på sjokolade, eller noe annet usunt...........Det er helt forferdelig!! Jeg drikker masse saft og tygger tyggis for å bøte på...

 

Har eksamen i morgen skjønner dere.....

 

Må bare tenke at jeg lærer meg iallefall ikke pensum ved å spise sjokolade !!! Skal ikke gi inn for søtsuget fordi jeg VET at det bare kommer av stress/har lyst å tenke på noe annet enn dette faget. Jeg er jo 110% motivert og sikker på at jeg verken trenger eller dypest sett ønsker å stappe i meg søtsaker!! Jeg er jo ikke sulten i det hele tatt, det er bare noe inni meg som vil ha en distraksjon fra lesingen som for øyeblikket er rimelig håpløs....Blir ikke bedre av å gi inn for søtsuget, det er sikkert og visst.

 

Nei tilbake til bøkene!! Det hjalp å skrive litt her tror jeg! Det gav det liksom en ekstra kick in the butt om at det faktisk bare er hjernen som spiller et puss og svart på hvitt om at jeg må konse om pensum og ikke smash;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iamikke

Perle: takk for tilbakemelding. Alltid godt å få en liten pekefinger om at man ikke nødvendigvis trenger å kose seg med sjokolade selv om man har vært flink!

Ja da er nok en veiedag unnagjort,og ja enda et kilo har takket for seg!HURRA:)

Deilig og ha kommet inn ien god flyt,men det er daglig "kamp" for å holde flyten.

Vil jo gjerne ha litt søtt da, men har nå faktisk klart å tvinge meg selv til lørdagsgodt, og ikke hverdagsgodt. Klarte ikke helt å være uten godis på lørdagen likevel...

Hehe;p

Nei, nå er det på tide å ta kveld, har en lang dag foran meg i morgen.

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest perle20

Hvis man ikke klarer seg uten godteri, så er det tusen ganger bedre å kun ha lørdagsgodt, enn hverdagsgodt!!!! Faktisk så er det jo litt "koselig" og gøy å ha noe å glede seg til, det blir mer spesielt og litt barndomsminner titter frem:-) Hehe. Da kan man tenkte litt kvalitet over kvanitet også, feks hvis man kan kjøpe god og dyr sjokolade og unne seg dette på lørdagen. Hvis man vil. Det kan også hende at når man bare har lørdagen, og er sunn resten av uken, så blir man så vant til å være sunn at en faktisk ikke har lyst på noe godt på lørdagen. (Virker kanskje litt søkt, men om en stund kan det hende at dette skjer!!)

 

Det er bare å fortsette den daglige kampen, dag for dag, og du ser resultatene. Tenk 1 kg til!! Det er ikke mange som mister såpass uke etter uke. Utrolig hva små (- hverdagssnop iallefall) endringer kan utgjøre! Bare fortsett slik du holder på nå og du skal se at etterhvert er det ingen kamp lengre, det er slik du VIL leve! Du må bare tenke litt annerledes, ikke at det er en kamp slik hverdagen din er nå, men at det er sånn det skal være, sånn du fungerer best og at kroppen din er i "fred" hvis du vil kalle det det, når den får god og sunn mat, samt fysisk aktivitet. Det som etterhvert blir en kamp er dersom noe setter stopper for utøvelsen av din sunne livsstil!;-)

Keep up the good work!!

 

 

BTW: jeg er ikke politisk av meg, at all, og syns egnetlig ikke at staten skal styre såpass mye som de til tider gjør, MEN: det burde være restriksjoner på feks reklamer som går på chips og snop på sammemåte som det ikke er tillat å reklame for alkohol?? Det er jo like farlig/avhengighetsskapende. Jeg vet ikke! Men syns det, iallefall så hadde det vært for mitt eget beste. Har ikke turd å se på tv på lenge, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iamikke

TAKK Perle20!

Du har mye å komme med, som er vel verdt å få med seg.

Begynner nå å komme i en god stim, og er så fornøyd. Og dessuten så blir selvfølelsen bare bedre og bedre.Måtte det vare!

God helg alle sammen!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...