Gå til innhold

Gikk opp 2 kilo på en uke...


Gjest slankmagetakk

Anbefalte innlegg

Gjest slankmagetakk

Jeg er så utrolig fortvilet nå!

 

Jeg er i uke 6 på mitt første Grete Roede kurs og har gått ned 4 kilo. På kursmøtet i dag viste derimot vekten + 2 kilo!! Det betyr at jeg kun har hatt en vektnedgang på 2 kilo tilsammen... Jeg spiste litt mer enn vanlig på 17.mai men forstår ikke hvordan det kan resultere i TO KILO opp??

 

Jeg er helt på gråten nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

jeg tror ikke du har gått opp 2 kg fett.. bare ved å spise is.. har du trent mere enn vanlig i det siste? eller kanskje du har mensen denne uken? er nok mest vann du har gått opp skal jeg tro.. så keep going så går du nok ned igjen ganske fort!!

hva med målene? har du gått opp i cm?

stå på og ikke gi opp.. :) du klarer dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WORKINGMizfit

Vann er en veldig viktig kilde til en vektnedgang av fett! så om du har fått mer vann betyr det enventuelt litt mer muskler;) det er ikke fett du legger på deg av det er karbohydrater;) når du får i deg mer karbo enn det kroppen greier å brenne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frukt86

Hei!

Tror du skal ha spist abnormt mye mer enn hva du forbrenner for å faktisk ha gått opp to kg! Mange faktorer som spiller inn på vekta, og disse faktorene varierer fra person til person. Generelt så binder salt mat vann (spiste du en pølse 17. mai, kanskje?), men jeg tror også mye sukker kan binde vann. Noen går opp i vekt når de er støle (mest sannsynlig pga vann), og noen når de har/skal ha/har hatt mensen, som nevnt under her. Lenge siden du har vært på do? Sov du færre timer natt til veiedag? Spiste du senere på kvelden, drakk mer væske dagen før, etc. I slike tilfeller pleier jeg å "kontroll-veie" meg en eller to dager etter, selv om dette kanskje ikke er anbefalt?

 

Jeg har også opplevd å gå opp et par kg på et par uker og veid +2 kanskje to uker, før vips! både det og mer har forsvunnet til neste gang. Er nok lurt å måle seg ja, og ikke bli helt stresset av hva vekta sier.

 

Ikke gi opp :D Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankmagetakk

Ok, tusen takk for svar!

Jeg må bare fortsette med godt mot og håper at det løsner snart.

 

Jeg var nemlig SÅ nærme ved å gi opp hele slankingen i går, men dette SKAL jeg klare.

 

Jeg hadde nesten 20!! trimpoeng i forrige uke, for å "rettferdiggjøre" et ekstra kakestykke på 17.mai. Men neida, 2 kilo opp er utrolig demotiverende når jeg føler at jeg virkelig har gjort en innsats for å klare å gå ned i vekt.

 

Jeg har ikke vekt selv, så krysser fingrene for at det blir bedre ved veiing på neste kursmøte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...