Gå til innhold

3 måneder til syden ferie....


Anbefalte innlegg

Det vil altså si jeg har tre måneder på å gjøre noe med vekta mi. Det er langt ifra første gang jeg prøver, hverken på egenhånd eller her inne. Og grunnen til at jeg fortsatt er overvektig er blant annet at motivasjonen svikter meg etter kort tid. Kan være supermotivert i korte perioder, men etter en liten stund er motivasjonen som blåst bort. En annen grunn er min store fiende SUKKER. Bare elsker sjokolade og annet smågodt. Så denne fienden må jeg jobbe med å holde på avstand.

 

 

Vekten viser for tiden 78,5 kg. Håper på å ta av 6 kg før sydenturen, det burde være realistisk det? Hovedmål 68 kg, det burde jeg klare innen nyttår.

 

Dette skal jeg klare ved å spise 1600 kcal om dagen og trene minst 3 dager i uka. Det fungerte super i fjor da jeg tok av 15 kg. (Nå er over 5 kg av disse på plass igjen). Prøvde også å starte opp fra nyttår, det gikk noen uker, men nok en gang svikta motivasjonen og sukkertrollet tok meg. Håper det kan hjelpe meg at jeg har en sydentur som nærmer seg med stormskritt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er i gang igjen!

 

Jeg gleder meg til å gå i bikini i sommer og det er lenge siden for å si det sånn! Det var i alle fall motivasjon god nok for meg, håper det er det for deg også!

 

Du får ta et alvorsord med sukkertrollet og si at du har adgang forbudt nå de neste ukene - er nok det som hjelper. Kjedelig for sukker er jo veldig godt :D, men det er verdt det når du ser resultatet. Og som du sier, det så du jo i fjor - og det funket! Da funker det nå også!

 

Masse lykke til og ikke gi deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med hilsen fra deg smom, og så kjekt med gode råd fra en som har nådd målet, og greid å holde det (har vært og tjuvlest litt selv om jeg ikke har skrevet noe på tråden din :D )

 

Motivasjonen er på topp for tiden, og sukkersuget holder seg på avstand. Savner ikke sukker heller, når suget ikke er der.

Nå har jeg akkurat vært på en herlig time med zumba, moro, moro, og jammen ble jeg svett også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Er sikker på du greier dette, med sydentur til motivasjon !

 

Husk å tenke på dette som en varig endring, som du skal fortsette med selv når du er "ferdig" !

For meg fungerer det å være aktiv her inne, og skrive ned det jeg spiser. ( dvs den perioden jeg gikk ned i alle fall :D , nå står jeg jo bom fast... )

 

Og kutt gotterierne. Jeg spiser på lørdag, evnt litt fredag. MÅÅ bare ha det å se frem til.

Finn mat som du liker som du kan spise, så føler du ikke att du forsaker så mye !

 

Lykke til !

Er her og "følger" med deg jeg ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med noen som følger med meg :D

 

Litt usikker på det med godteri, det har jo alltid vært mitt store problem. Og det å bare ta litt, det er så å si umulig. Har jeg først smakt, så er det gjort. Da greier jeg ikke å holde meg unna. Bare må ha det. Søtsuget river i kroppen. Og har jeg ikke godteri i huset så går det i sjokoladepålegg, syltetøy, eggedosis eller alt jeg kan komme over for å få dekt det utrivelige søtsuget. Og så må jeg ha mer dagen etter, og dagen etter der osv. Jeg er nesten som en narkoman når det gjelder sukker.

Men greier jeg først å komme meg ut av den vonde sirkelen med søtsug, så kan jeg holde meg unna i lange tider, og ikke har jeg spesielt lyst på det heller. Sånn er det heldigvis nå. Og måtte det vare lenge, lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en vellykket dag går mot slutten. Sitter nå å nyter en kopp grønn chai te, faktisk ganske godt, anbefales. :) Ungene er i seng og mannen er på møte, så nå kan jeg bare nyte å være alene litt. Jammen ikke ofte det skjer.

 

Har trent corebar i dag, kjempe god trening for hele kroppen, spesielt magemusklene, og det liker jeg. Søtsuget holder seg fortsatt borte, og jeg er super takknemlig for det. Tror nok jeg skal greie meg fint frem til helgen, men da blir det 60 års dag med både mat, kaker og vin. Blir nok litt kalori overskudd da. Og så er det søndagen da, får jo alltid så vanvittig lyst på snop og usunn mat dagen etter en fest. Men det skal jeg greie denne gangen, jeg skal jo bli slank til sydenturen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dillaa

Hei på deg!

Høres jo virkelig ut som om du er i gang med noe! :D

 

Bra at sukkersuget holder seg unna..

Har hørt at det skal hjelpe med krom?

 

Eller vil jeg nok anbefale å ikke ha ting du liker i hus.

Sjokopålegg og vanlig syltetøy er sånn som ikke er nødvendig å ha i hus; så jeg ville bare ha droppa det!

Jeg hater alle slike fristelser og vet hvor lett det er å falle for de..

 

Stå på, så skal du se det blir fint å reise til syden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Dilla, ut med fristelsene! Jeg er i alle fall helt håpløs der, så nå er det ut med tullet og inn med frukten og de sunne valgene!

 

Skal kjøpe bare akkurat det vi "trenger" til helgekosen også, ikke mer sånn i tilfelle. Det kommer ingen på overraskende besøk uansett så vi trenger ikke være forberedt på krig og uår på godtefronten .

 

Syden, her kommer vi-uansett hvilken syden som venter på oss 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd krom flere ganger, men det virker ikke på meg dessverre. Siste gangen jeg prøvde fikk jeg høre at jeg måtte ta flere tabletter enn det som sto på boksen, men det hjalp ikke det heller. Men akkurat nå er det ikke noe problem. :D

 

Når det gjelder syltetøy og nugatti og slike ting, hadde jeg nok latt være å kjøpe det i det hele tatt om jeg bodde alene. Men jeg har mann og 3 barn som vil ha det en gang i blant, og jeg kan jo ikke nekte dem det (tror ikke mannen min hadde godtatt det heller). Så jeg får nok heller satse på å holde meg i ørene.

 

Fikk enda en motivasjonsfaktor i dag. Satt på bussen og kikket tilfeldig ned på magen min. Så en diger bilring som tøyt ut over buksekanten (til tross for romslig genser over). Og ikke var buksa trang heller. Fikk en liten aha opplevelse der. Har jo sett på vekten at jeg er overvektig, men vet ikke helt om jeg har insett selv hvordan jeg egentlig ser ut. Så nå er det bare en ting å gjøre - gjøre noe med det! Her skal det spises sunt og trenes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok en helg unnagjort. Syns jeg har greid meg ganske bra egentlig. Var i 60 års dag i går, og det ble en del vin, så overskred nok kaloribudsjettet på det. Men jeg holdt meg langt unna kakene, smakte ikke en liten bit en gang. :D Også da snacksen ble satt frem var jeg forsiktig, tror jeg spiste 5 chilinøtter totalt. Så alt i alt må jeg si meg fornøyd. Håper bare dagen i dag går like bra. Bruker jo å ha så vanvittig lyst på snop og junkfood dagen etter alkoholinntak. Får bare bite tenna sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmm... jammen har det gått en uke siden sist jeg skreiv her, det må jeg gjøre noe med. Men det at jeg er sløv til å skrive betyr ikke at jeg er sløv på andre punkter. Treninga og spisinga går så det suser, og belønninga - ned 600 g denne uka. Dvs vekta viser nå 77,2 kg. Det er så godt når ting bare går av seg selv, og søtsuget holder seg borte. Og nå er ferien enda en uke nærmere, så da må jeg jo rett og slett bare fortsette og være flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var årets første joggetur unnagjort. Og en ting kan jeg konstantere: kondisen er ikke i nærheten av det den var i fjor.... Dette var mildt sagt beintøft! Er supersliten, og enda jogga jeg flere kilometer kortere enn på samme tidspunkt i fjor. Har egentlig ikke dårlig samvittighet for treningen, for har trent jevnt og trutt- flere økter i uka. Spinning, corebar, step, zumba og nå i det siste sykling. Men dette kan tydeligvis ikke måle seg med intervall trening og jogging når det gjelder kondismessig uttelling.

Grunnen til at det har blitt så lite jogging den senere tiden er at jeg har slitt med en betennelse i foten. Betennelsen er der fortsatt, så jeg er litt spent på hvordan det blir å gå nå etter joggeturen. Men det er jo greit å få prøvd det ut isteden for å gå rundt å tro at jeg ikke kan jogge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmm... går visst lenge mellom hver gang jeg skriver her. Bra jeg er flinkere med livsstilen enn skrivingen ;) Har hatt en super dag i dag. Har vært ute med ungene i mange timer i deilig sommervær. Kosa oss med bading og masse uteaktiviteter. Etter middagen ble det spinning, og gjett om jeg var gjennomsvett da jeg kom hjem. Barna lurte fælt på hva jeg hadde drevet med. :)

Tok ukas veiing i dag, i morgen skal jeg opp så innmari tidlig. Vekten har nå kommet ned i 76,2 kg, og jeg er foreløbig i rute til sydenferien. Et par hundre gram til så oppnår jeg årets laveste. Kjipt å tenke på at jeg veide det samme i slutten av februar, og for å ikke å snakke om at jeg veide 3 kg mindre i juli i fjor. Men, men sånn kan livet være, nytter vel ikke å gråte over spilt melk. Får nok bare ta meg i ørene og jobbe målbevisst, eneste som hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...