Gå til innhold

Ned 33 kg - noen som blir med?


Anbefalte innlegg

Gjest jenet1980

Så flinke dere er. Syntes det har gått greit i helga. Litt is ble det men...

Veide meg i går. 94.4 kj. -1.1:) Er veldig fornøyd.

Fikk trent 4 dager sist uke, må få til det nå au.

 

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da er jeg tilbake med vekt igjen. Har vært bortreist på jobb en uke, og ferie før det. Det har resultert i 0,7 kg opp, og har også lagt på meg noen cm igjen.

 

Vekta nå er 97 kg.

Kommer tilbake med ny vekt om en uke igjen, før jeg igjen forsvinner på ferie uten hverken nett eller vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Hazey Jane

Hei!

 

Jeg har meldt meg inn i dag. Jeg skal ned ca. 33 kg, målet er 65 kg, som deg. Nå veier jeg 97,7..

 

Blir interessant å følge med her, ettersom vi har ganske like utgangspunkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hazey Jane

Prøvde å regne utt mitt energiforbruk, men hva er forskjellen mellom de tre?

 

Hvilestoffskifte: 1682 kcal

Energiforbruk før trim: 2187 kcal

Mitt daglige energiforbruk: 2397 kcal

 

En annen ting, når man skal registrere måltid, brødskive med pålegg, skal man regne ut gram med eller uten pålegget?

 

Takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne. Ser ut som om vi er ganske like :)

 

Jeg har ikke startet på kurs ennå, må strukturere meg litt først. Nå teller og veier og tenker jeg mat 24/7, men det er vel det som skal til. Har en idè om at kombinerer jeg det å veie maten med obs!lavkarbo og slenger inn en god "rask gange" bør det være mulig.. Sa til meg selv i sommer at :- "Juhu.. gleder meg til neste sommer, for da er jeg slank(ere).. !! Og så tror jeg på det å ha noen å "asse" det med! Er så lei av å bli "disset" av alle som tror de kan og vet alt og hvorfor jeg er så stor ! Vet vel det selv da !!

 

Men nå er jeg klar som ett egg (selvfølgelig ett økologisk sundt egg..)

 

Tjopps allemann alle.. Nå: Middag!

 

_________________________

Veier pr:

1/8-2011 97,1

Mål : 65 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hazey Jane

Spiser dere så mange kalorier som er anbefalt?

 

Hvordan lager dere signatur dederst i innleggene deres? Finnes det en måte å legge det inn automatisk på?

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terese1974

Hei allesammen,

 

Hva gla jeg ble da jeg fant denne tråden, jeg vil gjerne henge meg på. Skal også ned mye og da er alt så mye lettere da vi er flere.

Jeg har hoppet opp og ned i vekt og har gått på GR i et par runder før og det har virkelig fungert for meg.... men vanskelig å holde vekten. Nå er det bare å bite i det sure eplet å innse at jeg veier ALT for mye.....

Jeg er i 37 år, gift og bor i Trondheim, har ei datter.

Har startet litt smått og er i i vært fall i gang.

 

Slik har starten vært:

25/7 104,4

1/8 103,6

11/8 102,2

 

Delmål:

31/8 98,5

30/9 95 kg

 

Resten tar jeg etterhvert........

 

Mål: 65 kg

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei,

 

Beklager at jeg har sviktet tråden. Skiftet jobb og har hatt mye å tenke på denne høsten, så dermed datt jeg helt av slankingen. Nå har jeg ikke vært på vekta på lenge, men kjenner at jeg i hvertfall ikke har gått ned. Tenker å gå på vekta igjen til onsdag, og så ha onsdager som veiedag fremover. Er nok fortsatt minst 33 kg som skal av. Tenker å være flink nå disse ukene frem mot jul, slik at jeg er godt i gang før nyttår. Er jo noen uker å gjøre det på før jul, og 5-10 kg ned på den tiden burde kunne være mulig.

 

Håper det fortsatt er noen som vil være med? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil, jeg vil :-)

 

skal ned til 65 jeg å. Men noen må fortelle meg hvordan man lett finner frem til tråden igjen ellerså får jeg ikke skrevet inn.

 

Har veiedag på mandager (eller starter nå) , trener en del men har alikvel gått opp 4 kg til siden sommeren. hmmm... så derfor må jeg nok blir veldig nøye med hva jeg spiser.

tenker å ligge på ca 1600 kcal. pleier å trene "bort" en 700 kcal 3-4 ggr i uken.

 

Burde jeg spise mindre enn 1600?

 

 

 

STARTVEKT: 96.1 kg

MÅL: 65 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Så hyggelig:-)

Tråden blir uthevet når det er nye innlegg, evt kan du søke på navnet ditt, så finner du den på den måten.

Hvis du trener mye, så burde du nok ikke ligge på under 1600.

Jeg ligger på mindre, men trener ikke så mye som deg. Men om jeg ikke skulle gå ned, så er jeg beredt til å spise mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da har vi ca samme utgangspunkt å da :-)

 

 

tenkte å sette meg ett delmål til jul -2 kg.

har funnet ut at jeg drikker omtrent 550 kcal om dagen, i form av kaffe med sukker....

Så har også tenkt å kutte ned på det. det vil nok hjelpe.

(problemet er at jeg ikke vet om jeg klarer)

 

kanskje jeg skal si at jeg bare får en koppe med kaffe om dagen. det blir da "bare" 87 kcal. herregud... jeg må gjøre det. kan nok virke som jeg spiser for lite siden så mange av kcal kommer fra kaffen.

 

da sier vi det!

2 kg ned til jul og kun en kopp kaffe om dagen! (fra og med i morgen... siden jeg er langt inni den 4 koppen allerede..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-2 kg til jul burde går greit skulle jeg tro. Jeg er optimist og håper på 5-10 kg før jul. Får vel en pekepinn neste onsdag. Har bestemt meg for å holde meg unna vekta alle andre dager nå. Har en tendens til snikveiing, og jeg tror ikke det er så bra.

 

Hvis du må ha sukker i kaffen, så finnes det noe som heter Sukrin. Finnes både som sukker og melis. Du finner det på helsekosten og noen matbutikker. Det smaker som sukker, har 0 kalorier og påvirker ikke blodsukkeret. Nesten for godt til å være sant:-).

Jeg bruker Sukrin på havregrøten på morgenen. Kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og blir med! Veier nå 103,5 kg! Huff, flaut! Skal ned til 65 kg, jeg også, så totalt blir dette 38,5 kg.

 

Jeg har kun vekt på treningssenteret jeg går på, så jeg har ingen fast veiedag. Veide meg først i går og første treningsdag var i går.

 

Edit: Hvordan får man signatur her? Altså, hvor kan jeg skrive hvor mye jeg veier slik at det følger meg i alle innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp! :) Jeg har ingen fast veiedag siden jeg ikke har vekt hjemme, men jeg går på et treningssenter 2-3 ganger i uken (alt ettersom barnefar kan ha/"passe" babyen vår) og der er det vekt, så jeg skal prøve og veie meg samme dag hver uke. Når babyen min har fylt 7 uker (baby er nå 5 uker), så har de barnepass på treningssenteret, så da kan jeg trene enda mer.

 

Har nå investert i et måleband, men hvordan kan jeg legge inn mål for midje, armer, lår etc her inne? Jeg ser at det går an, men jeg forstår ikke helt hva jeg må trykke på for å legge inn målene. Skylder på ammetåken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må gå på kurs for å legge inn alle målene. Hvis du ikke går på kurs så får du bare lagt inn midjemål og vekt. Du kan jo evt lage ditt eget skjema. Det har jeg gjort:-)

 

Greit å se at man går inn her og der, særlig hvis vekta står stille.

 

Jeg er spent på morgendagen. Har ikke snikveid meg, og har ingen peiling på om jeg har gått ned/ opp eller står stille. Blir spennende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 0,4 kg ned denne uka. Grei nok start. Men enda bedre er at jeg til sammen har gått inn 8 cm på midje (-4), hofte (-2) og ende (-2). Det betyr at her skjer det noe med kroppen. Tenker at vekta nesten kan endre seg fra dag til dag etter hvor mye vann man har i kroppen, mensen osv.

Har klart å ikke gå på vekta denne uka, så jeg aner ikke om jeg har veid mer eller mindre i løpet av uka, men tenker at så lenge jeg også går inn, så er jeg på rett vei:-)

 

Startvekt: 98,7

Forrige uke: 97,1

Dagens vekt: 96,7

+/-: -0,4

Gått ned tilsammen: 2,0 kg

Midjemål: 105 (-4 cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært :D Tenkte å lage eget skjema. På treningssenteret har de ikke digital vekt, så jeg får kun sett når jeg har gått ned hele kilo, så da kan det være greit med målinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei. da har jeg tatt en runde influenza og gått ned 3 kg :-) desverre er det nok mye vann som kommer til å komme tilbake, men jeg venter med å veie meg igjen til mandag.

 

Spisingen har vært litt opp og ned ikke så mye sunt.

 

Driver med eksamner nå så blir mindre trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSKK velkommen i klubben :-)

 

 

Ingel, jeg har en pakke sukrin i skapet, men jeg får meg ikke til å bruke den. skal prøve nå men er redd den smaker sånn kunstig.

 

Smaker den som vanlig sukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D Heldig du som har gått ned 3 kg, selv om det nok er influensa sin skyld. Gleder meg til å veie og måle meg neste uke. Synes jeg har vært veldig flink denne uken.

 

Her går det i grovt knekkebrø, rugsprø, salater, grønnsaker, cottage cheeese og andre magrere meieriprodukter, litt frukt, fullkornprodukter og fisk (og mye vann).

 

Er det noen som vet om det er noen kcal i ammete?

Og når jeg regnet sammen kaloriene som er blitt anbefalt på "mat og trim" så står det at det anbefales at jeg spiser 1600 kcal daglig, MEN når jeg regner sammen frokost(220 kcal), lunsj (220 kcal), mellommåltid(110 kcal), middag (400 kcal) kvelds(110 kcal), melk(200 kcal) og frukt(200 kcal) kommer jeg bare til 1460 kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSKK velkommen i klubben :-)

 

 

Ingel' date=' jeg har en pakke sukrin i skapet, men jeg får meg ikke til å bruke den. skal prøve nå men er redd den smaker sånn kunstig.

 

Smaker den som vanlig sukker?[/quote']

 

Jeg synes den smaker som vanlig sukker.

Gratulerer med mye nedgang, forresten. Selv om du har hatt influensa, så må du ha vært flink.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...