Gå til innhold

ca.73 kilo og ned 10?


Gjest JulieA

Anbefalte innlegg

Gjest JulieA

Hei! Jeg er en jente på 20år som virkelig ønsker å få vekk noen kilo og litt valpeflesk etter svangerskap. Noen som vil slå følge?

Har ingen dato for mål, tar den tiden jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg kan godt slå følge med deg. Jeg skal ikke ned riktig 10 kg, men ned 8. Veier per i dag 73,0 kilo og skal klare de siste som sitter som lim! Virkelig som lim!

 

Har fra før gått ned fra 93,2 kilo, så jeg er ganske fornøyd med innsatsen min så langt allikevel. Har brukte en stund på å stabilisere vekta. I tillegg så gikk jeg opp i det halve året jeg selt med kyssesyken. Nå nærmer jeg meg uansett snart der jeg vil være, og skal holde meg der.

 

Det store målet mitt er 65 kilo. Målet før ferie og Thailand er 70 kilo, men med avreise om 4 uker, så tviler jeg på at jeg klarer det. Var stillstand på vekta sist uke. Men håper snart jeg får se det etterlengtede 72-tallet.. da vil noke motivasjonen få seg en liten boost også!

 

Jeg er 25 år og journalist. Er fra Hedmark, men har tatt utdannelsen min i Bodø. Og både bor og jobber her nord nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lattermild

Er det ok at jeg blir med her?

 

Jeg har nettopp meldt meg på internettkurs nå (standardkurset, 8 uker), for å skjerpe motivasjonen og oppfølgingen. Jeg vet at jeg "lett" kommer ned til ca 70 med den motivasjonen jeg har nå, men deretter butter det mot og jeg trenger hjelp med å presse meg litt mer.

 

Fordi jeg er i ferd med å utvikle meg til en jo-jo (er bare et par år siden jeg var nede i trivselsvekta og hadde det kjempefint), har jeg valgt å melde meg på kurs nå for å få hjelp med overgangen fra det å gå ned til det å være stabil... Dette skjønner jeg at jeg har gått i fella med før.

 

For meg ligger alt i treninga - så fort jeg slutter å trene, kryper vekta oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest janne1

heisann dere! kan jeg slå følge med dere ?

Jeg er ei jente på 24 år fra bergen, jeg ønsker å gå ned 9 kg(iallefall)

Er et pluss vist jeg greier mer.. jeg har allerede slanket meg 11 kg, og er veldig fornøyd med det, men har enda mer igjen..

kjenner jeg begynner å miste motivasjonen nå.. det går så utrolig seint!

Men vi kan jo motivere hverandre?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lattermild

... Altså, jeg skjønner ikke hvorfor følgende matvarer regnes som "litt"-mat:

- Fisk

- Eple (!)

- Oliven

- Havreknekkebrød

... osv...

 

Skjønner det på fettinnhold siden det er snakk om kaloritelling her - men næringsinnholdsmessig må det da være flott? Eller? Sukk... Trodde jeg var ganske flink, jeg. Er kanskje ikke flink nok til å skrive inn salatstæsj jeg spiser, synes ikke at jeg har noe "ja"-mat eller hva det kalles her inne for tiden. Synes kanskje den matregistreringen her inne har utviklet seg til å være vel detaljorientert, kan utvikle spiseforstyrrelse av mindre. Se hvor lenge jeg har hatt profil, i første runde da jeg var her inne var tabellen ganske enkel. Det regnes kanskje som en forbedring, men jeg merker at det blir fryktelig vanskelig å gjøre ting "riktig".

 

Bruker dere matregistreringen slavisk? Jeg tror ikke jeg klarer å gjøre det, sånn som det er lagt opp nå. Da blir det bare nederlag etter nederlag, fordi jeg ikke får til det "perfekte" kostholdet. Tror jeg skal holde meg til å bruke det veiledende, for å passe på at jeg ikke går på smell, liksom...

 

Ikke meningen å være negativ! Jeg har nettopp vært ute i skogen og kroppen var kjempetung, men klarte da å presse meg til å holde i gang - også i noen oppoverbakker, så den jogginga går det fremover med. Sakte ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Altså' date=' jeg skjønner ikke hvorfor følgende matvarer regnes som "litt"-mat:

- Fisk

- Eple (!)

- Oliven

- Havreknekkebrød

... osv...

 

Skjønner det på fettinnhold siden det er snakk om kaloritelling her - men næringsinnholdsmessig må det da være flott? Eller? Sukk... Trodde jeg var ganske flink, jeg. Er kanskje ikke flink nok til å skrive inn salatstæsj jeg spiser, synes ikke at jeg har noe "ja"-mat eller hva det kalles her inne for tiden. Synes kanskje den matregistreringen her inne har utviklet seg til å være vel detaljorientert, kan utvikle spiseforstyrrelse av mindre. Se hvor lenge jeg har hatt profil, i første runde da jeg var her inne var tabellen ganske enkel. Det regnes kanskje som en forbedring, men jeg merker at det blir fryktelig vanskelig å gjøre ting "riktig".

 

Bruker dere matregistreringen slavisk? Jeg tror ikke jeg klarer å gjøre det, sånn som det er lagt opp nå. Da blir det bare nederlag etter nederlag, fordi jeg ikke får til det "perfekte" kostholdet. Tror jeg skal holde meg til å bruke det veiledende, for å passe på at jeg ikke går på smell, liksom...

 

Ikke meningen å være negativ! Jeg har nettopp vært ute i skogen og kroppen var kjempetung, men klarte da å presse meg til å holde i gang - også i noen oppoverbakker, så den jogginga går det fremover med. Sakte ;P[/quote']

 

hei.

profilen blir mer detaljert når man melder seg på kurs.. og ja mar er mar du kan spise ubegrenset. eneste grunnen til å føre det opp er for å se om du får i deg nok..

 

slenger meg på her hvis det er greit. har hold på i tre uker nå og målet er å gå ned 10 kg før 13 juli (skal på ferie) har allerede gått ned 3 kg :D

såtser på å gå ned ca 1 kg i uken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg registrerer alt jeg spiser. Selv om det er både litt-mat og nei-mat. Det som er greia, er at en kalori er en kalori uansett hva slags type mat det er. GR sier jo selv at man kan spise alt, men det er bare mengden man må passe på.

 

Jeg teller kalorier. Det er det det går på her. Jeg ser det ikke på som noen krise hvis jeg spiser nugatti på ei skive nå og da. Det er jo tydelig nei-mat.

 

Kunsten er jo uansett å gjøre endringer man kan leve med. Jeg er ikke noe skikkelig salat-menneske. Så jeg spiser det jeg vanligvis alltid har gjort, men som sagt, jeg passer på mengden. Og det har funket hele veien. Jeg har allerede gått ned 20 kilo tidligere. Nå er det kampen mot de 8 siste kiloene. Og de sitter skikkelig. Nå er det viktig for meg å holde motivasjonen oppe. Vekta sto stille nesten hele fjor høst.. og har krøpet nedover i sneglefart i vår..

Det endelige målet mitt er 65 kilo, men har innsett for lenge siden at det kan ta tid med dette tempoet. Jeg må bare konsentrere meg om å holde motet oppe.

 

Dessuten jobber jeg med å stramme opp kroppen også, bli mer fast i fisken. Og vil gjerne ha slankere lår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lattermild

Det blir spennende med nettkurs! Kanskje jeg får noen aha-opplevelser på maten og registreringa.

 

Gratulerer med å ha gått ned masse allerede, det er veldig bra jobba!!! Ja, det er de siste kiloene som er noe skikkelig herk, de tar tid. Det er vel riktig å la kroppen vende seg til den nye tilstanden også, at det er helt riktig at det ikke går så fort de siste kiloene. Det er hvis det går for fort at det er lett å hoppe opp igjen, er det ikke?

 

Jeg har vært alt fra 62 til 89, ser at sånn rundt 65 er hyggelig. 63-62 gjør meg rett og slett litt sur, tror jeg slutter å være trivelig da. Skal ikke presse det for langt heller. Det jeg merker veldig godt er at alt under 70 gjør at kroppen virker som om den jobber mot meg og vil opp igjen. Så mellom 70 og 80 er det som om det kan gå fort i begge retninger... Yo-yo, som sagt. Og det har jeg fått med meg at virkelig IKKE er sunt, så nå leter jeg etter stabilitet på trivselsvekt.

 

Jeg sliter med overspising, noen ganger er jeg ustoppelig og det har ingenting med sult å gjøre. Å normalisere forholdet mitt til mat er altså også et mål. Jeg er veldig glad i mat og i å lage mat, og er en "alt-eter". Sånn sett er Grete Roedes filosofi fin, det du sier at man kan spise alt men at det er viktig å passe på mengden. Det er som sagt bare det at jeg skal passe litt på kaloritellinga... Har en "addictive personality", tror det fort kan bli usunt for meg. Men bruker det som guide!

 

Heia heia, folkens. Nå har jeg vært ute i skogen igjen, så det ble trimpoeng i dag også. Har kommet inn i en fin rytme med ut i skogen annenhver dag. Får se hvor lenge dette holder, jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at det kommer til å være perioder der den dørstokkmila plutselig føles lang igjen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg sanket inn intet mindre enn 20 trimpoeng på søndag. Gikk 7-toppstur i Bodø og brukte litt over 7 timer. Hadde sinnsyke smerter i føttene på slutten. Gnagsår er noe av det jævligste. Men veldig deilig å ha gjennomført det. Frister til gjentakelse. Men da skal jeg ha compeed på hælene!

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...