Gjest ranhage Skrevet Mai 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 jeg ser av trimtabellen at en golfrunde på 4 timer gir meg ca 6 trimpoeng. Dette blirt fort 20 poeng på en uke. Golf er gøy! Men vi hadde en diskusjon på kurset vårt i dag om dette virkelig er tilfelle, og jeg har valgt å bruke bare halvparten når jeg regnet ut kalorimengde. Noen som har en mening om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest anci Skrevet Mai 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2011 Jeg har aldri spilt golf (men har meldt meg på kurs i juni! ), så ikke skyt meg hvis jeg tar feil, men er det ikke mest gåingen i golfen som gir trimpoeng? I såfall kan du jo sammenligne med hvor mye 4 timer gåing ville gi deg av trimpoeng og se om det er noenlunde riktig. Hvis du har pulsklokke kan du jo evt ta med den neste gang du golfer og sjekke hvordan det stemmer for deg? Uansett blir det jo bare et ca tall da, for det varierer vel mye utifra banen, hvor fort man går etc, etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest perle20 Skrevet Mai 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2011 Det sikreste resultatet kcalmessig får du dersom du tar på pulsklokke. Golfbaner varierer jo gjerne litt i høydemetre og noen ganger ila runden kan du gå med litt høyere puls etc. Men ellers så er det jo mye ståing, venting, leting og man går gjerne ikke så veldig fort heller. Hvis det ikke var en alternativ knapp for "Golf" på aktiviteter ville jeg ha registrert golfrunden som rolig gange! Det gir færre kcal enn samme tidsbruk på "golf", men det virker ikke "riktig" med hele 1600kcal for en 4timers golfrunde! Men alt er jo selvfølgelig avhening av mange faktorer; bærer du bagen, triller du, er dere 4 eller 2 som går (mindre venting) etc... ..så..jeg ville nok bare tatt på pulsklokken for å få det mest korrekte kcal forbrent. Men når det er sagt så ser jeg på golf mer som en fin tur hvor naturen og det sosiale er i fokus - mer enn hva jeg får ut av det treningsmessig. Selv om jeg kan være litt støl etter en runde:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Pittelille Skrevet Juni 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2011 Jeg ser også på golf som mosjon og en god mulighet for å være ute, men for nyskjerrigheten sin skyld har jeg brukt pulsklokke noen ganger når jeg har spilt. Man forbrenner overraskende mye altså Nå skal det sies at jeg ikke bruker tralle, og dermed går med en relativt tung golfbag på ryggen i ca. 4 timer. I tillegg er banen vi spiller på ganske kupert, så det blir mye opp og ned. Totalt ligger jeg på rundt 1300 kcal på en runde (166 cm høy, 67 kg). Uansett, golf er jo supermoro og at det forbrenner mye i tillegg er ren bonus spør du meg:-) God golfing videre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Caddie Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Jeg bruker ca 15000 skritt på en runde, det er jo litt. I tillegg er det kupert og ikke minst, man konsentrerer seg. Da bruker man faktisk veldig mye energi. Så jeg tror nok det stemmer greit med trimpoeng, men de dagene jeg har gått i kø eller en spesielt lett bane, så trekker jeg fra litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest anci Skrevet Juni 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2011 Siden golf er en såpass langvarig aktivitet, tror jeg det er viktig å trekke fra det man ville forbrent uansett ved å bare sitte stille. Man bruker jo en del kalorier bare på å leve i 4 timer, så når pulsklokken viser at man har forbrent 1300 kcal på en runde, er det nok ikke 1300 i tillegg til basalforbrenningen, men inkludert den vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Pittelille Skrevet Juli 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2011 Det er veldig sant, Anci. Sjekket opp, og gjennomsnittelig kaloriforbuk pr. time på å sitte i ro ligger på i overkant av 100 kcal. For min del vil det dermed si at jeg forbrenner ca. 900 kcal ekstra på en golfrunde enn jeg ville gjort hjemme ved kjøkkenbordet, og det er en super belønning for å gjøre noe så hyggelig som å golfe:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar