Gå til innhold

Nå er det min tur


Gjest Rosagris

Anbefalte innlegg

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar
Gjest superida

så flink du har vært.... jeg er helt håpløs på den veiingen, jeg veier meg i tide og utide.... opptil flere ganger om dagen.... tror jeg må gjøre som deg og gjemme vekten et sted der den ikke er så synlig, eller det er litt tiltak å finne den frem fra... uthuset kanskje...hehe! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enkelt å starte opp igjen etter slankeperiode nr ..... et eller annet. Kjenner meg godt igjen der, men nå må det jo være min tur å klare det helt ut.

Har også bestemt meg for å gjøre et nytt forsøk.... eller ikke forsøk det høres jo ut som jeg har gitt opp og det har jeg slettes IKKE. Har gått ned flere ganger og vet hvordan jeg gjør akkurat det, er bare så demotiverende å gå opp igjen. Denne gangen har jeg gått alt for fort opp igjen. For 2 år siden var jeg 25 kg lettere enn nå. Jeg hadde tatt av 33 kg. Den som er kjapp i hoderegning finner da ut at jeg har ca 8kg igjen å gå opp før jeg er der jeg startet. Og dit skal jeg altså ikke. Huff, at man ikke skal greie å holde seg der. Jeg er nok en typisk jojoslanker.

 

Nå har jeg tenk å bli kvitt akkurat det syndromet. Da må jeg gå ned i vekt og holde meg der. Så jeg må jobbe mye med hodet og hva jeg ønsker. Så er det bare det at med slanking, trening og kropp..... så holder det ikke bare å ønske... man må gjøre. Og det gjør vi. Jeg har gått på vekta, den stoppet på 110,7. Første hinder overvunnet. Jeg er klar.

 

Har vurdert å starte min egen tråd, men følger gjerne med på din. Synes det var flott å finne noen som startet på ca samme tidspunkt.

 

Vi skrives.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke82

Hei og velkommen hit!! Jeg hadde samme utgangspunkt som deg, 129,7 kilo er min toppmåling også. Nå veier jeg 97 og har et helt annet liv ;) Jeg skal ned på 62 kilo som er målvekten, men er for tiden gravid og forsøker å holde vekten stabil under svangerskapet.

 

Les på trådene her inne, spesielt de lengste har mange kloke betraktninger. jeg tror fullt og fast på at denne kampen utkjempes i hodet og ingen andre steder, det er derfor utrolig viktig å fokusere vel så mye på det mentale. Skjønne hvorfor, hva er årsaken til at jeg har kommet i denne situasjonen? Og da tenker jeg ikke på at årsaken er at du har spist for mye og beveget deg lite, men hva er ÅRSAKEN til at du har spist så mye? Får du den mentale biten på plass er halve jobben gjort allerede, og da må den beinharde jobben gjøres med veiing og spising og trening i en sann forening. Jeg tror dette går veldig fint, skal bli spennnede å følge deg videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har startet pånytt nå for 7 uker siden. VET at mitt problem ikke egentlig er å gå ned - vet hva som må gjøres og hvordan - MEN problemet er å opprettholde motivasjonen over tid.

 

Leste akkurat et sted at man bør ta det ettappevis for at kroppen skal vende seg til vekta - er da lettere å lykkes med å HOLDE vekta seinere. Det sto at det tar ca 1 år for kroppen å vende seg til ny vekt. Det sto at man bør ta etapper på 5-10 % av kroppsvekta og så ha en liten pause før man fortsetter - når jeg ser på tidligere år når jeg har prøvd ser jeg at jeg mister motivasjonen etter 7-10 uker, slik at for meg høres det egentlig ut som etappevis slanking kan være resultatet. Derfor er min plan som følger:

 

5-10 % av kroppsvekta før sommerferien (det er 2 mnd etter jeg startet)

1 mnd pause i sommerferien der målet er å HOLDE vekta

Deretter starter jeg med nye frisk - og har da meldt meg på et ekspresskurs på GR på internett - bare for å få en ekstra dytt når jeg starter. Har også sørget for at oppstart er når jeg stort sett er alene hjemme i 3 hele uker!! LItt frakt av ungene innimellom (leir osv), men hverdagen har jeg alene hjemme. Skal jobbe den første uka og det innebærer masse turgåing (ikke min vanlige jobb, så det blir flott ;) )

 

Har også kjøpt turkort både til meg selv og ungene, og ungene og jeg har allerede gått 2 voksen-turer og 6 barne-turer - KJEMPEBRA! Har da også planlagt å gjøre dette sammen med en annen familie slik at det fungerer flott som motivasjon - har da slett ikke motivasjonen på vekta, men på å komme oss ut osv osv (familien min vet ikke at jeg slanker meg - har små unger slik at det er ikke aktuelt å si, og samboeren min har nok skjønt det, men sier ingenting).

 

På 7 uker har jeg nå gått ned 7,5 kg - stort sett VELDIG jevn nedgang med ca 1 kg pr uke. Har til nå gjort lite med kostholdet annet enn å passe på å fordele maten utover dagen og også har jeg kuttet ut gotteri (slikt som finnes i gotterihylla) - i en lojalitetsavtale med datteren min som har kuttet ut gotteri i ett år- fram til ferien for min del.

 

Føler at ting går rett vei, men som deg er jeg også avhengig av å skrive ned tanker og planlegge her på nettet - og det fungerer fin-fint :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkort er turistforeningen de forskjellige plassene som lager - er veldig vanlig mange steder - dvs alle steder der det er aktiv turistforening er det som regel turkort - både for voksne og barn. Da kjøper man et kort (for en billig penge) - og så får man beskrivelse på ulike turer. Her er det slik at man klipper kortet med tang når man kommer fram, mens barnekortet har bokstaver for hver post - og tilsammen utgjør bokstavene et ord. - Ungene synes det er VELDIG motiverende, og for min del kommer jeg meg ut på tur i nærområdet som jeg aldri har vært på - blir jo til at man stort sett går sine vante ruter - gøy å se andre ting synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super dupert!! Du har vært utrolig flink!! Selvom det er slik du sier - at endel ting spiller inn, er jo dette VELDIG motiverende å oppleve!

 

Vær litt forsiktig med så få kalorier - da jeg gikk på kurs med startvekt noe under deg fikk jeg anbefalt meny 3 - altså 1900 kalorier pr uke - særlig når du også får endel trimpoeng bør du ikke ligge for lavt - kan svi for det seinere ved at kroppen går i "gå-sakte-aksjon".

 

Dersom du er redd for å ligge for høyt på kalorier kan du evt. øke trimmengden slik at forbrenningen øker - viktig å holde forbrenningen høy!

 

Det at du ikke alltid klarer 5 måltider tenker jeg er greit nå, men prøv å finne gode mellommåltider som du kan spise hvor som helst. Jeg går ofte for en sånn ferdig smoothie -bendit - som er på salg rett som det er - kjøper da opp flere småflasker og har i kjøleskapet - enkelt, godt og greit. I tillegg har jeg nå prøvd ut noe jeg aldri har sett før - Wasa crisp and fuit - som er en slags fruktkompott med noe som likner på knekkebrød-biter/frokostblanding biter som tilsettes - tilsvarer et mellommåltid og er veldig godt synes jeg - store fruktbiter i den med eple. (har sett to varianter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELDIG enkelt å lage - og veldig godt, og flott som mellommåltid:

 

1,5 dl sammalt hvete

1,5 dl hvetemel

1/2 beger kesam mager

1 ts bakepulver

2 egg

 

tilsettt grønnsaker og kjøttpålegg og ost - idag hadde jeg:

120 gr jarlsberg

75 gr smårettskinke

30 gr smårettbacon (godt med litt salt smak)

 

Dette ble til 13 muffins - lagde de i Tupperware muffinsformer (silikonformer med plass til 7 i hver form - slipper da papir oss). Idag med min oppskrift ble det 13 stk, slik at hver muffins hadde et kalorinnhold på 110 kcal. Dette kan det gjøres MYE med - osten har mye kalorier og bacon - og kan GODT erstattes med lettvariant av ost og løk som er freset på panne og litt mer skinke - smak og behag

 

VELDIG populær som tumat idag - alle ville ha flere, slik at muffinsene forsvant kjemperaskt ;)

 

Har også lagd deigen på kvelden og stekt de på morgenen - da er de helt ferske med til lunsj - både som matpakke til ungene og meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosagris

Ikke helt fornøyd, ned 0,4 kilo, men minus 7,6 totalt. Hadde ønsket bare litt til. Men får bare bite tennene sammen og stå på.

 

Holder meg nå mellom 1500 og 1900 kcal, har samlet 16 trimpoeng forrige uke, har litt problemer med en betent hæl, men trimsykkel og Wii fungerer. Skulle ønske jeg hadde tørt å tatt på meg badedrakta, og gått i bassenget, vet det er god trim, men....:) Uansett så melder vel tante rød sin velkomst midt i uka, så jeg satser på litt mer nedgang neste uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosagris

Hei Bolledama, tusen takk:) joda jeg bader når jeg er i syden, der ingen kjenner meg, men aldri om jeg bader i offentlig badebasseng, men en vakker dag.... Gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...