Gå til innhold

Nå er det min tur


Gjest Rosagris

Anbefalte innlegg

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar
Gjest Rosagris

SofaQueen, jo takk, jeg føler at jeg har kommet godt igang, syns det er morsomt at vi kan følge hverandre:) Gir liksom litt ekstra inspirasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Gratulerer, dette går jo kjempefint! Du er skikkelig igang, enig i at mye sitter i hodet. Viktig å ta vare på de gode følelsene.

 

Var engang på et foredrag av en svensk coach, han hadde bl annet forsket på vinnere. (olympiske etc.) Han hadde stått og sett på Ingemar Stenmark før han kjørte et vinnerløp, da sto han med øynene igjen og ladet opp på startstreken. Og Stenmark vant! Coachen spurte han etterpå om han hadde kjørt igjennom løypa mentalt, men Stenmark svarte at det ikke stemte, han satte seg i den stemningen og jubelen han hadde hver gang han hadde vunnet et renn, så satte han utfor!

 

Det var et lite apropos til din kommentar om at du satte deg i mestringsmodus, lurt!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg var innom tråden din da du akkurat hadde startet. Jeg var i tenkeboksen og hadde også planer om å starte da. Å tenk så gjorde jeg ikke det. Nå har du gått ned over 10 kg. Kjempemasse gratulerer med det. Og jeg har ikke gått ned. Skjønner ikke at jeg kan tulle det slik til...

 

MEN nå er det bare slik at livet ikke kan leves baklengs. Det som har skjedd får en ikke gjort noe med. Det er dagene som kommer som er viktig.

Har heldigvis kommet igang med trimmen igjen. Så da er det bare maten igjen. Det blir for mye feriegotterier. Neste delmål ligger derfor der for min del.

Med besøk hit og dit og ferieturer kjenner jeg ikke at jeg greier å mål og veie osv akkurat nå, men å kutte gotterier og usunn mat vil være en kjempestart for meg.

 

Tusen takk for motivasjon og gode råd.

Jeg skal starte allerede i kveld med positiv tenking og mestrinsfølelse når jeg legger meg. Har gått tur i skogen i 1,5 time. det er flott og jeg skal være fornøyd med meg selv på det.

 

Spennende å følge deg videre.

 

Lykke til med uka.

 

:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Gratulerer med 10 kg ned - du har vært kjempeflink.

 

Dette klarer du videre, og har man en liten sprekk, så er det en ny dag imorgen. Det beste er vel å legge inn noen belønninger underveis, så man ikke går på veggen. Jeg forsøker å skille tydelig mellom hverdag og helg, i vår overflodsverden er det så enkelt at hverdagen blir en helg.

Godt å ha noe å se frem til synes jeg.

 

Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Hihi,skjønner godt frustrasjonen din.

 

Er enig i metoden din. For det første er jeg livredd for å bli lagt under kniven,og er altfor glad i frukt,en potet eller to til middagen innimellom, godt brød ,hvit bakst iblant ,en sjokolade nå og da,strengt tatt helt vanlig norsk kost.

 

Du og jeg har oppnådd omtrent samme vekttap hittil.og jeg kjenner det godt på klærne og formen er bedre,og jeg får mindre vondt etter en arbeidsdag.

 

Lykke til videre. For min det sikter jeg på å holde på til neste sommer,og hver kilo er en seier og nærmere bedre livskavlitet. Følger med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2011 - Starten på et nytt liv

Gratulerer med supert vekttap så langt. Du har all grunn til å være stolt av deg selv! Fint å lese at du også er det.

 

Jeg skjønner at du blir provosert av sånn mennesker! Jeg har dessverre en slik svigemor... Ikke akkurat lett. Jeg fødte en liten jente for 11 uker siden. 3 dager etter fødselen og mens jeg fortsatt var på sykehuset kom svigermor med en Lavkarbo kokebok som hun syntes at jeg og min mann burde begynne å bruke...

 

Greit, vi har endel å gå ned, men seriøst! Jeg hadde akkurat født - tenkte ikke akkurat på vekten da! MErk at jeg kun gikk opp 4kg under mitt svangerskap! Men kommenterte hun det underveis... Nei!

 

Jeg er endelig klar for å starte på igjen og startet i går 8/8. Jeg har ikke fått veid meg enda da vekten min er tom for batteri, men har målt meg. Gleder meg til å se at cm går ned og vekten peker nedover. Jeg har valgt å starte en tråd her inne i tillegg til en "slanke"blogg som jeg bruker som motivasjon og kontrakt til meg selv om at jeg skal klare det denne gangen.

 

Gleder meg til å følge deg videre på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig raskt har du gått ned - 14 kg på godt under 3 mnd er jo helt, helt fantastisk. Helt naturlig at kroppen stopper litt opp nå. Det sto et sted jeg leste at man BØR ta en liten pause etter 5-10 % for å la kroppen justere seg litt, og så fortsette. Du gjør en kjempejobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink. Kalorimengden er ca der jeg ligger og føler at det er veldig ok - høres ut som du er på ordentlig livstillsendring og at det fungerer så bra for deg - GRATULERER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble inspirert av å lese det du skriver. Har bestemt meg for å starte i dag. Har slitt med vekta i mange år. Oprasjon er ikke noe som er bra for kroppen,men kanskje en enkel måte å gå ned i vekt. Men er nok ikke enkelt med det som skjer med kroppen etterpå. Tror det beste er å legge om kostholdet og trimme. Så nå er jeg også i gang :)

Ønsker deg masse lykke til videre...dette klarer vi :D))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskusdama

Må bare si at du er utrolig flink og har gjort en kjempejobb, og helt enig med mannen din, du har virkelig gått ned mye, og på så kort tid. Syns du skal være stolt av deg selv. skjønner skuffelsen din da man alltid ønsker å se mye resultat, så fort som mulig, men i det lange løp er det hvert gram ned som teller, og ikke nødvendigvis hvor mye, du er på riktig vei mot målet ditt. Stå på, gleder meg å følge deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...