Gjest kinemichelle Skrevet Juni 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2011 Jeg skal begynne og jogge og vil gjerne jogge i skog, sti eller et sted uten for mye folk. Altså ikke langs trikken. Bor i gamlebyen i Oslo. Har dere noe tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Svirre Skrevet Juni 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2011 Jeg går mye turer i skogen. På begge sider av Groruddalen er det et eldorado av skogsstier. Ta tbanen til Ulsrud og gå langs Nøklevann eller ta banen til Trosterud og gå langs Lutvann. Også fra Grefsen/Kjelsås, Årvoll og Ammerud er det veldig mange fine stier. Det er helt sikkert flere også, men det er her jeg pleier å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ninjastar Skrevet Juni 21, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2011 Jeg bodde på Sofienberg før jeg flyttet fra Oslo i fjor, og den største ulempen med å bo midt byen, synes jeg var avstanden til skogsområdene. Når jeg ville ut på tur i skogen, var det så mye pes med å komme seg dit først. Så jeg endte opp med mye jogging "fra døra", uten å ta bane noe sted. Fordelen med å jogge på sykkelstiene i Oslo øst, er at det ikke er mye folk der. I motsetning til Sognsvann, Frognerparken osv, hvor det jo kryr. Jeg var ikke så interessert i å "bli sett", kan du si! Og ofte går det an å jogge rett på utsiden av sykkelstien, så slipper man asfalt. Uten bruk av bane/trikk, kan du fra deg prøve følgende områder/ruter: - over Jordal amfi, deretter gjennom Kampen-parken, og så videre på sykkelstien som går hele veien fra Kampen/Ensjø over mot Valle Hovin-området (stien går rett på østsiden av Lille Tøyen Hageby). Videre mot Økern - og fra her går stien også videre opp Groruddalen, langs t-banen. Bare kondisen som stopper deg:) Hele Valle Hovin området er også fint og jogge rundt på, mange stier og gressplener. - sykkelstiene oppover mot Etterstad, langs elva - Ekeberg! Her kan du jogge kryss og tvers på gresset og stiene. Gå opp som oppvarming! - Botanisk hage - her er det så mange stier overalt, og de dagene jeg bare ville ha en liten tur, jogget jeg mye på kryss og tvers der. For ikke å snakke om at det rett og slett er det fineste stedet i hele Oslo - etter min mening:) Bonus for sjelen å jogge et slikt sted. Utenom helgene eller de aller fineste dagene, er det ikke mye folk på "utkant-stiene". Hmmm.. det var det jeg kom på i farta av mine egne joggeområder. Blir nesten litt nostalgisk av å tenke på det:) God tur:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar