Gå til innhold

Tips til joggeløype oslo øst

Gjest kinemichelle

Anbefalte innlegg

Gjest kinemichelle

Jeg skal begynne og jogge og vil gjerne jogge i skog, sti eller et sted uten for mye folk. Altså ikke langs trikken. Bor i gamlebyen i Oslo. Har dere noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg går mye turer i skogen. På begge sider av Groruddalen er det et eldorado av skogsstier. Ta tbanen til Ulsrud og gå langs Nøklevann eller ta banen til Trosterud og gå langs Lutvann. Også fra Grefsen/Kjelsås, Årvoll og Ammerud er det veldig mange fine stier. Det er helt sikkert flere også, men det er her jeg pleier å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg bodde på Sofienberg før jeg flyttet fra Oslo i fjor, og den største ulempen med å bo midt byen, synes jeg var avstanden til skogsområdene. Når jeg ville ut på tur i skogen, var det så mye pes med å komme seg dit først.

Så jeg endte opp med mye jogging "fra døra", uten å ta bane noe sted. Fordelen med å jogge på sykkelstiene i Oslo øst, er at det ikke er mye folk der. I motsetning til Sognsvann, Frognerparken osv, hvor det jo kryr. Jeg var ikke så interessert i å "bli sett", kan du si! Og ofte går det an å jogge rett på utsiden av sykkelstien, så slipper man asfalt.

Uten bruk av bane/trikk, kan du fra deg prøve følgende områder/ruter:

- over Jordal amfi, deretter gjennom Kampen-parken, og så videre på sykkelstien som går hele veien fra Kampen/Ensjø over mot Valle Hovin-området (stien går rett på østsiden av Lille Tøyen Hageby). Videre mot Økern - og fra her går stien også videre opp Groruddalen, langs t-banen. Bare kondisen som stopper deg:) Hele Valle Hovin området er også fint og jogge rundt på, mange stier og gressplener.

- sykkelstiene oppover mot Etterstad, langs elva

- Ekeberg! Her kan du jogge kryss og tvers på gresset og stiene. Gå opp som oppvarming!

- Botanisk hage - her er det så mange stier overalt, og de dagene jeg bare ville ha en liten tur, jogget jeg mye på kryss og tvers der. For ikke å snakke om at det rett og slett er det fineste stedet i hele Oslo - etter min mening:) Bonus for sjelen å jogge et slikt sted. Utenom helgene eller de aller fineste dagene, er det ikke mye folk på "utkant-stiene".

Hmmm.. det var det jeg kom på i farta av mine egne joggeområder. Blir nesten litt nostalgisk av å tenke på det:) God tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...