Gå til innhold

LeiLeiLei!


FruE78

Anbefalte innlegg

med litt kveldstrening :) Fornøyd med 25 min på spinningsykkelen og litt styrketrening - håper ryggen kommer seg litt nå. :) Gikk fint med kcal-inntaket i dag og. Har følt meg mer mett i dag - mindre sulten.

 

I morgen har vi planer om middag på gatekjøkken, jeg og ungene...lurer på hvordan det går... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Du er kjempeflink, Dundredei!!!! Spiste grauten din - med god samvittighet, klarte å unne deg mindre enn du hadde tenkt med tilbehøret, har til og med TRIMMA!!!! DET ER KJEMPEBRA!!!! Du skal vere stolt av dette. ... :- D

Og ; KLART det skal funke denne gangen - du har vel bestemt deg??! ;- D Da funker det! ( vi må jo ha trua på det!! - heilt til leeenge etter det motsatte er bevist. ... *knis* )

Helga er alltid ein utfordring - men eg tenker eg skal forsøke å ikkje sjå på fredag til mandag morgen som helg. Det har eg alltid hatt lett for, og isåfall så blir 3 av 7 dager helg - og det funker IKKJE! Men eg trur også at vi skal unne oss litt helg, ellers kjem vi til å gå på ein smell. Kose oss - og eg skal prøve å komme tilbake til ; `litt, men ikkje alt`

Og viss det er fint ver til veka - så er det jo kjempedeilig å lage fruktsalat - og is, kanskje. Yogurt-is er jo ikkje så ille viss man skal unne seg litt ekstra godt. .... Og oppskjært frukt, det er ein hit hos oss, til store og små - man må berre bryte mønsteret med at det `alltid` skal vere sjokolade.

 

I går skjærte eg opp litt frukt, hadde ei liiiita kule med is (ca ss-str ) pynta med ein non-stop ( eller M eller ka det no var ) og serverte som dessert. Det var ingen av barna som spurte etter meir is heller - det var jo masse deilig frukt oppi der. Eg droppa isen og nonstoppen, og sånn kan man faktisk tilby barn/familie litt ekstra - uten at heile familien føler dei slanker seg med mor.

Det går an å finne gode erstatninger, men det er liksom så lettvindt å ty til det godteriet + at det sjølvsagt er VEEEELDIG godt, da. ... :- D

 

Vi skal faktisk på McDonald i dag :- ( og eg er superspendt på korleis det skal gå ... men eg meiner eg har lest om at dei har `sunnare` varianter også? Skal sjekke det litt, ikkje sikkert det trenger å bli så ille. ....

Du må ha lykke til på gatekjøkken - vi må liksom lære oss å komme gjennom slikt også, for med barn kjem man ikkje utenom det heller. Man MÅ! :- O Men vi KAN også ...

Så detta skal gå bra, Dundredei. :- ))))

 

Hilsen Twinsmun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessert det Twinsmum! Vi har ofte frukt og is her og, er bare litt kresen på frukten og kjøper inn LITT av gangen, og så blir det gjerne så fort tomt at vi ikke har noe til neste gang... Er også opptatt av at ungene ikke skal føle at "mamma slanker seg". Ungene er blitt vant til at jeg av og til bruker vekta til å veie maten, og jenta mi på 5 år forklarer lillebror at "mamma vil bare se hvor mye hun spiser", uten at det nevnes i en sammenheng med at vi spiser for mye. Hos oss er det og slik at ingen MÅ spise opp maten sin dersom de er mette. Jeg måtta alltid spise opp min mat hjemme - sånn "du får ikke dessert før du har spist opp". Og da var man gjerne mett fra før, og måtte spise mer for å få lov til å spise enda mer....! Ikke rart man ikke lærer å lytte til kroppen sin da... Så, mine unger blir oppfordret til å ikke forsyne seg med mer enn de tror de klarer å spise dersom de tar mat selv, og de trenger ikke spise opp dersom de er mette, men må si takk for maten og spørre om å få gå fra bordet (fra ca 2,5-3 årsalder...) Dette har funka fint her så langt..! (Dette ble en avsporing, beklager, men det passet så fint inn her.... :))

 

Ellers var jeg altså en tur på denne vekta i dag, og den var jo 77,3 mandag, og nå var den 76,5 :) Ikke at jeg heller tror det er mest FETT som er borte, men veldig greit å se at det går nedover!

 

Ellers - lunsj hos en venninne i dag, en utfording å ikke kunne veie maten, men men. Kan jo ikke låse meg inne av den grunn...

 

Treninga i går virka bra, for i dag er ryggen MYE bedre! Glad jeg tok den lille økta på spinningsykkelen jeg :)

 

Ha en fortreffelig dag!

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Så bra at du likte dessert-tipset mitt. Eg tenker at når man spiser sånn dessert, da kan man faktisk spise dessert meir enn berre i helga :- ) Samtidig er eg opptatt av at man ikkje skal lære barna at det skal vere dessert kvar dag. ... Det har jo med kva for matvaner vi bringer videre til dei. Dei blir sånn VI former dei. Og dei adopterer våre matvaner. Hos oss er det heller ingen av barna som veit at eg slanker meg. Men eg har min mann med på laget, det betyr mykje for meg. Han veit at når eg får trimma litt innimellom, og får laga sunn og god mat - og når han hjelper til å legge til rette for dette, da får han ei mykje gladare kone ;- ) Så det er jo ein vinn-vinn situasjon! :- )

Vi er litt nødt innimellom å `tvinge` mitt eine bonusbarn til å ete, men det blir jo ein litt annleis historie ; for han skal kun ete det BESTE han veit ( det beste pålegget, det beste brødet, det beste han veit av middag osv osv. ) og viss han ikkje får det beste han veit heile tida, så gidder han ikkje å ete. Og da MÅ man jo få i barna mat. ... Men kva gjer du dersom barnet ditt berre forsyner seg med ein brøkdel av det du tenker at han/ho bør spise? Og så vil det ikkje ha meir? Er det ok? Vanskelig tema, synes eg. ... No har eg hatt tvillinger som har vore underernært siden fødselen, og som vi konstant har forsøkt å feite opp ( ikkje no lenger, da... Men må heile tida følge med... ) så dette med mat og barn bekymrer meg.

 

Klart du skal kose deg med lunsj hos venninna di i dag! Så flink som du har vore med husarbeid i ferien din, så fortjener du det! :- D Og du kan jo ha det i mente, også når du er der. .. Eg var på kafe med ei venninne i går - etter å ha shoppa litt. Og eg var sååå sulten! Så eg endte opp med ein kaffelatte og ein fylt foccacia - MEN eg spiste berre halve foccaciaen, og så tok eg diskret vekk baconet og spiste salaten og skinka og beholdt litt av dressingen... Så ; eg gjekk på ein `liten` smell der - men eg kosa meg, eg tillot meg sjølv, og eg gjorde det beste utav det. :- ) Trur kanskje ikkje det vart så innmari gale likevel. Men når man spiser ute, så er det jo umulig å vite!!! Så går trimme dobbelt hardt i morra, så går det nok bra! :- )))

 

Kanskje eg skulle skaffa meg ein spinningsykkel i stua?? Da kunne eg jo trimma også når mannen er vekke på jobb. Hmmmmm.... Og så har eg lurt på sånn Zumba-video. Problemet er at vi har så innmari godt innsyn fra veien *ler* kan bli trafikk-farlig!! *KNIS*

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ser for meg den trafikksituasjonen ja... :) Morsomme overskrifter i lokalavisen - eller VG: "Trafikkaos pga Zumba!" Hehe...

 

Liker veldig godt å ha spinningsykkelen i stua ja. flere gode grunner: 1: Dørstokkmila blir automatisk borte. (Men det finnes en "sofa-mil" og synes jeg.... ) 2: Du har ikke noe reisevei til trening - altså ingen unnskyldning der! 3: Du kan velge om du vil høre på favorittmusikken din eller se en gøy tv-serie, film el.l. samtidig som du trener! 3: Du er ikke avhengig av barnevakt. 4: Den SER bedre ut enn en vanlig trimsykkel :) Mannen min bruker den og en del - og bare det at den står der gjør at man stadig blir minnet på om at det å trene kanskje hadde vært bedre enn å sitte i sofaen.... Synes det var ganske mange gode grunner jeg!

 

Ang unger og mat; Mine får gå fra bordet selv om de har spist bare bittelitt. Klart de noen ganger sier de er mette fordi de ikke synes det er godt, og da spør vi om de er helt sikre på at de er mette, men jeg bekymrer meg ikke for om de får for lite mat. Jenta mi er født 4 uker før tiden, men var ikke veldig liten. Har ikke tenkt på at hun får for lite mat i alle fall. Da spiser hun bare mer til neste måltid. Når det gjelder sammensetningen av det hun spiser, er jeg nok mer bekymret, for om vi f.eks. har taco, vil hun bare ha lefse med ost, mais og ketchup....hun er ikke begeistret for karbonadedeig, eller annet rødt kjøtt. Men om vi har fiskeboller eller fiskepinner spiser hun nesten bare fisken og ikke poteten eller det andre vi har som tilbehør. Og hun er glad i kylling. Og grønnsaker er ikke noe problem å få dem til å spise - paprika og agurk og mais går gjerne til "forrett" før middagen serveres. Heeelt grei det :) Det er litt opp til oss voksne å variere maten slik at de får i seg det de trenger av næringsstoffer, og at de får et avslappet forhold til mat. Vet om mange som lager flere typer middager for at ungene skal få det de liker, min svigermor gjør fremdeles det, men jeg tror at vi har det vi har, og så kan ungene i alle fall spise noe av det vi har. Liker de ikke kjøttet, kan de spise saus og potet. (Men her må jeg innrømme at har vi kjøttmiddag blir det gjerne pølser til jenta mi istedet...ingen "regel" uten unntak...) Og EN skive med prim, syltetøy el.l., og om vi har vafler; en med sukker, resten med annet pålegg. Men som sagt; ikke ALLTID idealet følges........

 

Var koselig lunsj i dag! Ble litt mer mat enn jeg burde, men det var godt! Og jeg klarte faktisk å styre unna, dvs la være å ta, av sjokoladeskåla som kom på bordet da vi satt og skravlet etterpå!!! Meget fornøyd med den! (Men jammen var det fristende!!!!) Skal i bryllup 30.juli og skulle prøve noen kjoler hos venninna mi. Hun fant en som satt NESTEN som støpt, så nå er motivasjonen for å gå ned disse kiloene enda større... (Må bare sørge for at puppene ikke blir mindre, men magen og hoftene i stedet - noe jeg er redd ikke går så bra....så vi får se.... )

Etterpå var vi på gatekjøkken og spiste HAMBURGER! Jeg bestiller alltid med ost, men det klarte jeg å la være i dag. Og så tok jeg av ene halvdelen av brødet og lot være å spise den. Og pommes fritesen delte jeg på ungene, og spiste litt selv. Ble faktisk mindre kcal enn i en vanlig middag hjemme, men greit siden lunsjen ble mer enn planlagt... OG vi spiste SOFTIS til dessert. Jeg delte med minstemann, og klarte å beherske meg til noen skjeer, selv om han ikke klarte å spise opp halvparten en gang, så KASTET vi resten av isen!!! Jammen stolt av meg selv!

 

Så, når jeg har ført sånn ca mat for lunsj (blir ca-mål side jeg ikke hadde vekt på lunsjen og middagen), og tatt med lik kvelds som i går, men 2 kjeks og to skiver m leverpostei, kommer jeg bare opp i 1400 kcal! Hmmm.....jeg mener virkelig at jeg har tatt godt i på føringen av mat fra lunsj og middag, til og med is...så tror det er rett! Men må kanskje spise litt mer før dagen er omme, får se hvor sulten jeg blir :)

 

Flinke du som klarte deg så bra på restaurant! Håper jeg klare å være like flink i morgen. Har du forresten veiedag på mandager du og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det endelig litt sol her vest! Deilig å slippe regnet en stund nå :)

 

Dagen i går ble bedre enn fryktet rent matmassig. Deilig nå, når jeg er kvitt den voldsomme sultfølelsen, og føler jeg får i meg litt av alt som er bra....må bare bli bedre til å drikke vann. Skal ha med vannflaska i dag når jeg skal ut på litt shopping. Og kan vel bli bedre på frukt og grønt.....men ellers synes jeg det går bra! Spiste to knekkebrød til kvelds i går, men det ble jammen litt lite, både i magen og på mat-skjemaet mitt. Da kunne jeg jo fort tatt en kjeks eller to, MEN var superflink og tok en skive med leverpostei og et glass skumma melk i stedet! Tror det var lurt!

 

Deilig å kjenne at kroppen er lettere, selv om ikke kiloene forsvinner med et svusj, så merker jeg at jeg lever et sunnere liv....deilig!

 

Skal på lunsj med en venninne i dag - gleder meg! Håper bare jeg finner noe å spise som er godt OG sunt...

 

Ha en fortreffelig dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

SÅÅÅÅÅ KJEMPEFLINK DU ER!!!!!!!!

Eg tenker at det du gjer der på venninne-lunsjen din, det er akkurat det dette handler om. Sjølvsagt KAN man vere heilt nazi - og følge opplegget til punkt og prikke, uten nokon utskeielser. Men uansett ; på eitt eller anna tidspunkt er man ferdig å slanke seg - og da er det disse triksa man må opprettholde ; ete litt - men ikkje alt, kaste det som er `til overs`, bestemme seg på forhånd ; INGEN sjokkis i dag, heller middagsutskeielse, hamburger UTEN ost... Eg RAMSER opp, Dundredei - og det viser at du har vore SUPERFLINK!!!!!!!

Mat og barn ; eg er einig i det du seier der, eg berre synes det er litt vanskelig, når store barn berre NEKTER å ete, kun av den grunn at det ikkje er det beste dei veit. Bør dei ikkje lære at man spiser litt sjølv om det ikkje er det beste man veit? Og ein anna ting eg tenker på er at når vi har spist middag klokka 5-halv seks, og dei knapt rører maten, så er dei supersultne til klokka kveldsen klokka sju. Så eter dei 10-12 brødskiver RETT før dei legger seg. Eg synes det er ein kjempedårlig vane ; man SKAL ete kvelds, for all del, men det bør vel kanskje ikkje vere det aller største måltidet på dagen? Ikkje KVAR dag, iallefall? Eller betyr ikkje dette noko når det er snakk om barn? Eg tenker jo på dei mat-vanane dei tar med seg vidare da.... Men kanskje det er feil av meg å prøve å regulere dette for barn... - dei har absolutt ikkje behov for slanking, men eg meiner jo at man skal spise sundt likevel. Om ein 11-åring er tynn som ei flis, så bør han ikkje ete berre nugatti og honning for det? Eller er eg heilt på viddene? GODT MULIG!

 

Håper du får til kjolen! Det er så viktig å føle seg fin, og vel - i slike sammenhenger. Det kan gjere heile dagen, egentlig. ... :- ) Men dessverre er det ofte puppane som forsvinner først! :- ( Men det finnes mykje bra push-up og innlegg dersom det skulle trenges ... ;- )))

Du kjem til å SKINNE i det bryllupet, det er eg sikker på!!! Berre pass på så du ikkje overskygger bruda! Ikkje ta ein `Pippa`... *ler*

 

Kos deg på NOK ein venninne-lunsj. Det går an å ta det sunnaste alternativet, og berre ta vekk litt bacon og `grusomme` ting, og unne seg litt av det andre. ... Det GÅR så fint, så. Vi skal jo fortsatt leve med dette opplegget, så det er viktig å finne måter å håndtere slike situasjoner på. Eg skal heie på deg rundt lunsj-tider i dag, eg! Kanskje det bidrar til å holde deg i øyrene???

 

Så deilig med sol på vestlandet, da!!! Det var skikkelig digg å høyre ; vi drar til vestlandet på ferie i ettermiddag! Så berre behold sola der borte dere, så kjem vi heller til den! Her på østlandet PØØØØSER det ned i dag. ...

 

Eg har egentlig veiedag på onsdager. Og det er det ein enkel grunn til ; eg liker å drikke litt brus i helgene ( PRØØØØVER å la vere i veka... ) Og eg meiner, av erfaring - at eg blir litt oppblåst dei første dagane etter å ha drikki brus, og derfor føler eg det er meir korrekt av meg å veie meg på onsdager, for da er alle helgas utskeielser vekke, og vekta er meir reell... Samme med viss man har spist spesielt salt mat el. i helga, så binder det litt vatn og så føler eg at vekta på mandag ikkje er heilt heldig. ... :- )))) Må ta med dei små knepa man kan, i denne vekt-krigen!!!!! :- )))

 

Twinsmum.. .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente det var noe spesielt der ja :) Takk for skryt, det varmer et slankehjerte! Håper bare motivasjonen og "flinkheten" varer noen uker. Kjenner jeg er spent på hvordan det går når vi får besøk - men jeg skal vel klare det og!

 

Var flink på restaurant, koste meg med Cæsarsalat med kylling. En halv ciabatta med hvitløkssmør ble det og, men tror ikke totalen i kcal ble så ille. Var veeeldig god i alle fall! :)

 

Interessant det du skriver om bonusbarna dine (det var det ikke sant?) Ville det hjelpe om pålegget han/hun liker best, som nugatti og honning, bare er tilgjengelig i helger? Da mannen min var på samme alder, kunne han visst spise sånn ca like mye til kvelds, men sjokoladepålegg el.l., men han trente mye da. Han har et avslappet forhold til mat nå. Så jeg tror kanskje at kravene må være slik at de skal sitte ved bordet med dere, spise det de liker av den maten som blir servert, og så blir det ikke mat før kvelds. Kunne jo vært snop eller chips han/hun spiste til kvelds i stedet for skiver....og det hadde jo vært verre, eller? Og kanskje tatt middagen mer som kvelds, med et lett måltid nåe de kommer hjem fra skole og bhg? Vet flere som gjør det, selv om vi her i huset er litt avhengig av middag til middagstid...

 

Ungene mine kan spise ganske lite til middag noen ganger. De spiser middagsmat til lunsj i bhg hver fredag, og da er de ikke sultne til middagen hjemme. Men de får kvelds ca seks-halv sju likevel, med tilbud om en skive de spiser hvis de er sultne. De kunne sikkert spist nugatti hver dag, men vi har det ikke i huset, så da blir det ikke noe mas om det heller. Men klart det er forskjell på 5 åringer og 12 åringer der....

 

Om ungene er aktive, tror jeg at de får gode matvaner hvis man samles til de fleste måltidene, og de får tilbus om samme mat som de andre, men valget selv om de vil spise eller ikke. Og spiser de skiver til kvelds, er jo det greit, selv om det ikke er foretrukket pålegg el.l. Kanskje du kunne snakket litt med dem om hva som er lurt å ha på skiva, spørre hvordan de tenker selv? OG hva de spiser tidligere på dagen? Kanskje de kan få velge mellom to passe sunne middager og avtale når dere skal ha middag som er "det beste de vet"?

 

Hmmm....bare tips altså. Er lærer for unger mellom10 og 13 år, så litt vet jeg jo om aldersgruppen og problemene, men har dem jo ikke i hus til middag hver dag. Vet bare at de nok setter pris på å bli tatt på alvor og spurt ang mat og planlegge middager og matinnkjøp. Og lære litt om hva som er bra for kroppen osv.

 

Interessante tanker om veiedag.....kanskje jeg tar det onsdagen jeg og. Kanskje jeg veier meg mandag og kontrollveier på onsdager? Hehe :)

 

Igjen; god tur vestover! Og god ferie! Men ikke glem oss her da!

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ettermiddag i heimen. Har spist litt "rart" i dag, sneik meg litt is med sjokoladesaus sammen med ungene etter middag, og litt havrefras når de spiser kvelds nå....hmmm...tror det får bli litt mindre til kvelds i dag.... Men føler jeg har ført riktig, og har til og med spist eple i dag! Men "glemte" mellommåltidet mitt, så det var vel derfor jeg var sulten nå. Får bli litt spinning på meg i kveld også, så kanskje samvittigheten kommer seg...

 

Blir det egentlig helt feil å ta LITT is (25 gram) og pittelitt sjokoladesaus (3 gr) og karamellsaus (1 gr..) med ungene? Hadde ikke egnet frukt, og vil gjerne spise det samme som dem, men mye mindre av det. Brude jo holde meg unna alt av NEImat, men jeg vil ikke at ungene skal få inntrykk av at jeg ikke spiser det samme som dem.... Havrefrasen tok jeg fordi jeg tenkte jeg hadde spist litt lite før i dag... Hmmm....får se hvordan det slår ut på vekta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har IKKE spist snop!!! Kan ikke huske sist det skjedde....må ha vært da jeg gikk på GRkurs sist... Har holdt meg til kaloriene mine jeg, spist masse og fått drukket mer vann enn jeg pleier. Fint å ha noen her som minner meg på om det :) "Skeiet ut" med en Bixit sjokoladekjeks i ettermiddag, men har likevel holdt meg under 1600 kcal i dag. Er spent på den vekta nå...

 

Snakka m mamma i går, hun mener selv hun har for mange kilo nå, og jeg sa forsiktig at hun kunne jo prøve et nettkurs med GR. Og det var hun faktisk positiv til! Og jeg måtte jo fortelle at jeg prøver å bli kvitt noen kilo nå, så i alle fall hun er forberedt når hun kommer neste uke. Gleder meg til besøk - men håper jeg klarer å holde fokus og motivasjonen oppe. Er liksom så greit når det er bare meg og ungene hjemme, og jeg kan veie og måle så mye jeg orker, og fristelsene er det bare meg selv som står for... Verre hvis andre kjøper en dunk smågodt og setter foran meg på bordet...

 

Jaja, den tid den sorg. Nå er det helg, og LØRDAG i morgen! skal unne meg litt superchips og en sjokolade. Gleder meg!

 

God helg!

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det lørdag... Kjøpte litt snop på butikken, la fint vekk det jeg kunne tenke meg å spise i dag, for å se hvor mye det ble.... og SKUFF!!! Det ble FOR mye! Dobbelt så mange kosemerker som det burde bli! Huff...og jeg som hadde gledet meg sånn! :)

Men har fjernet noe fra "menyen", og håper jeg klarer å unngå og spise den sjokoladen som nå da blir til overs i skapet. Trodde jeg kjøpte passe med snop, men tok nok litt hardt i... Og det er vel lett å bli blind på hva man spiser, i alle fall av godteri... Har sikkert spist dobbelt så mye som dette hver helg (minst) ellers, så ikke rart kiloene kommer på...

 

Jaja. Får se hvordan det går med maten i dag.....har ikke høye forventninger, for i dag er jeg virkelig godtesyk!!! :)

 

Ha en ellers fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen snart over, og både lørdagen og søndagen har gått så fint atte. Ble nok bittelitt flere kosemerker enn det burde i går, men det ble mindre vanlig mat og, så rent kalorimessig ble det ok.... Men sunt er det vel ikke... :)

 

Har klart meg gjennom familiebesøk, med is og mørk sjokoladekake og (spiste litt da), og synes dette går greit. Skal på vekta i morgen, og så får vi se når jeg 'kontrollveier' på onsdag.

 

Håper jeg finner motivasjon til å komme meg en liten tur på spinningsykkelen i kveld. Må ha ETT trimpoeng til denne uka for å komme opp i 7,så jeg får prøve å ordne det.

 

Gleder meg enormt til gubben kommer hjem i morgen! :) 22 dager uten min mann er MYE! Tror ikke vi har vært SÅ lenge fra hverandre før...

 

Ha en fortsatt fin søndag alle sammen.

Dundredei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Grattis til deg, DUNDREDEI!!! Det der fortjente du - håper det bidrar til ny motivasjon for fleire deilige dager med dei rette valgene...

 

Snakkes ... Her er det straks middag på gang... :- ) Også i dag med sunne alternativer til meg! :- )))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

...bare sånn for om ikke annet å holde meg selv i skinnet. Hang meg på tråden til Twinsmum en stund, men der er det så stille nå,så....her er jeg.

 

Er på ferie for tiden, hos mamma. Med småsjokolader i skuffen i åpen, fristende pose. Og tilbud om is så og si hver dag...Men jeg klarer faktisk å motstå fristelsene - i alle fall hittil :) og nå har vi vært her i en dag....så jeg bør vel kanskje gi meg selv litt mer tid før jeg roper HURRA! Aner ikke om vekten går nedover eller står på stedet hvil. Veide meg mandagen før jeg dro hjemmefra,men min digitale vekt, og mamma sin analoge er nok ikke helt på bølgelengde...men får snike meg til en veiings i morgen eller noe, så ser jeg vel om det går rette veien eller helt ad undas... :)

Det er ikkebare snopet som er vanskelig med å være på besøk. Har ikke funnet et brød som er sunt og godt nok til meg, så det brødet jeg har funnet har flere kcal enn brødet vi har hjemme. Men får kutte litt ned på andre ting, og litt pålegg.

 

Nå tror jeg faktisk at jeg spiser for lite til vanlig når jeg tenker slanking, for er veldig sulten på kvelden. Fant et 'nytt' knekkebrød som er sunt og godt, og som blir kveldsmat fremover, og må prøve å spise mer av sunne matvarer for å fylle på gjennom dagen tror jeg. Men synes jeg faktisk er flink til å holde meg unna det søte. Tidligere når vi har vært her på besøk, har vi spist sjokolade og potetchips hver dag!!! Hver kveld. Det er det slutt på nå. Men lørdagene er ikke enkle, da 'tillater' jeg meg selv å spise snop 'som vanlig', og da blir det så mye at jeg ikke orker å skrive den inn her engang...må prøve å finne en løsning...men når det står småsjokolade på bordet i en skål, klarer ikke jeg å spise bare 5....klarte det ikke sist lørdag i alle fall...

 

Ellers får vi da gått litt tur - det er bra.

 

Mer herfra kommer etterhvert.

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...