Gå til innhold

Graviditetskiloene Er Tilbake!!!!!!!


Gjest TWINSMUM
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest TWINSMUM

SÅÅÅÅ FLINK DU HAR VORE!!!!! Er kjempestolt av deg. ... :- D

Vi er eit superteam, er vi ikkje??!!? :- ) Vi kan nesten ikkje feile no!

 

Hørtes ut som ein god ide med den buksa - det lurer eg på om eg har lyst å prøve også. Eg har dreve og sett på ei type bukse som eg synes er så fin, men som eg ikkje trur eg kler... Eg trur eg skal gå og kjøpe meg ei slik bukse, som eg ska ha med på ferien, når vekta er ein eller anna plass under 65 kg! Finnes ikkje butikker her eg er, men i morra skal eg på shopping!!! Ny bukse skal bli! :- ))

Var innmari stolt når eg klarte å få den handa opp uten smågodt, men det er heilt klart deres fortjeneste - SÅ TUSEN TUSEN TAKK!!!!! :- ))) Eg hadde ikkje gjort det slik for berre nokre veker sidan ... Da hadde eg spiste det - ingen hadde sett at eg hadde gjort det - og da hadde eg vel ikkje gjort det, eller?! Kossen var det der??!? Det ingen ser at du eter - HAR du egentlig spist det??! *ler*

 

Og Dundredei ; 0,9 er jo KNALLBRA!!!!! Husk det er på EI VEKE!!!!!!! KJEMPEBRA, jenter... Eg er såååå spendt på veiedagen på onsdag... Men eg skal også måle meg, for eg kjenner at eg har gått innover! Så det gleder eg meg til... Sant det er god motivasjon berre å sjå at vektnåla går nedover?? :- ))) Det er NESTEN motivasjon god nok, er det ikkje?? Men må ikkje bli så god motivasjon at du ikkje trenger oss lenger... Vi vil gjerne fortsette og backe og holde deg i øyrene, Dundredei!!! :- ))

 

Håper vi høyrer fra Jumpey snart ... Er du der Jumpey? Vi heier på deg!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- ville berre sende ein liten kvelds-hilsen, og håper at dere klarer dere uten godteri og feite middager.

Eg har klart meg bra - men røyk på eit lite stykke kardemommekake i dag. Det var typisk helge-kake for oss før i tida, og i dag skulle plutselig mamma gjere det samme som vi gjorde i gamle dager. :- D Koselig det. ... Men eg tok ein laaaang sykkeltur med twinsa, og så unna eg meg eit veldig lite stykke etterpå. *sukk* Det er fult av fristelser - og verre når man er borte. Eg veit at det er EG som bestemmer, men det virker liksom så kjipt å sei nei til alt. Men eg gjer så godt eg kan - og eg har vore ganske flink. Det eg kanskje er litt redd for no, er at eg muligens eter for lite. Pleier å vere sånn med meg, at eg minker og minker, for det skal iallefall ikkje bli for mykje, og så ender eg opp med ALT for lite...

Men eg gjer så godt eg kan, og så får eg veie og måle når eg kjem heim. Og eg ER flink, eg er berre ikkje så nøyaktig.

 

Nei, no er det kvelds, og så er det rett i seng. I morra skal eg på shopping - og kjøpe meg ei bukse eg ikkje skal bruke før 12.08! Har lenge hatt lyst på sånn bukse som er trang fra kneet og ned, og litt vid over låra og lang i rompa... Nokon som skjønner kva eg meiner???! Lang i rompa, faktisk!!!!! *ler* Det er JAMMEN noko å stå etter, når vi sliiiter for å komme oss ned i vekt - og så ikle seg bukse som er LANG i rompa! Jaja.... Synes dei er kjempefine, men har ikkje eingang turd å prøve, for eg trur ikkje eg kjem til å kle den. Men no skal eg kjøpe - og 12.08 kjem eg iallefall til å kle den bedre enn i dag. ....

Og så er det berre to dager til eg kan veie meg!!! *spendt*

 

Håper det går bra med dere, jenter - snakkes i morra. :- ))

 

God natt, jenter!!

 

Klem fra Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

akk.... jeg har også skrevet flere meldinger idag som forsvinner.. Nå gidder jeg ikke mer, er trøtt! venninnelunsj og maledugnad hos broderen tar på...

 

Men grattis dundredei, 0,9 kg er da slettes ikke lite, det er kanonbra!!!

 

og kos deg med buksekjøp imorgen, det er fantastisk morro når du kan ta den om litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Er veldig fornøyd jeg, er akkurat som jeg håpet. Fortsetter det sånn er jeg fortere i mål enn jeg våger å håpe på...

 

Synes du kan unne deg et lite kakestykke innimellom Twinsmum, vi kan jo ikke bli HELT asketer heller.... I kveld har jeg og min kjære (jepp, kom heim i dag, deilig å ha han i hus igjen!!! 3 uker er LENGE!!!) kost oss med litt kjeks og saltstenger. Men jeg klarte meg med EN liten kjeks, og 5-6 saltstenger, noe jeg synes er HELT ok. Skulle vi ikke øve oss på "Ja takk, men bare litt."? Ikke nei alltid :) Når jeg ikke slanker meg, synes jeg det er kjedelig å ha folk på besøk som ikke vil spise noe av det søte jeg setter frem. Og jeg føler meg litt kjip om jeg alltid skal si nei til det som blir tilbydd meg... Så "Ja takk, men litt" er en grei huskeregel synes jeg, så lenge det ikke blir HELE tiden og hver eneste dag... Tenker også på et råd jeg fikk en gang: Se på de som er slanke og alltid har vært det. Hva spiser de? Hvordan spiser de? Og jeg har funnet ut at de jeg kjenner og som alltid har vært og er slanke, spiser litt av det de får servert, men ikke store porsjoner, og forsyner seg LITT av kaker o.l. Men de vet når de skal stoppe (det gjør ikke jeg når jeg ikke tenker meg veldig godt om...), og de spiser SAKTE! Det er jeg heller ikke flink til... Så jeg øver meg på dette, jeg , og satser på at øvelse gjør mester :)

 

Stilig bukse du har tenkt å kjøpe Twinsmum! Lykke til med shopping! Bukser er aldri lett å kjøpe, sliter med å finne bukser jeg liker...selv da jeg var 5 kg mindre enn nå fant jeg ikke bukser jeg likte... Men noe må man jo gå i så....

Skjønner godt tanken din om at du spiser for lite... Litt redd for det her og, men prøver å holde meg oppunder 1500 kcal... Legger du inn her det du spiser? Kan jo være greit noen dager for å få oversikt...?

 

Sykkeltur; helt supert! Jeg må få til noe mer trening denne uka og...får være oppfinnsom selv om jeg har folk på besøk. Shopping er trim er det ikke? :)

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter, jeg lever i beste velgående men helgen har vært superstressa. Jeg beundrer virkelig dere som er gressenker over lengre perioder. Gubben reiste til fjells med gutta på torsdagen. Så da var det sent på jobb og tidlig hjem for å hente frøkna i barnehagen. Dagen går da i ett til hun legger seg. Det samme gjaldt fredagen og da tok jeg en treningsøkt i stua. Siden jeg stakk tidlig fra jobb bårde torsdag og fredag måtte jeg jobbe litt i helgen. Den avdelingen jeg er knyttet til på jobb har normalt 3 ansatte og nå har de andre to ferie pluss sjefen min og hans sjef igjen. Så nå sitter jeg her med 3 jobber, pluss en rekruttering. Fredagen gikk stort sett med til intervjuer.

 

Lørdag var det "playdate" med noen venninner på lekeland. Det var sykt varmt der, så to timer med å løpe opp, ned under i klatrestativ og sklier var jeg gjennomvåt av svette. Jeg gikk på en smell hva smågodt angår denne lørdagen... spiste så mye at jeg ikke orket mat :) Da har jeg fått den unna i alle fall og det skal ikke gjenta seg igjen... i såfall skal det veies!!! Søndagen ble det jobbing samt rydding og vasking av hus. Gubben hadde bestilt innbakte pølser, så da fikk han det når han kom hjem. Spiste litt for mye pølser også, så min aller første helg gikk heller dårlig.

 

Siden jeg ble så skuffet over meg selv har jeg gjort noen endringer. Jeg har lagt en oversikt på middager for resten av mnd, slå den! I dag spiste vi ovnsbakt laks med maldonsalt og rosepepper. Ved siden av serverte jeg hjemmelaget mangosalsa, sukkererter og ris. Det var så sykt godt at jeg skjønner ikke hvorfor man spiser dårlig mat og dårlig sukker. Jeg har handlet inn for resten av uka, så dette skal gå bra :)

Treningsbagen er pakket, så i morgen kl 06 står jeg på tredemølla, før jeg hopper i dusjen og drar på jobb med en proteinshake til frokost :)

 

Jeg er virkelig imponert over innsatsen deres, motivasjonen er så smittsom at jeg må ta meg tid til å titte innom på dagtid også. Jeg må bare nevne at jeg var flink på lørdagen også med trening. Gjorde unna 30 min med rockering og jillians absvideo etterpå. Å ja, jeg har blåmerker rundt magen pga rockeringen fortsatt...

 

Stå på jenter! Jeg vet dere kommer til å klare dere bra selv med ferie og besøk. Jeg får komme meg i seng, skal stå opp om ikke alt for lenge! Ble rene ego-innlegget dette, men jeg lover å komme med masse ros neste gang! Juuuuhuuuuuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen god til å få til treninga!!! Sliter med det litt her, må jeg innrømme... Springe etter unger er jo god trening det og, og at du får til rockering er jo bare helt supert! Jeg får ikke dreisen på det, så jeg gir lett opp...

 

Skjønner godt at den smågodtsmellen ikke føltes noe god. Har vært gjennom noen sånne jeg og... :) Man skjønner seg liksom ikke på seg selv, i alle fall gjør ikke jeg det. Har mange ganger lurt på hvor jeg egentlig har hodet mitt i slike tilfeller....men det er for min del en litt "gi blaffen"-tanke, og så bare "driter" jeg i alt som har med å passe matinntak å gjøre... Og gjør man det ofte nok, så vet jeg jo hvor det bærer. Men gjort er gjort og spist er spist. (Godt sitat det der...) Stå på med gode middager og gode treningsøkter! Det gir nok resultater etterhvert, det har jeg stooor tro på! :) Opp klokka 06 for trening hadde aldri gått her i huset - du er superflink!!!

 

Jeg skal ellers bare kommentere at jeg da sneik meg på vekta i dag tidlig, og den viste da 500 gram mindre enn i går morges, og altså 75,9 :) Enten er det bare vekta som har fått hikke, eller så hadde jeg litt ekstra vann i kroppen i går som er borte til i dag, eller så spiste jeg ALT for lite i går ( noe jeg jo faktisk gjorde, for det ble bare litt over 1300 kcal inkuldert pommes frites på restaurant!!!)...ellers så er det bare en kombinasjon av alle delene.... Uansett, er fornøyd jeg! (Men aner jo altså ikke om det bare er vekta som har fått litt hikke, så jeg får vente til neste uka før jeg roper HURRA!!!...)

 

Ha en fin og innholdsrik dag, fylt av gode matvalg! :)

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- straks klar for shoppetur med twins-girl! Jentetur på oss i dag - skal kose oss og treffe venninnene mine! Blir såååå godt... Deilig å dra på tur med berre eitt barn - og av ein eller anna grunn *hmmmm* er twinsgirl mest glad i shopping, så da blir det oss.Twinsboy liker seg best på ein traktor ute på landet. ... Ikkje alltid så enkelt å velge kven som skal få vere med, når dei skal deles. .... men shopping er best for oss jentene...

 

Kos dere i dag - og husk kvardagstrim, og `litt - men ikkje alt... `

 

VI ER BEST!!!!!!!!! *knis*

 

Klem fra Twinsmum og Twins-girl... :- )))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dundredei, så flink du er... wow, håper jeg blir like flink som deg en dag. Jeg snik veide meg i dag jeg også og det var ikke så positivt.... Våknet tidlig i dag og var klar for å trene, merket at jeg hadde smerter på den ene siden av magen. Det var så vondt at treningsøkt ikke er aktuelt. Så jeg dro heller tiiiidlig på jobb i stedet for. Her har vi kost oss med god middag med jordbær og lettmelmelk til dessert (litt søtningsmiddel på i stedet for sukker). Treningstøyet ligger klart i gangen, så jeg skal ned kl 20 i dag i stedet for. I bunn og grunn hater jeg treningen på kvelden, for da er et så fult der. Trener man på morgenen er man nesten alene, dtt elsker jeg :) Jeg er mer morgenfugl enn hva jeg er natteravn.

 

Twinsmum: Kos deg med jentene på treff og shopping. Du får oppdatere oss med alle de fine kuppene du har funnet etterpå.

 

Hverdagstrimmen er noe jeg burde legge fast inn i rutinene egentlig. Her har jeg myyye å hente. Det er jo bare snakk om 30 min hverdag som minimum og det er noe alle egentlig har tid til.

 

Nå skal jeg tilbake til jobbingen før tredemølla venter.

Ha en suuuper kveld jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

-og det liiker jeg!! Idag har jeg stressa fordi jeg har delt kontor og ikke kunne bruke tid på GRs nettside. (pleier å gi meg selv lov fordi de andre røyker, og mine GR pauser er jo MYE bedre da - men får meg ikke til offentlig nettsurfing i arbeidstiden..)

 

Men nå er jeg her! Lunsj med denne kollegaen som var på besøk idag, måtte ut og spise, feire endt prosjekt! men kyllingsalat er jo et bra alternativ da :) torsk til middag idag, men gud å lite smak det var.. må lese meg opp litt på oppskrifter! og så har vesla og jeg laget smoothie!! ligger flere på frysen nå - tar opp på morgenen og tar med på jobb, så er de akkurat passe til lunsj! nå skal jeg har kveldsmat, og så ut på kveldstur!

 

jumpey - jeg synes du er kjempetøff som tør fortelle smågodtsmellen, da svir den jo enda mer! -og gjør det enda vanskeligere å gjøre noe ulovlig neste gang når du vet vi sitter her og vokter over deg :)

 

veiedag imorgen, twinsmum? Lykke til! og er spent på bukserapport!!¨

 

skal i 30 års dag til helgen, og hørte idag at det er reker på menyen! JIPPI!! da ble det enda litt lettere å planlegge den dagen!

 

vel, tid for ryvita, makrell i tomat og majones! mmmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leloo85

hei , må si det er utrolig motiverende å se hvordan dere står på. og at dere har noen å dele det hele med som går gjennom akkuartt det samme som meg. jeg er helt ny her inne, og har en del igjen på magen etter jeg fikk en liten gutt. det er nå gått 3 år, jeg er alene med han, så har verken hatt tid eller energi. men nå er det nokk. jeg vil inn i mine bukser som en gang passet, føle meg vell i speilet og syns bedre om meg selv.

så nå har jeg sommerfri i 2 mnd, å trener 2 timer om morgenen hjemme, deretter 1 time på kvelden hvis jeg har ekstra energi. hadde vært kjekt å høre hvordan andre trener, og evt hva dere spiser for å gå ned i vekt.

jeg trener til kari jackesson fatburner, kondisjon og styrke, den syns jeg er knall god og gøy. singletten er gjennomvåt når jeg er ferdig:) det får meg til å smile.

så har jeg en maskin som heter abdoertwist. den syns jeg også er utroig bra, kejnner at det virker. den går bare på magen å armene. har også vurdert å begynne på noka dietten. håper på respons alle:) trenings tips, mattips og alt annet . hilsen leloo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

PLANLEGGING!!! er nøkkelen til suksess både når det gjelder trening og mat. Men guri å flink t+du er til å trene - da er det veldig viktig st du spiser nok også! jeg har holdt meg til dette programmet: 7 trimpoeng i uka - og ca 1300 kcal. da kan jeg skeie ut en av kveldene til helgen m de frimerkene jeg har spart resten av uka. Nå som det nærmer seg somemrferie så går jeg nok opp i både trimpoeng og kcal.

 

-og VANNET!! husk å drikke masse!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en fersking her, men det er likevel koselig med flere. Velkommen hit, slik som du trener vil du gi oss andre dårlig samvittighet eller kanskje det er motiverende også for oss. Jeg anbefaler deg å droppe Noka-dietten, vet at det kan være fristende siden man kan miste kiloene raskere. Med slike dietter er man oftest i ketose, det er en tilstand hvor man forbrenner masse fett OG muskler som igjen medfører stort vekttap på kort tid. Når du er fornøyd, starter du med normal mat som igjen medfører at vekta øker... som oftest legger man da på seg fett først. Etter ett kjapt regnestykke da så sitter du igjen med økt fettmasse og mindre muskler enn hva du hadde i utgangspunktet. Derav utrykket pulverkropp :) Jeg anbefaler deg å notere maten din her på grethe roede, forsøk å ha ett kaloriunderskudd på 800 om dagen. Dvs. når du trener så mye som du gjør, må du ha i deg mye mer mat for at du skal kunne bygge muskler samtidig som du går ned i vekt. Dette kan jeg alt om i teorien, det er værre med selve gjennomføringen for min del... hehe ¨Hvis du ønsker hjelp til utregning av ditt kaloriforbruk etc, si i fra så bistår jeg mer enn gjerne.

 

Når jeg for noen år siden trente til halvmaraton gikk jeg ned 5 kg uten å fokusere på vektnedgang. Det jeg da gjorde var å spise sunt og variert (for å få rett energi til treningen) også brukte jeg proteinshaker som ett alternativ rett etter trening. Proteinshakene har bedre sammensetning enn det slankeshakene ofte er. Selv liker jeg Meal Tech Replacement fra Proteinfabrikken.

 

Dette ble en lang velkomst, men jeg måtte bare dele litt synspunkter... også må jeg si at jeg er mektig imponert at du står på og er villig til å gjøre endring som alenemor. Jeg synes det er slitsomt nok når vi er to og være alene ville tatt knekken på meg tror jeg. Stå på!

 

Silje: Tja, jeg vil ikke si jeg er tøff... snarere dum som i utgangspunktet gikk på en godtesmell... men som dundredrei sier: det er tider hvor hjernen bare kortslutter og får litt "driter i det" holdning. Det er i disse tider jeg trenger å ha hodet på rett plass. Er kanskje her viljestyrke kommer inn... kremt...

Men jeg deler her alt jeg tenker, føler, har gjort, ikke gjort. For når jeg leser dette igjen så skjønner jeg hvor mye jeg skeier ut og hvor mange dårlige unnskyldninger jeg har på ting. Er man ikke ærlig mot seg selv og andre, så vil man ikke bli bedre og kiloene vil bare være på stedet hvil. Sannheten er brutal og det må vi innse, det er ikke hold i noen av unnskyldningene våre.

Jeg skjønner godt det med surfing i arbeidstiden ja. Selv har vi flyttet til kontorlandskap for noen mnd siden. Jeg sitter slik at andre ser pc skjermen min, men det gjør meg ingen ting. I utgangspunktet har jeg ikke tid til å surfe, men skal forsøke å få min daglige GR-dose i løpet av dagen. Får legge inn "røykepauser" på nett jeg også...

 

Nei, nå skal jeg hoppe i dusjen. Har vært å trent på Spenst og det var FANTASTISK!!! Jeg startet med intervaller i 3km, for så å ha 1 time med vekttrening etterpå. Selv om det er leeenge siden sist så har jeg overraskende sterke muskler fortsatt. Nå skal det pumpes til jeg får Michelle O'bamas armer og magen til Jillian.

 

Ha en super kveld jenter! PS. kan virkelig anbefale en skikkelig svett treningsøkt. Lenge siden jeg har følt meg så lykkelig som nå... endorfiner anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om jeg har besøk...

Blir matregistrering på "gefülen" her i dag, siden jeg ikke gidder vekt til alle måltider med besøk...men bekymrer meg da det føles som om det blir litt for lite mat på meg... Du sier 7 trimpoeng og 1300 kcal 82Silje...for meg er det veldig lite!!! (Men vi er jo forskjellige så klart...) Men altså, i går ble det rundt 1300 kcal, i dag ligger det på ca 1200 kcal...og det er 500-600 kcal mindre enn jeg spiste da jeg gikk på kurs sist. Ammet da, men likevel... Var våken med en av ungene natt til i dag, og da var jeg så sulten at jeg nesten ikke fikk sove igjen. Men er jo og nesten blitt avhenngig av sultfølelsen, om dere skjønner...

 

Hmmm, ikke enkelt. Kan jo nesten ikke spise maaaasse på kvelden fordi jeg ahr vært alt for forsiktig med mat tidligere på dagen... Trim blir det nok mindre av her denne uka jenter...så vi får se hvordan dette går.

 

Leloo85, utrolig bra at du får til så mye trening! Men da er det og viktig at du spiser nok, tror jeg....ellers orker du kanskje ikke treningen over lengre tid? Jeg har ikke prøvd noka dietten, og hadde nok heller ikke begynt på den. En venninne gikk på GO!123 (tror den heter det...) og sa at hun skjønte fort at den ikke var god for kroppen. Tror du ødelegger kroppens forbrenning helt, og suser opp i vekt etter endt kur. Så takke meg til et fornuftig kosthold :)

 

Ellers har dagen jo vært grei den, rydding, vasking og legge på nytt sengetøy på 5 senger...blir noen kalorier brent det.

 

Vi snakkes! Stå på! :)

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje: Jeg glemte å tipse deg (og dere andre) om verdens beste matblogg... synes jeg da. http://trinesmatblogg.no/

 

Trine er litt over snittet intr. i mat, hun lager sunn, variert mat. Alt lages fra bunnen av og hverdagsmenyene er superraske selv om de høres litt i overkant ut. Til Torsdag skal vi ha torsk, en oppskrift fra bloggen. Torsk med chorizosalsa, asparges og blomkålpurre. Snittet er ca 30-40 min å lage maten, bedre kan det ikke bli. Vel, en grandis er ferdig på 12 minutter, men så får du i deg 1000 kcal mer også smaker det ikke like godt!

 

Enjoy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

kanskje flere som kan ha bruk for en kikk på denne? jo, dere har rett - jeg bør nok spise mer! må konferere litt med kursleder - jeg fikk anbefalt 1300 av henne, men jeg har forandret både kg og antall trimpoeng første gang jeg meldte meg på...

 

dundredei - AKKURAT det som er (et av) problemet mitt! jeg føler jeg spiser bra iløpet av dagen, men når jeg registrerer etter leggetid for snuppa så ser jeg at oops - jeg mangler jo masse - og hiver innpå...

 

vel - søvn er vel også viktig for å en dame på slankern, natta jenter!

 

ps - takk for tips til matblogg :) husmorskole - det var det jeg skulle hatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

var inne og kikka på matbloggen - mye fristende!! ikke minst forslag til ukemenyer!! Jeg er villig til å betale MYE for en handlelapp på mandagen, med meny og oppskrift uke for uke.. der ingrediensene går litt igjen, så det ikke blir så mye rester som må spises opp :S

 

Har jeg en forretningside på gang eller? hehe - eller kanskje jeg bare skal sette meg ned og lage en plan selv, bugner jo av oppskrifter her, så bør ikke være SÅÅ vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler virkelig en matplan, for søndagen satte jeg opp vår. Bruktet stort sett oppskrifter fra Trine sin matblogg. Har laget en meny for en hel mnd og jeg brukte ikke lang tid på det. Så på mandagen handlet jeg for hele uken og det er deilig å slippe å tenke på handling og middagsforslag. Rett og slett en befrielse :)

 

Nå er det Loosing it with Jillian på Kanal Fem, jeg burde ta opp og legge meg... men er enda litt gira etter den sene treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

FOR EIN HERLIG GJENG VI HAR BLITT!!!!!!!!!!!!!!!! Er stolt av denne tråden, her er det snakk om motivasjon - MOTIVASJON med store bokstaver, faktisk.

Og FYTTIKATTA så fine vektnedganger vi har, kor flinke vi er til å trimme - og ja, så er det ikkje alle av oss som er like nazi på å måle og veie heile tida, men eg har inntrykk av at vi likevel veit kva vi gjer ( vi har jo gjort det før... :- ) og da er det gjerne nok å kontrollveie og måle. Men det er viktig... For `sånn ca` bli ofte `for lite` når det har gått litt tid. Og eg er veldig einig med Dundredei at 1300 kcal er lite ... Sjekk det på nett og snakk med kursveilederen din... For det er like skummelt å ete for lite ( over lang tid ) som å ete for mykje.

Eit tips til dere som sliter med at dere finner ut at dere har spist for lite på kvelden ; eg pleier alltid å ligge eit hakk forran ( som tvillingmor er eg blitt god på det... *ler* ) så eg skriver alltid inn om kvelden det eg skal ete dagen etter. Veit jo som regel kva du har i kjøleskapet, så det er lett å finne ut frokost og kvelds. Som regel veit man kva man har i kantina, og kan bestemme seg for det også... Og middagen - dei fleste planlegger vel den dagen før også? Eg har erfart at for det første er det lettare å variere da, for eg kan regne ut på forhånd kor mykje eg kan ete av nye ting. Og for det andre er det enklare å unngå `å gå på ein smell` for eg har jo allerede bestemt meg... Sjølvsagt hender det at eg bytter ut makrellen med leverpostei :- ) feks., men som regel held eg meg til planen. PLANLEGGING ER VIKTIG! :- )) Eg pleier å printe den ut og ha den i veska, så kan eg lett kontrollere kva eg mangler... :- )))

 

 

Ellers har vi kosa oss på shopping i dag - og buksa som er litt for trang, og som eg ikkje er heilt sikker på om eg kler, er innkjøpt og skal ligge og vente på meg. Har bestemt meg for at den skal på når eg drar på ferie! Når eg kjem fram regner eg med at eg stort sett skal gå i den nye badedrakta eg også har kjøpt meg i dag.. Vi har kosa oss - og maten har gått bra ; frukt og lita nise i veska, og dagen var redda. :- ))) Det går an å kose seg som oss i dag - uten å gå på ein smell kvar gang. Så kan eg tillate meg sjølv å gå på smeller andre ganger, kanskje når motivasjonen er litt dårligare enn akkurat no?? Spørs korleis den er etter veiinga i morra... ER SÅ SPENDT!!!!!!!!

 

Nei, no er det leggings på meg ... Er tidlege morninger med små barn....

 

Kos dere alle - dere blir dei første som høyrer om morgendagens vekt!!!!!

 

Nattaklem fra Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- det er KJEMPELURT!!!

Vi har eitpar store gutter i hus annakvar veke, som er ganske kresne i matveien. Vi har erfart at det er enklare for dei å takle poteter eller fisk til middag viss dei er forberedt på det. Verre viss dei har gått heile dagen på skulen og HÅPA på at vi skal ha pannekaker, og så kjem dei heim - og det blir kanskje fisk OG poteter. Da er det bedre for dei å vite det på forhånd, så blir ikkje skuffelsen så stor. I denne forbindelsen lager vi alltid middagsoversikt og henger opp på kjøleskapet... Det hjelper oss å planlegge ( både matinntak og innkjøp .. ) og i vårt tilfelle hjelper det også på ete-motivasjonen hos ganske kresne barn. :- ))) Godt tips der, som eg stiller meg bak og applauderer! :- D

 

 

MEN NOOOO ER DET NATTA HER...

 

Twinsmum... :- )))) zzzzzzzzzzz....... zzzzzzzzz .......... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

- før eg lager frokost til twinsa.... *huff for ei mor*

Men må berre få ut litt frustrasjon! Vekta viste - 0,9, noko som ER veldig bra, men eg kjenner likevel at eg er litt skuffa fordi eg ikkje klarte 1 kg. ... *sukk* Veit at eg ikkje kan tenke slik, for min kropp er ein slow-slanker, men likevel...

Hadde gått inn 3 cm rundt midjen - og det er jo bra, vel? Skal ta alle måla i kveld, slik at eg kan følge med på resten av kroppen også. Veit at det skjer jo ting når man holder på opplegget - også dei vekene det kanskje IKKJE synes på vekta, så måla er viktige.

 

Men hadde så store forventninger.... OK, må bruke dagen på å justere forventningane, og så er eg jo klar til ny veke! :- ))

 

SKAL JO INN I DEN NYE BUKSA MI!!!! :- )))

 

Twinsmum... - som NO er klar for frokost til sine små....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

nei, nå altså.. 0,9 er FANTASTISK!!! overhodet ikke lov å deppe for et slikt tall!! husk at GR regner at damer tar av seg mindre enn menn i uka, altså er 1 kg ikke et realisitisk gjennomsnitt over tid for oss. og når du itillegg vet at det pleier gå sent er 0,9 kjempemessig!

 

og gratulere med ny bukse! krysser fingrene for at det ikke er så lenge til den kan brukes! HusK!! jeg har ikke tatt av meg så mye i kg i løpet av året, men VELDIG mye på cm - og resultatet er uansett det samme - en kropp som er merkbart forandret! :)

 

lurt å registrere i vektklubben dagen før, det skal jeg prøve meg på! - og matplan skal lages :) - men realisten meg begynner ikke før neste uke. når jeg jobber vet jeg aldri når dagen er slutt, og dermed ikke hvor lang tid jeg har til å lage middag.

 

Altså ferie=innkjøring av matplan!

 

ønsker dere en fin,fin onsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

hehe - gikk opp for meg at ikonet på denne tråden er tommel ned.. Selv om twinsmum kanskje var litt fortvila når hun starta er vel det mest riktige nå tommel opp?!

 

eller hva jenter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

Heilt klart 82silje - her er det tommel opp!!!!!!! :- D

Har rista av meg frustrasjonen over å ikkje nå 1 kg. grensa i dag, men 0,9 er jo liiiiike ved... *ler* Så er strålande fornøgd!!!!!

 

Så vi er absolutt tommel-opp - men siden navnet på tråden er `graviditetskiloane er tilbake` så føler eg kanskje ikkje det er rett med tommel OPP på tråden... Men vi er tommel-opp, og resultatene våre er så absolutt TOMMEL OPP!!!! :- )))

 

Ha ein fin dag vidare alle sammen ...

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TWINSMUM

I dag har eg hatt to vil-ikkje barn, føler heile dagen har gått med til megling og trøst og standhaftighet.

Men no er dei deilige små i seng - og eg kan puste ut etter endt dag. ....

 

Var så fortvila over sutre-barn, at eg tok dei med på ein lang sykkeltur i sykkelvogn. Da fekk dei lufta seg, og eg fekk ein skikkelig hard treningsøkt! Litt usikker på kva eg skal registrere sykling med sykkelvogn som, men eg trur eg registrerer det som sykkel hard. :- ) Det var iallefall ein hard sykkeltur. ....

 

Håper dere har hatt ein fin dag - gleder meg til å høyre fra dere. ...

 

STAU NO PAU, JINTER!!!!!! :- ))))

 

Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

hehe - den sykkelregistreringa her på nettsidene synes jeg er så rar - jeg er rimelig sliten etter en tur i mitt tempo - men etter km/t på nettsidene her så er det rolig... jaja - med vogn bakpå så MÅ det vel blir hard - enig med deg i det!

 

var jo såå kjempegira på å planlegge dagen tildigere - men det gikk fort i vasken! ble invitert på grilling hos foreldrene mine, og de er av typen fete potetsalater og en lite spennende salat.. Men la bare på bittelitt potetsalat og mest mulig kjedelig grønt, så gikk på et vis..

 

jeg må nok opp noen kcal på menyen min - men litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det.. "gamle meg" ville sagt at det var jo enkelt - er jo bare å hive innpå enda en sjokolade! men siden "gamle meg" ikke bestemmer lenger så må jeg finne på noe annet.. blir vel enda et mellommåltid - og en da ei utfordring!

 

Noen som har noen geniale tips som kan ligge i veska i sommervarmen? et eple er jo ikke nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...