Gå til innhold

Graviditetskiloene Er Tilbake!!!!!!!


Gjest TWINSMUM
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Twinsmum1

Hei.

Da er vekta sjekka - og den viste ned 1,2 kg.! Eg er superglad for det, samtidig som eg er litt deppa fordi eg har klart å dra på meg alle disse kg. IGJEN! *sukk* :o

Men .... må jo være fornøgd med veka som har gått!

 

Korleis har det gått for dere andre - fleire gladnyheter? Veit jo at eg er i ein særstilling pga. at det er veke 1, men likevel.. Må jo glede meg over det eg kan - dei kjipe vekene kjem fort nok, det veit eg.

 

I helga skal vi damene ha vår årlige Sprudlende jentetur - gleder meg til det! Da pakker vi sekken med litt mat ... og viktigst av alt ; champis (!) og går til skogs. Ein relativt kjapp ( men bratt og tung ) tur opp til eit vatn - der `camper` vi og skravler og koser oss. Det blir kjempekoselig, og da kan eg jo kose meg med vina mi - det er jo fest med innlagt trim! :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinsmum1

Da er helga over ( den varte litt lenge denne gangen... ) og eg er spent på kass utslag den får på vekta mi denne veka. Har ikkje slått heilt ut håret, men eg har kosa meg og gått litt over med både vin og godis. Men eg har tenkt med innsida av hodet - så heilt ille er det nok ikkje. Det som kanskje har vært verre er at eg har spist for lite og for sjeldan. Men det har vore ei helg utenom det vanlige, så eg kan leve med det for denne gang. No er det berre nokre få dager igjen før eg drar på ferie. Veit at det blir vanskelig - men eg skal klare det sånn ca nesten ganske bra - så får det være godt nok i ferien. :D

Håper det er bra med dere alle!

 

God klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

hei og hopp!!

 

jeg har også hatt en ufrivillig lang pause!

 

graviditet fører med seg permisjon, og som tillitsvalgt betyr det ansettelse av vikarer.. og sånt tar tid altså!! og så midt i innspurten før ferien, sammen med sommeravslutninger, jobbfester osv.. Men nå har jeg bare noen timer igjen på jobb, så er det FERIE!!!

 

antar at jeg komemr til å være ganske fraværende herfra i sommer. eller.. jeg tenker jo stadig GR, så kunne jo like gjerne ikke tatt pause.. Får se hvordan været blir;) dvs hvor mange innetimer jeg får ;)

 

her går det egentlig ganske bra! jeg legger på meg overraskende mye, jeg trener og jeg spiser ikke ekstremt mye synes jeg. Men da føles det ikke like fortvilende når vekta stiger hvertfall, kroppen gjør vel litt sånn som den vil nå, så så lenge jeg har kontrollen på hva som puttes inn så får kroppen håndtere det som den vil!

 

Interessant å høre om vektklubb erfaringa di, twinsmum! jeg har veldig troa på GR, til tross for at jeg har vært her leeeenge.. jeg vet hvorfor jeg stadig henger her, og det er ikke opplegget som feiler, men meg.. når jeg er flink så ser jeg at det nytter!

 

vet dere - på en måte så gleder jeg meg litt til desember/januar når jeg skal begynne på vektnedgangen!

 

og akkurat nå er fokus å spise sunt og å trene jevnt!! holder fremdeles på med zumbaen (siste time før sommeren igår, men starter opp igjen til høsten!) - og i helga var vi på fjelltur!! meg og vesla på 4 år! jeg er sååååååå stolt av henne, hun gikk en to times turistforeningsetappe!!!! vi brukte riktignok 4 timer på den turen da, men hun gikk på egne bein HELE veien! selv om det er sti der, så er jo terrenget ganske ulendt, og det som er en liten stein for oss å trø over kan være ganske enorm for en 4 åring. På hjemveien hadde jeg henne i meisen, så da fikk jeg trent litt jeg også! kjenner det enda i skuldrene, med meisen tipper jeg jeg hadde 20 kg på ryggen! kremt, så ja... litt stolt av meg selv også ;)

 

ønsker dere alle en fin fin sommer, mulig vi sees her mer enn jeg aner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Twinsmum1

Da er eg ferdig med ferie - og godt i gang med `høst-formen 2013` Måtte gi opp bikini-2013 :unsure: så da får eg berre stå på vidare, og satse på at buksene sitter litt bedre når vinden suser rundt husveggane og regnet ligger langflatt i lufta!

Da skal eg sjå smaching ut i jeansen og gummistøvlene! :D

 

Nemlig!

 

- trur eg...

 

- håååååper eg jaffal...

 

Nei, EG SKAL!!!!!

 

Eg har ein liten diskusjon med meg sjølv her! Prøver å overbevise meg om at det GÅR AN - men det er ikkje så lett. Eg er liksom ikkje like lett å lure no som for eit par år sidan.... <_<

 

Men eg har kjøpt gull medlemsskap i Grete Roede og kan no notere og har tilgang til rapporter og statestikker - og ikkje minst ; kostholdsscore. Tenkte at det er ein ekstra motivasjon i kampen mot kiloene... Også har eg meldt meg på KK-mila, noko som gir meg ekstra treningsmotivasjon! Så alt ligger til retter for ein durabeleg høst - no er det vel berre MEG det står på! Og eg er KLAR!!!!!

Korleis går det med dere andre - er dere innom her lenger, eller?

 

Nei, no er det tilbake til litt jobbings! Vi tastes.... :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinsmum1

Da er denne helga over - og eg er litt usikker på korleis den har gått. Fredag og lørdag trur eg gjekk sånn omtrent bra, men søndag hadde vi hageparty og verken mat eller dessert var av Grete Roede kaliber. MEN eg spiste berre litt, så er fornøgd med det. Likevel veit eg at kostholdsscoren ikkje var bra.

Men helga er over - og det er mandag, og den skal gå bra... Sidan eg er aleine denne veka har eg ingen andre enn meg sjølv å ta hensyn til, så eg skal jobbe, pusse opp - og trene. GLEDER MEG!

- og kjenner allerede at eg kjem til å savne dei små heilt enormt!

 

Men fokus ; pusse opp og trene! Pusse opp og trene! :D

 

Blir så bra atte!

 

Twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lenge siden det!!!Må ikke forlate oss sånn uten å gi oss beskjed vet du,Twinsmum! Blir jo helt bekymra!!! :o

Er en stund siden jeg også har vært her, siden før ferien faktisk... :unsure: men nå...skal jeg bli flinkere!

Maten har blitt som den har blitt i sommer, gikk faktisk litt ned helt til på slutten av ferien, da gikk jeg opp igjen, måtte spise opp alt det usunne før jeg kunne spise sunt på en måte...så dumt atte...!

Skrives senere, siste ferieuka mi, mannen er på jobb, får få i meg og ungene frokost...(sov leeeeenge i dag!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se dere er igang :) hatt fine somre? Jeg og vi har virkelig nytt sola og finværet, som det har vært masse av i sommer! Nå på tampen av ferien så er det mer overskya, og vi bruker dagene til å rydde frem babyklær, lage platting i Hagen osv.. Så gårsdagens styrkeøkt var å trille sand!! Spa oppi trillebåra, trille over tunet og frem i Hagen og så tilbake igjen...!! Og etterpå gikk jeg meg faktisk en times gåtur også :) egentlig er jeg ganske fornøyd med aktiviteten i sommer, har vært på flere lange fjellturer, jogga en del, gått og gått og gått i dyreparken, klippa plener, og ellers gjort meg små ærender nede på gården ( hvilket betyr at jeg må gå opp bakken igjen etterpå) osv... Maten er jeg seff ikke like fornøyd med.. Måltidene blir for få, spiser altfor ofte dessert, og mellommåltidene.... De har altfor sjelden vært et eple og lettyoughurt, for å si det sånn..! Mandag begynner jeg på jobb igjen, og uka etter der er det zumba oppstart. Gleder meg til å komme igang med hverdagen! Frokost, lunsj, middag og kvelds. Barnehage og mulighet for litt trim før jeg henter vesla. Formen er som dere skjønner fin, jeg håper jeg føler meg såpass lett veldig, veldig lenge!! Vet jo at man kommer til et punkt der man føler magen er som en stein og i veien hele tiden.. Men jeg er 10 kg lettere enn forrige gang, og det merkes!! Husker jeg var mye mer utslitt forrige gang!! Og nå har jeg jo faktisk ei jente på fire itilegg også som skal passes på! Så om Jeg mang en gang har fortvilt her inne over at ting går tregt osv så har jeg virkelig fått beviser på at jeg ikke har jobba forgjeves under dette svangerskapet :) :) nå piper vaskemaskina her, og når vasken er hengt ut skal vi faktisk på stranda!! Er blå himmel nå, og det må utnyttes! Værprofetene sier det ikke skal vare så mange timene.. ;) god lillelørdag folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinsmum1

Hei Karmani og 82Silje! :D:D:D

Da er vi i gang igjen - skulle på mange måter ønske at vi ikkje trengte å være her.....men da hadde eg jo ikkje fått `skravla` med dere, så kanskje er det bra likevel?! :)

 

Det viktigste, Karmani - er at du er i gang igjen, så får du berre legge ferieutskeielsene bak deg og tenke framover!

Eg er i alle fall sterk i trua på at vi skal klare det no!

Og FOR ein trim, 82Silje! Er du sikker på at det er sunt for deg å trille tunge trillebårer og slite på den måten?! Husk på lille knøttet skal jo ikkje slite seg ut der inne. .... :D Men regner med at du er forsiktig! Det viktigste for deg er jo frøet - skjønt det er også KJEMPEVIKTIG å holde seg i form - både til tida før, under og etter fødselen. Sååå stas at du er gravid - TENK DET!!!!!!! :):)

 

Eg har fått isjas i sommer, og har slitt litt med det. Samtidig så har eg ikkje vært så aktiv på mange år som eg har vært denne våren/sommeren. Det er deilig... Jogger lange turer - og elsker følelsen av at eg fint kan jogge 7-8 km! Nå må eg berre klare å presse meg videre - MÅ jo klare å jogge 10 km til KK mila som eg har meldt meg på... Er avhengig av å jogge på grus, men ein gang eg er på asfalten så får eg problemer med ryggen... Så det blir liksom samme løypa heile tida, blir litt mindre variasjon når eg må være på grus. Men det går greit - god musikk på øyra så fosser eg fram! *ler* ( skikkelig ovapå - har jo ikkje klart å jogge ein km før uten å få hjerteattakk omtrent!)

I det siste har eg veid meg på fredager, og er SÅ spent på veiinga på fredag, for eg føøøøler at det har skjedd noko denne veka. Men eg har tatt feil før, for å sei det sånn.... Men er spendt! :D

 

Hyggeleg at dere er her - vi `snakkes`

 

Twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinsmum1

Hei.

Håper dere har ein fin dag og at du nyter dei siste feriedagene, Karmani.

 

Eg har hatt ei fin veke - mykje trim og muligheten til å ete akkurat min mat! Har nesten klart det - kosa meg litt ekstra i går kveld, og spiste litt lett-is som eg har gøymt vekk og tenkt eg skal ha når fristelsen blir for stor. Den var god - og eg nøyt den! Berre pittelitt irritert på meg sjølv for at eg ikkje klarte å utsette den ENDA litt til...

 

Nå skal eg heim og kose med barna, som har vært på fjellet med pappaen - blir godt å bli alle til bords igjen i dag. ...

 

Klem til dere fra twinsmum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei slik alene uke høres jo på noen måter litt godt ut også ja! Og tenk hvis godt det er for far å få prøvd seg alene! Uten ei kone som står bak og gir råd når ting går på tverke! Men tenker gjenforeninga idag var goood!!! Kos dere i helga da, hele familyen!! Det er LANGT ifra høyt tempo når jeg jobber ute, og idag kom det forsterkninger (menn), så da holdt jeg meg i bakgrunnen, like greit både for dem og meg. Kan ikke tenke meg noe verre enn mistenksomme blikk når de er redde jeg løfter for tungt, og irriterte blikk hvis det går for seint.. ;) men å jobbe med Stein, sand, litt tunge redskaper osv.. Det er topp styrketrening, ikke kjedelig som vekterne på treningssenteret f eks.. Og så så fint det blir!!! Den svære sandkassa er nå forandra til en platting av belegningsstein, må kanskje kjøpe hagemøbler allerede til helga? ;) Masse lykke til meg veiing imorgen!! Har troa på deg!! Når veier du deg karmani? Jeg veier meg bare når jeg må, dvs ved lege og jordmor besøk, og det går stadig oppover!! Allerede lagt på meg 10 kg, men la på meg 20 sist også, så er innstilt på det. Vet jo at det er mulig å få dem av igjen etterpå :) så gjenstår det å se da... Om dere er her da, eller om jeg må finne andre slankevenninner;) god torsdagskveld, damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom med et salattips :) har omsider anskaffet meg salatslynge i sommer! Og etter det så har jeg hatt sunnere brødmåltider! Istedenfor at salaten ligger i plasten fra butikken helt til den blir brun og uspiselig så er den nå vasket, sprø og klar i kjøleskapet. Og rart hva en så enkel sak fører med seg!! Kan jo til og med finne på å ha bare brelett, salat, agurk og tomat på skiva!! Og mye enklere å legge litt salat ved siden av til middag også nå, alt er så mye mer klart liksom... Hehehe, jada! Banal ting, men for meg STOOR hjelp til å spise sunnere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinsmum1

Heisann...

Ja Silje, den har eg også - og den er kjempefin. Eg har for øvrig kjøpt sånne kjøleskapsbokser til grønnsaker fra Tupperware, som skal gi grønnsakene riktig `luft` alt ettersom kva slags grønnsak det er - og dei er også kjempefine. Alle grønnsakene holder seg heilt fine i evigheter. Eg har ganske stort forbruk av grønnsaker fordi eg lager meg salat til lunsj så og sei kvar dag, og da går det med eindel. Men det er i alle fall veldig friskt og fint - og da frister det meir. Så kjempeflott med den salatslynga! Da får du grønnsakene dine - og både du og knøttet i magen blir glade og fornøgde! :D Håper det går bra med dere - begge to! :D:D

Eg må også komme med eit lite tips - eit treningsstips! Kven skulle vel trudd at det kommer fra meg?!??? :rolleyes:

Men eg har starta på Jillian Michaels - 30 day shred! Det er eit treningsprogram som eg har funne på Youtube - laster inn på Ipad og overfører til tv`n. Det er eit totalprogram som er utarbeida for å få MAX forbrenning. Trenger ikkje fancy utstyr, liten plass - og tar 30 minutter, så har man fått trent heile kroppen, både små og store muskelgrupper. Har hørt SÅ mange som skryter av dette treningsprogrammet - så eg tenkte ; kvifor ikkje?!? - dro ned rullgardina og låste døra til tvstua, og skrudde opp volumet! :D:D HEILT SUPERT! - i alle fall dei dagane eg ikkje kjem meg til treningssenteret eller ut i marka for å jogge. ...

Det dumme er at no har eg INGEN unnskyldning for å ikkje trene lenger! ;)

 

Vi tastes seinare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinsmum1

Heisann dere... Er det noen her for tiden, eller?

 

Eg er i alle fall godt i seget - startet veka med 1t og 15 min trening før jobb i dag! KVA GIR DERE MEG?!??

Og i dag klarte eg å jogge lenger enn på lenge - uten å få (veldig) vondt i isjasen. Det var SÅ morro! Gav meg før eg passerte 8 km, tenkte at no skal eg ikkje gi på - og bli dårlig igjen, så eg skal ta det roleg igjen fram til helga, og dersom kroppen funker like godt da, så skal eg passere mila før eg gir meg! Håper og ber til høgre makter om at eg skal klare å jogge meg gjennom KK mila og ikkje ende opp med å måtte GÅ heile/mesteparten av turen. Vi får sjå.... :D

Fullføre skal eg - om eg så må GÅ det meste!

Maten går også ganske bra for tida, men eg veit at eg skeier ut meir enn eg bør i helga. No har eg liksom vekene på `stell` no gjennstår det å få helga inn i litt bedre rutiner enn dei er... Kvifor skal helga være SÅÅÅÅ innfløkt?

Er det nokon som har gode råd - så mottas dei med takk! :)

 

Ha ein fortsatt fin dag! Og ei fortryllande veke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Joda, er her jeg, men ikkeså flink til å være her mye mer enn en gang i uka... :blink: Ned litt i dag, hvertfall!! ;) Så flink til å jogge Twinsmum! 8km er jo kjempebra!!! Løp selv 7 km på en time (hadde et stopp hvor jeg måtte ta bilder av noen nyyydelige bølger ;), og det syns jeg er langt!

Ellers har jeg blitt flinkere med maten på jobb, spiser ikke så mye av det deilige, nybakte brødet lenger, men har heller med meg salat ;)

Nei, må få gjort noe, snart konfirmasjon i hus, og myyye som skal ordnes...og så måååå jeg få lagt meg tidlig i kveld, skal stå opp halvfire i natt for å kjøre jenta mi av gårde til bussen, hun skal på klassetur til Polen...mon tro om jeg får sove i det hele tatt? :blink: Huff, har mest lyst til å ha henne hjemme, hun blir jo aldri stor, den "lille" jenta mi...hmmmm...er visst litt hønemor, tror jeg... :P:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter (damer?) ;)

 

Så gode dere er!! Jeg har blitt lurt med på sukkerstopp!!! og det er alvorlige greier altså... Ikke helt fanatisk - lov å spise matvarer med LITT sukker, og normale middager osv..

 

Men mannen skal bort ei uke, og det pleier markeres med at han lager pannekaker før han drar. De må jeg spise UTEN sukker eller syltetøy på - og jeg må be han redusere sukkermengden i røra noe. Pålegg som prim, brunost, syltetøy, nugatti er forbudt. juice, fruktyoughurt, is, kaker, godteri er også på NEI lista.

 

Vi er noen på jobb som har snakka om denne uovervinnelige sukkertranger vår, og ei kollega prøvde sukkerstopp for noen år siden pga helsa. Hun påstår at søtsuget forsvant etterhvert, men at det til tider var et he...... Hun kutta ALT da (og det er innmari mange matvarer det ER sukker i..) - til og med frukt stod på nei lista hennes.

 

Jeg har sagt jeg er med - vi skal holde på 4 uker. Men frukt ahr jeg lov til altså! og hvis vi er i selskaper der INGENTING annet er på bordet så er det lov med et MINI kakestykke. MEN - vi har forpliktet oss til å ta med vertinnegaver som nøtter eller frukt når vi er invitert til andre - så det vil jo egentlig ikke skje ;) spent på hvordan kroppen vil reagere, mange rapporterer SVÆRT ustabilt humør de første ukene! Men hallo - det erjo bare snakk om et par uker, så hvis dette gjør det lettere å være meg resten av svangerskapet/resten av året/resten av 30 åra... osv - da er det vel verdt det?

 

har vært innom tankene på at jeg har en baby i magen som skal passes på - så derfor har jeg altså lagt meg på den "Ikke fanatiske" linja - men å droppe det søte som er totalt undøvendig, og heller erstatte det med frukt, det er jo bare bra!! og så de mest sukkerholdige påleggene, får nok likevel i meg en del gjennom f eks brød og ferdigmiddager..

 

Jeg er inne i en veldig god periode med trim for tiden. Mannen har vært kjempeflink til å prioritere MEG i det siste - så tror jammen jeg kan si at jeg har fått et trimpoeng eller to hver dag de siste ukene! Jeg nyyyter det, for nå er han snart borte ei uke på jobbtur, og så ny turnus i nordsjøen - da blir det nok alenekvelder med høstvær ute og vanskelig for å motivere seg.

 

har du noen slagplan for konfen da, karmani? blir vel både ett og to resteselskaper når konfirmanten er i eget hus - for ikke å snakke om slikkepottene fulle av fristende røre når kakene skal bakes ;)

 

Har ingen supre råd mot vanskelige helger - men vi vet vel alle innerst inne at PLANLEGGING er en bra ting?! Handle alt dere trenger på torsdagen, slik at man ikke finner på å kjøpe noe ekstra kos når helga først er der, og man er på butikken likevel?

 

høres lurt ut med tupperware bokser, jeg har bare vurdert dem, alrdi gått til det skritt å anskaffe dem, typisk meg å bruke mye penger på ting som bare tar plass i skapet. MEN - hvis jeg kunne latt dem ta plassen i kjøleskapet så er det jo en bra investering ;)

 

et spm - lager du salaten dagen i forveien? Blir den like fristende på jobb da? Jeg er avhengig av å lage klar matpakkene dagen før, hvis ikke skjærer alt seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinsmum1

Eg er SÅÅÅ fornøgd med dei Tupperware boksene - holder grønnsakene fristande så lenge eg har latt dei ligge der i alle fall. :D ( og dette blir eg ikkje betalt for å sei... *ler* )

Når det gjelder salaten, så lager eg alltid den ferdig dagen før. Om morningen ville det ikkje blitt særlig spennande salat.... Men når eg lager den kvelden før, da tar eg meg tid til å lage ein skikkelig fristande salat.

Bruker litt det eg har - men eit par typer salat, agurk, tomater ( soltørka viss eg har... ) litt feta, bønner, og kylling/kjøttdeig/ev. rester fra middagen. Så har eg som regel med meg avocado, krutonger og solsikkekjerner som eg strør over når eg skal ete. OG så bruker eg littegranne balamicodressing ( den med kvitløk og urter, trur eg det er ) Lar flaska stå i ro slik at oljen legger seg på toppen, så tømmer eg av all oljen ( innbiller meg at den da blir litt `sunnere` ) Det som er igjen i flaska er da det som setter smak - ei litt tjukkere guffe, men er KJEMPEGODT på! Husbonden lurte på om det hadde klikka for meg når eg stod og tømte ny dressing rett i vasken! :D:D:D Eg sa til han at det var berre ikkje alt han trengte å skjønne, og hufsa han ut av kjøkkenet. ... ;)

 

VOILA - da gleder eg meg til lunsj!

 

Twinsmum

 

 

Hei jenter (damer?) ;)/>

 

Så gode dere er!! Jeg har blitt lurt med på sukkerstopp!!! og det er alvorlige greier altså... Ikke helt fanatisk - lov å spise matvarer med LITT sukker, og normale middager osv..

 

Men mannen skal bort ei uke, og det pleier markeres med at han lager pannekaker før han drar. De må jeg spise UTEN sukker eller syltetøy på - og jeg må be han redusere sukkermengden i røra noe. Pålegg som prim, brunost, syltetøy, nugatti er forbudt. juice, fruktyoughurt, is, kaker, godteri er også på NEI lista.

 

Vi er noen på jobb som har snakka om denne uovervinnelige sukkertranger vår, og ei kollega prøvde sukkerstopp for noen år siden pga helsa. Hun påstår at søtsuget forsvant etterhvert, men at det til tider var et he...... Hun kutta ALT da (og det er innmari mange matvarer det ER sukker i..) - til og med frukt stod på nei lista hennes.

 

Jeg har sagt jeg er med - vi skal holde på 4 uker. Men frukt ahr jeg lov til altså! og hvis vi er i selskaper der INGENTING annet er på bordet så er det lov med et MINI kakestykke. MEN - vi har forpliktet oss til å ta med vertinnegaver som nøtter eller frukt når vi er invitert til andre - så det vil jo egentlig ikke skje ;)/> spent på hvordan kroppen vil reagere, mange rapporterer SVÆRT ustabilt humør de første ukene! Men hallo - det erjo bare snakk om et par uker, så hvis dette gjør det lettere å være meg resten av svangerskapet/resten av året/resten av 30 åra... osv - da er det vel verdt det?

 

har vært innom tankene på at jeg har en baby i magen som skal passes på - så derfor har jeg altså lagt meg på den "Ikke fanatiske" linja - men å droppe det søte som er totalt undøvendig, og heller erstatte det med frukt, det er jo bare bra!! og så de mest sukkerholdige påleggene, får nok likevel i meg en del gjennom f eks brød og ferdigmiddager..

 

Jeg er inne i en veldig god periode med trim for tiden. Mannen har vært kjempeflink til å prioritere MEG i det siste - så tror jammen jeg kan si at jeg har fått et trimpoeng eller to hver dag de siste ukene! Jeg nyyyter det, for nå er han snart borte ei uke på jobbtur, og så ny turnus i nordsjøen - da blir det nok alenekvelder med høstvær ute og vanskelig for å motivere seg.

 

har du noen slagplan for konfen da, karmani? blir vel både ett og to resteselskaper når konfirmanten er i eget hus - for ikke å snakke om slikkepottene fulle av fristende røre når kakene skal bakes ;)/>

 

Har ingen supre råd mot vanskelige helger - men vi vet vel alle innerst inne at PLANLEGGING er en bra ting?! Handle alt dere trenger på torsdagen, slik at man ikke finner på å kjøpe noe ekstra kos når helga først er der, og man er på butikken likevel?

 

høres lurt ut med tupperware bokser, jeg har bare vurdert dem, alrdi gått til det skritt å anskaffe dem, typisk meg å bruke mye penger på ting som bare tar plass i skapet. MEN - hvis jeg kunne latt dem ta plassen i kjøleskapet så er det jo en bra investering ;)/>

 

et spm - lager du salaten dagen i forveien? Blir den like fristende på jobb da? Jeg er avhengig av å lage klar matpakkene dagen før, hvis ikke skjærer alt seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir sulten av å lese innlegget ditt - og det er ETTER lunsj ;) høres godt ut!! salat er en ting jeg kunne vært mye flinkere til - men etter jobbstart har jeg hvertfall vært flink til å ha grønt oppi matboksen sammen med nista! Ertepeis, babytomater, agurk, gulrot.. Har alltid noe itillegg til blingsene - så NOE grønt får jeg i meg :)

 

Idag skal jeg servere pai til middag, har verdens beste søster som kommer på besøk - for å jobbe noen dager hjemme hos oss! har noen malingsprosjekter som skulle vært gjort pluss en skikkelig, ordentlig husvask! -og det tar hun seg av mens jeg er på jobb :) Skulle jo bare mangle da, at jeg ønsker henne velkommen med noe godt til middag? ;)

 

Er forresten igang med sukkerstoppen nå, og inntill videre har det gått veldig greit. De to første dagene møtte jeg meg selv i døra MANGE ganger - jeg hadde tenkt å ta meg en ypughurt, hadde tenkt å drikke saft eller juice som de andre til maten - da var det mer vanen, og ikke selve behovet som drev meg. Må derimot er jeg litt spent på helga - skal følge snuppa i bursdag på lørdag, og når søs er hjemme så inviterer kanskje mamma til familiemiddag med dessert og kaffi og kake etterpå.. Kjenner at kroppen begynner å kremte litt, har nok oppdaga at det er noen dager siden forrige sukkerbombe ble inntatt, og nå synes den det er på tide! VEL - avtale er avtale, jeg er klar for kamp!!

 

Mannen er borte - så litt lavere aktivitetsnivå nå. MEN - jeg startet opp igjen zumbaen på tirsdag - og er faktisk ganske stolt av meg selv!!! 26 uker på vei, og likevel står jeg på! Fryder meg hver gang jeg møter noen som sperrer øynene opp når jeg sier jeg er igang igjen - gjør godt for selvfølelsen! Tempoet er kanskje litt lavere enn før - så prøver å være flink til å gi gode beskjeder underveis - selv om jeg ikke tar helt av så kan jo fremdeles damene på timen gjøre det ;)

 

GOOOOOD HELG, DAMER!!!!!!!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opp 0.1, men det er ikke all verden! :rolleyes:

Så flink du er, Silje, med sukkerstopp og zumba! Imponert!! :wub:

Konfirmasjonen tar jeg som den kommer, er på en lørdag, så kakene får være lørdagsgodtet mitt, og satser på at det ikke blir så mye kake igjen...Ellers skal vi ha blomkålsuppe til forrett, og forskjellige kjøttretter med masse deilige grønnsaker til middag, så spørs om jeg ikke er så mett at kakene ikke blir noe problem :P

Hadde meg laaang joggetur på søndag, litt lenger enn planlagt, for jeg fant ikke riktig løype, havnet stadig ut på samme plassen, dama eier jo ikke retningssans(!)...så løp likegodt 7.5 km jeg...brukte en time og to min, så må si meg fornøyd med det ;) Nei, frokosttid, og fridag som skal nyyytes! B) Ha en fin dag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twinsmum1

Karmani - det er jo ingenting å bekymre seg for ; enten veit du sjølv kvifor, ellers så kan det være kroppen som har komt på ein vektterskel. Uansett - 0,1 er jo i `ingenting` :D

FLINK du var som jogga SÅ langt, da. ... Ble du støl etterpå?

Er det nå til helgen at det er konfirmasjon? Håper du har alt under kontroll, det verste må være om det blir skikkelig stress på slutten... Det er liksom alltid nokre ting man ikkje får ordnet før i siste liten!

 

Eg har ikkje veid meg på ei stund no. Er så innmari godt i gang - både med mat og ikkje minst trim, men det føles ikkje som eg har gått ned! Skal eg være ærlig, så føles det som at `love-handles`ane har blitt mindre, buksene strammer ikkje akkurat der lenger, men... eg føler magen er like stor og ellers sitter buksene like trangt. :( Og derfor er eg redd eg skal gå på ein smell og bli skikkelig demotivert viss eg går på vekta og den viser stillstand eller oppgang.

Men eg skal manne meg opp - og tråkke opp på vekta i morgen eller fredag, så får vi sjå.... :blink: TENK at man kan være SÅ bekymra for noko så banalt som vekt?!??? Jaja...

 

Til helga skal eg på kjærestetur til London. Er spent på korleis det kjem til å gå, og tenker at eg skal kose meg der. Det går an å ha det liggande i bakhode, men eg skal ikkje drikke Pepsi Max istedenfor vin og eg skal kose meg med det som er, men eg trenger kanskje ikkje kose meg i eitt sett, og heller ikkje trenger eg nødvendigvis å spise opp alt heile tida....? Og så regner eg med at det blir ganske mykje gåing, så eg forbrenner vel litt der, håper eg. Får få med meg husbonden på hurtiggange! *ler*

 

Vi tastes - eg kjem innom og logger vekta når eg har manna meg opp nok til å stige oppå.

 

Vi tastes - klem fra twinsmum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0.5! ;) Sånn skulle det vært hver uke, eller? :D

Blir litt lørdagsgodt, men ellers bare vanlig, sunn mat, hjelper på at det ikke finnes rester i hus... :P

Ellers har jeg konfirmasjon den 14. sept. enda en stund til, heldigvis...holder på å lage en...hva heter det nå igjen?... :blink:

hvertfall, bilder med tekst og musikk til fra hun var liten og til nå, har skrevet et dikt til som kommer først, for jeg klarer ikke holde tale, har sceneskrekk så det holder...tror det blir veldig bra, men du så tidkrevende!!!Treninga kommer litt i andre rekke for tiden...men, men...

Har du kost deg på tur da, Twinsmum? Noen kilo lettere? I lommeboka, mener jeg altså ;)

Viktig å kose seg litt på tur, det er jo tross alt flest hverdager i livet...

Fridag igjen, frokost-tid og te foran God-morgen Norge, da koser jeg meg! ;) Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ flink du har vært da, Karmani! :)

Det er klart det tar mykje tid å lage - mange bilder som skal sorteres, og ikkje minst mykje historie som skal gås gjennom, mimres, le og gråte... Men SÅ koselig, da! Kos deg med å lage den - da blir den best! :)

 

Vi har kosa oss på tur - vart ein dag med shopping og ein dag med sightseeng. PERFEKT. Var og spiste på Jamie Oliver på lørdagen - trur ikkje akkurat det var i god Grete-ånd! Men kosa oss med det... Vart nok ei helg uten alt for mykje tanker på Grete Roede, men eg merker jo at eg har det under huda likevel - ber om lettmelk i latte`n, spiser ikkje opp alt brødet, ber om ekstra salat, sauser/dressinger ved siden av osv. Og eg trur eg sparer litt kcal på det. Kanskje noko eg innbiller meg, men... :) Og vi har GÅTT SÅÅÅÅ MYKJE! Skulle vært int. å vite kor mange km det vart til sammen! Følte på beina at det ikkje var snakk om få... Men det blir jo ikkje TRIM på den måten likevel...

 

No er i alle fall tilbake i Grete Roede modus - og trener og eter bra. Har ikkje tenkt å ta nokon hardøkt med trening denne veka - må spare krefter til helgas KK mil + at eg må heale såre bein og gnagsår etter helga. :unsure: Men skal ta meg treningsturer - berre gjere dei litt rolege.

 

Nei, eg har IKKJE fri i dag, så får komme meg i gang med dagen. Vi tastes...

 

God klem fra Twinsmum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Phuu!!!Godt den helga er over! Neida, det var så koselig atte, men tror aldri jeg har vært så stressa før i mitt liv, selv om jeg startet konfirmasjonsforberedelsene i god tid, så er det alltid noe i siste liten...skrev blant annet sang når klokka var halv elleve kvelden før, hadde egentlig ikke tenkt å ta sang da, hadde allerede skrevet et dikt, men så laget vi en forside, pga velkomstsang, og bordvers, så ble hefte så lite og tynt, så jeg tenkte, jaja, la meg skrive en sang også da... :P Maten ble nydelig, kalv, okse, kylling, karbonader, fløtegratinerte, masse forskjellige grønnsaker, vanlige poteter, og en nyyydelig brun saus. Is og varme bjørnebær til dessert, men der spiste jeg ikke noe særlig, sparte de kaloriene til kakene heller... ;) Tenkte ikke særlig gr på en sånn dag, men faktisk så gikk jeg ned en hel kilo(!) dagene før, for jeg hadde ikke tid til å spise! :o Noe av det er på igjen nå da, men fornøyd likevel jeg :P Restekakene ble ikke noe problem, de som hadde bakt til meg, tok resten av sin kake med seg hjem, og de jeg hadde laget, forsvant på søndagen med familiebesøk, og ei ble fryst...

I dag er fridag, og jeg skal virkelig prøve å lande litt igjen, tvinne tommeltotter, og lure på hva det er man bruker fritiden sin på igjen... :D

Ha en flottings dag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med vel overstått!! :)

 

Høres ut som en bra konfirmasjon! og ja - må jo bli et veldig tomrom etter slikt, skjønner det er mye forberedelser som skal gjøres, og mange spm som skal svares på!

 

Men så flink du var da! kjmpelurt å sende kakerestene med gjestene hjem igjen!

 

Gleder meg til is og bjørnebær utover høsten, jeg ahr fylt opp fryden litt, det bugner på buskene rundt huset vårt. Tar oss små ettermiddagsturer ut, og fyller lett en liten isboks som legges rett på frysen - etter å ha tatt ut noen som sammen med youghurt og frokostblanding blir festmat til kvelds :)

 

Jeg har hatt 4 uker sukkerstopp nå, og det har fungert kjempebra!! Faktisk så smaker ikke sukkeret like godt lenger. Igår var det "fri" i noen dager før vi skjerper inn igjen, og da hadde jeg meg en gultormuffins, smakte godt i starten, men klarte ikke fullføre, kroppen ble helt i ulage av alt sukekret tror jeg! Veldig interresamt erfaring å ha med seg - nå skal jeg fortsette slik resten av svangerskapet - men nå tar jeg et glass juice, og kanskje en sjokoladebit hvis jeg er på besøk - MEN hvis det viser seg at jeg ikke kalrer å begrense meg så er det rett tilbake på gamle regler - NULL OG NIKS!!!!!!!!!

 

får meg fremdeles minimum to treninger i uka, og er kjempefornøyd med det - er tross alt 30 uker på vei, og kroppen er 15 kg tyngre! Holder enn så lenge på med zumbaen pluss en tur i uka. Forrige uke var det skogstur (på sti, totalt 2 timer bevegelse, men med en god pause midt i), denne uka er det "løpe"tur på programmet. Litt spent på om jeg fremdeles kan kalle det løping - dere skal få rapport ;)

 

Gode dere er til å ha fokus! Godt å høre at det går nedover med deg, Karmani, og Twinsmum - blir spennende å høre resultatene dine også når du omsider kommer deg opp på vekta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

så flink du er silje, og fortsatt lykke til med ruginga!

Her har det vært litt stille i det siste, ikke bare fra min kant...(!)

Vært sykemeldt pga ryggen en stund, og har ikke kunnet jogge, og da har det blitt så som så med maten også...men nå er jeg i gang igjen, med begge deler!

Laget nettopp grønn ertesuppe, veldig enkelt, surr løk og litt purre i litt smør, tilsett buljong, vann, pepper og frosne, grønne erter, kok fem min. og kjør med stavmikser! ;) veldig enkel mat, og lettvinn måte å få i seg grønt på, hvertfall for meg som ikke er sååå flink til det :P

Nå venter litt hagearbeid på meg, håper å høre fra dere også snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...