Gjest TWINSMUM Skrevet Juni 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2011 Eg går masse turer med tvillingvogn ; 2 x 12 kg barn + vekta av barnevogna, som er ganske stor og tung. Korleis kan eg regne ut trimpoenga da? :- ))) Når eg er flink og går ein rask, tung tur med barnevogn, så vil eg så GJERNE at det skal synes på trimpoenga mine. ... :- D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Spipp Skrevet Juni 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2011 Det skjønner jeg godt! Og det eneste jeg kan anbefale deg for å vite hvor mye du forbruker, er å kjøpe deg ei pulsklokke! Finnes masse på markedet, google litt og finn den som passer for deg! Jeg er veldig fornøyd med min fra Polar, men det finnes adnre og billigere klokker som sikekrt gjør samme nytten. Lykke til, og fortsatt god tur med tvillingvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest TWINSMUM Skrevet Juni 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2011 Hei. Takk for godt råd. ... Eg har ei pulsklokke ( fra Polar ) men den er tom for batteri, så eg tenkte KANSKJE det finnes ein måte å regne ut dette, sånn ca, uten det. ... Men eg skal huske å legge fram pulsklokka slik at eg får bytta batteri. Og så får eg berre GÅ PÅ ALT EG KAN MED BARNEVOGNA - trimmen er jo der, uansett om eg får regna det ut eller ikkje. :- ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ninjastar Skrevet Juni 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2011 Jeg vil også anbefale pulsklokke. Jeg bruker kun det selv, og ser ved sammenligning at det kan være temmelig store forskjeller på kaloriforbruket klokka gir meg og det tabellene her inne sier. Min pulsklokke gir meg stort sett lavere verdier. Dessverre;) Men enn så lenge, før du eventuelt kommer så langt, ville jeg i hvert fall begynt å registrere gåturene med vogn på stavgang, i stedet for vanlig gange. Jeg vil tro stavgang-verdiene ligger nærmere ditt reelle forbruk enn det "gange" gjør. Og så har du jo helt rett - det viktigste er jo å komme seg ut:D God tur:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest TWINSMUM Skrevet Juni 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2011 Skal jammen meg prøve å registrere det som stavgang, ja. ... For det må jo kunne vere sammenlignbart... :- D Takk for tipset! :- D Ser du har gått ned mange kg. - FLINK DU HAR VORE!! :- D Det viktigste er å komme seg ut og få trimmen sin, men det hjelper på motivasjonen å sjå kva det gjer med fettet - og kor mykje man faktisk forbrenner. Så det er litt viktig at målinga er sånn ca riktig. :- D Men når man trener med pulsklokke, så vil jo den ta høgde for den forma du er i ; sånn at når man ikkje har trent på lenge, så vil man raskere få høg puls, raskere få `resultater`... Men når man har trent jevnt ein periode ( som sikkert du har gjort no ) så vil man måtte yte meir for å forbrenne like mange kcal ( gå lenger/svette meir ) Og tabellen man bruker på G.R er jo sikkert eit gjennomsnitt ... Var faktisk oppe kl 05:40 i dag for å ta ein liten joggetur før `dagen starta` KJEMPEDEILIG - men veit ikkje om det blir ein vane... Men eg ser iallefall at det var ein kjempefin måte å få litt trim på når resten av dagen ikkje vil gi åpning for det. Twinsmum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nickii Skrevet Juni 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2011 Tips: Du kan og registrere det som å gå i oppoverbakke... Jeg vil tro det er ganske lik mostand som å trille en såpass tung barnevogn. Muligens mer lik enn stavgang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest TWINSMUM Skrevet Juni 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2011 Ja, det føles som å gå i konstant oppoverbakke - til og med i nedoverbakke! :- D Skal bli mange "motbakke- og stavgangturer" utover sommer`n! Sykle med barna i sykkelvogn er også heilt TOPP - både for mor og barn, faktisk. Dei DIGGER å sitte der bak - og eg er glad og fornøgd med trimmen min! :- D Når eg tenker meg om, så får eg veldig mykje meir trim enn det eg tenker over. .... Kanskje eg berre må øke intensiteten litt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar