Gå til innhold

Det måtte ei ulykke til...


Gjest stopp

Anbefalte innlegg

for at jeg endelig skulle forstå at jeg er blitt for tjukk. Har mange halvhjertet forsøk her inne og på kurs på å gå ned, men ender alltid opp med å bare "drite i det" Tenker som så at jeg klarer det ikke likevel. Så hva er vitsen.

 

Men i dag kom en ordentlig nedtur. Med mine 110 kg og 172 cm høge kropp, klarte jeg å ødelegge en hagestol akkurat i det jeg satte meg ned.. i familiegrilling. Tilfeldig? I dont think so. Alt gikk bra med meg. Ingen fysiske skader; men blei kjempelei meg: dei andre lo og spøkte med det som skjedde og jeg måtte bare le sammen m dei. Men innerst inne blei jeg bare kjempelei meg. Kom noen tårer bak solbrillene og helt ærlig så har jeg felt noen tårer i løpet av kvelden. Bare jeg har tenkt på det.

 

Gikk liksom opp for meg hvor galt det har gått med kroppen min. Vil ikk ha det slik lenger. Og har fulgt med på tråder her inne og sett mange som går ned en hel haug m kilo første ukene. Ønsker så sterkt å være like flinke som dere.

 

Så første veiedag(igjen) blir i morgen og for min del hvertfall, skal jeg prøve å skrive litt her inne hver dag. For å få ut tanker og forhåpentligvis dele gleder og m Dere som måtte stikke innom. Men som sagt, mest for min egen del. Som ei "kjære dagbok"

 

Måtte bare få ut sorgen min, her inne som jeg vet Dere kan forstå meg og følelsene mine.

 

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Ufff,ikke noe hyggelig ,men det er gjerne sånne aha opplevelse som må til ,for å få opp øynene,eller hvis noen har tatt bilde av deg som blir vist frem i all sin prakt...ikke min favoritt..

 

Ønsker deg masse lykke til,skal følge med på deg. Dette går så bra om du bare vil nok,og uansett noen kg lettere gjør mye med selvfølelsen.

 

Vennlig hilsen Engebert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammen er vi sterke!! Mitt beste råd er å melde deg på kurs og skrive ned de VIKTIGSTE motivasjonsfaktorene dine!

 

HVORFOR vil du ned i vekt?

HVORDAN blir livet med en lettere kropp?

 

Lykke til! Skal heie på deg!

 

p.s. knekking av hagestoler har jeg dessverre også flere erfaringer med.... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei!

Jeg råder deg til å ta en kilo, en dag, en uke, en måned ....osv av gangen. Det kan virke alfor overveldende hvis du ser på alt på en gang. Sett deg mål om å klare dagen idag, dagen imorgen, denne uka osv. så skal du se at vekta kryper nedover.

 

Jeg følger med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Hage stoler - du er ikke alene ! Jeg har omgjort to stk stoler til meget ubehagelige solsenger !!

Flott du tar tak nå da og er posetiv til livsstil endringer :) gleder meg på dine vegne.

 

Ps, ikke alle raser ned i vekt den første uka.......

 

Stikker innom innimellom for å heie på deg :)

 

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har (heldigvis) aldri opplevd at en hagestol knekker under meg, men det har knaket faretruende flere ganger. Det er så flaut og jeg har også ledd med, men grått bak solbrillene.

 

Jeg tenker at det er viktig å ta vare på denne følelsen som en motivasjon for de tunge dagene når en lurer på hvorfor ialledager en driver å "piner" seg selv. Tunge dager kommer og som Minimax sier; ikke alle raser ned i vekt. Å gå ned i vekt er for meg et langsiktig prosjekt, det er viktig at det går nedover ikke nødvendigvis så fort nedover.

 

Bilder av meg liker jeg ikke slik jeg er nå (veldig nært deg i vekt 111.9 og høyde 172 cm), men jeg bruker dem som en motivasjonsfaktor. Har hengt opp noen bilder av meg og noen målsettinger (klær jeg ønsker å bruke, ting jeg ønsker å gjøre) på ei tavle i kleskapet. Her har jeg også skrevet opp mitt fokusområde i denne perioden, det kan være trening, det kan være positiv tenking osv. Min lille motivasjonstavle.

 

Ser at du har fått råd før om å tenke på hvorfor du vil gå ned i vekt og hvordan livet vil være hvis du blir lettere.

Jeg tenker vel også at det er ikke alle utfordringer og problemer i livet som løser seg hvis man går ned i vekt. Man blir i bedre humør, har det bedre med seg selv og ser mer positivt på verden og det løser ofte endel utfordringer. Jeg tror altså ikke at det løser alt og tenker at det kan være greit å være forberedt på det når en nå skal starte den like utfordrende tiden med å holde vekten.

Det er altså ikke meningen å være negativ, men jeg har gått opp og ned i vekt noen ganger nå, og for meg er det alvorlig vanskelig å holde seg til den nye vekten jeg har fått. For 2 år siden var jeg ca 25 kg lettere enn jeg er nå.

 

I mange tråder her inne er det nevnt at vekt nedgang og det å holde seg der har mye med det som skjer inni hodet å gjøre. Det er jeg helt enig i. Hodet må være med.

Hm hm dette innlegget ble kanskje like mye til meg som til deg :-)

 

Jeg synes det er flott at du har bestemt deg, jeg skal heie på deg og ønsker deg lykke til med oppstarten. Jeg er overbevist om at du klarer dette!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

for mange gode og oppmuntrende tilbakemeldinger.

 

Rett etter første innlegg, bar d på ferie. m danskebåten. og taxfree. Måtte liksom handlet søtt, for det er noe vi "alltid" gjør. Gammel vane. Ville ikke og vet veldig godt at det var veldig feil. Tenk på alt jeg går glipp av hvis jeg ikke kjøper mye godt.

 

Så nå ligg det der i kjøleskapet og hyller. Går og muler og småspiser. Hadde jeg bare vært lur nok til å kaste alt, eller gi det bort. Men da tenker jeg og på alle pengene jeg har brukt på det som kastes ut vinduet.

 

Vekten har blitt rekordstor, 110,1 i går. Brukte dagen til å hoppe på trampoline m unger og vaksne i mange timer. _Bra sliten av ddet ja. Så i dag var vekten noe mindre og den bølgen skal jeg ri på nå. Etter en sen frokost skal jeg en tur ut eller ta en god tur på elipsen.

 

Ha en fantastisk dag alle sammen!

 

Snakkes i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marsvin

Heisann, omtrent samme utgangspunkt her - noen kilo tyngre og noen cm kortere. Og har 2 hagestol-knekkinger på samvittigheten.

 

Jeg vil bare si at du ikke må gi opp, og det er faktisk ikke verdens undergang om du spiser litt søtsaker av og til. Problemet er når du blir oppgitt og trøstespiser alt i skapet..

Så nå når "skaden" allerede er gjort med innkjøp på taxfreen, så gjør du bare det beste utav det og blir enda litt flinkere neste gang:) Et lite tips er å tenke gjennom dette med belønning og trøst - jeg har alltid vært flink til å bruke sjokolade, kaker og andre godsaker som begge deler. Det er ikke gjort over natten, men se litt langsiktig på det. Går du opp en uke, så er du bare enda litt flinkere uken etter. Og etterhvert vil du se resultater:)

 

Jeg har i løpet av de siste 9 mnd greid å gå ned nesten 30 kilo, så dette greier nok du også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...