Gå til innhold

For oss som har termin januar-mars 2012!!


Gjest LinnH91

Anbefalte innlegg

Gjest LinnH91

Tenkte å lage en gruppe hvor vi alle er i ca samme tid.. Jeg er sen februar.. er 10 + 5 idag! Å jeg har tenkt å begrense vekt oppgangen gjennom svangerskapet, så godt som mulig. Jeg har holdt vekten stabil i 5 uker..

Siden det nå er sommerferie, så veiier jeg meg kun hjemme og jeg vet at min vekt viser andre tall en kurslederen sin.. Derfor går jeg ikke ut med hva jeg veier, men kan heller fortelle om jeg legger på meg eller går ned i forhold til min vekt!

 

Jeg var jo midt i en slanke tid, når jeg plutselig ble gravid. Dette gjorde meg jo glad, hadde jo lyst til det. Men utrolig kjipt å ikke komme i mål med vekten, da blir jeg jo nøtt å starte opp igjen etter svangerskapet.

 

Hvordan går det med dere? Stabil vekt, ned eller opp? Når har dere termin?

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Hei, artig å se at det er flere i samme situasjon som meg. Jeg har slitt litt med vekten etter første svangerskap for 2 år siden. Er ganske liten (158 cm) og gikk opp til nesten 80 kg i forrige svangerskap. Tenkte at jeg uansett kom til å legge på meg så var ikke så nøye med hvor mye jeg spiste, kun at det ikke måtte være noe skadelig. Trening ble det heller ikke noe av, var redd det kunne være skadelig. Normalvekt for meg er 55 kg. Gutten min var i forhold til min kroppsstørrelse ganske stor med sine 4200 gr, noe som bidro til en ganske langvarig og tøff fødsel.

 

Har hatt litt jojo vekt etter fødselen. Først gikk jeg ned til 67, så gikk jeg GR kurs og gikk ned til 59, så kom en hektisk periode hvor jeg raste opp til 67 igjen iløpet av kort tid. Har slitt med dette siden.

 

Nå som jeg er gravid igjen ønsker jeg å ta skikkelig tak og forebygge fra begynnelsen av. Har lyst å begynne å trene og spise rett sånn at både babyen og mamma og resten av familien kan oppleve en sunn og sprek mamma istedet for en tung, sliten, sur og trøtt som tyr til sjokolade for å holde seg våken.

 

Vurderer å melde meg på GR internett kurs for gravide. Noe tanker erfaringer fra det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' artig å se at det er flere i samme situasjon som meg. Jeg har slitt litt med vekten etter første svangerskap for 2 år siden. Er ganske liten (158 cm) og gikk opp til nesten 80 kg i forrige svangerskap. Tenkte at jeg uansett kom til å legge på meg så var ikke så nøye med hvor mye jeg spiste, kun at det ikke måtte være noe skadelig. Trening ble det heller ikke noe av, var redd det kunne være skadelig. Normalvekt for meg er 55 kg. Gutten min var i forhold til min kroppsstørrelse ganske stor med sine 4200 gr, noe som bidro til en ganske langvarig og tøff fødsel.

 

Har hatt litt jojo vekt etter fødselen. Først gikk jeg ned til 67, så gikk jeg GR kurs og gikk ned til 59, så kom en hektisk periode hvor jeg raste opp til 67 igjen iløpet av kort tid. Har slitt med dette siden.

 

Nå som jeg er gravid igjen ønsker jeg å ta skikkelig tak og forebygge fra begynnelsen av. Har lyst å begynne å trene og spise rett sånn at både babyen og mamma og resten av familien kan oppleve en sunn og sprek mamma istedet for en tung, sliten, sur og trøtt som tyr til sjokolade for å holde seg våken.

 

Vurderer å melde meg på GR internett kurs for gravide. Noe tanker erfaringer fra det?[/quote']

 

Artig, jeg er kun 150 cm høy da.. Første graviditet nå, så er utrolig redd og spent!

Ingen erfaring med internett kurs, eller gravide kurs.. Jeg går stander kurs og har gått 3 stk nå, eller holder på med 3.. har sommerferie på 8 uker, så 4 ganger igjen etter sommeren. Håper på å holde vekten stabil fra sommer start til sommer slutt. Håper også på å ikke legge på meg alt for masse i løpe av svangerskapet. Jeg er veldig glad i sukker, så må passe meg..

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gøy å se andre i nesten samme situasjon som meg selv!

Jeg er nå gravid med min andre, er bare 6 uker så ting er usikkert, men går alt etter planen kommer nurket i mars=)

Er bare 160 høy og veier nå 69 kg... min trivselsvekt ligger på 58-59 kg.

Jeg gikk opp 15 kg i første svangerskap, var oppe i 84 kg dagen før fødsel! Var lite aktiv og spiste egentlig det jeg ville...

Men jeg gikk faktisk ned de 15 kg i løpet av 4 uker etter fødselen, men mitt problem er at jeg var allerede 11 kg for tung og det er disse kg jeg fremdeles sliter med og må 'drasse' med meg inn i dette svangerskapet.... Kjipt, men skylde meg selv!

 

Derfor har jeg meldt meg på GR for gravide og håper å minimere vektoppgang denne gang...

Er egentlig veldig lavkarbo fokusert, men med en kresen 1 åring i hus, får jeg det liksom ikke helt til å gå opp.

Så da håper jeg på hjelp og motivasjon med et nettkurs!

 

Hiv deg på der Aminda så kan vi motivere hverandre!

 

Har egentlig et ørlite håp om å kanskje bare legge på meg 5-6 kg denne gang, jeg har jo nok å ta av, så det er jo ingen fare for babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Jeg er gravid i uke 8+4 i dag, barnet ventes 18 mars :D det er vel fortsatt risiko for at det skal gå galt, men jeg merker at jeg begynner å skjønne at det er noen inni der :) spesielt siden jeg er kvalm hele tiden... Første oppkast i dag...

 

Jeg gikk ned fra 78,8 kg mars 2009 til 60,5 kg februar 2010. Syntes at dette var for lavt til meg (jeg er 167) og ønsker å ligge mellom 62 og 64 kg. Gikk raskt opp til 65 kg desverre og nå etter jul i år til 66. Da var det på tide og ta et grep og vekten var 63,5 i juni når siste mens' første dag var. Ferie (hvor befrukningen skjedde :P) med mye kos resulterte i en kg opp, så jeg regner pregravid vekt som 64,5 kg.

 

Har valgt å beholde sonene mine i signaturen min, for å minne meg selv på dette etter at baby har sett dagens lys! Jeg har en slags plan om maks. 12 kg opp under svangerskapet, dvs 76,5 kg!!! I hvertfall er over 80 kg uaktuelt. under 80 er nok realistisk uansett, men helst ikke over 76 da.

 

Har dere noen mål sånn sett? Skal finne meg en oversikt på nett så jeg kan følge med om jeg ligger etter skjema underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Nå har jeg laget meg en liste som tilsvarer 14 kg opp (30 pounds ved 40 uker):

Uke 4:

Uke 6:

Uke 8:

Uke 10:

Uke 12: 4,5

Uke 14: 6

Uke 16: 7,5

Uke 18: 9

Uke 20: 11

Uke 22: 14

Uke 24: 16

Uke 26: 18

Uke 28: 20,5

Uke 30: 23

Uke 32: 25

Uke 34: 27

Uke 36: 28

Uke 38: 29

Uke 40: 30

Uke 42: 31

Skriver på I-pad, kan ikke gå tilbske, men det skal være 1 på 6 uker, 2 på 8 uker og 3 på 10 uker. Del på 2,17 så finner dere kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frulatskap

Hei hei!

 

Eg passar inn her. Termin medio februar. Vektnedgang til no i svangerskapet er

minus 4,5 kg. Startvekt alt for høg, dvs i overkant av 20 kg for mykje. Elendig form gjer sitt til at vekta går nedover og ikkje oppover. Er 13+eitt eller anna. Barn nr 2.

 

Skrive eigen tråd under "Frulatskap sin krig mot gravidkiloane" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 9+1 på vei, skal på ultralyd i morgen da blir det sikker stilt litt tilbake. Venter nr 2, men dette blir da mitt 4.svangerskap.

Sliter med kvalme som bare det og vil gjerne spise masse mat. Jeg kan ikke fortsette slik. Har håp om å være uforandret i vekta til uke 20, og maks legge på meg 10 kilo. Det er lov å drømme! :-) Startvekta vil være 67, gikk ned i fjor fra 83 kg til 65, men i ferien la jeg på meg to kilo :-( Har planer om å begynne å bevege meg litt mer, sliter med motivasjon nå når jeg er så kvalm hele tiden. Skulle ønske jeg kastet opp, men gjør ikke det heller. Fint å ha noen her som er i samme båt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Herregud, kvalm ja. Jeg har nå vært sykmeldt i 3 dager, lurer på om jeg greier å komme meg på jobb i morgen. Så langt i dag går det bedre enn i går, ikke kastet opp og maten ser ut til å døyve kvalmen for en stund igjen. De er veldig greie på jobben, får tilrettelagt det jeg trenger, men det store problemet er en times busstur hver vei... Æsj, må kaste opp bare av tanken på buss :)

 

Er mer bekymret for at jeg skal bytte arbeidsplass nå den 22, ikke sikkert de er like fleksible der på at jeg kan ta ting i mitt eget tempo - dvs spise hele tiden og ligge litt nedpå innimellom... Men jeg bekymrer meg kanskje på forhånd her, det ordner seg sikkert :P

 

Håper, håper, håper at formen skal bli bare LITT bedre i det minste, jeg vil jo på jobben! Og det er alltid kjedelig med ny jobb når man så vidt greier å holde hodet over vannet! Menmen, alt går vel til slutt.

 

Vekta viste 64,8 i dag. Ser ikke ut til at jeg greier å få i meg vanlig dagsrasjon selv om det går med en hel del usunne ting. Må bare passe på å ikke spise det når kvalmen gir seg, da er det ingen unnskyldning! OM kvalmen gir seg da. Men jeg satser friskt på at jeg blir en av "de vanlige" hvor kvalmen gir seg rundt inngangen til 2 trimester!

 

Et h.... å planlegge bryllup da. Har overhodet ikke lyst og akkurat nå føles det mest som noe jeg MÅ gjøre. I de to ukene jeg visste om graviditeten før kvalmen kom var jeg så lykkelig at jeg holdt på å sprekke, og tenkte at dette ikke kunne vare... Er vel egentlig like lykkelig nå, men den pokkers kvalmen overskygger liksom alt. Tenk å ikke ha overskudd til å planlegge sitt eget bryllup - som er 5 uker unna!!! Hjelpes.

 

Jaja, ha en fin dag vidre alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i morges, fortsatt 67kg. So far so good. :-)

Var på ultralyd også, terminen blir uforandret for øyeblikket. Men jeg fikk se alien-en min og hjerteslag. Det var godt det, neste time om en måned igjen. :-)

Fortsatt kvalm, har prøvd meg på sitronvann i noen dager nå, litt usikker på om det er noen forbedring, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i morges' date=' fortsatt 67kg. So far so good. :-)

Var på ultralyd også, terminen blir uforandret for øyeblikket. Men jeg fikk se alien-en min og hjerteslag. Det var godt det, neste time om en måned igjen. :-)

Fortsatt kvalm, har prøvd meg på sitronvann i noen dager nå, litt usikker på om det er noen forbedring, men...[/quote']

 

Kjempe bra.. Så kjekt !!

Hvordan går det med dere alle sammen?

Nå er jeg over 12 uker.. er faktisk 12 + 6 idag.. Har termin 20 februar, så langt..

Har ikke gått opp noe enda, tror jeg.. får se når GR-kurset begynner igjen 30 august..

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud' date=' så sulten jeg er hele tiden... Hjelp! Jeg vil aldri klare de mål jeg satte meg...[/quote']

 

Da er vi flere.. jeg veide meg da jeg var uke 13, og nå er jeg 14 + 2 og har gått opp 1 kg på litt over en uke.. Herregud, jeg må virkelig slutte å spise så mye!!!

Men jeg må jo spise, ellers fungerer jeg ikke.

Tror jeg har en del vann i kroppen også, får se til neste uke hva som skjer..

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Vekten min svinger noe voldsomt, og det har den gjort siden spiren festa seg... Opp og ned mellom 64,8 og 66,2. Føler meg sulten hele tiden jeg også, eller egentlig ikke sulten men det er mer som at jeg MÅ ha mat hele tiden for å fungere sånn nogenlunde... Ikke har jeg lyst på ting heller, men i dag skal jeg lage taco, det virket fristende! Salte ting ser ut til å være høyest i kurs om dagen....

 

Fikk ikke tidlig ultralyd før 6 september, synes det er lenge å vente. Da er jeg 12+4. Vil så gjerne se at alt er bra! Men de er vel sikkert helt ok, er jo ikke akkurat i toppform her :D bare har litt vanskligheter med å virkelig skjønne at babyen min er inni der :)

 

Lurer på om jeg begynner å merke antydning til mage, ikke at jeg kjenner livmoren ennå, men at andre ting har blitt dyttet litt fremover... Vekta er nå på den samme så da? Vet jammen ikke, bare krysser fingre for at brudekjolen passer om tre uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, vekta viser 68,2 nå. Prøver å begrense spisinga, tar heller frukt, men det blir mange epler for å si det sånn. :-)

Skal til legen for første gang til uka og så blir enda en ultralydsjekk uka etter. Håper alt er som det skal.... naturlig å bekymre seg, tror jeg.

Kvalmen er ikke blitt bedre heller. Kjøpte meg SEABAND og bærer det, men jeg kan faktisk ikke se om jeg er blitt bedre.... Syntes kvalmen er blitt verre nå. Brekker meg, men ingen ting kommer ut. Gleder meg til tiden uten kvalmen. :-)

Jeg har fått mage, tror jeg, hvis ikke det er fettet som har lagt seg rundt livet da! :-) Jeg måtte ut og kjøpe meg mammabukse. Var litt tidlig, men alt annet er blitt for trangt. Det er litt vanskelig å skjule magen, men det må til par uker til før alle kan få vite dette. Det blir spennende det, sønnen min på 6 er overhodet ikke interessert i å få en baby huset, så det spørs hvordan han tar det :-/

 

Lykke til med bryllupet, Camilla! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda' date=' vekta viser 68,2 nå. Prøver å begrense spisinga, tar heller frukt, men det blir mange epler for å si det sånn. :-)

Skal til legen for første gang til uka og så blir enda en ultralydsjekk uka etter. Håper alt er som det skal.... naturlig å bekymre seg, tror jeg.

Kvalmen er ikke blitt bedre heller. Kjøpte meg SEABAND og bærer det, men jeg kan faktisk ikke se om jeg er blitt bedre.... Syntes kvalmen er blitt verre nå. Brekker meg, men ingen ting kommer ut. Gleder meg til tiden uten kvalmen. :-)

Jeg har fått mage, tror jeg, hvis ikke det er fettet som har lagt seg rundt livet da! :-) Jeg måtte ut og kjøpe meg mammabukse. Var litt tidlig, men alt annet er blitt for trangt. Det er litt vanskelig å skjule magen, men det må til par uker til før alle kan få vite dette. Det blir spennende det, sønnen min på 6 er overhodet ikke interessert i å få en baby huset, så det spørs hvordan han tar det :-/

 

Lykke til med bryllupet, Camilla! :-)[/quote']

 

Så flink du er, jeg er nøtt å ha mat ellers blir jeg helt slapp.. Men spiser frukt og, syns det blir så fort oppbrukt i magen min.. Må ha noe som holder meg mett en stund, har vell gått opp ca 1 - 1,5 kg siden jeg ble gravid.. håper å gå de litt ned igjen, over lengre tid.. og ikke gå opp for mye mer, før om ett par uker !

Jeg har kjøpt mamma bukser, og thigts.. de er utrolig behagelige og ha på og strammer ikke på magen..

 

-Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er 19 fullgåtte uker gravid med barn nr 2, og fødte førstemann i juni ifjor :) Jeg gikk opp en hel del forrige svangerskap, pga stressende dager, dårlige rutiner ang kosthold, og nærmest ingen tid til trening. Resultatet ble en vektoppgang på 25 +, mye vann i kroppen og en vekt som (uten at jeg vet det sikkert ) mest trolig bikken 100-tallet :/. Kom jeg fra sykehuset 95 kg tung, og ammet bare en liten stund. Så etter en skjerpings 4 mnd etter fødsel, begynte jeg å trene igjen, og skjerpet kostholdet betraktelig - som resulterte i at jeg på et halvt år gikk ned 13 kg og jeg startet denne graviditeten på 82 kg, som er 5-6 kg mer enn hva jeg veier når jeg er godt trent til vanlig. Jeg er 176 cm høy.

 

Så, med termin 6 februar 2012, SKAL jeg unngå å gå opp like mye. Det er faktisk uaktuelt :) Hittil har jeg gått opp 1,5 kg og er fornøyd med det. Jeg trener mellom to og 4 ganger i uka ( zumba og styrke/mrl) og er i topp form!

 

Med en liten krabat på 14 mnd skal jeg få nok å henge fingrene i etter fødselen, og jeg trenger og være sunn og frisk - skal jeg få endene til å møtes, så dette må jeg bare få til!

 

Jeg har satt et mål om 12 kg oppgang, max 15! Er det realistisk tror dere? Andre som er litt i samme båt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det tror jeg er fult mulig :) så fantastisk at du greier å holde på med så mye trening, jeg er fortsatt knall-dårlig og jeg er overlykkelig om jeg får til 30 min gange om dagen... Og det er ikke mange dagene jeg har fått til det. Er 13+0 i morgen, hadde liksom håpet at det skulle bli bedre nå ikke verre :) er helt utslitt, gifter meg om litt over en uke, vêr ikke hvordan jeg skal få til alt jeg. Jobben tapper meg for krefter, men jeg må jobbe pga noe greier med videreutdanning.

 

Nei, må jo bare holde ut, det snur nok snart :) håpe håpe. Har sett den lille på ultralyd og det er jo verdt det - her eneste dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har termin nyttårsaften, så neeeesten januar.. Kan jeg få være med allikevel? :)

 

Litt om meg:

Jeg er 25 år og venter nå mitt andre barn, enda en liten jente. Jeg fikk mitt første barn i juni i fjor. Før svangerskapet la jeg på meg nesten 20 kg på ett år, og i svangerskapet 18 kg til!! Var 83,6 dagen før fødsel..

Jeg hadde et komplisert svangerskap sist med mye sengeligging, og dette kombinert med "det-er-babyen-som-vil-ha unskyldningen" førte til den store oppgangen..

 

Denne gangen er jeg overaskende bra, med unntak av en til tider veeeldig vond rygg/bekken. Jeg er derfor ikke så aktiv som jeg skulle ønske, men prøver å gå til barnehagen med snuppa hver dag + at jeg svømmer et par ganger i uka. Er også veldig obs på kostholdet og følger Roede menyen godt. Holder meg til 1600 kcal om dagen da dette er meeer enn nok for meg, mye mer enn hva jeg vanligvis spiser faktisk. Lille får jo det hun trenger uansett :)

 

Startvekta var 75,5 og jeg er nå kommet opp i 80,1. Er fornøyd med en vektoppgang på bare 4,6 kg i uke 24 :) Er tilsynelatende bare mage, da den er ENORM allerede..!! Dette kan bli skummelt.. :S Men kommer nok av at jeg bare er 156 cm høy.. ;p

 

Lykke til jenter!

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger forresten inn denne.. Så ser vi at vi ligger godt ann :)

 

Uke 5 : 2,3kg

 

Uke 7: 2,6kg

 

Uke 10: 3kg

 

Uke 13: 3,5kg

 

Uke 15: 4 kg

 

Uke 17: 5,6kg

 

Uke 20: 6,2kg

 

Uke 23: 7,2kg

 

Uke 25: 8,2kg

 

Uke 27: 9,3kg

 

Uke 30: 10,3kg

 

Uke 33: 11,3kg

 

Uke 35: 12,2kg

 

Uke 37: 13kg

 

Uke 40: 14kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg veide meg, var jeg 68,9, så på god vei til å legge på meg... Virker som det meste egentlig går rundt livet. :-)Det med magen er litt rart egentlig, ene dagen har jeg en mage, andre dagen ikke - merkelig.

Prøver å spise sunt, får ikke begynt så mye på treningen, er liksom ikke i form til dette. skummelt, siden jeg er jo nødt til å røre på meg.

I tillegg til dette - mye stress på jobben (tror ikke det er så bra, det da)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har termin nyttårsaften' date=' så neeeesten januar.. Kan jeg få være med allikevel?

 

Litt om meg:

Jeg er 25 år og venter nå mitt andre barn, enda en liten jente. Jeg fikk mitt første barn i juni i fjor. Før svangerskapet la jeg på meg nesten 20 kg på ett år, og i svangerskapet 18 kg til!! Var 83,6 dagen før fødsel..

Jeg hadde et komplisert svangerskap sist med mye sengeligging, og dette kombinert med "det-er-babyen-som-vil-ha unskyldningen" førte til den store oppgangen..

 

Denne gangen er jeg overaskende bra, med unntak av en til tider veeeldig vond rygg/bekken. Jeg er derfor ikke så aktiv som jeg skulle ønske, men prøver å gå til barnehagen med snuppa hver dag + at jeg svømmer et par ganger i uka. Er også veldig obs på kostholdet og følger Roede menyen godt. Holder meg til 1600 kcal om dagen da dette er meeer enn nok for meg, mye mer enn hva jeg vanligvis spiser faktisk. Lille får jo det hun trenger uansett :(

 

Startvekta var 75,5 og jeg er nå kommet opp i 80,1. Er fornøyd med en vektoppgang på bare 4,6 kg i uke 24.. Er tilsynelatende bare mage, da den er ENORM allerede..!! Dette kan bli skummelt.. :S Men kommer nok av at jeg bare er 156 cm høy..

 

Lykke til jenter!

 

Klem fra meg :)[/quote']

 

Du kan selvfølgelig få være med! Syns det er kjempe bra jeg, 4 kg !! Det håper jeg at jeg og klarer.. jeg veier meg lørdager, men har glemt det 2 uker nå.. så sist var det + 2,0 kg.. nå blir det spennende på lørdag å se hva vekten viser.. Jeg har ingen mage, blir bare tjukk.. Jeg er bare 150 høy

 

Lykke til selv !!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 20 nå, lagt på meg 3-4 kilo. Forrige svangerskap endte med 23 kg + og så gikk jeg jammenimeg opp nesten 10 kg under ammeperioden.. Gikk et par GR kurs og gikk ned noen kg der, men er jo ikke heelt tilbake til utgangspunktet på ca 60 kg kan man si. Ser med gru på å skulle legge på meg like mye som siste svangerskap! Blir gjerne med i denne "klubben", kanskje lettere å hente motivasjon om det røyner på.. Har forresten termin 11 februar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut at jeg har gått opp 4,6 kg i løpe av svangerskapet så langt.. er idag 19 uker og 1 dag!

Prøve å holde meg litt i nakken så det ikke blir så alt for mye mere!!

 

Hvordan går det med dere ?

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 15+2 og har gått opp 3,1 kg. Her kommer og går magen også, plutselig er den kjempestor og så er den ganske flat igjen. Vel, kommer visst av om blæra er fylt, og om det er mye annet som står på tur til å komme ut :) innimellom kjenner jeg at livmor blir helt knallhard før den blir myk igjen... Tror det kan være kynnere, men det er jo litt tidlig da! ellers er magen mye større på høyre enn venstre side, ser litt pussig ut. Tror placenta ligger på høyre side på toppen liksom, jordmor sa at det var derfor jeg har såpass stort symfyse-fundusmål allerede, når nesten navlen nå!

 

Spiser litt usunne ting hver dag, og har ikke kommet igang med trening ennå... Men merker at formen er på bedringens vei, nå har jeg greid å lage litt mat og har begynt å tenke på å komme igang med treninga igjen! Det er et stooooort fremskritt! Ikke spydd så langt i helga heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...