Gå til innhold

Ned 5 kg innen desember 2011:)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

flotters at dere skriver så mye...:P

 

Solen skinner idag,og det er godt,ikke så varmt som det har vært,men liker det rundt sånn det er nå.

 

Gratulerer med nedgang ,så flinke dere er:)

 

Ble trim igår,en halv times zumba..puh.tror det blir trim idag også enten gåtur eller ergosykling. Har gått ned i cm siden juni,1.5 cm rundt midjen,er kjempefornøyd med det. Har også gått ned i cm ellers også.Gøy når det skjer noe.

 

(Har jo gått ned i cm før juni også da.:) )

 

ha en fin dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 528
  • Created
  • Siste svar

Ojsan,dere har virkelig et stort prosjekt pågang,både kjøkken/stue!!Er det mye jobb.Husker når vi holdt på med kjøkkenet tidligere iår da holdt vi på med det i 3 uker!:)satte opp nye skap,fliser,malte.:)

 

 

Gratulerer så mye til alle dere som har gått ned. Kjempeflinke har dere vært!!!

 

Jeg klarer visst ikke helt å komme i gang med dette her. Hjemme har vi full oppussing på kjøkken/stue og dårlig tilgang til matlaging akkurat nå. Derfor har vi vært hos svigers på middag de to siste dagene. Første dagen var det stekt fisk i fløte/rømmesaus og andre dagen var det pannekaker med sukker... Ikke akkurat slankemat noen av de delene. I dag håper jeg at det er såpass i orden at vi kan lage oss mat selv.

 

Men som jeg har sagt før så er det den totale mangelen på trening som er mitt største problem for tiden' date=' og i dag MÅ jeg komme i gang. Jeg håper snøen kommer snart så jeg kan gå på ski, for det er nå i det minste artig![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagens trim unnagjort,ble 35 min gåtur(må jo nyte finværet som er nå) 0.9 poeng:)

 

skal prøve få 7-8 denne uken ,litt over 3 til nå,får spe på med zumba og ergosykling,gir mer trimpoeng:) og en litt lenger gåtur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er trimturen, også, tatt.

Vært litt "lat" denne uka.

Kroppen har ikke vært helt i form.

Men i dag, selv om den føltes sliten, så var den vist i form :)

Fikk en fin tur med staver og powerwalk i bakker og skogen på 1,5 time

Fikk tatt 15 min styrke, også. LIkte ikke at jeg har mistet 1,2 kg muskelmasse på ett år. Er jo i bedre form enn på lenge. Og føler meg slank og fin :P

Forbrukt 823 kcal som ga 4,1 poeng.

 

I kveld er det dans på brygga vist dette fine været holder så da blir det noen poeng der, også.

 

God dag videre og lykke til med oppussingen, Toppo.

 

Ja, vi får håpe de andre kommer tilbake ellers får vi klare oss selv Minne. Ser ut som du er interessert i å gå ned i vekt og gjør da ditt beste for å klare det.

Det er jo så mange gevinster med å være i form og spise sundt og selv om en da etter skjemaer og andres mening kanskje skulle veie noen kilo for mye er det bedre enn å være for tykk og spise baer usunde saker.

 

Litt fett i form av fløte og rømme kan vi klare noen ganger, bare det ikke blir hver dag for alltid. Lettvariantene er også fine. Jeg bruker mye soyavarianter. De har jo da mindre kcal enn med melk.

 

God dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er her! har vært den siste ferieuken på hytten, og der er det så dårlig nettforbindelse at jeg ikke har vært innom på en del dager.

 

Velkommen til alle nye på tråden vår!

 

Jeg har hatt skikkelig ferie i lang tid (er lærer...) og har nok lagt litt på meg i sommer, ja. Jeg kommer til å forsette med å ha veiedag om onsdager, og venter med å veie meg til da... Målet mitt er ca 70 kg - og det tipper jeg er ca fem kilo til!

 

I morgen skal vi på sommerens siste lille tur - skal på hytten til noen venner, så det blir vel (atter) noen utskeielser. Nå gleeeder jeg meg til å få hverdag i huset igjen og stabile måltider (og mye mindre vin...)

 

Ha en fin helg, damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsan' date='dere har virkelig et stort prosjekt pågang,både kjøkken/stue!!Er det mye jobb.Husker når vi holdt på med kjøkkenet tidligere iår da holdt vi på med det i 3 uker!:)satte opp nye skap,fliser,malte.:)[/quote']

 

Ja, det baller fort på seg. Kjøkkenet har vi bare tatt en lettvariant av. Vi har skiftet gulv, hatt på hvit tapet i stedet for orange 70-tallstapet og malt innredningen. (Sånn er det når man kjøper seg hus fra 70-tallet...) Nå holder vi på å bytte ut en kjempestor peis på stua, så det skal mures, flislegges, settes inn ny ovn og male noen vegger. Så selv om kjøkkenet er ferdig blir det veldig mye murstøv hver dag siden vi har åpen løsning mellom kjøkken og stue. Men i kveld skal jeg få vasket godt så vi kan bruke kjøkkenet i helga i alle fall. Og så håper jeg på finvær så jeg kan få gjort litt hagearbeid samt få et par gode gåturer.

 

På mandag skal jeg ha en fridag sammen med 3-åringen. Da skal vi nok finne på noe 'fysisk' håper jeg. Kanskje en fjelltur med han i meis. Det er nå i alle fall ganske effektiv trim ;-)

 

God dag videre og lykke til med oppussingen' date=' Toppo.[/quote'] Takk for det, og god helg til deg :-)

 

Kaika, så herlig med lærerferie da! Jeg jobber også på en skole, men er ikke lærer, så ferien er bare 'vanlig' ;-)

 

God helg til dere alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det endelig fredag..solen skinner ,men var ikke mer enn +5 idagtidlig brr.:)

 

Har tusen ting på planen idag,så egentlig er det bare å sette igang,men skal bare ha litt mer kaffe.

 

Fomen har ikke vært helt på topp i to dager nå,men heldigvis frisk igjen nå.

 

Fint at du blir med her også Kaika,håper du når målet ditt.Kos deg masse på hytta.

 

Toppo: så fint det blir hos dere,håper du får en fin fridag sammen med 3 åringen din.

 

Tjorven: håper du hadde en fin kveld på bryggedansen igår.:P så flink du har vært til å trene kjempebra.

 

har ingen spesielle planer i helgen,men begynt så smått å planlegge 40 års dage n min neste måned,vil gjøre dagen spesiell:)

 

ha en flott helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på en ting' date=' hvordan i all verden får en 35 trimpoeng på en uke. Jeg jogger 45-50 min tre ganger i uken + 1 times gåtur og det blir ca 9 trimpoeng. !!!

35 poeng er jo helt enormt :)[/quote']

 

Hei, Henna!

Jeg sykler mye, det blir det mange poeng av på kort tid. Samt litt forskjellig småtrening og noen lange turer kommer jeg (i ledige uker) fort opp i tall...denne uken blir det neppe mer enn 15, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hei til alle gamle og nye!

 

Litt ute av kurs denne uka, men godt det også. Jeg hopper også over til onsdagsveiing, men for øyeblikket varierer vekten noe helt vanvittig. Jeg regner at startvekten denne uken er 69, og om de fem forsvinner skulle 64 være ganske passe.

 

Her er så mange flinke og ivrige sjeler at jeg bare konkluderer at det er gøy å lese, vi "snakkes"! God helg til dere alle! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har lagt meg på sånn ca 12-15 poeng i uka.

I dag ble det 3,8 poeng. Fornøyd med det.

Er jo 1,5 time jeg bruker på ca 4 poeng.

 

Ja, jeg merker at når dere er flinke og skriver om det, smitter det over på meg og jeg må bare ut å trene.

Men jeg klarer ikke å spise nok for tiden og da går jeg heller opp enn ned.

Kroppen tror det er hungersnød..

 

God lørdag og helg til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig jeg på plass igjen. Seks ukers ferie, og vi har vært hjemme fem dager til sammen! Det har gått i å hjelpe til på ulike sportsarrangement, og jeg har ikke hatt tilgang til nett. Det har vært treningsfri de siste ukene, og har trent litt på forsommeren. Vi hadde også en herlig uke i Egypt.

 

På mandag er vi i gang med jobb, og kjæresten og jeg skal endelig starte samboertilværelsen etter studier på oss begge. Jeg håper vi kan klare å finne gode, sunne og raske middager, slik at dette bidrar til at jeg går ned i vekt. I tillegg må jeg klare meg uten godteri borsett fra fredag ELLER lørdag, og det er der problemet mitt er. Jeg har spist for lite, og derfor har sukkerbehovet meldt seg...

 

For dere nye her: Velkommen! Jeg er i 20-åra, veier nå ca 66 kg, er 173cm, og ønsker å gå litt ned i vekt. Jeg har muskler som veier litt, men det er da også noe på magen jeg kunne tenke meg å bli kvitt :)

 

Jeg trener 4-5 ganger i uka, variert, men vil nå antakelig melde meg inn på et eget spinningsenter, og ha en styrkeøkt ved siden av i uka. Er smålei styrkesenteret jeg har trent ved i 8-10 år. Så når det er i gang til uka, er jeg i gang!

 

 

Godt å se kaika, minni, frigg osv på plass - dette forumet motiverer meg før, under og etter trening :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme igjen etter sommerens siste tur! Er nå på plass igjen etter syv ukers ferie mer eller mindre på reisefot. Har vært til og fra fra hytten, en uke på Rhodos, pluss noen andre småturer...

 

Våknet grytidlig i dag, veldig klar for å vaske huset og pusse vinduer. Huset vårt er støvete og skittent etter at tenåringene våre har fått vært en del hjemme alene i sommer, og da blir husarbeidet tatt med en harelabb... Jeg har bare "oversett" alt støvet, men NÅ! Skal bli noen TP i husarbeide i dag. Regner med at jeg tar en tur på spinning litt senere, også!

 

Artig å se at det er så mye aktivitet på tråden vår, da!

 

Lykke til på jobb og med samboerskapet, Allimac! Går nok bra :-) Frigg - du er jo supergod å trene - gleder meg til å ta fatt på treningsstudioet igjen: zumba og step er mine favoritter!

Høres gøy ut å pusse opp, Toppo! Mye arbeid, men blir nok fint! Kjekt å lese det dere skriver, Tjorven, Henna og alle :-)

 

Nå starter høstens vektreduksjon... For dere som ikke kjenner meg så er jeg 46 år og har to jenter på 17 og 18 år. jeg er 173 cm høy, litt kraftig bygd, og føler meg passe slank når jeg er ca 70 kg (god stund siden sist...he, he). Jeg er glad i å trene, og spiser stort sett sunt. MEN, er veldig glad i mat og har en tendens til å å spise for mye (bare vips! så har jeg spist litt ekstra middag..osv..), og til å trøstespise og spise når jeg kjeder meg. Har også en tendens til å spise chips og sjokolade når det står på bordet. Dvs jeg kan ligge unna lenge, HELT til jeg går i besøk og det står mye snacks på bordet: "Plutselig" har jeg spist både chips og sjokolade selv om planen var å ligge unna... Så det har vært en del utskeielser i sommer selv om jeg har gått mye tur, og jeg har vært innom treningssenteret når jeg har vært hjemme.

 

Men, men! NÅ er det ny start. Har bestemt meg for å gå på vekten onsdag, så får jeg ta det derfra. Tenker det blir ca fem kilo å ta av :-)

 

Begynner på jobb igjen på mandag - skal bli supert å se kolleger og elever igjen - og å få hverdag i huset igjen!

 

Ha en super søndag, damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp sov litt lenger idag,ellers har det vært daffedag,skulle ha trent men..tar det imorgen vi

 

Ja,glemte å fotrelle om meg selv til dere nye her: jeg er en kvinne på 39,snaaart 40.Ingen barn ,gift. Har gått på internett kurs i vår/sommer ,men gikk ikke ned så mye som jeg ønsket så prøver på nytt nå.Skal begynne på nytt internettkurs neste uke.Synes det er greit med internett kurs.:) Mål på neste kurs er 2-3 kg.men håper jo å gå ned mer. kan jo også fortelle at jeg har 4 katter og en fugl..hehe;)

 

Velkommen hjem igjen kaika,høres ut som du har kost deg masse i sommer.Lykke til med høstens vektreduksjon.Dette klarer du!

 

 

Aliimac: velkommen tilbake,fint å høre at dere storkoste dere i Egypt.Var det varmt der? Lykke til med jobb til uken,og vektreduksjon.

 

Hei og hopp tjorven,frigg og dere andre:) snart middag her sulten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at flere at dere har vært i link/tråd før.

Har dere gått ned en del da, eller??

Dere er jo ikke akkurat så store nå heller.

 

Imorgen er det 1 år siden jeg begynte å gå ned og har gått ned akkurat 19 kg siden starten. Jeg startet på 88,6 kg. Var alltid slank til jeg for 5 år siden ble syk og la på meg 30 kg på kort tid. Først i august var jeg såpass frisk at jeg kunne begynne å ta tak i kiloene. Tilsammen skal jeg gå ned 24 kg tilsammen. Ikke alle de 30 kg. Jeg er blitt 49 år og da er det ikke no fint å være for tynn. Er egentlig fornøyd nå. Målet var å komme meg ned i str 38, og der er jeg nå.

 

Hadde en kort trimtur i går, og litt lengre i dag. Denne uka er det blitt 15,3 poeng, så fornøyd med det.

 

Denne uka har jeg nok ikke gått ned. Jeg har trent bra, men ikke klart å spise nok og da går jeg ikke ned i vekt.

må bli flikere til å spise mer på dagen fra i morgen.

 

God mandag og lykke til med veiing for dere som skal veies i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18,5 kg er jo fantastisk, Tjorven! Høres jo nesten ut som om du er i mål, når du egentlig er fornøyd og når du fakttisk kan bruke str 38!! Gratulerer med godt resultat! Ser at du sliter med at du ikke spiser nok - jeg har det motsatte problem...

 

Jeg har vært med på denne tråden (eller forrige tråd som Minni laget) i ca ett år (kanskje litt mer?). Jeg driver å slanker bort de samme kiloene igjen og igjen... Målet er ca 70 kg. I juni var jeg 72,9, men er redd for at jeg har lagt på meg noen kg i sommer - får se på onsdag. For noen år siden var jeg nærmere 80 kg, så jeg har mistet noen kilo i løpet av de siste fem årene. Mye pga trening på treningsstudio. Jeg er egentlig fliunk og disiplinert i hverdagen, men skeier en del ut i helger og ferier - skulle ønske jeg kunne klare å begrense meg mer.

 

Er veldig fornøyd med dagen! Her dufter det reint - huset er helt på stell - elsker det!

 

Lykke til på nytt kurs, Minni! Du er flink :-)

 

Ha en fin kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har nettopp meldt meg inn i vektklubben i dag. Synes dere som skriver i denne tråden virker hyggelige og aktive, så jeg tar sjansen og hiver meg på her sammen med dere. Jeg er 28 år og overvektig. I begynnelsen av 2009 var jeg normalvektig, var aktiv og levde en veldig travel hverdag. Høsten for to år siden fikk jeg imidlertid en sykdom som blant annet gjorde at jeg raskt gikk ned i vekt. Jeg ble innlagt på sykehus, og fikk der medisiner (Prednisolon og Solu-medrol) for å dempe symptomene. Disse gjorde at jeg la på meg kraftig. Jeg stod på medisinene i tre måneder, og vektøkningen førte til at jeg endte opp ti kilo tyngre enn jeg var opprinnelig, og plutselig var jeg definert som overvektig. Jeg har slitt med å komme ned på normal vekt igjen, siden sykdommen min har gjort at jeg har vært mye dårlig og slapp. Jeg har klart å ta av tre kilo på egenhånd, men synes nå det er på tide å få fortgang i sakene. :) Jeg føler meg bedre for tiden, og synes det er viktig å utnytte den gode perioden med å komme meg i bedre form og redusere vekten litt. Jeg ønsker å komme ned på ca. 65 kilo, og veier nå 73,5. Ser at Tjorven også har slitt med vekten på grunn av sykdom, så er sikker på at hun og også dere andre har mye erfaring når det gjelder vekttap som dere kan dele.

 

Ser frem til å bli kjent med dere. :P

 

Klem fra Sophia (Jeg vil prøve å få et nytt nick, jeg satt bare og trykte i vilden sky i sted fordi ingen av nickene var ledig, så da endte jeg opp med 123To...!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaika - Takk skal du ha.

Skulle tatt et skippertak her jeg, også. Men det er jo så kjedelig. Så jammen er du flink. Høres kjedelig ut å slanke bort de samme kiloene, igjen, og igjen. Jeg skal ALDRI opp igjen.

Jeg har alltid trent og da kunne spist hva jeg har villet... Men jeg er ingen gottemoms, heldigvis. Hører jo hvordan mange sliter med dette søthungre sitt. Ja, jeg skjønner ikke at jeg spiser så lite, som jeg gjør.

 

123To - Sophia - Avslutt med Sophia så husker vi at det er det du bruker :) Velkommen skal du være. Du har ikke så mange kilo for mye da. Så dette får du til. Vi har jo før skrevet litt hva vi spiser, og ut fra min, ser du at jeg spiser en del NEI-mat, som gjør at jeg får dekket søtt og salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får lov da ...

 

Jeg er 33 år, og sliter med de tre-fire siste kiloene som jeg har holdt på med siden mai i hvert fall. Har litt den samme historien som deg Sophia, sykdomskilo. Gikk et år på prednisolon... Og så var jeg i utgangspunktet litt overvektig etter svangerskap.

 

Har prioritert slanking, trening og helse de siste årene, og har da tilsammen gått ned 10- 15 kilo. Gikk først på kurs en stund, men nå i det siste bare på egenhånd. Nå sliter jeg veldig med den siste bilringen ... Håper egentlig å bli kvitt den i løpet av september, men veit jo at det går ekstremt treigt med denne kroppen, så før jul er kanskje et mer realistisk mål? Har kjøpt meg en bukse som er for liten, og prøver å motivere meg med å tenke på den. Veier 72, og vil ned til 68,5. Har veid litt mindre enn det tidligere, men tror det får holde for meg nå. Ellers kommer jeg nok aldri i mål gitt. Håper å komme litt i siget nå, inspirerende tråd! Og har veiedag mandager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Jeg er her enda, har bare ferie og nesten ikke internettilgang! Har vært på Øyafestivalen, men kjenner jeg ikke er noe festivalmenneske. Skikkelig glad for å ikke bo i telt, iallefall.. :D

 

Har ikke hatt sjanse til å vite hva jeg har fått i meg denne uken, for jeg har vært ute hele dagen og spist sporadisk, da jeg jobbet som frivillig under festivalen og ikke fikk til regelmessige måltider. Skal veie meg på torsdag :/

 

Ellers, for dere som er nye, er jeg en studine på 26 år. Veier omtrent 66 (?) kg og er 169 cm høy. Vil ned til 58, selv om jeg kanskje tror det er litt i overkant... Men iallefall 60.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp snegla,og velkommen til dere nye som har kommet til.Så gøy at vi har blitt så mange:)

 

Jeg har slitt med å gått ned i vekt iår,og har bare gått ned 3 kg,men er jo bedre enn ikke ned i vekt:) Håper iallefall å gå ned 3-5 kg til år,da skal jeg være fornøyd og heller gå på hold vekten kurs.

 

klart du får blir med på tråden chele..lykke til med vektnedgang til deg og alle andre!

 

 

nei,nå må jeg se å få kommet igang med noe fornuftig her.

 

ha en fin mandag og ny uke:) talas!!

 

pssst dagens trim unnagjort ble 30 min step 1.6p:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Chele.

 

Litt av et opplegg du har ang nedgang utover høsten. 1 kg i uka er jo mye.

 

For meg er det som med deg, Minni, siden februar har jeg nesten ikke gått ned, men cm har gått ned da. Jeg har drevet og hoppet opp og ned 2 kg. Men samtidlig har jeg krympet og fått på meg klær jeg ikke har brukt på flere år.

 

Denne uka har jeg statt stille, igjen. Men er glad jeg fortsatt er på 69,6 kg.

 

I dag skal jeg ut å spise masse kake. Så da får jeg inn litt fett og melk, og det gjør jo ikke så mye, en gang i blandt. Men med den kaka og alt spist middag er jeg ikke på mer enn 1300 kcal og jeg må ligge på ca 1800 for å gå ned i vekt.

 

God dag videre og fin tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første dag unnagjort.... Har vært på prøvetime på et nytt treningsstudio, for var så lei det jeg har gått ved i nesten et tiår... Litt blanda følelse ang hvilket studio jeg skal velge her, så får bruke litt mer tid før jeg finner ut av hvor jeg vil trene fremover...

 

Spisinga var greit nok i dag, men hadde kurs på hotell, så det ble mye fin mat. Men nå spiser jeg hjemmelagde knekkebrød med hjemmelaget syltetøy (uten mye sukker) :D

 

Så moro at vi er en helg gjeng her nå, håper dere også oppdaterer noen ganger i uka :) Veide meg på morgenen i dag, og vekta visste 66 kg (171 cm høy), og har ligget rundt dette (litt opp og ned siden april), men nå vil jeg nedover... :) :)

 

 

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjent dag i dag! Har spist sunt og passe mye, og har sanket 2,3 TP!

 

Velkommen til dere nye - artig at det er sånn aktivitet på tråden for tiden :-)

 

Nå tar jeg kvelden - god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at du har krympet i cm og kommet inn i klær du ikke har brukt på flere år,tjorven.Jeg har gått ned i cm,en buksestørrelse,og det er jeg fornøyd med:)Hvor mange buksestørrelse har du gått ned?

 

Håper du koste deg igår:)

 

 

Velkommen Chele.

 

Litt av et opplegg du har ang nedgang utover høsten. 1 kg i uka er jo mye.

 

For meg er det som med deg' date=' Minni, siden februar har jeg nesten ikke gått ned, men cm har gått ned da. Jeg har drevet og hoppet opp og ned 2 kg. Men samtidlig har jeg krympet og fått på meg klær jeg ikke har brukt på flere år.

 

Denne uka har jeg statt stille, igjen. Men er glad jeg fortsatt er på 69,6 kg.

 

I dag skal jeg ut å spise masse kake. Så da får jeg inn litt fett og melk, og det gjør jo ikke så mye, en gang i blandt. Men med den kaka og alt spist middag er jeg ikke på mer enn 1300 kcal og jeg må ligge på ca 1800 for å gå ned i vekt.

 

God dag videre og fin tirsdag.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...