Gå til innhold

Ned 5 kg innen desember 2011:)


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Sånn da har vi bestemt oss for hva vi skal gjøre på min 40 års dag,tar et lite kaffeselskap her hjemme dagen før,og drar på båtur til kiel på dagen min (juniorsuite) åååhhh..gleder meg allerede:)

 

flinke trimmere både kaika og allimac!!:D

 

idag skal vi på besøk og det blir koselig.Ellers håper jeg på å få trent litt ikveld.

 

Ha en fin tirsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 528
  • Created
  • Siste svar

Så koselig Minni! Det er mange 40 årslag å delta på fremover nå rundt meg også, heldigvis er det ikke min tur helt enda. :-)

 

Gleder meg faktisk til veiedag i morgen, det er en stund siden det var gøy. Men nå har jeg vært flink til å spise smart, selv om litt mye sykdom og dårlig vær har gitt vel lite trening.

 

Kanskje jeg også skulle presentert meg? Jeg er trebarnsmor som har gått fra str 42 til 38 siden jeg ble med her, og det var i grunnen det jeg ville oppnå. Sliter med å kontrollere spising med hodet, så jeg er mer opptatt av kontroll enn direkte slanking. Og så lever jeg nok i overkant aktivt og traff veggen litt hardt i vinter og jobber med å få tilbake kreftene.

 

Og nå satte jeg høstens startvekt til 69, (jeg er 169 høy), med et foreløpig mål om 64 kg i løpet av høsten, helst innen høstferien :-), men mye viktigere er det å bli der! Har aldri veid så lite som voksen, så det tar nok en stund å overbevise kroppen om at den skal bli der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at du har krympet i cm og kommet inn i klær du ikke har brukt på flere år' date='tjorven.Jeg har gått ned i cm,en buksestørrelse,og det er jeg fornøyd med:)Hvor mange buksestørrelse har du gått ned?

 

Håper du koste deg igår:)[/quote']

 

Takk skal du ha Mini.

 

Ja, jeg koste meg skikkelig med kaka i går. Den var helt herlig og den er ikke så søt som de kunstige kremkakene er.

 

Den perioden jeg har stått stille i vekt har jeg faktisk gått ned fra str. 42 til 38. Men helt siden jeg starter med vektnedgangen for akkurat ett år siden har jeg gått ned fra 36" og de var trange og til 31", og fra 48 til 38, det er ganske rått, når en tenker på det... Men herlig. Så uansett, ikke gi opp selv om vekta går sakteover og du er flink og gjør alt riktig. Det skjer noe med kropp og hud, allikevel.

 

Jeg var så helig og er fortsatt så heldig at jeg har masse klær i denne str jeg skal ned i. Så får jo høre at jeg har jo så mye fine klær. Jeg var alltid slank, trente masse og spiste sundt, men ble syk for 5 år siden og da ble det 30 kg opp. Skal bare ned igjen 25 av dem. Har alltid vært veldig tynn - brukte 32-36 i klær, så de kvittet jeg meg med i fjor, for skal aldri nedi så små str igjen. Så derfor må jeg se hvordan det går. Jeg er jo egentlig ved mitt mål, str 38-40 i klær. Og der er jeg, nå. men vekta viser jo no annet.

 

Jaja, vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ flinke dere er til å spise sunt og trene! Jeg er skikkelig imponert, Her er det jammen ikke bare pjatt, men masse handling! :D Jeg blir superinspirert av dere, virkelig! Når har dere veiedag? Noe fast her inne, og rapporterer dere til hverandre?

 

Jeg fikk mensen i dag, og føler meg ekstremt søtsugen og slæppis, så all inspirasjon er virkelig nødvendig for å få meg i gang. Har gått tretti minutter i dag hjem fra jobb, men ellers null trening. Leste i dag igjen (alle studier peker jo i den retning, heldigvis) at bare 15 (eller var det 30?) minutters trening hver dag er gull verdt for helsa. Så jeg skal være flink jente og gå hjem fra jobb hver dag nå frem til det blir for kaldt og guffent. Får prøve å være flink til å rapportere her inne, slik at jeg ikke sluntrer unna. Om to dager skal jeg til NY, så da blir det nok masse gåing, men lite rapportering da. :)

 

Chele: trist å høre at du også sliter med sykdomskilo. Prednisolon er jammen meg en tøff medisin, jeg synes virkelig synd på deg som måtte stå på den så lenge. Håper du slapp for høye doser, for det er helt uutholdelig. Er SÅ glad for at jeg er ferdig med det, og jeg grøsser hver gang jeg ser bilder av meg selv fra den tiden, for ansiktet mitt er faktisk helt ugjenkjennelig. Moon face deluxe altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff - høres skikkelig guffen ut den prednisolonen... Glad for at jeg ikke har hatt behov for slik medisin!

 

Høres kjekt ut med tur i forbindelse med 40-årsdagen, Minni! Blir sikkert gøy! Vi har vært gjennom noen år med 40-årsdagsfeiringer - har begynt å gå i 50-årsdager nå... Årene flyr fort forbi!

 

Var på vekten i dag, så nå er det på tide å sette seg mål for høsten. Jeg var 74,9 kg, så fem kilo er et flott mål for meg. Er sånn passe fornøyd med det, men kunne også vært verre... Jeg har altså lagt på meg tre kilo siden juni :D. MEN, det er bare en ting å gjøre med det: Spise sunt , kutte ut alkohol og snacks og trene mer! Da blir det resultater - vet det! Det er jo derfor jeg har lagt på meg i sommer, er alt for glad i vin og god mat...he, he :)

 

Treningssenteret som jeg går på har nå lansert et nytt konsept: "Ned fem kg på fem uker", som jeg har meldt meg på. De har søkt etter personer som vil være med i en forsøksgruppe. Kanskje jeg er så heldig at jeg blir plukket ut? Det skal være et informasjonsmøte i neste uke, så får vi se om det er noe jeg vil være med på.

 

I dag blir det baccalao til middag (en GR-variant, uten så mye olje) og zumba i kveld - det gleder jeg meg til!! Jeg elsker å danse :)

 

Ha en strålende dag :)

 

______________________

17.08: 74.9 kg midje: 82,5 cm

24.08:

31.08:

07.19:

14.09:

21.09:

28.09:

05.10: ca 71 kg og midjemål under 80 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp denne gangen,men har en unnskyldningen denne gangen(mensen)så regner med vekten går nedover igjen neste uke:)

 

4/8: 79.3kg opp+1.1kg

10/8:77.9- 1.4kg

17/8:78.8kg:(

24/8:

31/8:

7/9:

14/9:

21/9:

 

Fikk ikke tid til trening igår,men var på besøk igår og det var koselig.:D

 

Skal trene igjen idag,tror det blir ergosykling.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det jammen unna om dagen :-)

 

Jeg har ikke vært hjemme med tilgang til nett, så har ikke fått oppdatert i det siste. Men kort oppsummert så har jeg vært flink med maten (synes jeg selv i alle fall), fått inn litt trim med plenklipping, graving og noen rolige sykkelturer. Jeg har ikke spist noen annen mat enn det jeg gjør vanligvis, men har prøvd å holde meg til moderate porsjoner og registreringa har vist ganske nøyaktig de foreskrevne 1600 kcal. På jobb prøver jeg å ta en 5 minutters gåtur i rask gange når de andre går ut for å ta seg en røyk.

Jeg glemte at det er veiedag i dag, men utsetter den gladelig til i morgen ;-)

 

Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Aller først; så moro med så mange nye, motiverte og imponerende mål som er satt, og ikke minst nådd allerede. Det er veldig givende å "snakke" her, for da må man komme seg på trening, spise riktig osv - for man føler seg forplikta til det:)

 

Da er jammen hverdagen tilbake, og det er fult kjør.. jeg hadde tenkt til å starte skikkelig denne uken, men svogeren min og samboeren har gått fra hverandre veldig uventet for svogeren min, så her har tankene og alt vært et annet sted..De har barn sammen på 2 år, så det er veldig sårt..I tillegg er det mye som måtte værel i orden til skolestart med klassen i morgen, så jeg har spist for lite på jobb, og det har ikke blitt trening verken i går, eller i dag.

 

Jeg er fortsatt usikker på hvilket treningssenter jeg skal bytte til, så treninga og fokuset blir på jobb og familien denne uka. I tillegg har jeg klart å takke ja til tre store lederoppgaver på jobben (kan jeg ikke snart klare å si N E I?!), og i tillegg til studiet så ser jeg allerede frem til eksamen er unnagjort i desember :)

 

Nå blir det sen kveldsmat, og så er det natta. En spent 1. klassegjeng som skal møte opp på skolen for første gang i morgen, så læreren må være utvilt! :D

 

Ha en fortsatt fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du verden for en gjeng vi er blitt her ute.

Og det er fint. Moro å lese hva dere får til.

 

I dag ble det stavgang og lett jogging på grusvei.

Det ble 1,5 time som ga 3,8 poeng.

Etter hvert som en går ned i vekt, går en ned i poeng på treningen, også.

Så snart har en ikke tid til å jobbe, vist en skal trene nok...

 

God torsdag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Ned 0,6 til 68,4, det kan jeg leve med :-) Flink med mat, men litt lite trening.

 

Vi hadde en diskusjon for ikke lenge siden her, Tjorven, for jeg så også at poengene går ned...og 69 virker som en terskel på sykkel i hvert fall. Jaja. Det viktigste er da uansett at vi beveger oss.

 

En strålende dag til dere alle! Sol på første skoledag er ekstra hyggelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Tjorven. Vet jeg har lagt meg på et litt ambisiøst nivå, og som jeg også skrev, tror jeg egentlig ikke det kommer til å gå.... Men jeg trenger litt tempo også, hvis jeg tillater meg å gjøre ting alt for langsomt mister jeg motivasjonen rett og slett. Er typisk et skippertaksmenneske. Men blir ikke alt for trist hvis det skulle bli oktober eller november før jeg er i mål. Bare jeg kommer meg dit!

 

Og Sofia: Ja, prednisolon er en skikkelig kjip medisin. Men kom på at jeg ikke gikk på det mer enn seks måneder for så vidt, så det var litt bedre enn det jeg skrev forrige gang. Var litt mye medisiner i omløp en stund, så mista oversikten. Moonface og moonbody... Heldigvis viste det seg at jeg kunne bruke andre medisiner også, så nå er ting stabile og jeg har per i dag ingen plager. Og det er helt herlig. Nå er det bare de ekstra kiloene jeg vil til livs. Var litt som det høres ut som det var med dere også Tjorven og Sophia, at det kom plutselig. Og da skjønner man jo virkelig hvor viktig helsa er, og hvor viktig det er å passe på den!

 

Jeg klarer meg ganske bra ifht mat, men er generelt for glad i søte ting. Har nå begynt å kjøre salatlunsj uten karbo, for å se om det har noen effekt. Orker ikke kjøre beinhard karbofri linje, men tenker at jeg kan justere litt. Og så er det et problem at jeg er for dårlig til å trene og sitter for mye stille i hverdagen. Har små barn og da er det ikke så lett å komme fra om kvelden. Men skal bli flinkere. Har som ambisjon å i hvert fall få sju trimpoeng i uka, tror det får holde denne uka i hvert fall. Er jo mange her inne som får trent mye, og det er kjempeinspirerende!

 

Ok, snart er det helg, og det er jo ofte det vanskeligste syns jeg. Men nå skal jeg kjøre på med trening, så blir det nok bra.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Ned 0' date='6 til 68,4, det kan jeg leve med :-) Flink med mat, men litt lite trening.

 

Vi hadde en diskusjon for ikke lenge siden her, Tjorven, for jeg så også at poengene går ned...og 69 virker som en terskel på sykkel i hvert fall. Jaja. Det viktigste er da uansett at vi beveger oss.

 

En strålende dag til dere alle! Sol på første skoledag er ekstra hyggelig :-)[/quote']

 

Gratulere med fin nedgang. Mesten missunnelig på deg. Ser vi har omtrent samme vekt. Men jeg sto stille og kom dermed ikke nedpå 68 tallet...

 

Ja, etter hvert som en går ned må en trene mer for å få samme forbruket under trening. HØrte om ei som puttet antall nedgåtte kilo i sekken på ryggen, for da behøvde hun ikke trene mer, men forbrukte like mye.

Kanskje en ide.

Jeg har vektbånd som jeg bruker på beina og armene og de gir 4 kg ekstra å dra på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen med en treningsøkt i dag, 1 hard time med staver og jogging, men innen jeg skulle dra på jobb, var det fortsatt fint vær så jogget ned, tok litt over 15 min.

Og når en førstes har kommet seg på jobb, uten bil må en oppover bakkene, igjen, og med en liten omvei ble det 35 min.

 

Det ble tilsammen 4,5 trimpoeng idag.

Tror jeg må ta en fridag i morgen... tror.

 

1 Tp om dagen er bra og fint, Chele - 30 min tur skal være nok, skriver de lærde på området.

Da jeg begynte å bygge meg opp igjen, i januar i fjor, gikk jeg 15 min i starten. Og det var nok, så økte jeg etter 2 uker til 20 min om dagen. La etterhvert på litt vanngym i varmt vann en gang i uka, så 2 gagner i uka. Slik bygde jeg opp igjen muskel for muskel og i dag kan jeg jogge, noe jeg ikke har gjort på 13 år, pga kroppen. Men jogger bare i skogen. Ikke på asfalt.

Nå vurderer jeg å begynne på helsestudio, har ett fint ett rett nedi bakken, men det kommer et nytt og fint et 1.september, så ser an til da. Men liker programmet til SPENST. De har yoga og Zumba, også. Så får se an. 5 år siden jeg var innom helsestudio sist, så litt skummelt, også, da...

 

God dag videre og flott fredag til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hå!!

 

Så flinke dere har vært til å oppdatere her idag:)

 

Hatt en kjempefin dag idag,solen skinner og fuglene synger. prøver å finne meg en ny jobb nå,men ikke så lett,men skal nok klare det til slutt.:D

 

Allimac:kan tenke meg det var mange spente førsteklassinger idag,håper det gikk bra idag:)

 

Gratulerer med nedgang frigg,kjempebra!jepp,det kan du være fornøyd med.:)

 

see ya!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.

 

Så plutselig at jeg hadde kommet til fredag allerede i går. Fremdeles litt i feriemodus kanskje ... Er det onsdag de fleste har som veiedag? Har pleid å veie meg på mandager for å prøve å holde meg i sjakk gjennom helga, men tenker at kanskje onsdag egentlig er mer motiverende.

 

Takk for trimtips Tjorven. Kom meg ut en tur i går kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Bare ønsker alle en riktig god helg, det gjelder å huske at livet skal være morsomt også!

 

For meg må treningen være gøy (les: variert) men en gang i mellom hørtes det litt artig ut å kle på seg sin gamle vekt, og så mye lettere å kle vekten av seg enn å slanke den vekk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, utover høsten blir det nok, igjen, variert trening for meg, også.

Danser swing, bugg, booggy woggy, latino og i fjor ble det zumba, også, så er med i danseklubber.

Vanngym ble det en gang i uka, i fjor.

Blir vel helsestudio utpå høsten og da blir det spinning, yoga, cord, zumba og litt styrke der.

Men elsker å drive ute så blir nok stavgang, jogging, powerwalk en stund til fremover, ved siden av dans.

Til uka starter dansen.Så etter hvert blir det 2 ganger i uka. vist jeg rekker det.

Skal jo prøve å jobbe litt, også.

 

Idag har jeg hatt fridag fra trening. Blir vel stavgange og jogging i morgen og blir været bra, blir det dans på kvelden.

 

GOd helg, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to supre dager med en herlig gjeng med 1. klassinger :) Deilig å være i gang, men vannvittig mye å gjøre..

 

Mandag blir treningsstart for min del, hehe...

 

Dere er jammen meg flinke med mat, trening og oppdateringer her!

 

Ja, jeg er enig- trening må være gøy og variert, hvis ikke blir i alle fall jeg lei..

 

Herlig helg til dere!

 

Jeg skal kose meg med tanteungen min på 2 år i helgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chele:jeg har veiedag på onsdager,men noen her inne har veiedag på torsdag og fredager mener jeg det er:) Du bestemmer selv hvilken dag du vil veie deg på:D)

 

Idag blir det en tur inn til Drammen og elvefestivalen,fint vær idag også.

 

Jeg pleier også å variere på trimmen blir somregel gange,aerobic,ergosykling,styrke og zumba.

Tenkte jeg skulle ta frem stavene og prøve de i år..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok en dag over og det ble bare en times rolig tur på meg i dag, sammen med ei venninne og så dro vi på shopping og det er jo blitt så moro å kjøpe klær, igjen. " jeans-shortser ble det, i str 36. Og en fin trenings-/dansegenser i cerise rosa øverst og svart fra brystet og ned.

Trengte egentlig ikke dette med det er jo fortsatt salg så brukte bare 300 kr på disse tre klærne :D

 

La bort en svart sekk med klær i går. Nye fint der, også, men så stort... Fine vinterjakker, som jeg får høre med noen om de vil ha dem. Gikk bort en del bukser i det siste.

er litt redd for å gi bort for mye, for tenk om jeg skulle legge på meg, igjen... Selvsagt skal jeg ikke det, men denne sykdommen min er litt lunefull. Sliter med tretthet, og sov bort mye tid... så livredd for å havne der, igjen.

Så når jeg er trett og har smerter trener jeg... ikke bra det heller... men ikke funnet helt oppskriften, enda....

 

God helg videre.

 

jeg har meldt meg på 3 timers maraton-zumba i morgen. Skulle på dans i kveld men kl 14-20 hadde vi det forferdelige været med regn i bøtter og spann og torden.. så blir hjemme, selv om det er fint her nå. Det er et stykke å kjøre. Men neste uke begynner innedans så da blir det lettere å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandrine

Hei til dere alle :D

 

Klikket inn på denne tråden, og følte meg hjemme <3

Først av alt - jeg er ny her! Startet på nettkurs mandag 15. august og føler meg som en forvirret måkelars! Det er så mye jeg er usikker på, men det kommer vel etterhvert?!

 

Frem til jul 2009 var jeg superflink og tok av 8 kg etter graviditet nr 2. Veide da 2 kg mindre enn før første graviditet. Jeg følte meg så flink og fin at jeg begynte å unne meg mer enn jeg hadde godt av. Bekjennelse følger: Jeg er VELDIG glad i sjokolade.....

Vekten økte saaakte oppover, og i ett år nå har jeg halvhjertet forsøkt å gå ned igjen de 4-5 kiloene som kom tilbake. Jeg gikk ned ved hjelp av vektklubb.no og ble vant til å telle kalorier. Det blir man veldig sliten av over tid, og jeg forstår nå etter bare en liten uke med Grete Roede at det over tid tapper meg for energi som jeg trenger i hverdagen. Jeg har begynt å drikke melk igjen - det har jeg ikke gjort siden jeg var 6 år. Jeg har begynt med vitaminer, og jeg håper jeg etterhvert blir flinkere til å spise riktig og til rett tid...

 

Målet mitt er å gå ned 4 kg og å få til en varig kostholds/livsstilsendring. Da kommer jeg inn i alle de fine buksene jeg kjøpte etter forrige vektnedgang og jeg får mer overskudd i hverdagen. Eventuell vektnedgang over 4 kg tar jeg som en stor bonus.

 

Min store utfordring fremover blir å komme i gang med trening. Jeg har både ergometersykkel, spinningsykkel, stepmaskin, treningsmatte, treningsball og x antall treningstrikker, dvd´er osv, men mangler motivasjon til å ta det i bruk. Sukk...det er for dumt!

 

Som jeg skrev lenger opp har jeg vært litt forvirret med tanke på maten denne uken (vektklubb kontra Grete Roede) så jeg tror ikke vekten viser REVOLUSJON på mandag. Håper det kan gi meg motivasjon til å komme i gang med treningen...

 

Om meg selv: fyller 37 år om noen måneder, er gift og har to barn på 3 og 5, fulltidsjobb, og et litt for stort hus å holde ryddig (har støv på hjernen).

 

Fortsatt god lørdagskveld til dere! Vi ses <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du får være med på tråden Sandrine.Lykke til med å gå ned i vekt:)

 

Jeg begynner også på kurs til uken(veiedag torsdag) så tenkte begynne så smått imorgen.Håper å gå ned 4-5 på dette kurset:)

 

Idag står det ikke noe på planen,blir bare å slappe av.Muligens en gåtur.bestemt meg for å prøve å 8 trimpoeng til uken,denne uken ble det bare 3.5 poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være Sandrine.

 

Her ble det vist ikke no avslappingsdag,

skulle ikke det heller.

Hadde en rolig dag på fredag.

 

Men jeg skulle gå en rolig tur ettersom det blir Zumba i kveld.

Men når jeg setter i gang blir det som regel ikke rolig.

Staver først og hadde litt igjen så tok litt jogging på slutten,

ettersom regnet kom.

Det ble 3,5poeng det.

Jeg ligger på ca 12-15 poeng i uka, men er alt i 16,5 TP nå,

så da blir det mer denne uka.

Ettersom dansen begynner på, igjen blir det mer nå utover,

en periode, vil jeg tro

 

Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal ta et kurs.

Får kanskje noe hjelp der så jeg kommer videre.

Vist jeg skal videre ned da...

 

GOd søndag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandrine

Hei dere!

 

Får man trimpoeng av å være sur på helgevasken, mon tro? Bare lurer... ;-)

 

Er i gang med storhusvask da vi skal ha verdivurdering av huset til uken. Er sjokkerende lite glad i å vaske til tross for at jeg har støv på hjernen...

Vel, skritttelleren er på. Det er jo en liten motivasjon. Tenkte også å få tid til en mosjonstur på 1 times tid ettersom mann og barn allikevel er ute av huset. Det har begynt å striregne ute, men jeg tenkte ikke det skulle stoppe meg!!

 

Ha en fortsatt fin søndag, alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...