Gå til innhold

10 kg NED innen desember 2011


Gjest moii

Anbefalte innlegg

  • Svar 150
  • Created
  • Siste svar

Har kommet meg i siget, igjen... 7 km lett løping. Det har blitt litt dårlig med trening siste uken og det liker jeg ikke. Syns det er så ok å løpe fredag ettermiddag... da kan jeg nyte maten mye bedre :-) og det er også lettere å komme seg ut resten av helgen.

Artig å være med i en link!!! målet mitt er ned 10 (helst 12) kg, hvertfall 7 kg før jul.

 

God helg alle (stikker kanskje "innom" i løpet av de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper vi klarer ned 10 kg til julaften:) jeg har vært på kino med eldste gutt og d resulterte i popcorn og små godter.... Jeg kasta på meg joggeskoa etter at de to minste var lagt å fikk meg en gange/ joggetur på ca 50 min.... Håper d ikke ble så ille....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for første gang siden i vår eller noe sånt, eller kanskje sist høst? Tiden går så fort når man er lat.. gikk rimelig greit, ligger noe høyt i puls men tipper det er i orden i løpet av et par uker, nå begynner nemlig treninga for fullt igjen på treningssenteret. Mellom April og September er det til dels lite folk og timer. Gleder meg.

 

Greide å få inn to glass vin og 50 gram potetgull samt ett stykke marsipankake i går uten å sprekke på kcal. Det ble suppe til middag og knekkebrød ellers, men vil man så får man det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere dette? Jeg bruker det for å finne energiinnholdet i maten jeg lager fra bunnen av. I dag har laget Madras Curry og Bombay Poteter. Nam. Med mandelkjernepudding og rød saus til dessert. Indisk mat kan være fin slankemat om man unngår den som tar utgangspunkt i smør. Mange vegetariske og velsmakende retter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter en helg med en del bevegelse og ALTFOR mye usunn mat er det mandag morgen og en fornuftig frokost er fortært.

Nå er det snart en tur på tredemølla, evt en tur ut som jo forsåvidt er noe friskere... etterfulgt av noen styrkeøvelser.

Plan for uka:

Veiedag tirsdag, sunn og fornuftig mat hele uka, frimerkene skal spares til helgen.

Daglige jogge/løpeturer (mulig med unntak av torsdag) og styrkeøvelser.

Mål med trening innen midten av oktober: klare 12 push-ups uten knær i gulvet, løpe "runden min" UTEN å gå (den er nokså kuppert) og gjøre min nye, fantastisk harde mageøvelse med 45 reps (klarte 30 i går og det var skikkelig hardt!)

Vektmål: Ned 10 kg til 22 desember, delmål 76 kg innen utgangen av oktober, holde velten gjennom jul/nyttår og så ned to-tre kg til i løpet av vår 2012, ende på 68 kg innen 1. mai 2012.

 

vel, vel lar høre fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir skikkelig innspirert av deg.

I dag skal jeg kjøpe meg kort på 3T, rekker ikke trening i dag men det blir i morgen.

Planen er 2 guppetimer og 2 runder på tredemølla pr uke, gleder meg faktisk:-)

Jeg har også veiedag i morgen, men er redd det blir dårlige tall. Var syk i helga og da ble det en hel del ulovlig mat. Men nå er det en ny dag, en ny uke og motivasjonen er på topp.

Lykke til med veiing i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir skikkelig innspirert av deg.

I dag skal jeg kjøpe meg kort på 3T' date=' rekker ikke trening i dag men det blir i morgen.

Planen er 2 guppetimer og 2 runder på tredemølla pr uke, gleder meg faktisk:-)

Jeg har også veiedag i morgen, men er redd det blir dårlige tall. Var syk i helga og da ble det en hel del ulovlig mat. Men nå er det en ny dag, en ny uke og motivasjonen er på topp.

Lykke til med veiing i morgen.[/quote']

 

Egentlig er det artigere med mål enn vekt :-), men det må nok en kombinasjon til av vektreduksjon og smalere mål for at jeg blir fornøyd. Har funnet ut at Wasa Sport + er bra brødalternativ, det er også "lov" innen lavkarbo-miljøet. Stå på på 3T, tenk på leddbånd i knær og ankler slik at du ikke går for hardt ut i starten, særlig hvis det er lenge siden du har trent :-). GÅ gjerne i motbakke i stedenfor å løpe på mølla (selvfølgelig uten å holde deg fast ;-). Dette blir bra!!!

Jeg kom meg 9,5 km avgårde på tredemølla, måtte velge mølle fordi jeg ventet på en kontainer... Brukte 1 time i dag, og målet er 52 min på en mil... det burde gå når vekten går ned.....

Kos deg med stigende form og synkende vekt. Vi "snakkes".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er:) Dette er 4 uka med jogging og jeg merker at jeg klarer å jogge bare lengre å lengre nå:D gøy gøy gøy.. Håper været fortsetter på denne måten sånn at det er fint joggevær:) Ha en fin fin mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er Dette er 4 uka med jogging og jeg merker at jeg klarer å jogge bare lengre å lengre nå gøy gøy gøy.. Håper været fortsetter på denne måten sånn at det er fint joggevær Ha en fin fin mandag

 

og en fin mandagskveld til deg, også :-)

Lykke til med videre jogging. Det er så artig når det er tydelig framgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,3 kilo. Første uka er alltid fin. Hadde tenkt å løpe en liten tur i dag, men sønnen hadde hoppa ned ei trapp og lada forkjært så vi har i stedet vært på sykehuset en tur, via legevakt. Så da gikk det 6 timer der...

 

Dere er flinke og spreke som trener hver dag, jeg kan ikke løpe mer enn tre ganger i uka, jeg har latent beinhinnebetennelse og ved overdrivelse er den der med en gang. Tren med hodet! Jeg fikk min beinhinnebetennelse da jeg var 24 utrent og trente masse over kort tid. Og ikke brydde meg om vondter..

 

Prøver å få gått til jobben igjen, det gir et trimpoeng om dag, men med sønnen invalid, så blir det vel bil igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag, -0,6 kg og er da på 72,5 kg.

Meget fornøyd etter en del ulovlig spising.

I morgen blir det trening, tar sats på ca 30 min rask gange på tredemølla og litt styrke. Skal få en på 3T til å hjelpe meg å sette opp et program, blir så bra!!!

Doopler: grattis med nedgangen:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle uventede ting løp jeg "løypa" sammenhengende allerede i dag :-), var godt fornøyd med det, ja!

Da blir målet i steden å løpe den på 24 min i steden for 27 min...

Har hatt en skikkelig runde i hagen i dag, sagd ned trær (ikke så veldig tykke, da, men en god del av dem) det er godt for kropp og sjel å hold på med slikt!

Maten går greit, men ser at det blir litt for lite mat... der har jeg en del å lære, hvor mye er passelig osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag' date=' -0,6 kg og er da på 72,5 kg.

Meget fornøyd etter en del ulovlig spising.

I morgen blir det trening, tar sats på ca 30 min rask gange på tredemølla og litt styrke. Skal få en på 3T til å hjelpe meg å sette opp et program, blir så bra!!!

Doopler: grattis med nedgangen:-))[/quote']

 

så flott med vektnedgang!! Jeg veide meg i går og skal da ikke veie meg før til tirsdag, igjen, blir spennede, det. I dag er det kjipt vær ute, så jeg mistenker at det blir tredemølla i stedenfor skogen.

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg også være med??

å gå ned 10 kg til jul hadde vært drømmen :)

 

jeg ble så inspirert av å lese denne tråden.

jeg er ei tobarnsmor på 28 år med full jobb, mann å hus så sliter jeg med å få tid til trening.

men jeg skal klare å komme igang nå.

vi driver å pusser opp så mye av kveldene går til det.

vekt: 83,5kg

mål: 73 til jul og 70 til sommeren.

 

stå på, jenter, dere er knall flinke :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var unntaket. Men gøy var det, og jeg er sliten som en sokk. :) Stå på videre damer, dere er flinke.

 

Velkommen til Lulle, og gratulerer snart59 med fin nedgang! Og husk, det finnes ikke ulovlig mat. Spiser du noe som inneholder mange kcal, se fakta i hvitøyet og kos deg med det. Og så spiser du en salat til lunch dagen etter for å kompensere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en anseelig mengde trimpoeng! Jeg skrapte bare sammen 2... løp 5 km, har ellers vært litt lite i bevegelse i dag, hatt mye stillesittende jobb foran dataen.

Har også tenkt på godteri i dag med lengsel... men ikke gitt etter for lysten. Har ikke kommet meg helt opp på det nivået jeg burde med energiinntak, men syns dagen i dag ble bra likevel. Det holder sulten unna og siden jeg vet at det ikke er så lenge til neste måltid så går det. Tok på meg noen klær jeg ikke har brukt siden før sommeren og skjønte fort at det er veldig bra jeg er med på denne tråden!!!

Nærmer meg 12 push-ups. Klarte 10 i dag, litt lite dyp i de to siste, men det kommer seg! Arbeider med en god slagplan for helgen.. noen tips der ute?? Trening er ikke noe problem, jeg liker å løpe, men jeg har tradisjon for å slite med å holde meg unna snop... Jeg er ganske motivert nå, da så det kan være den hjelpen jeg trenger for å klare meg... er det en der ute som vil "skrive kontrakt" med meg "jeg skal ikke spise sjokolade eller annet snop denne helgen"??? Jeg tenker at oppskårne gulrøtter og hjemmelaget guakamole må være et bra alternativ... det er jo skrekkelig godt, også!!! Jeg liker også vin, så da kan frimerkene brukes til det... ja det kan bli bra!

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg også være med??

å gå ned 10 kg til jul hadde vært drømmen :)

 

jeg ble så inspirert av å lese denne tråden.

jeg er ei tobarnsmor på 28 år med full jobb' date=' mann å hus så sliter jeg med å få tid til trening.

men jeg skal klare å komme igang nå.

vi driver å pusser opp så mye av kveldene går til det.

vekt: 83,5kg

mål: 73 til jul og 70 til sommeren.

 

stå på, jenter, dere er knall flinke :=)[/quote']

 

Velkommen til deg, syns det høres ut som du har mye å holde på med. Lykke til med å nå målet ditt, vi klarer det sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en anseelig mengde trimpoeng! Jeg skrapte bare sammen 2... løp 5 km' date=' har ellers vært litt lite i bevegelse i dag, hatt mye stillesittende jobb foran dataen.

Har også tenkt på godteri i dag med lengsel... men ikke gitt etter for lysten. Har ikke kommet meg helt opp på det nivået jeg burde med energiinntak, men syns dagen i dag ble bra likevel. Det holder sulten unna og siden jeg vet at det ikke er så lenge til neste måltid så går det. Tok på meg noen klær jeg ikke har brukt siden før sommeren og skjønte fort at det er veldig bra jeg er med på denne tråden!!!

Nærmer meg 12 push-ups. Klarte 10 i dag, litt lite dyp i de to siste, men det kommer seg! Arbeider med en god slagplan for helgen.. noen tips der ute?? Trening er ikke noe problem, jeg liker å løpe, men jeg har tradisjon for å slite med å holde meg unna snop... Jeg er ganske motivert nå, da så det kan være den hjelpen jeg trenger for å klare meg... er det en der ute som vil "skrive kontrakt" med meg "jeg skal ikke spise sjokolade eller annet snop denne helgen"??? Jeg tenker at oppskårne gulrøtter og hjemmelaget guakamole må være et bra alternativ... det er jo skrekkelig godt, også!!! Jeg liker også vin, så da kan frimerkene brukes til det... ja det kan bli bra!

God natt[/quote']

Det er helgen som er den største fella for meg også. "Det er jo helg, man skal da kose seg litt da :-((" Blir bare så utrolig surt på mandag.....

Så nå underskriver jeg så får vi stå i det sammen. Skal klare dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag kveld setter jeg meg ned og planlegger hva jeg skal spise fredag. På den måten får jeg rom for både vin, 50 gram potetgull og litt vingummi. (her går da vanligvis noen kosemerker med) Har du lyst på sjokolade, spis feks pops, som inneholder mye luft og da gir mer mengde enn ren sjokolade. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag kveld setter jeg meg ned og planlegger hva jeg skal spise fredag. På den måten får jeg rom for både vin' date=' 50 gram potetgull og litt vingummi. (her går da vanligvis noen kosemerker med) Har du lyst på sjokolade, spis feks pops, som inneholder mye luft og da gir mer mengde enn ren sjokolade. :)[/quote']

Lurt, takker for tipset!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den første spinnings timen unnagjort!!

Hadde lyst til å gå av sykkelen opp til flere ganger, men gud så godt det kjennes nå!!

Må bare innrømme at jeg er meget stolt av meg selv akkurat nå.

1,7 trimpoeng, and more to come!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning er skikkelig moro! Så gøy at du er i gang med det :)

 

Deltok på det for noen år siden, og ble hektet :o

Dessverre passer det overhodet ikke med spinningtimer for meg her omkring.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...