Gå til innhold

7 kg på10 uker!


Gjest Malloy

Anbefalte innlegg

Huff...lurer på hvor mange kilo jeg faktisk har gått ned i løpet av at 37 år langt liv, altså sammnelangt alt jeg har gått ned, for så å gå opp igjen. Er ikke veldig overvektig, men er 1,59 m høyog veier 66 kg, så målet mitt er 59 kg. Har vært på 61, for så sakte, men sikkert gå opp igjen. Lar det aldri gå høyere enn jeg er nå, men har vært der mange ganger.

 

Jeg har bestemt meg for å klare 7 kg på 10, det er ikke helt urealistisk tror jeg. Trener 3 ganger i uken (jogging og spinning) men tror jeg nå også bør prøve å legge inn styrke en gang i uken også. jeg spiser også sunt, men det er dette sukkeret som gjør at jeg legger på meg. ALT for glad i kaker og godis. Skal kjøpe meg kromtabletter idag. Hørtat mange sier at det har hjulpet på sukker behovet deres. Vet jo at forsvinner etterhvert når man ikke lar kroppen få sukker, en det er jo det som er så vanskelig.

 

MEN idag har det startet, så nå får kroppen bare rope etter godis alt den vil. DEN FÅR IKKE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig tenkt å veie meg på fredager, men det går jo uansett bra. Skriv inn vekta nå du har veid deg, så får vi prøve å motivere hverandre. Men største motivasjon akkurat nå er at jeg er super lei av å gå ned "de samme kiloene" :-(

 

Krom er innkjøpt, og tatt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sykkelentusiast

Hei jeg vil også gjerne være med. Gikk på GR-kurs for et par år siden og gikk ned 9 kg fra 83 kg til 74. Nå har jeg nok kost meg litt vel mye i våres og ikke minst i ferien, sammen med lite aktivitet har dette ført til at jeg plutselig er 81 kg igjen. Ikke bra dette her. Målet er vel egentlig 70 kg, men første delmål er nå 76 kg.

 

Jeg skal først prøve å gjøre dette på egen hånd uten kurs, jeg kan jo det meste om kosthold og trening, så det er jo ikke der problemet sitter.

 

Er veldig glad i å trene, spesielt sykling. Men har slitt med ryggen fra tidlig vinter, og da ble motivasjonen smuldret bort gitt. Er nå endelig litt i gang igjen. Så nå skal kiloene renne av igjen tenker jeg.

 

Vi høres håper jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sykkelentusiast

Glemte visst noen små detaljer.

 

Jeg er 167 på strømpelesten og når jeg gikk på kurs, så fulgte jeg meny 2, altså 1600 kcal, så da fortsetter jeg med det nå tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestem meg for å ikke føre opp alt jeg spiser ( i første omgang), men vet ganske godt hva og i hvilke mengder jeg kan spise det meste. Så får jeg se hvordan det går i et par uker iallefall. Blir det ikke noen nedgang så må jeg legge inn alt på nettet. ( da har man jo stål kontroll :-)

 

Trener mye intervall og kondisjon, men måååå få kommet igang med styrke trening i løpet av august er målet mitt :-) er også redd 7 kg på 10 uker er vel ambisiøst, men jeg kan evt. strekke meg til 12 uker. (det er ikke noe nederlag så sant jeg ser at vekta går nedover.

 

Mye vann, mye grønn te og krom tabletter er mine "våpen", ellers trening som før, og mat omtrent som før men ikke godis, kaker osv. (er nok der mine kilo går på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det er blitt flere her. Dagen i går ble vel travel så jeg fikk ikke tid til

å skrive inn vekt... Men de harde fakta er at vekta stoppa på 66,7 kg, og når

man så ikke er mer enn 160 så sier det seg selv at man har en jobb å gjøre.

Skal prøve å få i meg ca 1600 kcal i løpet av en dag

 

Startvekt: 66,7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi omtrent akkurat like, jeg er 160 (mulig bare 159 ;-) og veide 66,6 på mandag. Siste året har jeg ligget på ca. 64. Men la på meg nå i sommer. Trivselvekt er rett under 60 (dvs. 59 kg tenker jeg) Så her er det bare å brette opp ermene og sette igang med "jobben" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sykkelentusiast

Da fikk jeg meg en tur i dag også. Ca. 2 timers tur i fjellet var deilig.

 

Matinntaket har vært ganske bra tror jeg. Blir jo dårlig med veiing her på fjellet, men tror jeg har kommet ut med ca. 1600 kcal. Middagsporsjonen var nå i største laget, men men det får gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Ok...

 

5 aug, 75,6 kg

12 aug, 75,3, ned 0,3 kg

 

Ikkje supert, men heller ikkje det verste som kunne skjedd;)

 

Så er det berre å ta seg skikkeleg saman til neste veke... For eg har tenkt å klara 5,3 kg på 9 veker!

 

------------------------------------------------------

33 år, 174 cm og 75,6 kg (veiedag fredag) Målet er 70 kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sykkelentusiast

Ja, da var det tilbake på jobb igjen. Egentlig helt greit. Det som ikke er så greit er jo alle disse kakene som vi skulle feire disse jubilantene med. Hadde nå tenkt å ikke la meg friste i det hele tatt, men måtte bare ha et lite stykke. Tross alt et lite stykke er ganske så mye bedre enn et "megastykke" som det sikkert hadde blitt hvis jeg ikke hadde begynt på denne slankegreia.

 

Da blir min første veiing på onsdag, så får vi se om uka på fjellet har vært med på å senke antall kg eller ikke. Før fjellet var jeg 81 kg.

 

Nå skal jeg ut en tur å få meg noen trimpoeng tenkte jeg.

 

Jeg synes dere andre er superflinke! Stå på videre damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og var gått ned 0,4 kg siden siden mandag. Men i helgen har det vært fest og jeg har ikke vært flink, MEN har hentet meg fint inn igjen på søndag, slik at "festen" ikke varte i flere dager. Håper jeg kan klare å ha gått ned totalt 0,8 til fredagen. Blir litt lite trim denne uken fordi det er litt hektisk. Men klarer iallefall 75 min. intervall spinning og 40 min løpetur :-)

 

Ser at jeg nok kanskje må forlenge målet mitt, med noen uker. Da jeg tror det kan bli litt vel tøft, men det er ikke noe nederlag :-)

 

Ha en sunn og frisk uke damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Det lavkarbo-greiene er ikkje så enkelt, men heller ikkje så ille...

Tenker at det viktigaste må vera å halda seg unna søtsaker, og kutta ut poteter/ris/pasta til middag (noko som forsåvidt ikkje er så vanskeleg som eg hadde trudd) Det finnes mange gode middagar der det ikkje er nødvendig!

 

Så prøver eg å eta knekkebrød til brødmåltida. Og å få i meg nok grønsaker.

 

Skal sjå om dette gjer utslag på vekta på fredag. (må innrømma at eg hadde "fri" på laurdag:S)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sykkelentusiast

Da tutler det nedover her også:

 

startvekt: 81 kg

Uke 1: 80,2 kg

 

Ikke verst det her synes nå jeg. Så får vi bare håpe at nedgangen fortsetter. Stå på videre alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett kilo i riktig retning. Jeg skal veie meg i morgen, og håper på 1/2 kilo ned. Skeiet som kjent vvelig ut i helgen, med en skikkelig fest. Men i helgen er det på hytta så da skal det ikke være noe ekstra, ennet enn muligen ett glass vin. Men da blir det ikke sjokoloade ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke veldig fornøyd. Må nok begynne å skrive matdagbok på nettet igjen.

Få sette meg et delmål, og det er 65,2 i løpet av en uke, og det SKAL!!! jeg klare.

God helg jenter og kos dere (med måte med mat iallefall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sykkelentusiast

Heisann. Da har jeg ikke vært så aktiv her på siden de siste dagene. Det ser jo ut som alle går litt nedover og det er jo bra. Ikke alltid det går så fort som man håper, men da er det viktig å tenke på at når man ikke går ned så fort, er sjansen mye større for at vekta ikke raser opp igjen fortere enn svint.

 

Ganske så fornøyd med helgen, selv om det ble litt vin og ost/kjeks på fredagskvelden. Men det ble ikke så store mengder ihvertfall. Er spent på om vekta fremdeles er på vei ned nå til onsdagen også.

 

I dag skal jeg jobbe litt og så skal jeg prøve å få tatt meg en treningstur enten jogging eller sykling.

 

Stå på alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...