Gå til innhold

Kalorier ut kaloerier inn..Trenger hjelp av noen smarte slankere;)


Gjest siljepluss1

Anbefalte innlegg

Gjest siljepluss1

Jeg har igjen ca tre mnd til fødsel og har planer om en livsstilsendring (har gjort små endringer i forhold til kostholdet allerede i graviditeten, men vil gi ordentlig innsats når babyen er her). Hadde 10 kg ekstra når jeg ble gravid.

 

Som jeg har forstått det så burde man få i seg i hvert fall 1900 kcal nå man ammer, så jeg tenkte å ligge på 1900-2000 kcal dagen.

Når jeg regner ut BMRen min så tar jeg utgangspunkt i at jeg vil veie ca 10 kg mer enn jeg gjorde når jeg ble gravid (prøver bare å sette meg litt inn i det, må selvfølgelig finjustere når jeg vet hva jeg faktisk vil veie som utgangspunkt).

Bruker denne siden for å regne ut:

http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp

80 kg, 162 cm, 25 år (kg er det jeg forventer meg å veie i verste fall når jeg starter å trene).

Da får jeg at får å opprettholde livsfunksjonene,som det står, så skal jeg ha et inntak på ca. 16000 kcal daglig. Jeg tenker å gå en times rask trilletur hver dag (det er en del oppoverbakker på den ruten jeg har tenkt ut). Samt at jeg har tenkt til å trene til div Jillian Michaels treningsvideoer en halvtime om dagen (de ser relativt tunge ut). Kvalifiserer det da som "aktiv mosjon omtrent hver dag" eller "daglig mosjon av høy intensitet. Hardt fysisk arbeid"??

I hvertfall ved daglig mosjon omtrent hver dag (hvis det faller innenfor dette) så vil jeg ha et kaloribehov på ca.2750 dagen for å beholde de eventuelle 80 kiloene. Hvis jeg ligger på 2000 kcal dagen vil jeg da ha et underskudd på 2750 kcal?? Er det slik man tenker?

Og om jeg da ammer som man sier tar ca 750 kcal, vil det totale underskuddet være på ca. 15000 kcal dagen?? Kan jeg legge til kalorioene for turene og treningen? Eller det er kanskje iberegnet i BMRen. For hvis jeg forbrenner 500 kcal ved trilleturene og 200 kcal ved treningsvideoene så blir det kanskje litt mye å miste hvis man regner det i tillegg til det andre underskuddet.

 

Ble veldig mye surr her..men håper noen kan hjelpe meg å finne ut av det her. Jeg har aldri slanket meg før. Og det er jo spesielt viktig å vite at det jeg planlegger er forsvarlig nå som jeg skal amme.

 

ALTSÅ:

Kaloriinntak dagen: 2000

Kaloribehov for å opprettholde vekten (i følge BMR): 2750

Kaloribruk amming: ca.750

Kaloribruk trening daglig: 750

 

Hvor mye går jeg i underskudd daglig? Og hvor mye kan jeg forvente meg å gå ned med et slikt underskudd?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...