Gå til innhold

Alkohol


Gjest Suhauno

Anbefalte innlegg

Pr dl er det mindre kalorier i øl enn i vin, så dersom du skal nyte for eksempel ett glass, så lønner det seg kalorimessig med øl i stedet for vin. Dersom du skal på fest og drikke deg brisen (eller full) så lønner det seg med vin i stedet for øl, for det er mer alkohol i vin og da drikker en totalt sett mindre. Dvs. sammenligne 3-4 liter øl mot 1 flaske vin (0.75 liter).

 

Jeg drikker ikke sprit, men sjekket på nettet og det inneholder ca 220 kcal pr dl. Om du blander med noe sukkerfritt, så er det ikke sikkert at det blir så "galt" pr antall dl kcal-messig. Spørs på hvor sterkt du blander det og hvor mye du skal ha.

 

Dessuten kan det jo være lurt å ta et glass vann mellom alkoholenhetene.

 

Men jeg er ikke ekspert på dette, gitt. Kanskje noen andre kan hjelpe til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filiokus

Jeg så en oversikt en gang, og husker bare at konjakk kom bra ut! Det er det beste, og jeg nyter ett glass i en spesiell anledning med god samvittighet.

 

Mener generelt at ren sprit kom best ut. Det er MENGDEN det kommer an på, ett glass er greit. Skal du på fest, bruk dansen og musikken til å komme i feststemning!! I tillegg til å NYTE det du drikker, vil du forbrenner totalt mer enn du får i deg å en kveld.

 

Hvis du lurte på hva det er best å bli full på er vel dette et dårlig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...