Gå til innhold

Ny tråd


FruE78

Anbefalte innlegg

Da var nummer tre på vei :D

Veeldig nytt ennå, tok testen på søndag...hehe... Nr 3 på vei her, men 3 år siden sist...

Jeg har gått noen GR kurs,gikk ned 16 kg ca etter sist graviditet. Har lagt på meg 4-5 kg etter det, men denne gangen vil jeg IKKE gå opp like mye som sist!!! Så, jeg skriver litt her, følger en annen tråd også, men der er ingen gravide, så jeg legger inn en ekstra her jeg.

 

Begynnervekt er altså 76,5 kg. Jeg er 1,73 høg. Sist graviditet var jeg oppe i 104-105 før fødsel, og det er ALT for mye for meg! Målet er å holde seg under 90 kg før ungen er ute en gang i mai, men vi får nå se... Vet at jeg alltid er veeldig sulten når jeg er gravid, særlig søtsugen blir verre (og den er ille fra før altså) Men vil gjerne prøve å holde vekta sånn passe på plass fram til UL i alle fall, men aner ikke om det er realistisk...

 

Anyway; kjekt om du vil lese og kommentere :)

 

Dundredei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditet! Koselig å være gravid, selv om jeg nå føler at det er godt å ikke være det :D. Minstemann er nå 4 mnd, og har to til på 2 og 4. Så her trenger man å være sunn å sprek for å henge med i svingene! Lurt å holde seg i form under graviditet - blir så mye lettere etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant det ut på lørdag, så det er rimelig nytt for meg også. Det er min første så jeg aner ikke hvordan kroppen vil reagere.

 

Det siste halv annet året har jeg gått ned 18 kilo, og ligger nå mer eller mindre stabilt på 60 kilo. Det er jeg veldig fornøyd med. Satser på å få trent og spist sunt og variert gjennom svangerskapet, og at vektøkningen ikke blir størren enn nødvendig. Når det er sagt kan jo all verdens gode intensjoner veltes av kvalme og bekkenløsning og alle slags andre artige "bivirkninger". Enn så lenge går det bra, og nå skal jeg på trening.

 

Gratulere så mye og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ersi :)

 

Her sliter jeg med å holde meg unna snop. Men fikk begynt med matregistrering i dag, så jeg håper jeg klarer å snu trenden :) Prøver å legge inn så mye hverdagsaktivitet jeg kan, med gåing og sykling og dansing. Men som du sier, aner jo ikke hvordan alt dette vil bli, men man må jo bare prøve så godt man kan...

 

Kjekt om du henger deg på her :)

 

Plenty; tror deg når du sier det er greit å ikke være gravid ja :) Tok lengre tid denne gangen før jeg var klar for en til, enn det gjorde etter førstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nettopp funnet ut at jeg er gravid jeg og. Veldig tidlig enda, har regnet meg frem til 4+2 idag. Veldig spennende, vi gleder oss masse.

 

Går på GR kurs, hatt hatt tre kurskvelder, og skal ha min tredje veiing i morra. Startvekta var 84,5 kg. Altfor mye, har aldri veid så mye før. Nå er jeg sakte men sikkert på vei ned, håper veiiga imorra viser under 82 kg hvertfall.

 

Satser på å gå ned noen kilo nå i starten, jeg har jo litt å ta av så det burde vel ikke være skadelig for barnet? Jeg spiser sunnere og har en mye mer fornuftig måltidsrytme nå enn tidligere, så fortsetter med det.

 

Det jeg ikke er flink til er trening, jeg er rett og slett for lat. Kjøpte meg en bok igår av Yngvar Andersen, han Pulsmannen, og har tenkt til å bruke den som en treningsdagbok. Begynner i dag, ut å gå tur :P

 

Håper jeg ikke trenger meg på, synes det er veldig ok å ha noen å følge med på som er i samme situasjon som meg :

 

Lykke til med kosthold, trening og ikke minst graviditeten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...