Gå til innhold

Trening om morgenen.

Gjest McFly

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg skal begynne med kjappe joggeturer om morgenen. Problemet er at jeg er av den typen som føler at veskebalansen i kroppen ikke kommer i gang før klokken er mist 10.00, eller at jeg har fått i meg min første kopp med kaffe.

Er det noen som har noen tips, og noe man kan drikke eller spise tidlig om orgenen før man tar seg en joggetur? (rått egg?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er du sikker på at du trenger noe?

Min erfaring med morgentrening er at jeg bør vente både med mat og drikke til etterpå, jeg tar kun en liten slurk med vann når jeg har stått opp. Om jeg drikker noe mer, ligger det bare og skvulper rundt i magen og plager meg. Foreslår at du prøver uten å drikke noe før trening, og ser hvordan det går :)

For egen del synes jeg rått egg høres helt pyton ut, uansett når på døgnet det gjelder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, humor? Det må jeg prøve en gang :D

Lykke til i morgen tidlig, gleder meg til å høre hvordan det går! Pass bare på at du ikke i iveren etter å bli en løper igjen begynner for hardt og ender opp med senebetennelse eller det som verre er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 meter kjapp gange som oppvarming, og så 1400 meter rolig jogging. Det funket bra. Var "krevende" å stå opp ekstra tidlig, men så snart jeg hadde fått på meg treningstøyet og var på vei ut døra føltes det bedre. Det var mindre slitsomt å jogge en det jeg hadde forventet, ble ikke veldig anpusten, men fikk litt vondt i halsen. Det var deilig å ta en dusj når jeg kom hjem, følte meg utrolig fresh!

Men, jeg må innrømme at jeg var rimelig gele i beina da jeg gikk til jobb i morges :D Vet ikke om jeg skal ta en ny tur i morgen, eller vente et par dager. Hvis jeg ikke blir støl så kommer jeg til å kjøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sprekt!!! :D Hvis du ikke har trent noe særlig før nå, så bør du nok ha en dags pause mellom løpeøktene. Det tror jeg egentlig du bør uansett. Når du var gele i beina så vil jeg tro det ga seg når du fikk i deg litt mat?

Forøvrig så er vi flere inne på 30 day shred utfordring tråden som har fulgt programmet c25k.com for å komme igang med løping. Veldig bra program for nybegynnere. :) Med podcaster du kan laste ned og som forteller deg når du skal løpe og når du skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det med podcast høres bra ut, det skal jeg ta en titt på snarest mulig.

Ja det blir vel en dag pause tror jeg, selv om jeg har lyst til å jogge hver dag, er veldig tent på trening akkurat nå, det er så lenge siden sist :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med første morgentrening! Er spent på om du drakk noe før du jogga, eller bare etterpå?

Jeg skjønner det er fristende å fortsette for fullt nå som du er i gang, men du bør ta det litt rolig og la kroppen venne seg til denne aktiviteten igjen.

Har også brukt podcasts for å komme gang med jogging, og syntes det var veldig greit å ha en på øret som fortalte meg når og hvor lenge jeg skal løpe. Og ikke meinst, veldig greit å slippe prøve finne frem ålerit musikk med riktig tempo :D

Si fra om du trenger du linker, eller du kan bare leite frem i podcastene på ITunes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant podcastene på C25K.com, har hørt såvidt på de og de høres veldig passende ut. Før joggeturen tok jeg en slurk med vann bare for å få bort nettop våknet smaken fra munnen. Etter trening tok jeg 4dl iskald pulver shake på styrten.

Jaja, jeg får vel moderere meg litt. Prøve å ikke brenne lyset i begge ender, men det er vanskelig så motivert jeg er akkurat nå, samt den positive stemingen her på forumet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke!

Har vært serdeles vanskelig å stå opp om morgenen de siste 3 dagene. Beina føles som bly. Har kjøpeslått med meg selv at jeg heller skal jogge i helgen som kommer siden jeg ikke har jogget mer denne uken. Jeg vil fortsatt jogge før jobb i tiden fremover, men jeg har så lite energi.

Jeg tar dette som et midlertidig tilbakeslag, men jeg gir meg ikke. Aldri livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da , det var kjedelig å høre. Har du noen idee om hvorfor du har så lite energi? Kan være du brygger på noe, eller at du kanskje bør går over fra pulver til et "vanlig" kosthold (har ingen egen erfaring med pulver, men har hørt om de som møter "veggen" etter en stund og har null energi).

Jeg klarer heller ikke stå opp og trene om morgene for tida, men det skyldes at jeg trener om kvelden (når ungene er i seng), og dersom det blir litt for seint, blir jeg sittende oppe for lenge etterpå for å roe ned kroppen og da er det UMULIG å stå opp kl 6 :)

Eller kanskje du bare skal være litt strengere med deg selv og ikke gi deg et valg; bestem deg nå for at neste uke skal du trene om morgenen mandag onsdag og fredag. Legg frem treningstøyet kvelden før, og stå opp når klokka ringer, ikke sett den på snooze :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :P

Jeg har spist vanlig mat i det siste, dvs ikke pulver, og føler meg litt mer pigg nå ja. Har skoftet litt på både gange til fra jobb, samt jogging pga....noen uheldige ting jeg har måtte ordne opp i. Men, jeg er back in business fra og med i morgen.

Jeg skriver derfor nå i stein, at jeg skal opp å jogge lørdag morgen mens alle andre sover ut fredags pilsen!

edit : Da var den joggeturen gjort unna. Jeg tror heller jeg skal jogge lørdager og søndager, isteden for ukedager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...