Gå til innhold

bedre og bedre med årene... flua er tilbake med nytt nick!


Gjest flua

Anbefalte innlegg

Gjest pelargonia

Heisann

 

Det var veiedag på fredag. Har ikke vært tilgjengelig på PC i helgen så derfor er jeg sen med rapporten. Gikk bare ned 400g denne uken også enda det ble vedahogst i helgen. Ja,ja det er tross alt rett vei. Fortsetter det slik kommer jeg jo i mål til slutt. Er heldigvis ikke så sugen på mat og godter lenger så kanskje det går an å få fortgang i sakene nå. Det blir antagelig ikke så mye trening denne uken så da er det ekstra viktig å passe på hva jeg putter i munnen.

 

Flua: Flott at du klarte 0,8kg forrige uke :)

Det er gjerne ikke så fristende å gå ut når det regner og blåser. Dørstokkmila blir ekstra lang. Når jeg allikevel kommer meg ut slike dager med riktige klær, synes jeg faktisk det er fantastisk herlig samtidig som jeg nyter ekstra godt å komme inn igjen i sofakroken etterpå. Her regner det så ofte at skal en ikke gå ut i dritavær blir det ikke mange turer. Har vel snart svømmehud mellom tærne :)

 

Hermonie: Håper det gikk bra på veiing i dag og at du snart er kvitt forkjølelsen.

Ikke så dumt med veiing på mandag. Driver og vurderer om jeg skal bytte til mandag jeg også. Vi får se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg på veiing i går, men stod over møtet. Fortsatt ikke frisk, men det var heldigvis minus 600 gram på vekta. Håper formen kommer tilbake så jeg kan få gjort litt i gjen :)

 

Bra innsats på dere og:)! Så lenge vi ikke går opp kan vi være fornøyd, hehe:p

 

En riktig god uke til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Jeg er spent på veiing i morgen. Lite taktisk med utskeielse til kvelds i kveld.......

Jeg trenger et spark bak. Har store problemer med å være stanhaftig nok.

Mat er så sabla godt.

 

Noen som har noen tips til å snu det som befinner seg mellom ørene, for det er vel der problemet sitter?

 

Kjempebra Hermione! Fortsatt god bedring. Har tro på godt resultat for deg neste uke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg glad, stolt og litt overrasket.. nedgang denne uken 1,3 og jeg har da gått ned 5 kilo på kurset så langt. HURRA!!!

 

Sliter litt med en del ting for tiden, så ikke veldig motivert til å skrive her, eller være på nettet i det hele tatt.. men ville bare stikke innom å si hei, stå på, og ha en super bra uke. Helgen er tøff for mange, men finn fram smilet, pågangsmotet og regnfrakken eller t-shirten hvis været er bra, og kom deg ut!!

 

God bedring, Hermione!!! Flott at du ha klart ned denne uken... stå på!! Du også pelargonia - veldig bra. Dere er motiverende ;)

 

Soleie68 - de tipsene har fått meg til å tenke meg om mang en gang.. har klistret de inni "matskapet" også ... :D

 

Ha en faboulus helg dere... vi snakkes snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Flua: Det er jo et imponerende resultat ;) Stå på videre.

 

Jeg er fryktelig spent på veiing på fredag. Var med på treningshelg lørdag og søndag så det må jo ha hjulpet noe. Når det var en time igjen av treningen klarte jeg desverre å få en avrivning av muskelen i tykkleggen. Nå sitter jeg plantet i godtolen med foten på en skammel. Det blir ikke forbrent mange kalorier på denne måten. Ekstra fristende med noe godt blir det også når jeg bare sitter her.

Har fått beskjed om at det kan ta 2-12 uker før jeg kan trene igjen. Satser

selvfølgelig på at det blir 2 uker. Får gjøre så godt jeg kan med kostholdet og håpe på det beste. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermione

Flott jobba, begge to :D Synd med muskelen pelargonia ;) Krysser fingre og tær for at det blir kortest mulig "sykeleie"!

 

Selv hadde jeg en liten nedtur på sist veiing. 1,1 kg opp.. men, men. Ny uke, ny sjanse =) Er endelig frisk og har rukket to toppturer siden torsdag. Har bestemt meg for å fortsette på neste kurs slik at bedre vaner i forhold til både mat og trening kan bli innarbeidet. Det er bare to ganger igjen på dette kurset og jeg har fortsatt 6 kg jeg ønsker å miste før jul så da må jeg bare på med skoene og få rørt mer på kroppen:)

 

Har dere tenkt noe på veien videre fram mot jul?

 

Ha ei flott uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flua: Det er jo et imponerende resultat ;) Stå på videre.

 

Jeg er fryktelig spent på veiing på fredag. Var med på treningshelg lørdag og søndag så det må jo ha hjulpet noe. Når det var en time igjen av treningen klarte jeg desverre å få en avrivning av muskelen i tykkleggen. Nå sitter jeg plantet i godtolen med foten på en skammel. Det blir ikke forbrent mange kalorier på denne måten. Ekstra fristende med noe godt blir det også når jeg bare sitter her.

Har fått beskjed om at det kan ta 2-12 uker før jeg kan trene igjen. Satser

selvfølgelig på at det blir 2 uker. Får gjøre så godt jeg kan med kostholdet og håpe på det beste. :D

 

Uff da, håper det går bra med deg, tross alt. Hørtes langt i fra godt ut.

 

God bedring! Du får trene armene fra godstolen så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobba' date=' begge to :D Synd med muskelen pelargonia ;) Krysser fingre og tær for at det blir kortest mulig "sykeleie"!

 

Selv hadde jeg en liten nedtur på sist veiing. 1,1 kg opp.. men, men. Ny uke, ny sjanse =) Er endelig frisk og har rukket to toppturer siden torsdag. Har bestemt meg for å fortsette på neste kurs slik at bedre vaner i forhold til både mat og trening kan bli innarbeidet. Det er bare to ganger igjen på dette kurset og jeg har fortsatt 6 kg jeg ønsker å miste før jul så da må jeg bare på med skoene og få rørt mer på kroppen:)

 

Har dere tenkt noe på veien videre fram mot jul?

 

Ha ei flott uke:)[/quote']

 

Jeg hadde gått opp 0,1 denne uken, men er ikke overrasket. Fokus har vært helt andre steder... men men.. jeg skal klare 2,1 kg før neste kurs, så må stå på nå.. bare 3 uker igjen. Målet er å ha tatt av 10 ++ kilo før jul, og resterende 5 før Påske. Jeg har allerede meldt meg på kurs to.. som er ferdig 14 dager før jul!!! Skrekk og gru.. men jeg håper vanene er så på plass da at det kommer til å gå bra. Åhh som jeg gleder meg til jul, tenk om bunaden passer!!! ???

 

Mitt første delmål er altså 76,3 kilo - det blir tøft å nå, men jeg kan klare det.. jeg skal klare det.

 

Stå på, vi er fremdeles ganske like vi, så vi får bruke hverandre..

 

God helg, spis fornuftig og kos dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drukner i epler.. så fant denne oppskriften, og dette var godt!!!

 

Bakte epler med crispi lokk

6 porsjoner

Dette trenger du:

6 epler

1 dl havregryn, store

1/2 dl sammalt hvete, fin (brukte havregryn i stede)

2 ss brunt sukker (eller 2 brune sukkerbiter, og to sukketter blandet ut i en ss vann)

1/2 ts kanel

4 ss hakkede hasselnøtter (hadde ikke og gikk bra uten)

2 ss smeltet margarin (brukte 1 ss margarin og en ss vann til sukettene)

 

Slik gjør du:

Rens eplene og skjær dem i tynne båter. Legg eplebåtene i en paiform og strø på 1 ss sukker.

Bland havregryn, resten av sukkeret, kanel og finhakkede hasselnøtter i en bolle.

Tilsett smeltet margarin og rør til det blir en løs deig. Fordel blandingen over eplene.

Stek eplene midt i ovnen i ca 30 minutter til den får en gyllen farge.

Server gjerne paien med vaniljekesam.

Per 100 g: 150 kcal

Per porsjon: 135 kcal

 

Jeg sparte nok en del kalorier, men smaken ble veldig god allikevel. Nam nam og ungene elsket det. De fikk litt vaniljeis til og jeg kesam med vanilje!!!

 

 

01.09 : 83,3 morgenvekt 82,9

15.09 : 80,3 ( - 3 kg) morgenvekt 79,5

22.09: 79,6 ( -3,7) morgenvekt 78,9

29.09: 78,3 (-5)

05.10: 78,4 (-4,9)

 

morgenvekt 08.10.11 77,7 kg

 

delmål jul 76, redigeres etter kurs en

mål sommer 2012 66 - 68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Flott at dere ikke gir dere selv om det går feil vei. Stå på!

 

Jeg veiet meg ikke på fredag. Har hatt en del smerter i helgen og har gitt blaffen i det meste. I dag ser det ut som det skal gå bedre. På gode dager sitter jeg på gulvet og trener overkroppen. Må trene det jeg kan eller så stivner jeg helt. Satser på skjerpings i matveien denne uken og veiing på fredag. ;) Det går et par uker enda før jeg får forsøke å belaste foten så den helt effektive treningen blir det ikke.

 

Er fortsatt en stund til 17-mai så mulighetene er der fortsatt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mange gode oppskrifter du, flua :D!

 

Sist veiing ble det 200 gram ned, helt ok med tanke på den dårlige innsatsen min uka før. Vært på fjelltur denne uka så har fått dobbelt så mange trimpoeng som vanlig denne uka. Dog har jeg gitt litt f... i maten så hvor mye det har hjulpet vet jeg ikke :)

 

Gleder meg til nytt kurs fra 24. okt med nye sjanser og motivasjon. Hatt en myk oppstart nå så da håper jeg at jeg er klar for en bedre innsats neste gang :)

 

I dag har det vært storsalg i byen så fått noen skritt på noen timers shopping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelargonia

Sitter her fortsatt med foten på en skammel og har ikke lov til noe. Glad i mat, snille besøkende med medbrakte godsaker og ingen bevegelse er ingen god kombinasjon. OPP 3kg siste 2 uker. Gleder meg til jeg får lov å begynne å bevege meg igjen. Da skal jeg gi jernet med trening av bevegelighet, styrke og balanse så jeg kan begynne med vanlig trening så snart som mulig. Kan dessverre se ut som året er omme før jeg er helt der igjen. Lurer på om det et noen av klærene jeg kommer i da???

 

Noen som har noen gode tips til slanking når en skal sitte helt i ro???

 

Det gode er at jeg får grusomt lyst til å trene nå som jeg må sitte i ro, har liksom lopper i blodet. Dersom iveren er like stor når jeg endelig kan trene igjen skal det nok raskt bli gode resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer, altfor lenge siden jeg stakk innom. Har vært veldig hektisk den siste tiden, og jeg har knapt nok rukket å veie meg... men jeg var på kurs torsdag. Hadde klart målet mitt. 7 kg på første kurs, og vekten stoppet på 76,3 ;) Nå er det bare å fortsette, for kurs to starter allerede torsdag !!!

 

Sitte stille ja, det er et problem. Men: http://www.greteroede.no/suksesshistorier/1086383.o2.html

 

kanskje vi ikke skal klage. Alt går!! :) I tillegg kan du jo ro.. altså ikke ute da, men inne på ro maskin, eller du kan sette deg ytterst på stolen og løfte hvert ben 20 ganger, bruk armene masse og gjør pusteøvelser. Beste måten å fikse magemusklene innen i fra er ved riktig pusting- piates bruker dette masse. Funker bra når man ligger også. Ligg på ryggen, med naturlig svai i ryggen og med bøyde bein. Hendene på nedre delen av magen.

 

Pust inn og kjenn at magen fylles med luft

 

Pust ut og tenk at du skal presse navlen mot korsryggen, UTEN å endre den naturlige svaien i ryggen.

 

Gjenta dette ca. 8-10 ganger. Deretter kan du gjøre det samme men nå skal du presse korsryggen ned i gulvet, fremdeles tenke at navlen skal presses mot korsryggen. Gjenta ca. 8-10 ganger

 

Etter fødsel nummer to gjorde jeg dette masse, jeg lå i sengen på kvelden og trakk navlen inn og holdt, mange ganger. Fikk tilbake midjen min ganske fort.. hmm bare synd jeg lot den slippe unna igjen!!!

 

 

Lykke til på nytt kurs i morgen Hermione! Jeg starter igjen tosdag.. gleder meg allerde. Og, fortsatt god bedring pelargonia. Dette klarer du. Drikk masse masse vann!

 

01.09 : 83,3 morgenvekt 82,9

15.09 : 80,3 ( - 3 kg) morgenvekt 79,5

22.09: 79,6 ( -3,7) morgenvekt 78,9

29.09: 78,3 (-5)

05.10: 78,4 (-4,9)

morgenvekt 08.10.11 77,7 kg

20.10: 76,3 (-7)

 

 

delmål jul 76 (redigert til 72.3), redigeres etter kurs en

mål sommer 2012 66 - 68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest pelargonia

Takk for gode tips og oppmuntring Flua. Får heldigvis trent litt mer nå selv om jeg ikke kan belaste foten. Gleder meg veldig til å kunne trene skikkelig igjen.

Resultat siste to uker. Siste uken ned 600g. uken før ned 1kg. Kan ikke annet enn å si meg storfornøyd. Begynner å bli inspirert igjen.

Var i ferd med å miste motet men ikke nå nei :)

 

Stå på videre. Vi skal nok nå målene våre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...