Gjest Svirre Skrevet September 5, 2011 Rapporter Share Skrevet September 5, 2011 Noen som har lyst til å bli med på en utfordring når det kommer til å skifte ut hverdagsvanene og bevege seg mest? Jeg ser for meg at vi kan utfordre oss selv og hverandre i denne tråden. Denne uka skal jeg slutte å ta heisen og begynne å gå i trappene på jobb. Jeg har tenkt på det helt siden ferien var over, men når jeg står i bunn av bygningen og skal opp fem etasjer klokka halv åtte om morgenen, tar jeg plutselig heisen likevel. Kanskje det hjelper å si det høyt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sivalur Skrevet September 5, 2011 Rapporter Share Skrevet September 5, 2011 Svirre, det høres ut som en god plan!! Jeg har nå bare en etasje på jobb, så det blir aldri heis der, lol!! Tidligere hadde jeg 5 etasjer, og det er lett å ta den heisen ja... men det er en vanesak!! Begynn idag (eller imorgen da) - bare bestem deg for at fra nå av skal du gå trappene opp om morgenen! Etter bare et par dager vil det kjennes lettere. En annen hverdagsaktivitet er å parkere lengst mulig fra døren, hvis du kjører bil. For min del trener jeg såpass mye på kveldene nå, og så har jeg to småtroll som holder meg aktiv på ettermiddagen, så jeg vet ikke helt hvor jeg kan snike inn mer bevegelse. Eller jo... jeg kunne jo sykle til jobb istedet for å kjøre... men hverdagen skal gå opp med henting i barnehage, middag, legging osv.... skal jeg sykle til jobb så bruker jeg fort en time ekstra om dagen = enda mindre tid med ungene på ettermiddagen.. som sagt bare en etasje opp på jobb, parkeringsplassen er liten så kort vei å gå uansett... hm. Men jeg skal heie på deg hvertfall!!! Regner med du tar trappene tirsdag morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Svirre Skrevet September 6, 2011 Rapporter Share Skrevet September 6, 2011 Jeg psyker meg opp til trappeturen, allerede. Håper bare ikke jeg blir gjennomsvett og helt pesende, på vei oppover... Jeg blir litt flau av å være rød i ansiktet, når det ikke passer seg sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sivalur Skrevet September 6, 2011 Rapporter Share Skrevet September 6, 2011 Husk at du trenger ikke gå så fort.... ta det sakte og rolig.... tempoet kan komme etterhvert. Og du tenker nok mye mer på at du er rød i ansiktet, enn det andre gjør. Andre tenker nok bare at du ser frisk ut! Et triks er jo å gå en tur innom toalettet straks du kommer opp og skvette litt kaldt vann i ansiktet. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest anci Skrevet September 6, 2011 Rapporter Share Skrevet September 6, 2011 Jeg leste et interessant tips for å lære seg å gå i trapper: Du kan ta heisen opp feks 4 etasjer og så gå opp trappen siste etasje. Slik holder du på en stund til vanen er innarbeidet, og så tar du heisen en etasje mindre osv. Hvis du er godt i gang med å gå opp alle trappene er jo ikke dette noe godt tips, men hvis du sliter med å begynne, kan det være en måte å komme i gang på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Svirre Skrevet September 7, 2011 Rapporter Share Skrevet September 7, 2011 Jeg gikk veldig rolig opp alle trappene flere ganger i går, med unntak av den ene gangen jeg hadde en varm kaffekopp i hånda og en pc under armen. Da syntes jeg det var litt for stor sølerisiko, og tok heisen. Det gikk egentlig helt fint, jeg gikk bare sakte nok til at jeg ikke ble så pesete, og tok en liten stopp på midten. Jeg kjenner det i låra, at de har blitt brukt (nå sykla jeg en halvtime også, i går, så det har jo også litt å si for låra). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sivalur Skrevet September 7, 2011 Rapporter Share Skrevet September 7, 2011 Bra Svirre!!! Da er du i gang!!! Ta en dag av gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Svirre Skrevet September 8, 2011 Rapporter Share Skrevet September 8, 2011 I går blei det litt heiskjøring, men jeg begynte med fem etasjer opp om morgenen. Jeg hadde sånn kramper i låra etter treninga dagen før, at jeg ikke klarte å være helt konsekvent. Men ny dag og nye muligheter, i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Svirre Skrevet September 11, 2011 Rapporter Share Skrevet September 11, 2011 Mye høyintensitets husarbeid i helga. Male et par vegger og vaske noen gulv... Det blir fort litt forbrenning av sånt, gjør det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar