Gå til innhold

Fun Light Saft


Gjest Ofelia22

Anbefalte innlegg

Hei:)

Lurte på om noen visste om det er usunt å drikke Fun Light Saft? Det står jo på den at den "kun inneholder 1 kcal per dl", vil det si at man ikke legger på seg noe av å drikke det? Kan jeg drikke dette "ubegrenset" (og nå tenker jeg kun på i forhold til vekta)? Den er jo så god, så sukkeraktig og søt! Det samme gjeldere Coca Cola Light. Har lurt på dette lenge, blir glad for alle svar!

 

Mvh Ofelia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at funlight og lightbrus inneholder tilnærmet ingen kalorier, så du legger ikke på deg av dem. Så utifra kaloriinnholdet kan du drikke ubegrenset av dem. MEN, det er en del studier som viser at man får mer søtsug og/eller blir mer sulten av kunstig søtning.

 

Har hørt at forskjellige folk reagerer forskjellig på dette, så det kan jo evt være noe du prøver deg frem med selv.

 

Ville ellers ikke drukket ubegrenset av slikt, fordi det kan være lakserende, så magen reagerer ikke så bra på store mengder kunstig søtning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg unna kunstig søtning, fordi det påvirker insulinproduksjonen og fører til økt sult og søtsug. Dessuten er det jo mange avfallsstoffer og e-er i slike produkt, selv om de ikke inneholder kalorier. Så jeg synes det har vært bedre å lære å klare meg med å drikke vann, enn å drikke kaloriløse bruser og safter. Når jeg en sjelden gang koser meg med et glass saft eller brus, er det så sjelden at jeg tåler de kaloriene.

 

Før drakk jeg alltid pepsi max, men etter at jeg har sluttet med det, synes jeg ikke aspertam smaker godt lenger. Jeg blir litt kvalm av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest PolarErMinVenn

Hei=)

Ser det er lenge siden denne tråden ble skrevet, men følte alikevel for et lite innlegg.

Jeg bruker ikke kunstige stoffer i matlaging eller baking. Ikke drikker brus eller slikt heller. MEN jeg drikker funlight. Det er rett og slett fordi for meg så dekker den søtbehovet, blir ikke mer sulten eller får lyst på mer søtt av den grunn. Det er denne saften, eller på noen kaldere kvelder te, uten noe i, som gjør at jeg ikke småspiser mellom måltidene mine eller spiser for mye når jeg har måltidene mine. Men det er jo bare slik jeg reagerer. Så er veldig enig med anci, at dette er vedlig individuelt. Viktig at saftdrikkingen ikke ersatter vanndrikkingen, men suplerer den mener jeg da hvertfall =) te er jo også vanndrivende, så viktig med nokk vann ved siden av =)

 

Håper du finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...