Gjest gdh Skrevet September 10, 2011 Rapporter Share Skrevet September 10, 2011 Jeg skal kjøpe meg sykkel for å kunne variere utendørstreningen. Blir hovedsakelig sykling på asfalt. Noen som kan anbefale sykkeltype? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ahelle Skrevet September 10, 2011 Rapporter Share Skrevet September 10, 2011 Hei! Drister meg til et svar her, for sykkel er blitt min store interesse nå. Det kommer selvfølgelig litt av på hvor mye penger du har tenkt til å bruke på sykkelen, men om du har mulighet så ville jeg anskaffet meg en racer. Det er en helt fantastisk opplevelse å sykle på, spesielt hvis den er riktig tilpasset deg. Jeg kjøpte meg en racer i juni og har frem til nå syklet over 1100 km på den. Rett og slett stortrives. Hjelper jo også at jeg har gått ned 35 kg siden januar :-) Om du velger å kjøpe en hybridsykkel, så sørg i hvert fall å få på asfalt dekk. Lykke til med kjøpet, og gled deg til mange fine stunder på sykkelen !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest gdh Skrevet September 10, 2011 Rapporter Share Skrevet September 10, 2011 takk for svar har kikka litt på landeveissykler, og lurer på: når setet er så høyt i forhold til styret, er det ikkje da lett å bli sliten /få vondt i nakken? Er litt uvitende her.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ahelle Skrevet September 10, 2011 Rapporter Share Skrevet September 10, 2011 Du avgjør selv hvor høyt setet skal være i forhold til styret. Jeg sitter selv litt høyere enn styret, og har perfekt balanse mellom belastningen på armene og baken. Da sitter en også mer avslappet på sykkelen, og dermed unngår stiv nakke og skuldre. De første turene er en kanskje litt anspent siden alt er nytt, men det kommer seg etterhvert. Men det er her helt avgjørende at sykkelen er riktig innstilt. Nå vet jeg ikke hvor i landet du befinner deg, men jeg vil anbefale å kjøpe sykkelen i en sykkelbutikk og ikke i en sportsbutikk. Kompetansen blant de ansatte er nok en del høyere der, i tillegg til at oppfølgingen etterpå også er en del bedre. Merker stor forskjell på den oppfølgingen jeg får fra butikken hvor jeg kjøpte sykkelen, i forhold til venner og bekjente som har kjøpt den i en sportsbutikk. Håper dette ga deg litt svar, og skulle du ha flere er det bare til å spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birkebeiner Skrevet September 10, 2011 Rapporter Share Skrevet September 10, 2011 Hei Jeg har erfaring med både racer og offroad. Liker begge, kanskje racer best fordi det går fortest og jeg bruker mindre krefter. Men det er ikke noe problem å sykle med offroad på asfalt, selv ikke med knottedekk. Det går ikke like fort, men det er bedre for nakken og skuldrene. Det er ikke noe problem å komme opp i 40-50km i timen i utforbakkene, så du får fart på offroadsykkel også. Fordelen med offroad er at du kan bruke den på skogsbilveier og på stier. En annen fordel er at kaloriforbruket er større. Det er også tryggere å sykle med offroad i regnvær. I fjor da jeg syklet med racer og det var delvis vått på vegen, kom jeg borti den hvite kanstripen og sykkelen skled slik at jeg tryna med brukket kraveben som resultat. Anbefaler at du bruker litt penger på sykkelen. Med en lett sykkel får du en helt annen sykkelopplevelse i motbakkene og du klarer å sykle opp de fleste bakkene. Mulig en hybridsykkel er det beste for deg hvis du får tak i en som ikke er for tung. Nå er det i hvert fall riktig tid å kjøpe sykkel på fordi mange sykkel/sportsforretninger skal kvitte seg med syklene og kommer med god tilbud. Lykke til med kjøpet. P.S. Husk at du har en skikkelig sykkelbukse med god pad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest gdh Skrevet September 10, 2011 Rapporter Share Skrevet September 10, 2011 tusen takk til begge for svar! Tenker jeg får ta meg en tur i sykkelbutikk og undersøke:). Så er det bare å tråkke i vei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar