Gå til innhold

Dere som kan litt om greteroede, når kroppen går i sparepluss og forbrenning etc


Gjest dropsen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en sønn for snart 4 uker siden, og ønsker å komme ned til der jeg var, og litt mer etter hvert.

 

Jeg la på meg 21 kg, og har gått ned 14 kg til nå, så har kg igjen til der jeg var.

Jeg har til nå kost meg litt med snop og ikke tellt kalorier, men startet nå på søndag med å kutte

snopet og veie maten. Registrerte meg inne på greteroede og skal ha ett kcal inntak på 1600 til dagen.

 

Jeg ammer, og mener at mange mener man må spise mer da? Men hvorfor spise opp kaloriene man forbrenner? Man skal vek ikke spise opp de man forbrenner med vanlig trening heller, eller har jeg missforstått?

 

Og, gjør det noe om jeg spiser 50 kcal mindre til frokost og heller plusser det på middagen eller lunsjen? Eller ødelegger det hele greia?

 

I tillegg står det at jeg skal ha 200,kcal med melk, og 200 kcal med frukt utenom disse faste måltidene. Men kan jeg bruke de til ett måltid, eller må det brukes som mellommåltider? For på greteroede er det frokost, mellommåltid, lunsj, middag og kvelds.

 

Og når jeg skrev inn at jeg hadde spist en yougurt igår så ble det registrert som nei mat, betyr det at det ødelegger for å gå ned selv om du ikke overskrider det kalori inntaket du skal ha i løpet av en dag?

 

Er ikke helt inni dette så ble en del spørsmål, så håper noen kan komme med noen råd og tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en sønn for snart 4 uker siden' date=' og ønsker å komme ned til der jeg var, og litt mer etter hvert.

 

Jeg la på meg 21 kg, og har gått ned 14 kg til nå, så har kg igjen til der jeg var.

Jeg har til nå kost meg litt med snop og ikke tellt kalorier, men startet nå på søndag med å kutte

snopet og veie maten. Registrerte meg inne på greteroede og skal ha ett kcal inntak på 1600 til dagen.

 

Jeg ammer, og mener at mange mener man må spise mer da? Men hvorfor spise opp kaloriene man forbrenner? Man skal vek ikke spise opp de man forbrenner med vanlig trening heller, eller har jeg missforstått?

 

Og, gjør det noe om jeg spiser 50 kcal mindre til frokost og heller plusser det på middagen eller lunsjen? Eller ødelegger det hele greia?

 

I tillegg står det at jeg skal ha 200,kcal med melk, og 200 kcal med frukt utenom disse faste måltidene. Men kan jeg bruke de til ett måltid, eller må det brukes som mellommåltider? For på greteroede er det frokost, mellommåltid, lunsj, middag og kvelds.

 

Og når jeg skrev inn at jeg hadde spist en yougurt igår så ble det registrert som nei mat, betyr det at det ødelegger for å gå ned selv om du ikke overskrider det kalori inntaket du skal ha i løpet av en dag?

 

Er ikke helt inni dette så ble en del spørsmål, så håper noen kan komme med noen råd og tips :)[/quote']

 

 

Gratulerer med gutten dropsen :)

 

Når du beregner ditt nivå for kaloriinntak skal man alltid gå opp en meny når man ammer, dvs. at du da skal ligge på meny nr 3 (1900 kcal). Dette for å opprettholde god melkeproduksjon og en sunn vektreduksjon.

 

Om du plusser av og på 50 kcal innimellom har ikke det så mye å si, det viktigste er at du spiser regelmessig for å holde forbrenningen i gang. Frukt og melkerasjonen kan du spise til måltidene eller som mellommåltid. Du gjør det som du synes er best. Og yoghurten du registrerte har nok for høyt sukkerinnhold. Anbefaler deg å prøve yoplait dobbel 0, de kan man trygt spise.

 

Nei-mat skal man helst bruke frimerkene på, men tror ikke det er noe fare for at du "ødelegger" for å gå ned om det skulle skje en gang av og til. Man skal jo ikke "slutte å leve" om man følger roede-metoden, bare lære seg å leve litt sunnere; man kan spise alt, men ikke alltid :) Hvis du synes det er vanskelig å komme igang, kan jeg anbefale deg å ta et kurs - det gjør virkelig susen for min del. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...