Gå til innhold

Ny start - ingen nåde!


Nickii
 Share

Anbefalte innlegg

Grattis med super nedgang, nickii - det er jo råbra:D

 

Jeg har tenkt å bruke penger på noe jeg aldri har gjort før når jeg kommer på normal BMI: jeg skal belønne meg selv med fransk manikyr! Og jeg bruker aldri neglelakk engang, sånn bortsett fra på julebord:p

 

Andre delbelønninger jeg ønsker meg: kroppsanalyse, fotpleie, kaffemaskin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med super nedgang' date=' nickii - det er jo råbra:D

 

Jeg har tenkt å bruke penger på noe jeg aldri har gjort før når jeg kommer på normal BMI: jeg skal belønne meg selv med fransk manikyr! Og jeg bruker aldri neglelakk engang, sånn bortsett fra på julebord:p

 

Andre delbelønninger jeg ønsker meg: kroppsanalyse, fotpleie, kaffemaskin..[/quote']

 

Du har jo målet like foran deg Ninjastar, bare 600g igjen jo! Well done!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i en bursdag i går og må nok innrømme at jeg smakte litt på kakene. Tok en liten flis av eplekaken og en liten flis av marsipankaken. Hadde kalkulert det inn for å se, men lå fortsatt innenfor det daglige kcalinntaket, så da er det jo ikke så gærent. Ble en times trening med wii'en også i går kveld, så de kakene ble nok forbrent på den økten.

 

Det som var greit var at til tross for at det bare var et lite stykke marsipankake ble det altfor søtt for meg. Ble nesten kvalm og det var ikke så godt som jeg hadde trodd. Så det legger jo en demper på at jeg skal få lyst på noe søtt videre.

 

Neste utskeielse blir nok om en måneds tid. Da skal jeg ut å spise på restaurant. Det får bli ekstra trening den uken, så går det nok fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveiing i dag var ikke oppløftene... Hva skjer? Opp 0,4 kg siden mandag...

 

Har hatt underskudd hver dag, så jeg undrer litt... Har jeg lurt meg selv? Har jeg registrert for lite? Vel det er bare å være mer nøye med veiing og registrering. Så vet jeg jo at det ble litt laber trening mandag og tirsdag. Kan tenkes at pms er delvis skyldig...

 

Men uansett hva det skyldes skal jeg i alle fall snu trenden med en gang! I helgen blir det masse trening og mye aktivitet! Sofaen og jeg er ikke bestevenner lenger!

 

Og du verden så mye jeg får gjort i huset når jeg ikke tilbringer så mye tid på sofaen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at GR sier man ikke skal veie hver dag, men jeg føler at jeg ikke har kontroll hvis jeg ikke gjør det. Da kan jeg gjøre noe med en gang hvis det ikke går riktig vei.

 

Og det fungerer :-) Jeg veide i dag og var 70,9! Så får vi se hva helgen bringer. Ingen store utfordringer så det burde gå bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett skritt frem og TO tilbake ;) 1 hekto ned siste uke...

 

Hva er det med denne kroppen? Jeg kan jo ikke spise mindre enn jeg gjør... da kommer jeg ikke til å fungere. Og jeg kan ikke trene mer enn jeg gjør... Jeg trener jo ca 6 dager i uka, og jeg må jo nesten ha tid til hus og hjem også. Har blitt mye flinkere til å være i aktivitet mellom treningsøktene også. Har nesten ikke sittet i ro i det siste. Nå kjenner jeg max frustrasjon her! Eller nei, jeg er faktisk forbanna!

 

Har regnet og registrert mat og trim hver dag og har stålkontroll. Dette her skulle i grunn ikke være mulig...

 

Jeg kjenner meg jo litt oppblåst, så håper bare det skyldes at kroppen holder på litt væske... Veide meg jo inn på 70,7 i går morges så...

 

Jaja, hva gjør man? Man biter sammen tenna og fortsetter. Det går så fint ellers. Er i en god rutine med trening og jeg holder et sunt kosthold. Denne kampen skal jeg vinne uansett! Lar ikke en dum veiing få ødelegge alt.

 

Måtte bare slippe ut litt frustrasjon. Så nå kan jeg legge det bak meg og fortsette mot målet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på samlet nedgang siden starten, så er det fortsatt bra, Nickii!

 

Et lite søk i historiene her inne vil vise at det er mange ulike veier ned i vekt. Noen har fin, jevn kurve, mens andre har trappetrinn og sikksakk, selv om metodene er like og innsatsen upåklagelig. Vi er ulike ;)

 

Med den innsatsen du legger ned, må resultatene komme. Hang in there! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Skjønner at du blir frustrert, Nickii!!

Det har jeg også blitt, mange mange ganger...

Jeg har innsett at jeg har en kropp som går litt i rykk og napp. Det er ikke direkte sammenheng mellom ukentlig kaloriunderskudd og vektnedgang hos meg. Noen uker stillstand, til tross for at jeg i teorien burde mistet mer enn 500 g. Andre uker nedgang på 1 kg når jeg slettes ikke har vært SÅ flink.

 

For min del har jeg videre sett at det ofte er en slags forsinkelse i kroppen. Både flinke og dårlige perioder tar tid før de synes. Så jeg gidder aldri veie meg på mandag etter en utskeielseshelg, da jeg vet at den fæle sannheten ikke viser seg før nærmere helga, uansett.

Ingen er like, men kanskje din kropp er litt lik min?

Du får bare fortsette å være så superflink som du er:) Uten å gi opp fordi du ikke får igjen som fortjent. Det kommer nok smygende etter hvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Ninjastar og husk at du har jo faktisk GÅTT NED selv om det ikke var så mye ;) Som jeg sa tidligere så vil jo økt aktivitet ofte føre til at kroppen binder mer vann og holder igjen på vektnedgangen, du må bare være tålmodig og holde ut! Jeg ser alltid på gjennomsnittlig vektnedgang pr uke fordi det ofte kan være både litt opp og litt ned uansett hvor flink jeg har vært. Så hvis du tar resultatet fra forrige uke pluss denne ukes og deler på 2 så blir det uansett et veldig bra resultat i snitt! Stå på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet jo dere har rett... Er vel bare litt utålmodig. Men det hjelper å høre at det ikke er min "skyld" at jeg ikke har gått ned...

 

I kveld blir det en liiiiten utskeielse. Hadde egentlig tenkt å stå over den, men jeg skal alltids greie å hente den inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye aktivitet denne uka... Men også en utskeielse. Likevel ser det ut som det går riktig vei med vekta. Skal ikke juble for tidlig da, det er jo mandagsveiinga som teller...

 

Fikk meg jo en knekk på mandag da jeg bare hadde gått ned 1 hekto. Men jeg må bare stå på. Jeg tror nok jeg får et bedre resultat nå på mandag. Kan ikke skjønne at jeg gjør noe feil nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en vits... Ned 0,4 kg på to uker? Overhodet ikke i forhold til innsats. Det verste er at jeg veide meg inn på 70,2 på lørdag ... Og jeg har IKKE skeiet ut på noen måte i helgen....

 

Tror nesten jeg bytter veiedag til lørdager, hehe! Så får jeg hoppe glatt over mandagene...

 

Men jeg har meldt meg på "slankekrigen" på forumet motiver meg. Det begynner i morgen, så kanskje det kan være greit å ha veiedag tirsdager så jeg slipper å rapportere to veiinger... Blir jo interessant å se hvordan dette går! Skal grave frem konkurranseinstinktet mitt her, så skal jeg gi ALT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøvde en bukse jeg ikke har fått på meg siden før sommerferien og nå passer den, så merker jo at det skjer ting så klart...

 

Men jeg er ikke fornøyd likevel... Uansett så tror jeg at jeg skal slutte med den der snikveiingen. Det blir jo bare frustrerende...

 

Jeg skal forresten prøve noe sånn der ultralyd-fettfjerning... Vet at mange river seg i håret av sånt og at man heller burde bruke pengene på kurs og sunt kosthold og trening osv. Men jeg gjør jo alt jeg kan likevel. Jeg skal jo ikke bruke det som en lettvindt løsning, men som en booster og ekstrahjelp... Skal gi det noen ganger og se om det virker. Vet jo ikke helt hva det går ut på.

 

Egentlig ville jeg prøve lymfedrenasje, men jeg har ikke funnet ut om det er noen som driver med det her lenger. Det har hjulpet meg før og strammer fint opp huden samtidig... Men en ting av gangen, kanskje forsøke en runde med ultralyd først for å se effekten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er ei dame med 44 år og utallige slankekurer bak meg. Jeg har prøvd å skjerpe meg helt siden i fjor høst da jeg hadde ei startvekt på 96,7kg..... forrige tirsdag startet jeg opp igjen på 88,4, men det har stått helt stille det siste halve året. Jer er 160 høy. Nå er det på tide å ta tak igjen. Jeg er glad i å gå tur med hunden, men er utrolig glad i god mat også... Jeg har ikke satt opp noe mål enda, men skal få gjort det i løpet av morgendagen. Jeg skal veie meg igjen i morra. (veier meg jo hver dag.., men det er tirsdag som er ukeslutt..). Jeg synes du hadde så klare å reslistiske mål, Nickii! Stå på videre! :-)Håper jeg kan få henge meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' prøvde en bukse jeg ikke har fått på meg siden før sommerferien og nå passer den, så merker jo at det skjer ting så klart...

 

Men jeg er ikke fornøyd likevel... Uansett så tror jeg at jeg skal slutte med den der snikveiingen. Det blir jo bare frustrerende...

 

Jeg skal forresten prøve noe sånn der ultralyd-fettfjerning... Vet at mange river seg i håret av sånt og at man heller burde bruke pengene på kurs og sunt kosthold og trening osv. Men jeg gjør jo alt jeg kan likevel. Jeg skal jo ikke bruke det som en lettvindt løsning, men som en booster og ekstrahjelp... Skal gi det noen ganger og se om det virker. Vet jo ikke helt hva det går ut på.

 

Egentlig ville jeg prøve lymfedrenasje, men jeg har ikke funnet ut om det er noen som driver med det her lenger. Det har hjulpet meg før og strammer fint opp huden samtidig... Men en ting av gangen, kanskje forsøke en runde med ultralyd først for å se effekten :-)[/quote']

Skjønner godt at du vil ha en kick-start men helt ærlig, tror du at du går ned i vekt med ultralyd? Eller går du ned i cm og blir kvitt f.eks. ridebukser o.l.? Så annonse selv og kjenner at jeg blir ultraskaptisk... Kanskje bedre med Xenical eller Alli som tar bort halvparten av det fettet du spiser. Xenical får du resept på hos legen mens Alli er reseptfritt.

Jeg tror at skal man gå ned ivekt med fettfjerning så må en suge det ut fysisk, dvs. fettsugingsoperasjon og selv da er det jo bare spesielle problemområder som punkt-slankes.

Lymfedrenasje vil jo få ut væske du bærer på så der tror jeg det er mer umiddelbar effekt men vær nå litt tålmodig min venn, du vet "easy come, easy goes".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitram: Her er alle velkommen :-) Hyggelig med selskap, og jo flere desto bedre!

 

koala: Jeg ventet meg vel en sånn reaksjon, hehe! Men jeg kjenner hun som driver med det der, og hun har hatt gode resultater, så vi får se... Ultralyden skal jo smelte fettcellene men som sagt vet jeg litt lite om det ennå. Virker det ikke, så finner jeg jo fort ut av det. Vil jo koste meg litt, men synes det er verd et forsøk. Det blir jo knall dersom det virker :)

 

Alli har jeg prøvd. Det fungerte ikke i det hele tatt! Jeg spiste etter GR, sunt og veldig lite fett. Det må man jo med alli fordi avføringen blir så rar når man spiser fett. Var meget flink med alt, men kiloene satt som spikret... To måneder med alli og ingen resultater med alt strevet var ikke verd det!

 

Lymfedrenasje virker på meg i alle fall. Det er ikke bare væsketap kan jeg si. Gikk ned ca 10 kg på litt over en måned. Så dumt at jeg ikke har prøvd det igjen i grunn... Men jeg har liksom trodd at jeg skulle få det til uten, for det koster jo litt...

 

Jeg er lei av å krype meg nedover. Det gjør at jeg mister motet og gir opp. Det er ikke et alternativ denne gangen. Jeg skal ned! Dette er en krig mot kiloene og i krig og kjærlighet er alt tillatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...