Gå til innhold

Min vei til et lettere liv


Gjest malida
 Share

Anbefalte innlegg

Lager meg en slags dagbok her inne for å se fremgang (+lese tilbake når det kanskje ikke går så bra?), men også for og få kontakt med andre i samme situasjon.

 

Jeg begynte på nettkurs 31.08 med en startvekt på 120,3 kg.

I løpet av to uker har jeg gått ned 1,5. Dvs min nåværende vekt er 118,8.

Jeg er kjempemotivert og det er deilig at det går rett vei. Målene går også nedover, -9,5 cm totalt til nå. Amazing.

 

Jeg er kun 21 år og har innsett at det er nå eller "aldri". Mitt langsiktige mål er 80 kg, men før jul har jeg satt meg et mål på 10 kg ned. Foreløpig syns jeg det går kjempegreit, det er overraskende hvor mye man kan spise om man bare velger rett. Jeg skal ligge på ca 1900 kal hver dag og jeg er som regel ganske mett og god, heldigvis. Jeg har begynt med frokost, matpakke, mellommåltid og spise jevnt slik at jeg aldri blir døøødssulten slik som tidligere når jeg kanskje spise to/tre store måltider om dagen. Treningsmotivasjonen er også stor om dagen, befinner meg endel på elixia og merker allerede resultater.

Jeg bare må opprettholde samme motivasjon som nå, det er snakk om en livsstilsendring og jeg vil ikke miste de gode vanene jeg har startet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme båt som deg. Starten på 117 kilo, min høyeste vekt noensinne. 8 august 2011, og i dag veier jeg 110-111. Har hatt en litt dårlig periode i det siste da kakemonsteret på alle de forbannede bursdagene kom å tok meg! Ingen unnskyldning egentlig, men er vanskelig å motstå alle fristelsene rundt omkring hele tiden.

Jeg har slitt litt med motivasjon noen dager, å virkelig sittet å fundert på hva som kan gi meg den ultimate motivasjon. Og jeg kommer frem til det at jeg er kjempe lei av alle som ser rart på meg fordi jeg veier mye, ikke gå inn i de klærne jeg vil, slå de som mobbet meg på barne og ungdsomsskolen midt i tryne med at jeg har gått ned i vekt og blitt akkurat like slank som de og at jeg rett og slett er lei av å være feit. Har vært det nå så og si hele livet, og jeg er LEI! Gleder meg stort til den dagen jeg kan gå inn i butikken, passe i alle klær jeg vil, ingen flere blikk og virkelig være fornøyd selv. Dette er min motivasjonskilde. Hva er din? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninab90: Du har jo gått ned mye på ganske så kort tid, jeg er imponert! Når motivasjonen forsvinner må du tenke på at du IKKE vil tilbake der du var, da er plutselig alt du har jobbet for mistet. Hva har du gjort for å klare dette? Gi meg noen tips?

Du har tydeligvis klart deg ganske fint selv med bursdager og andre ting, men dette er jo en endring vi skal klare å leve med og bursdager/sosiale sammenkomster er en viktig del av det. Man kan ikke trekke seg helt ut av dette, samtidig som man skal få til en god vektnedgang hver uke. Ikke lett det der, men jeg har da klart meg helt fint hver uke selv om jeg har vært på fylla hver lørdag. Jeg må bare begrense snacks og nattmat + fyllesjukemat slik som jeg ikke begrensa før. Igrunn ikke så hardt som jeg trodde, det er noe med de hersens vanene.

 

Når det gjelder hva som motiverer meg så er det først og fremst at jeg er lei av å alltid være den pene, men tjukke jenta som kunne vært deilig og bla bla. Jeg har store planer om å reise jorda rundt neste år og da kan jeg ikke reise slik som jeg ser ut nå, jeg vil kunne gå med bikini på en strand i Australia og reise med shorts og singlet. Jeg har heldigvis aldri blitt mobbet for min overvekt, det er kanskje derfor jeg ikke har gjort noe med det før nå, jeg har igrunn trivdes (trodde jeg), men nå er det på tide.. jeg vil gå med de klærne jeg vil, se bra ut i jeans, ha bra kondisjon og løpe langt, bedre helse og overskudd i hverdagen. Ja det er rett og slett så sinnsykt mye positivt med å gå ned i vekt at jeg ikke skjønner hvorfor jeg ikke har gjort det før. Selv om jeg elsker pizza er det virkelig ikke verdt det, jeg går jo ikke glipp av noe. Det har tatt en god stund før jeg har klart å endre min tankegang, men nå som jeg er inne i riktig bane vil jeg bare fortsette. Anbefaler å lese slankeblogger og lete opp gode/sunne oppskrifter på mat. Det er ikke bare et slit å gå ned i vekt, jeg har spist så mye godt i løpet av denne måneden! Men jeg begrenser mengder og trenger ikke spise meg stappmett hver gang.

 

Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig innspirerende å lese om drømmene deres. Har faktisk vært på kurs i dag ifb m jobb. Og da var liksom løsningen på alle problemer å formulere noen drømmer der fremme. Takk for drømmene deres. Innspirernede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre Steg! :(

Drømmer er viktig. Se for deg et år fram i tid hvis du fortsetter i den gamle banen, da veier du kanskje 10 kg mer enn nå?! Også ser du for deg selv om et år med 30 kg mindre, for det er faktisk mulig å miste såpass mye eller mer i løpet av den tida hvis man bare endrer litt på kosthold og treningsvaner.

 

Tiden kommer jo til å gå uansett, og jeg vet at jeg kommer til å være så takknemlig om 1 års tid hvis jeg bare følger planen. Jeg sier til meg selv hver dag at jeg er flink og tar det dag for dag, uke for uke. Nå har det allerede gått noen uker og jeg merker det på klær som jeg ikke har brukt på en stund, det er så deilig. Jeg nekter å gå tilbake til det gamle sporet for nå er jeg så fornøyd med meg selv. Det er en bedre følelse enn sjokoladen kan gi, tenk litt på det :P

 

1 år fram i tid skulle du ønske du startet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er kursledern min på ferie så det er ikke rapport denne uke, men likevel må jeg jo skrive ned vekt.

 

Dagens vekt viser: 117,5. Dvs 1,3 kg ned siden forrige uke! Fantastisk.

 

Tilsammen har jeg nå gått ned 2,8 kg på tre uker. Jeg ligger omtrent i rute jo. Klarer jeg 1,2 til neste uke har jeg nådd målet mitt på 4 kg på 4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er det mandag igjen og ting er tilbake til det normale.. Forrige uke fra onsdag til søndag var rett og slett en stor fest, har ikke trent, og ikke spist særlig regelmessig eller sunt + altfor mye alkohol. Det har vært kjempegøy, men tviler på at det har hjulpet særlig mye på vekta for å si det sånn. Ingen trening heller, og jeg får ikke trent før onsdag fordi jeg skal jobbe i dag og i morgen etter skolen. Heldigvis er jeg fremdeles motivert til å fortsette og selv om det har gått litt skeis de siste dagene, må jeg bare komme meg inn i gode rutiner og fortsette i en fin bane.

Jeg har prøvd endel klær som jeg ikke har brukt siden april/mai.. og de begynner å bli for store! Jeg er så lykkelig.. det er virkelig da man ser at kroppen har krympet og det er mye færre cm der enn før, selv om kanskje ikke vekta har gått drastisk ned. Jeg kan tenke meg at jeg på mitt største veide ca 10 kg mer enn jeg gjør nå, rundt desember/januar, og dit skal jeg aldri tilbake!!! Jeg føler meg så vel nå, folk bemerker det stadig vekk. Det er deilig med så mye positiv oppmerksomhet, gleder meg til det syns enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens vekt viste 118,7, igjen.. dvs 1,2 opp pga bursdagsfeiring x 3. Snikveide meg i dag også, og da viste vekta plutselig 117,9.. så det er litt varierende det her asså! Uansett, jeg nådde ikke målet mitt på -4 kg på 4 uker, men det ble over 2 kg på 4 uker. Nå skal jeg sette inn ekstragiret og mitt nye mål er -4kg på de resterende 4 ukene av kurset jeg er med på.

Selv om vekta er fryktelig varierende, har jeg mistet 8 cm på kroppen i løpet av 4 uker og bare det er jo kjempeflott! Jeg merker forskjell og magen har blitt mindre. Jeg gleder meg fryktelig til om 1 år når magen min plutselig ikke henger, men er fit, lurer på hvordan jeg har mulighet til å se ut?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Onsdagens veiing viste 1,1 kg ned! Nå har jeg altså gått ned 2,7 kg tilsammen og veier 117,6. Gleder meg til å se 116 tallet! Det er leeenge siden sist.

Helt utrolig at folk ser det på meg at jeg har blitt slankere, spesielt i ansiktet. Har trent mye og det merkes igrunn mye mer når jeg måler centimeter enn vekt, men det er likevel ikke kult å veie så mye.. Det passer ikke til MEG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-0,5 denne uken! Jeg er fornøyd. Tilsammen -3,4 siden start for 6 uker siden.

Det går saktere enn jeg hadde forhåpninger om, men jeg regner med at dette er en mye mer sunn nedgang og jeg vet at det er mulig å gå ned 0,5 i uka videre også! Neste delmål:

-3,4 kg til innen 23. november. ALTSÅ: 113, 7 kg. Nå veier jeg 117,1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned 1,5 kg denne uka ;) Amazing!

Da har jeg gått ned 4,9 kg siden start for 7 uker siden.. en uke igjen av kurs og målet før slutt er 6 kg. Jeg er så glad jeg meldte meg på kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dere er jo helt fantastiske! Så flinke, blir innspirert av dette! Ser jeg er i samme båt som dere, veier 118,4 kg og skal ned masse. Starta på kurset mitt igår. Det er mitt 3 kurs, gikk før sommeren og, ned 10 kg..så kom sommeren og vips var 5 på igjen! Så nå har jeg satt meg et mål-og det skal nås! Delmål er ned 7 kg til julaften..hovedmål er ned 28 kg til neste julaften ;o) Da er jeg på 90 kg og tror nok at der kan jeg trives. Er motivert og vet at dette virker. Og det viktigste er at jeg gjør dette for meg selv!

 

Så spørsmålet er da, kan jeg få henge meg på denne tråden? motivere dere og ikke minst, bli motivert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, selvfølgelig kan du det!

Så flott at du er klar for å ta nye tak for en bedre helse, jeg er så utrolig glad for at jeg gjorde denne endringen og meldte meg på Grete Roede kurs for 8 uker siden i morgen. Er så utrolig spent på vekta i morgen, det er jo siste uke og jeg har som mål å ha gått ned 6 kg tilsammen på disse 8 ukene. Vekta forrige uke viste at jeg har gått ned 4,9.. så jeg må har vært utrolig flink for å klare -6!

Skal ikke fortsette på videre kurs med en gang fordi det er jo dyrt, men meldt meg inn i vektklubb.no og håper det fungerer. Hvis ikke er det rett tilbake på kurs her! Kommer til å sjekke forumet her inne uansett.. Vi bør finne på noe, melde vekt og trimpoeng her hver uke kanskje? Så blir "konkurranseinstiktet" vekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ spennende for deg da, masse lykketil imorgen, håper du når målet ditt:o) Vi kan gjerne ha en liten meldeplikt her inne. Samme for meg hvilken dag vi har, kurskvelden min er mandag men går fint en annen dag og. Blir veldig bra å ha en her inne å skrifte til, vil nok hjelpe det ja! Du får finne en dag du har lyst å ha som veie dag så skal du se at det går lettere for deg uten kurs og. Du er i alle fall på rett vei og det er kanonflott!! Gratulerer med det, god kveld videre-og lykke til imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for meg kan vi godt fortsette å ha veiedag på onsdager slik som ved Grete Roede kurs.. Da legger jeg inn en tabell, på onsdag, etter jeg har veid og målt meg :)

Det hjelper å ha noen å melde til, man vil jo ikke vise fram til andre at man har gått opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og foressten.. Siste veiedag etter 8 uker på kurs viste 5,1 kg ned! Jeg nådde ikke målet på 6 kg, men er utrolig fornøyd uansett. Tror jeg hadde endel vann i kroppen på onsdag fordi snikveide meg i dag og veide plutselig mindre enn i går.. Jaja! :) Da kan jeg ha som mål å ha gått ned 900 gram til neste uke da.. Så blir det 6 kg på 9 uker istedenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarianneG

Så flinke dere er! Lurte på om jeg kunne henge meg på her?

 

Litt om meg: 29 år gammel og mamma til to jenter, vært på "slanker'n" de siste 4 åra. Med diverse opp og nedturer. Klarte å komme ned 20 kg for 3 år siden, men disse er på igjen++. Ingen god følelse :D Har vært medlem her i en evighet, men aldri for sent å starte på nytt?! :)

 

Vekta nå er 92,3 kg. Det er mye da jeg knapt raver 155 cm over bakken.

 

Håper vi kan slå følge nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du det :D Jo flere vi er sammen eller hur?

I morgen er det tid for veiedag igjen, og jeg har vært på finlandsferja i helgen, så det ble nok litt for mye god mat og drikke til at vekta har gått ned denne uka. Nå har jeg endelig tid til å fokusere på kosthold og trening, siden jeg ble ferdig med muntlig eksamen i dag. Deilig! :)

Hvordan går det med dere? Og hva gjør dere for å holde fokus/motivasjonen oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malida:

Startvekt: 120,5

Uke 44: 115,5

Uke 45: 115,8

+/-: + 0,3

Gått ned tilsammen: 4,7 kg

Mål: 80

Midjemål: 106

 

Er fornøyd med en såpass liten oppgang etter helgens eskapader. Jeg var på jentetur til Stockholm og Finland, masse alkohol, god mat og godis. Nå må jeg jobbe beinhardt igjen, for å nå målene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarianneG

Så hyggelig!

 

Litt oppgang må man regne med innimellom, det viktigste er å innse hvorfor og dermed gjøre noe med det :)

 

Min motivasjon går veldig på selvfølelsen. Jeg føler meg stygg og feit og det VIL jeg endre på. Jeg er helt utslitt om dagen, og tenker at med trim kommer overskudd. Leser mye pensum i perioder og trenger alt overskudd som man kan få. Burde kanskje ikke hatt så mye å styre med i livet, på en gang. Men når man først har det så er det for min del viktig å gjøre alt jeg kan for å få det lettere og bedre.

Har en snill samboer som er flink til å ta i et tak for å få kabalen til å gå opp! To barn, hus, bikkjer og fulltidsstudie krever mye tid. Men alle har tid til å se på tv og da har man jo også tid til å gå seg en tur! Jeg er en skikkelig sofa slave og har rett og slett måtte kutte ned på den tiden. Alt er jo spennende å se på, i forhold til å trene. Men føler at jeg har kommet godt inn på "riktig sti" og skal virkelig holde meg til den. Litt ustødig kurs må man regne med i perioder, men jeg har aldri vært perfekt og kommer heller aldri til å bli det :D

 

Har gått tur tre dager på rad nå. Ca 1 time + hver gang. Deilig når man først gjør det, men dørstokkmila er laaaang innimellom :)

 

Ble masse tanker og sånn, men iallefall litt om hva jeg tenker rundt denne prosessen!

 

Vi snakes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malida:

Startvekt: 120,5

Uke 44: 115,8

Uke 46: 113,9

+/-: -1,9

Gått ned tilsammen: 6,6 kg

Mål: 85

Midjemål: 105 (-1 cm)

 

Storfornøyd denne uken! Men nå har jeg jammen vært flink med både kosthold og trening også :) Det føles utrolig godt, herregud jeg er på 113- tallet..! Nå må jeg jobbe hardt for å oppretthold. Kanskje jeg når mitt mål om å være på 110- tallet før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...