Gå til innhold

10 kg. ned på 10 uker sin treningsutfordring


Gjest Svirre

Anbefalte innlegg

Svirre, ja dansing er noe av d morsomste jeg vet!! Problemet er at jeg er avhengig av dansepartner... Har heldigvis funnet en nå som jeg har danset m i ett par år, men blir jo bare den ene timen i uken. Vil ikke mase for mye på han men igår var d han som foreslo at vi skulle prøve oss litt på timen som var etter vårt kurs. Satser på at vi gjør d innimellom fremover.

 

Vanskelig å vite hvor mye man egentlig forbrenner ja. Jeg bruker stort sett alltid pulsklokke nå, oppdaget jo etter at jeg fikk den at jeg nok ikke tok i så hardt som jeg trodde. Men når du har blodsmak i munnen og lurer på om du vil overleve tror jeg nok du har hatt bra intensitet altså!!!!!

 

Idag ble d joggetur på meg og nå har jeg fått opp tempoet gitt!!! :) 5,4 km på 42 minutter, wooohoooo!! Det ble jammen meg 400 kalorier og dermed 2 trimpoeng også. D r bare tirsdag og jeg har allerede 5,5 trimpoeng, storfornøyd!! Skal ut og spise god mat m jobben senere i uka, må passe meg så ikke d ødelegger all innsatsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba, Sivalur!

 

Jeg har lest litt om intensitet, og jeg tror det er riktigere å registrere den spinningtimen som omtrent 1/4 høy intensitet og 3/4 middels, så jeg skal rette opp poenga mine. Det som regnes som høy intensitet er visst 90% av makspuls, og det klarer man ikke mer enn et par minutter i slengen.

 

Treningsøkta i går utgikk, fordi nøklene mine var innelåst sammen med treningstøyet, og jeg hadde glemt å ta med nøkler. I kveld skal jeg prøve meg på en ny time, på slutten av en lang dag. Håper jeg har litt overskudd igjen, når klokka nærmer seg 20. Jeg synes ofte det er vanskelig å få trent seint på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svirre: før den intensiteten du føler er riktig. :) Helt enig i at jo senere på kvelden det blir, jo vanskeligere blir det å få trent. Mellom 18 og 20 er best for meg.

 

Idag ble det en 'fettmarsj' som det kalles istedet for den planlagte styrketreningen. Halvannen time i rask gange og jogget litt et par steder også, det ble 400 kalorier og 2 trimpoeng det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag, spreke damer!

Jeg har 12,8 TP så langt, 10,2 på sykling og 2,6 på en deilig lang tur i skogen i dag. Jeg har vel være på fettmarsj jeg også, da :)

 

Enig i at sene kvelder er litt vriene...jeg kan klare å komme meg ut, men trener jeg sent sovner jeg lett for sent også, dessverre. Ikke lett å finne roen når kroppen er full av adrenalin.

 

Ha en strålende dag - her skinner solen og høsten er helt perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopier mellom strekene

Uke 39

Navn..............Aktivitet..............Poeng totalt:

Svirre............Step+styrke........9,7 TP

Sivalur...........Dans:.................3,5TP

Sommerivrig............................12,8

Phoebe84.......

___________________

 

I dag har jeg vært og kjøpt nytt treningstøy og nye utesko, joggesko med goretex. Så nå er jeg klar for høsten. Jeg kjøpte også en stepmaskin som jeg har testa ut nå, og jeg ble passe svett og kjente det godt i beina, selv om jeg ikke holdt på så lenge.

 

Jeg ser at jeg må stå på i morgen, hvis jeg skal ha sjans til å slå Sommerivrig! Jeg får teste ut de nye skoene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ariell82

Hei spreke damer ;)

Må si dere er flinke til å trene, det gir meg motivasjon av å lese her inne hvor flinke dere er.

Håper jeg kan dele mine treningstimer med dere i kampen mot kiloene.

10 kg på 10 uker kan bli vanskelig for meg, ligger på 0,5 når jeg er i siget. Har vært litt hjemme i de siste ukene, så har fått prioritert trening denne uka 17,5 poeng så langt. jeg bygger meg opp å går lange turer nå.

begynner for fult på jobb om 1 uke så da kommer nok utfordringene -nok tid til trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopier mellom strekene

Uke 39

Navn..............Aktivitet..............Poeng totalt:

Svirre............Step+styrke........9,7 TP

Sivalur.......dans, jogge, styrke..8,5 TP

Sommerivrig............................20 TP

Phoebe84.......

___________________

 

Wow sommerivrig, du er ivrig du! Kjempebra!! ;)

 

Jeg fikk en super start på forrige uke med 7,5 TP på de første tre dagene! Så var det fest og fyll og bursdagsfeiring resten av uken... *sukk*... fikk i tolvte time tatt meg i nakken og gjorde en shred level 3 økt igår kveld og endte dermed på 8,5 TP totalt.

 

Ny uke og nye muligheter, og ingen festligheter avtalt - dvs skal ut og spise en kveld men blir ikke vin og kake og dessert!

 

ariell, 10 uker på 10 kilo er nok temmelig uoppnåelig for meg også!! Men, prøver å skjerpe meg litt mer når jeg er med på en utfordring, så det er fin motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ariell82

___________________

Kopier mellom strekene

Uke 39

Navn..............Aktivitet..............Poeng totalt:

Svirre............Step+styrke........9,7 TP

Sivalur.......dans, jogge, styrke..8,5 TP

Sommerivrig............................20 TP

Phoebe84.......

ariell82..........gange/jogg........20,3TP

___________________

 

Jeg har veie dag på tirsdag så er spent på morgendagen ;)

Bli motivert av å lese hvor flinke dere er damer!!!

 

NY uke nye muligheter -stå på-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet i gang med treningsuka i dag med 4,2 poeng.

 

Jeg gikk 3,5 km oppoverbakke i skauen og like langt tilbake igjen. Veldig sliten i beina, men jeg har heldigvis forbrent noen kalorier før kveldens fårikålmiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...