Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Hei jenter :)

 

Kunne absolutt ha tenkt meg et Grete Roede kurs, men akkurat nå har vi ikke økonomi til det. Mannen min startet i ny jobb i slutten av november etter å ha vært arbeidsledig i flere år, så vi trenger nok noen måneder på å komme oss helt på fote igjen, men det blir ;) I mellomtiden får jeg bare prøve selv. Var på skitur på mandag og trening i dag. Første treningsøkta siden før jul. Og siden det er januar var jo selvsagt de timene jeg vanligvis er på fullbooka, så jeg måtte prøve noe nytt. Og jeg holdt seriøst på å dø. Timen varte bare en halvtime (hadde varma opp godt først), men den halvtimen var virkelig intens. Her snakker vi brekninger og blodsmak i munnen. Så jeg er i gang ;)

Etter treninga ble jeg inspirert til å registrere dagens matinntak og da fikk jeg en virkelig positiv overraskelse. Registreringa var jo blitt så mye bedre. Nå får en jo opp energifordeling, frukt og grønt og får poeng for hvor bra sammensatt maten er. I tillegg kan en skrive inn alle mål. Måtte jo måle meg også da :)Ja dette likte jeg. Så nå tror jeg jammen jeg ble litt motivert også. Så jeg blir med på den der snop kuttinga. Vet ikke om jeg skal kutte 100 %, men det skal iallefall begrenses til bare lørdag, og da skal det slett ikke overdrives.

Har forresten tenkt det samme som deg Olga, at dette er siste gang. Greier jeg det ikke nå, får jeg være fornøyd med den jeg er. Og greier jeg å gå ned og går opp igjen, får jeg også være sånn. Kan jo ikke holde på å gå opp og ned for resten av livet. Det er nok stressende for kroppen og helt sikkert ikke bra for helsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Lurte på om jeg kunne henge meg med på denne tråden?

Jeg er ei 29 år gammel jente som er notorisk jojo-slanker. Har gått på GR to ganger, og det funker helt fint til kurset nesten er over. Omtrent som å hoppe av flyet like før landing. Denne gangen vil jeg prøve selv, og heller melde meg på hold vekten-kurs, da det ser ut som om det er det jeg trenger mest <_< Har ikke veid meg enda, har angst for vekta etter jula.. Men i morgen må det jo skje. Håper jeg kan være med dere mot en lettere vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei R2-D2 :)

Selvfølgelig kan du henge deg på oss, her er alle velkommen :)

Har vurdert et hold vekten kurs jeg også, når jeg en gang når målet mitt. For er det en ting jeg virkelig ikke kan, så er det å holde vekten. :( Håper de har noen virkelig gode råd å gi meg, slik at jeg blir ferdig med denne jo-jo slankinga en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det blitt fredag og jeg er snart klar for ukas 3. trening. Litt spent på hvordan det går for jeg kjenner jeg begynner å bli syk. Halsen er tykk og hodet banker. Passer innmari dårlig nå altså, for nå skulle jo jeg komme i super form igjen :angry: Får håpe en treningsøkt for jaga viruset lang vekk, hender jo det slår den veien også ;)

 

Lurer på hvordan det går med Soleie, har hun lagt livsstilen på hylla eller driver hun på i det stille for seg selv? Syns hun skal komme inn hit igjen nå som det er et nytt fint år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er typisk at forkjølelsene kommer nå når vi skal trene og være flinke i maten. Håper du får trent bort symtomene!

Jeg har snikveid meg idag, og det ser lovende ut for mandagen. Så nå gjelder det å holde tunge bent i munnen gjennom helga :)

Ja Soleie, hvor er du? Vi savner deg. La oss gå en ny vår i møte sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treninga gikk supert, og halsen føles litt bedre, så nå har jeg et håp om at det virket :)

Litt spent på hvordan jeg takler morgendagen når gotteriet settes frem. :unsure: Har heldigvis ikke kjent noe søtsug de siste dagene, så da er det håp. Tror jeg får kjøpe inn kesam og frukt eller bær, det bruker å funke godt. Får tilfredsstilt søtbehovet samtidig som det er sunt og godt. Og så litt grønnsaker og dip, så blir nok dette bra ;)

 

Lykke til med veiing mandag, håper det går bra. Lurer på om jeg utsetter min til tirsdag, og tar både vekt og mål da. Da har jeg fri så da slipper jeg å styre med det i femtiden om morgenen. Jeg vil helst ikke stå opp et minutt før jeg trenger når jeg begynner så tidlig om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg jenter :)

 

En liten oppsummering : vekta er på 79,4 kilo ( har gått ned ca 4 kilo siden oktober, så her går det sakte med sikkert rett vei..)

Jeg har skiftet veiedager til torsdag for motivasjonen sin skyld, har funnet ut at jeg faktisk veier minst da.. merkelig, men sånn er det..

 

Til snupsipusi: så bra at forkjølelsen gir seg, så du for fortsette med flott innsats på treningsfronten :) Og bær m kesam: det har jeg nesten blitt "avhengi" av for å stå i mot søthungeren..

 

Til olga76: Jeg er med på full sukkerstopp!! Jeg klarte det helt utmerket frem til julaften.. og da fikk jeg virkelig erfare at jeg er sjokoman.. ett tygg så er jeg hekta.. da gikk det ned med snop ja..

Så jeg fikk nok engang erfare at det beste for meg er å holde meg HELT unna.

 

Håper dere får en fin helg, jeg har heldigvis ikke de store utfordringene i matveien, det blir ei helg uten barn i huset, så vi voksne får kose oss alene. Så nå skal jeg få etterlengtet tid til både voksentid og trening.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Lurer på hvordan det går med Soleie, har hun lagt livsstilen på hylla eller driver hun på i det stille for seg selv? Syns hun skal komme inn hit igjen nå som det er et nytt fint år ;)

 

 

Hei dere - og riktig godt nytt år :-)

 

Våknet tidlig i dag - og har kost meg med de nye sidene til GR. Har bestemt meg for ny start på mandag.

 

Måtte jo kikke innom tråden her for å se om det var noe liv :-) Ble veldig glad for å se at jeg nettopp er blitt "spurt etter".

 

Jeg står på stedet hvil for å si det sånn....og nå er jeg motivert til å ta et tak!

Jeg skal ikke gå på kurs - men må ta hver dag som den kommer - og leve slik jeg vet jeg skal - og (kan....)

 

Har vært på min første joggetur på over ett år....foten er fortsatt ikke bra etter operasjonen - men har stort behov for å røre på meg - så jeg begynner i det små med "gå-jogging" så blir det nok bedre etterhvert!

 

Hvordan er det med dere? Hadde vært veldig koselig med følge fremover - dette er også min siste sjanse. Jeg kapitulerer til høsten hvis jeg ikke har klart det. Kan ikke holde på sånn mer nå. Da får jeg heller skru innstillingen min inn på at det er sånn jeg er, og være fornøyd. Men, det skriker i hele meg når jeg skriver dette.....kjenner at det ikke er meg- og at jeg ikke vil lære meg å være fornøyd med 78 kilo. Kjenner jo at det ikke er godt for min kropp (og sinn :-) ) Så dette skal jobbes med!

 

Ha en riktig fin helg! Jeg skal i svømmehallen med datteren min på 8 nå - som sliter med å lære seg å svømme...

 

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere - og riktig godt nytt år :-)

 

Våknet tidlig i dag - og har kost meg med de nye sidene til GR. Har bestemt meg for ny start på mandag.

 

Måtte jo kikke innom tråden her for å se om det var noe liv :-) Ble veldig glad for å se at jeg nettopp er blitt "spurt etter".

 

Jeg står på stedet hvil for å si det sånn....og nå er jeg motivert til å ta et tak!

Jeg skal ikke gå på kurs - men må ta hver dag som den kommer - og leve slik jeg vet jeg skal - og (kan....)

 

Har vært på min første joggetur på over ett år....foten er fortsatt ikke bra etter operasjonen - men har stort behov for å røre på meg - så jeg begynner i det små med "gå-jogging" så blir det nok bedre etterhvert!

 

Hvordan er det med dere? Hadde vært veldig koselig med følge fremover - dette er også min siste sjanse. Jeg kapitulerer til høsten hvis jeg ikke har klart det. Kan ikke holde på sånn mer nå. Da får jeg heller skru innstillingen min inn på at det er sånn jeg er, og være fornøyd. Men, det skriker i hele meg når jeg skriver dette.....kjenner at det ikke er meg- og at jeg ikke vil lære meg å være fornøyd med 78 kilo. Kjenner jo at det ikke er godt for min kropp (og sinn :-) ) Så dette skal jobbes med!

 

Ha en riktig fin helg! Jeg skal i svømmehallen med datteren min på 8 nå - som sliter med å lære seg å svømme...

 

Klem fra meg!

 

Så koselig å høre fra deg :)

Og så supert at du er igang igjen !! Dette skal vi klare sammen :) Synd foten din ikke er helt bra ennå, lykke til med opptreningen av den.

 

Stor gjensynsklem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du er tilbake Soleie :) Og det må da gå fremover med foten når du har kommet deg på joggetur :) Håper den bare blir bedre og bedre i tiden fremover.

 

Helgen gikk ikke sånn 100 % for min del. Sliten og sulten etter jobb på lørdag dro jeg rett på butikken - tabbe. Smågodtet jeg hadde kjøpt til ungene ble bare alt for fristende. Så forsvant noen biter fra den posen. Ellers holdt jeg meg helt unna potetgullet og spiste sunn mat, så alt i alt ble det ikke sånn aller værst.

 

Motivasjonen varierer litt fra dag til dag, enkelte dager gidder jeg ikke registrere mat, og da går det dårligere med maten enn de dagene jeg er flink til å registrere. Får vel bruke litt tid på å bygge meg opp igjen etter en jul med total fråtsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er tilbake Soleie! Da jobber vi videre fremover sammen :)

Jeg tror jeg flytter veiedagen til tirsdag jeg også, for jeg glemmer det som regel på en travel mandagsmorgen.

Helga gikk ganske bra for min del. Klarte å styre unna potetgullet de andre spiste på lørdagen. Men jeg har fortalt familie og venner om planene, så de vet at de ikke bør plassere det rett foran snuten min :) Men jeg spiste jo altfor mye pizza. Hejmmelaget pizza er så altfor godt...

Da 'snakkes' vi igjen i morgen med nye vektresultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom veiedagen (og måledagen). Vekt i dag: 84,5 kg. Laaaangt unna det å holde vekta stabil fra november.... Men det var slett ikke uventet. Hodet har rett og slett koblet helt ut i stresset før jul og igjennom julen. Så nå er det minst 15 kg som skal bort. De fleste håper jeg er borte før sommern. Midjemål var 82 cm, litt bedre enn forventet. Men mye å hente her også.

 

Leste nå at alle de fine ekstra funksjonene bare er noe vi har på prøve, med mindre en begynner på kurs da. Håper vi får beholde dem en liten stund til iallefall, for de har hjulpet godt på min motivasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 10-15kg jeg vil ned. Håper på 10 til sommeren og resten i sommer. Men viktigere enn vekta er midjemålet, som er nesten 1 meter... Jeg måler sikkert på feil sted, men jeg måler over magen der det er tykkest, på navlen, og da er det lettere å måle samme sted hver gang. Så jeg har endel farlig bukfett som må bort.

 

Vekta mi denne uka er 71,9 så jeg har klart å gå ned 0,6kg. Det er jeg veldig fornøyd med. og det er egentlig kun ved å kutte ut godterier og potetgull. Så nå skal jeg komme inn i gode treningsrutiner igjen og holde fokus på måltidsrytmen. Jeg glemmer fort mellommåltidene.

 

Nå er vi igang!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midjen ligger vel egentlig midt imellom hoftebenet og ribbena. Til meg vil det si der jeg er smalest. Tror det du måler blir mer magemål. Men det er jo ypperlig å ha kontroll på om den blir mindre også ;) Har målt hofter, rompe, lår, armer og hals i tillegg til midjen jeg. Altså de samme målene som ligger inne i programmet her (så lenge det varer).

 

Så kjekt at det gikk an å bruke den der skalaen i signaturen nå, det må jeg også prøve å få til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd meg på "dødstimen" fra forrige uke igjen. Det gikk bedre i dag, men ble veldig sliten i dag også. Kjenner det spesielt godt i armene, regner med jeg blir god og stiv i morgen.

 

Ellers så er nok ikke motivasjonen min så sterk enda. Det er spesielt tungt når jeg kommer hjem fra jobb og skal begynne med middagen. Har lang arbeidsvei og siden jeg tar buss er jeg ikke hjemme før 16.30 om dagene, 1,5 time etter arbeidsdagens slutt. Må virkelig bite tenna sammen for å ikke rane skapene før middagen. Har prøvd å spise små mellommåltider etter jobb, men det blir liksom ikke nok. Må nok jobbe med dette fremover for å finne en god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stiv og støl i kroppen etter treninga i går, men det er litt godt for da vet jeg at jeg har vært flink ;)

Hadde jo som mål her i høst om å trene mer styrke, men har vel egentlig ikke skrevet så mye om hvordan det har gått.... Vel, det har blitt mer, men jeg har nok fremdeles et forbedringspotensiale. Skal på et 3 timers Kettlebells kurs 4.februar, håper det motiverer meg til å trene mer kettlebells (og annen styrke) fremover. Det er en effektiv og artig form for styrketrening.

 

Hvordan går det med dere andre, har dere kommet noe nærmere målene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin den der skalaen din! Litt vintersteming, og minner meg på at det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær ;)

Jeg er også kjempestøl. Jeg skal følge programmet til Puls, og jeg gjorde styrkeøvelsene på tirsdag. Er kjempestøl idag, spesielt i magen. den der roteringsøvelsen og planken er nok supre øvelser for magen! I tillegg har jeg stått og dippet litt i ei trapp, og nå har jeg sånn gangsperr i leggene at det gjør vondt å kjøre bil! haha :) det er jo egentlig ganske deilig, det funker jo da.

Så lang vei du har til jobb Snupsipups. Bruker du like lang tid om morgenen? Hva er redningen da, lydbøker? Jeg har kun 30min, men prøver å vende meg til å spise et par knekkebrød før jeg går, slik at jeg ikke blir så sulten før middag, evt et knekkebrød og en yoghurt. Jeg glemmer det fremdeles av og til, så må jobbe for å få det som vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra !! :D

 

Vekta viste 78,7 kilo idag,ned 0.7 fra sist uke.

Det er bare så godt å være tilbake igjen etter julens utskeielser..

 

Det går bra med maten, ligger på ca 1300 kcal.. Har fokus på å trene mer, må jo det, siden det er GR aktiv på mandagen B)

Jeg dro på puls step i morres før jobb, det var deilig det, og kjente at jeg faktisk har mere å gi på trening fra morgenen av. Så nå er 6 TP samlet i løpet av uka her.

 

Snupsipups og Olga76: dere er så flinke til å trene begge to, stå på, dette klarer vi :)

 

Torsdagsklem fra storesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott vektnedgang storesøster, bra jobba. Og lykke til på Aktiv kurs, jeg ville nok ha valgt det jeg også dersom jeg skulle starte på kurs. Du får holde oss oppdatert på hvordan det går :)

 

Til Olga, bra innsats på treningsfronten. :) Håper du får til å bruke bremsa når du kjører bil. :) Jeg bruker heldigvis ikke like lang tid på morgenen når jeg skal på jobb. Drar hjemmefra 05.55 og begynner på jobb kl 07.00. Når jeg kjører bil bruker jeg ca 25 min, men det er dårlig med parkeringsplasser så det er bedre å ta buss, billigere også. Har enten med meg en bok på bussen, ellers sitter jeg å surfer med mobilen. Hender vel at jeg smådupper litt på veien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer storesøster! Kjempebra!!! Supert at det går rette veien.

Jeg har veiedag i morgen, men snikveide meg idag. Ikke bra, det går feil vei. jeg er usikker på hvorfor, for jeg trener og har kuttet mye usunt. Men jeg følger nok ikke opplegget til GR godt nok, så dagen idag startes med registrering av dagens planlagte måltider. Jeg må nok bare veie og registrere skikkelig igjen. Håpte jeg skulle slippe det, for det er så tidkrevende. Men det er nok nødvendlig for å holde fokus igjen.

De nye sidene sier jeg skal ligge på meny 1 med 1300kcal. Det synes jeg er litt lite, men det holder nok de dagene jeg ikke trener. Så kan jeg sikkert spise litt mer de dagene jeg trener.

Gleder meg til trening i kveld! Da skal jeg svette litt godt :)

Høres deilig ut å småduppe litt på vei til jobb :) Det er ikke så ofte man sitter i ro og venter på noe, og det tror jeg vi alle egentlig har litt godt av. Tid til å slappe av med egne tanker, det er sikkert godt for sjel og sinn. Man klarer jo ikke det når man kjører selv. Jeg sitter og hisser meg opp over rushtrafikken, og det hjelper joe ikke på noenting...

ha en fin mandag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Her er det hektiske dager for tiden, nå har det virkelig gått i ett siden fredag, og jeg er rett og slett sliten.... Har ikke registrert en eneste matvare siden før helgen, og har vel egentlig dårlig oversikt over hvordan det har gått sånn kalorimessig. Men vekten viste 200 g ned, så helt galt har det vel ikke vært. Men det kunne jo selvsagt vært bedre. Skal det gjøre noe monn frem til sommern må jeg vel klare mer enn 200 g i uka. Starter med registrering igjen fra i dag, og skal straks komme meg avgårde på trening. Tror nok det blir tungt i dag, så jeg får bare bite tenna sammen.

 

Jeg er nok litt lik deg når det gjelder den registreringen Olga, det er kjedelig og tidkrevende. Men syns det hjelp litt med de ekstra funksjonene vi har nå. Håper tar lang tid før de blir borte igjen. Og resultatene kommer nok etterhvert bare du står på, noen ganger tar det bare litt tid før det begynner å vises på vekta. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registering..

 

Sliter med registering her i gården også..Har blitt vant til hva jeg kan spise og ikke.. men ser at det er fort gjort å spise enten for mye eller for lite..

Det er også noe å tenke på olga72 og snupsipusi, kanskje dere spiser for lite ??

Da går kroppen i såkalt sparebluss og vi forbrenner veldig lite

 

Så jeg henger meg på registerings fokuset :)

 

Ellers går det bra med meg, i går fikk jeg på meg en bukse som jeg ikke fikk over rumpa i oktober.. Så det går rett vei :)

 

Stå på jenter, dette klarer vi !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPP 0,7kg denne uka! :( Fy f... Skikkelig kjipt. Og jeg gikk på en skikkelig fråtse-smell med sjokolade. Og så jeg som hadde vært så flink. Ganske demotiverende, men ja. Kanskje det blir for lite mat også noen ganger, så jeg må bare fortsette registreringen.

 

Gratulerer med 'ny' bukse storesøster! Så bra! :) Det er jo egentlig et viktigere mål det, enn vekta. Jeg får satse på at kroppen blir strammere selv om ikke vekta går nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:angry:

 

Vekta har ikke rikket seg ett gram..Og jeg som har gjort ALT riktig..

Så Olga76, nå er vi to som er frusterte..

 

Men men.. det er bare å fortsette..for selv om dette går SEINT, så har jeg snart gått ned 5 kilo, og jeg kjenner at det å leve sunnere og trene mer er BRA for meg :)

 

Drar på hytta i helgen, der blir det både peiskos og ut på tur. Krysser fingrene for at været blir bra :)

 

God helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...