Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Da er jeg veid, og funnet for tung, grrrr.... :angry:

Hele den fine kiloen jeg gikk ned sist uke er tilbake. Og det syns jeg slett ikke at jeg har fortjent. Trodde virkelig ikke at de dagene jeg var hjemme med minstemann skulle ødelegge så mye, spiste ikke så mye over 1600 kcal.... og jeg har virkelig vært flink de andre dagene. Drømmen om å bli slank begynner å bli litt fjern akkurat nå. Skjønner liksom ikke hva jeg gjør feil heller. Kanskje jeg står opp å spiser i søvne? Begynner virkelig å lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag igjen da, og ukens største utfordringer nærmer seg. Kjenner jeg ikke er sånn kjempemotivert for å holde meg på banen i helga, siden vekten ikke gir meg uttelling for innsatsen uansett. Men planen er trening i dag og på søndag, og kanskje litt slalom i morgen hvis været blir ok. Så da er iallefall aktiviteten sikret.

Ellers blir det bursdag til min bror i morgen, så da blir det nok litt kake, annet søtt og usunt er det meningen å holde seg unna (håper bare viljestyrken holder....)

 

En riktig god helg til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Hvordan går det med deg Snupsipups? Har du fått motivasjon tilbake?

Jeg har problemer med å gjøre ting riktig, å gjøre alt det riktige samtidig. Jeg kan ei uke ha fokus på trening, neste uke på kosthold, men hvis jeg skal få til dette, og nå målene mine, så vet jeg at jeg må klare å gjøre alt på en gang. Trene nok, spise riktig antall kalorier og spise den riktige maten og mange nok måltider. Det er en stor jobb å klare alt samtidig. I uka som gikk, var kalorinivået bra, men jeg spiste for lite grønnsaker og jeg spiste for sjelden. Og jeg trente på langt nær nok. Så det ser ut til at vekta fremdeles ligger rundt 71kg. Jeg vet at det må større innsats til. Jeg har egentlig ikke prøvd skikkelig enda. Jeg har klart å holde meg unna potetgull og godterier i hele 2012, og det er jeg stolt over. Men det er (dessverre) ikke nok, og spesielt treningsmengden må opp og holdes stabil. Men nå er jeg blitt forkjøla, og jeg ligger på sofaen og skal nok ikke trene på et par dagen. Jeg orker heller ikke å lage mat, så vi får se hvordan dette går. Men så fort jeg er frisk, skal jeg stå på igjen. Gjøre en skikkelig innsats. Få samlet alt jeg vet jeg skal og kan gjøre. NÅ må det skje. NÅ må jeg sette inn støtet, for jeg skal nå klare 0,5kg per uke. da finnes det ikke snarveier og lette løsninger. Da må jeg følge GR-opplegget til punkt og prikke. Skikkelig innsats, NÅ!!!

 

håper det går bra med dere. Vi vet alle at dette ikke er enkelt, men jeg er glad for at dere er her. Det er godt å ha noen å dele opp- og nedturer med, slik at man slipper å 'plage' de nærmeste med slankeprat... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :-)

 

Ikke gi opp Snupsipups! Men, forstår veldig godt at du blir motløs når vekta rett og slett jobber i mot deg! Tenk uansett på helsegevinsten du får ved å være snill med kroppen din :-)

Får du i deg nok vann? Hvordan er det med karbohydratene? Jeg er veldig glad i Grete Rode kostholdet - synes det føles veldig bra, men jeg må være flink til å ikke spise for mye brød - hvis ikke så står det bom stille.

 

Vektmessig er jeg egentlig på stedet hvil - men fortjener ikke mer heller.....

 

Men, har vært flink noen dager nå, og det kjennes bra. Har kjøpt meg et utrolig godt dansk rugbrød hos bakeren i dag. Namnam ;-) Magen er glad for det også..

 

Har nettopp lagt inn dagens mat - og ble skikkelig glad; fikk 10 poeng :-)

Trodde ikke det var mulig...

 

Stå på flinke damer, og ha en riktig god mandag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

 

Motivasjonen er vel ikke sånn 100 %, men tror den er på rett vei ;) Men denne helgen har det vært vanskelig å holde seg på matta. Ble kake på venninnetreff på torsdag, kake i bursdag til min bror på lørdag, og morsdagskake i går. Sier vel seg selv at jeg ikke har de største forventninger til veingen i morgen.... Men når jeg tenker etter kunne det vel egentlig gått verre. En normal helg hadde jeg nok spist både snacks og godteri i tillegg.

 

Treningsmessig har det vært en bra helg. Spinning fredag, slalåm lørdag (i barnebakken) og zumba på søndag. Jeg blir bare mer og mer glad i å trene og føler vel rett og slett at noe mangler om jeg ikke får inn 3 økter i uka. Så der har jeg virkelig kommet langt de siste to årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er veiingen unnagjort for denne gang. 82,6 kg. Ned 400 g på 2 uker. (Regner med vekta i forrige uke var mye vann i kroppen eller noe...) Det går jo iallefall rett vei, selv om det kommer til å ta lang tid å nå målet på denne måten. Kanskje neste sommer?

Denne uka er så vidt jeg vet kakefri, så da er det jo håp om at det kan bli noen hundre gram ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er veiingen unnagjort for denne gang. 82,6 kg. Ned 400 g på 2 uker. (Regner med vekta i forrige uke var mye vann i kroppen eller noe...) Det går jo iallefall rett vei, selv om det kommer til å ta lang tid å nå målet på denne måten. Kanskje neste sommer?

Denne uka er så vidt jeg vet kakefri, så da er det jo håp om at det kan bli noen hundre gram ekstra.

 

Så bra det går rett vei snupsipups :)

 

Her i gården er det fullt fokus igjen, etter noen slappe uker..men vekta har holdt seg på 78 B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å være igang igjen ja :)

 

Det går bra med kcal inntaket mitt, og jeg har faktisk kun hatt 2 godteri/sjokolade sprekker på snart 5 mnd !! Er veldig fornøyd med det. Men min store utfordring er nok TRENING..

For uten nok trening, så står vekta mi stille...Men i uka her så har det blitt en puls step time og en zumba time, og jeg håper på litt bra ute vær i helga her.

Kjenner jeg har behov for å komme meg UT, blir litt lei av trenings senter..

 

Hvordan går det med deg og trening/mat ?

 

God helg klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg virkelig imponert, kun to sprekker på 5 mnd er jo helt utrolig bra. Er vel egentlig motsatt med meg, treningen går utrolig bra men det er værre med maten. Dvs denne uka har jeg vært småsyk og har ligget på sofaen i flere dager med null energi. Så det har bare blitt en trening så langt. Men nå er jeg bedre, så skal prøve å få til ei treningsøkt i helga. Har arbeids helg så jeg får se om tiden strekker til. Har jo familie som også gjerne vil ha litt av min tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Jeg begynner å komme meg fra en kraftig forkjølelse. Er nå på hyttetur og kjemper mot hyttedemonene som skriker fra skuffer, kjøleskap og sofaen :) Klarer fremdeles å holde meg borte fra potetgull og godterier, og det er jeg stolt av. Men det har blitt litt boller og kaker da, men de kaloreine har jeg ihvertfall jobba litt for, og de er ikke helt tomme. Jeg hår gått et par turer og idag hadde jeg en treningsøkt. Formen er ikke helt topp, men godt å komme igang igjen. jeg har tatt med meg en trenings dvd + gjør litt styrkeøvelser.

Det blir fullt fokus og veiing igjen fra neste uke.

Godt at vekta går riktig vei Snupsipups. Og vi får bare satse videre på treningen, så skal vi nok klare å presse vekta videre nedover. La oss klare endel kilo til denne sommeren! Det er 19 uker til 1. juli. I teorien skal vi kunne klare 10-11kg med 100% innsats. Jeg vet vi jeg kan klare det, men jeg skal være superfornøyde med 5-6kg. Men 5, det må jeg klare.

Har dere satt noe mål for de neste månedene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :rolleyes:

Jeg begynte på mitt første roede-kurs i januar, og det fungerer heeelt suverent, kjempe fornøyd med både kurs og livsstilsendring. Men jeg har et spørsmål til noen som kanskje har holdt på litt lenger enn meg, har seg sånn at armene mine er så store, og jeg lurte på om noen hadde noen suverene tips til hvordan å få de litt fastere og finere (er ganske lei av push-ups nå) :D

Ha en strålende helg videre folkens B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vare det ei ny uke. Hvordan har det gått med dere i helga?

Jeg har hatt ei uke vinterferie, og det har blitt endel god mat og drikke. Så jeg vil tro at vekta har gått opp, men det får vi se i morgen. Jeg er ihvertfall klar for å gå tilbake til hverdagen og jobbe videre med maten og treningen. Jeg fikk trent et par ganger i ferien, så det kunne vært verre.

Plenen framover er å fortsette godteri og potetgull-stoppet. Nå må jeg jobbe med å begrense kaker, is, boller og kjeks til lørdagen. Det har desverre blitt slik at ved å kutte en ting har jeg spist mer av andre ting. Men et skritt om gangen. Mars mnd blir fokuset fiskemiddag 2-3 ganger i uka og drikke mer vann når jeg er på farten. -huske å ta med ei vannflaske i veska.

Jeg veier meg i morgen, vi 'snakkes' da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter :)

 

Det har vært litt lite lyd ifra meg den siste tiden. Grunnen til det er at jeg har hatt vinterferie, og det har rett og slett vært kjempedeilig. :) Det har vært en aktiv ferie, men dessverre har jeg nok vært enda mer aktiv i mat og koseveien. <_< Motivasjonen min er nok ikke der jeg vil den skal være, og varer sjelden mer enn en uke av gangen. :(

 

Hei Kinitha :)

Hvis jeg skal anbefale en form for styrketrening, må det bli trening med kettlebellskule.(trener hele kroppen, ikke bare armene). Effektivt for å bli raskt sterkere, bra for kondisen og rett og slett kjempegøy :) Og så trener en flere muskelgrupper på samme tid. Vet ikke hvor tilgjengelig kettlebells er for deg. Jeg er så heldig at de har timer med kettlebells på treningssenteret jeg trener. Men det går an å få kjøpt kuler på sportsbutikk eller internett. Og øvelser finner en massevis av på internett (blant annet youtube) hvis en søker på kettlebells eller girya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp i vekt igjen ja :( Men jeg håper jeg kan ta det igjen i løpet av uka. jeg har faktisk fortrengt hva vekta viste o morges, men jeg tror det sa 72,6 så det er jo ca 1,5 opp igjen. men nå er jeg frisk og ferien er over. Jeg håper du får motivasjonen tilbake Snupsipups.

Hvordan gikk det med deg i vinterferien da Storesøster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok fortrengt hva vekta viste jeg også ja....

Motivasjonen er nok ikke helt på plass nei. Var på trening i går og det var kjempetungt. Husker sommeren 2010 da jeg veide 73 kg og var på den samme timen. Da var jeg bare halvsliten og gikk opp å sprang på tredemølla etterpå. Det og det at klærne mine er alt for trange og sitter stygt, burde jo egentlig være en oppvekker, men jeg glemmer det tvert jeg er i nærheten av noe spiselig, spesielt det som er usunt.

Tror egentlig at jeg fortrenger det at jeg er tjukk. Inni hodet mitt er jeg tynn og har ikke behov for å endre på noe. Får jo stadig påminnelser om at dette ikke stemmer, men greier liksom ikke å ta det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Det fine med å finne tilbake til tråden her, er at jeg kjenner meg hjemme og blandt likesinnede :-)

 

Det er godt å se at det er flere i samme båt. Jeg har faktisk klart det kunststykket å gå opp to kilo siden i høst - det var jo absolutt ikke planen. Hadde planlagt at innen mars, så skulle jeg være mye lettere...

 

Mine klær er også altfor trange, har noen pene bukser i skapet som jeg bare kan glemme å få på meg.....Nekter fortsatt å kjøpe noe nytt - så jeg presser meg inn i et par stykker som fortsatt passer.

 

Jeg var og ti kilo mindre sommeren 2010. Ser på bilder nå og synes selv at jeg jo faktisk så slank ut - selv om jeg husker at jeg ikke følte det da...

 

Du har rett Olga - det er fortsatt håp for sommeren 2012 :-) Det er jo ganske mange uker igjen!

 

Er dere med meg på å gjøre et skikkelig krafttak for å få fortgang på dette? :-) Jeg har fortsatt ikke mistet troen på at det går an :-)

 

Jeg melder inn vekt i morgen - uansett hvor stort tallet er....og skal nå prøve å få skrevet inn en liten status hver dag her på forumet.

 

Ha en riktig fin søndag - himmelen er rød ute, og nå tar jeg med meg hunden vår på en frisk morgentur.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er dere med meg på å gjøre et skikkelig krafttak for å få fortgang på dette? :-) Jeg har fortsatt ikke mistet troen på at det går an :-)

 

Jeg melder inn vekt i morgen - uansett hvor stort tallet er....og skal nå prøve å få skrevet inn en liten status hver dag her på

 

Klem fra meg

heisann soleie68. så koslig å høre fra deg :)

Jeg blir med på ett krafttak, det er jo snart sommer og de siste kiloene SKAL vekk !!

Er på hytta til tirsdagen, så vekta blir meldt inn da.

 

Enn Olga76 og snupsipups, er dere med ?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Så flott Storesøster - jeg satt og kikket litt rundt her inne i går - og fant en annen fin tråd - med "kurs" her inne, koselig å se deg der og :-)

 

Ja, nå begynner panikken snart å ta meg.....det deilige vårværet her forrige uke, fikk meg brått til å innse at vår og sommer er rett rundt hjørnet. Det venter konfirmasjon i mai, og Italia-tur til sommeren - og jeg VIL ha gått ned noen kilo. Alt er bedre enn ingenting. Er blitt redd for å sette meg mål, blir så skuffet over meg selv når det ikke går. Men 6-8 kilo før juli hadde vært godt :-)

 

Jeg registrerer alt jeg spiser nå, og skal prøve å få noen trimpoeng hver dag. Tar med hunden, musikk på øret og går raskt, pluss at jeg har en superhard sirkeltrening i uken. Selv om gåing ikke er den råeste treningen akkurat, så forbrenner man jo kalorier på det og :-) Vil helst prøve å få til å oppnå -500 kcal hver dag.

 

Min utfordring er fortsatt at jeg er veldig flink til å slanke meg 4 dager i uken - og så blir det 3 dager med kos som ødelegger.... Om jeg skal komme noen vei, må jeg følge GR 100 % hver dag. Jeg vet jo hva jeg gjør feil.

 

Er motivert til å klare det - vi får oppmuntre hverandre så får vi det til :-)

 

Ha en fin mandag - klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min utfordring er fortsatt at jeg er veldig flink til å slanke meg 4 dager i uken - og så blir det 3 dager med kos som ødelegger.... Om jeg skal komme noen vei, må jeg følge GR 100 % hver dag. Jeg vet jo hva jeg gjør feil.

 

 

 

Kjenner meg igjen i det ja... Helgene kan være skikkelig utfordrende, det er jo litt opplest og vedtatt at da skal vi kose oss.. Men dette skal vi klare, vi får legge en plan for hvordan vi skal håndtere helge utfordringene og støtte hverandre underveis :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette skal vi klare, vi får legge en plan for hvordan vi skal håndtere helge utfordringene og støtte hverandre underveis :)

 

Kanskje det første målet rett og slett er å ha noen helger som ikke ødelegger innsatsen man har lagt ned igjennom hele uken :-)

 

Dette skal vi klare! Var på vekten i dag, og den viste 79,7 kilo. Har bikket mest over 80 de siste to månedene, så jeg er er i grunn glad det ikke var verre. Har ikke hatt veldig bra fokus i det siste, så da har det blitt slik. Det er nå dessverre ikke så mye som skal til før jeg går opp.. Men, nå har vekten gradvis sneket seg oppover, og oppover.... Ikke bra...for hverken kropp eller sjel.

 

Dagen har vært grei, maten Ok men har ikke fått gått tur.

Er fornøyd akkurat nå, det blir en travel dag i morgen - men nå står fiskegrateng etter GR oppskrift i ovnen. Da blir det bare å varme den i morgen mellom slagene. Det hjelper meg godt - det blir fort litt dum mat når dagene blir for hektiske...

 

Ha en fin kveld - klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på soleie og storesøster :)

 

Fint å høre at dere er motiverte om dagen. Jeg har dessverre ikke kommet særlig lenger akkurat der. Kjenner at jeg vakler mellom å tenke at "det her gidder jeg ikke mer, jeg vil kose meg å nyte livet" og ønsket om å bli slank. Jeg merker det er tyngre å trene med en tyngre kropp. Og jeg har nesten ingen klær som passer. Akkurat nå har jeg enda færre klær fordi jeg akkurat har rydda i skapet og kasta flere bukser som egentlig var forferdelig stygge (Utslitte, utvaska, ødelagte. Disse buksene har jeg hatt i skapet fordi det omtrent var de eneste som passa, men jeg skulle bruke dem frem til jeg ble slank for jeg ville jo ikke kjøpe nye "tjukkis" klær. Da jeg rydda i skapet bestemte jeg meg for å kaste dem, for, som sagt, de er fryktelig stygge. Så nå står jeg altså ved et slags veiskille. Jeg kan enten gi opp og handle meg masse nye "tjukkis" klær (stort nederlag). Eller jeg kan ta meg selv i ørene og skjerpe meg å bli slik jeg ønsker å være. Slank og sprek og med skapet fult av fine bukser som passer.

Hvorfor høres det plutselig så enkelt ut når jeg skriver det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Snupsipups

 

Jeg kjenner meg så veldig godt igjen i det du skriver - det kunne ha vært skrevet om meg, så jeg vet så godt hvordan du har det.

 

Men, du har helt rett - det er du som må gå veien selv - uansett hvilken vei du velger. Så du må finne ut hva som er best for akkurat deg. Hva vil du?

 

Jeg kan ikke synse på hva du bør velge, avgjørelsen er uansett din. Det er det som er utfordringen med å slanke seg og, det er kun opp til en selv...uansett. Men, etter å ha lest innleggene dine over tid nå, så tror jeg det sitter langt inne for deg å akseptere at sånn er det, og at du ikke skal prøve lengre å oppnå drømmen din om en lettere kropp.

 

Gå ut og kjøp den et par bukser som passer, det er mye billig å få tak i, med behagelig passform. Man, blir så deppa av å gå med klær som er for små. Tenk på det som midlertidig....ikke tenk på det som et nederlag. Jeg er dårlig på dette området selv - har to bukser som vaskes hyppig. Nekter å utvide garderoben, fordi jeg skal inn i de som er for små... Men, da har jeg iallefall to stykker som er gode.

 

 

Jeg håper for din del at du klarer å tenke på det gode du tross alt har gjort for kroppen din. Selv om det ikke har gitt så stort utslag på vekten, så har du vært veldig flink til å trene, og du har hatt fokus på kostholdet ditt. Og helsen vår er jo viktigst- selv om vekta ikke viser det man vil. Så husk at du tross alt har vært flink i lang tid nå.

 

 

Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe deg akkurat nå så send meg en meldig på PM :-)

 

Vi her vet du, lykke til med tankene dine - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...