Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Da tar jeg med treningstøyet??

Vil bare si litt om hvordan jeg klarer å være så standhaftig; Jeg kjenner god-følelsen etter trening ?‍♀️og det motiverer meg bla.a i tillegg til at jeg faktisk går ned i vekt når jeg er flink. Ned 0,6 til 79,3 i dag og 600 gram nærmere målet mitt. 

Dessuten prøver jeg ofte klær som for ikke så lenge siden var for små som nå passer. Imorgen skal jeg til Oslo med venninna mi og jeg skal kanskje gå med Ola-shorts. Jeg som ikke eier en Ola-bukse har kjøpt 2 shortser. Jeg synes ikke det er fint med Ola-bukse på meg meg når jeg er overvektig og jeg ønsker meg så veldig en hvit en. Gleder meg til å kjøpe den og det er bare litt over 5 kg igjen?

Så blir jeg motivert at vi skal på cruise ⛴ siden det er 4 år siden sist ordentlige ferie og så blir jeg supermotivert (og stolt) av kommentarer på at andre ser at jeg har gått ned. Jeg har alltid snakket mye med andre både på jobb og privat at jeg ønsker å gå ned og har aldri holdt vekten min skjult (selv når den var godt over 100) så derfor er det ekstra godt med selvtilliten jeg får ved å klare det. 

De kjenner meg best som en jo-jo slanker og det vil jeg ikke være lenger. 

Det jeg synes jeg har vært flinkest til i de 10 månedene jeg har holdt på er å komme meg ut uansett vær. Å traske rundt i både regnvær, snøvær og 16 minus er jeg superstolt over og ha gjennomført og det har ikke vært lett men jeg har skjønt at jeg måtte gjøre det.☀️?❄️??

 Det ER vanskelig å slanke seg, men for meg er det VÆRRE å veie over 100 kg og jeg må klare det denne gangen for kroppen min er kjempevond og jeg har det ikke godt når jeg er overvektig. 

Utfordringen min når jeg har klart å komme ned dit jeg vil være, blir jo å holde seg der og da kommer jeg til å søke gode råd. Det er noen kilo igjen dit så enn så lenge prøver jeg å holde fokus selv om jeg også er lei av å måle og veie og notere alt jeg spiser. Men jeg har prøvd å slanke meg utallige ganger uten å skrive og da klarer jeg det ikke så det er faktisk det viktigste verktøyet fot meg i denne perioden. 

Ha en fin uke alle?Det er vårt liv og våre valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med enda mer nedgang Goggeline. ??? Så deilig det må være å ha kommet ned på 70-tallet og ha målet i sikte. Håper jeg greier å komme meg dit igjen. Er så redd for at ferien skal ødelegge for meg. Selve ferien er jo ikke sånn kjempe langvarig og jeg rekker neppe å spolere så mye da. Men det jeg virkelig frykter er at jeg ikke skal komme i gang igjen etterpå. Det har nemlig skjedd veldig mange ganger før.... Det er så ufattelig vanskelig å komme seg på rett spor igjen hvis en først er flink en periode og så slakker ned litt. Da er det akkurat som om kroppen bare vil suge til seg all næringen den har gått glipp av, og den vil ikke gi seg før hvert et gram er på plass igjen. ? Så prøver en kanskje litt halvhjerta men greier å overbevise seg selv om ag det ikke er verdt det.... blæh. Aner ikke hvor mange ganger det har endt akkurat sånn hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ja du har så rett Goggelline! Det er værre å være XX kg tung, enn å slanke seg. Virkelig!

Og når det gjelder motivasjon, så burde det bare være å åpne skapdøren for meg. Alt for mange fine klær som er altfor trange. De henger der og minner meg på den gang jeg vippet rundt 75 kilo. Alle skjortene min, som jeg liker så godt, og likte å ha på meg....skal bruke dem igjen!

Det som er fint er nå at vi ikke gir opp her inne - burde hatt medalje for lang og tro tjeneste ? Skal på tur i helgen, med mye mat og alkohol... Må virkelig være bevisst da! Vil så gjerne at den vekta beveger seg nedover ?

 

Håper det er bra med dere, så glad for å ha kommet litt igang her inne igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig Snupsipups jeg også er livredd for å falle tilbake til «gamle synder» etter ferien og det er en av grunnene for at jeg vil trene mens jeg er på båten også. Da tror jeg det blir lettere for meg å holde meg. ?

Soleie68 enig med deg at dere virkelig trenger medalje for det og jeg skulle gjerne ha gitt dere den. Her kommer en diamant til dere ?

Jeg skal ihvertfall fortsette å bidra på mitt vis og dele opp-og nedturer som dere har gjort tidligere. 

Jeg skal klare dette nå og det uten kurs for det har jeg gått på nok av ganger og jeg vet så godt hva som skal til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg veiedag og vekta viser nå 85,1kg. Det er jeg veldig fornøyd med :) Nå har jeg gått ned 2 kg på 4 uker. Deilig at det funker!

Jeg er også veldig glad for å være i gang igjen. Vi skal klare å holde motivasjon og konsentrasjon gjennom sommeren og feriene. Nå sitter jeg og lager ny spilleliste for trening. Det hjelper på motivasjonen å ha noen kule sanger på øret. Og jeg har lagt ifra meg at jeg absolutt skal løpe leng og klare å jogge uten stans. Drit i det. Jeg går tur, og hvis jeg får lyst å løpe litt, så gjør jeg det! :) ?‍♀️??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn tenker jeg også Olga, mye bedre og gjennomføre en god gå-tur enn å bli skuffet over ikke og ha løpt. Jeg prøver på min ca 7,5 km. runde og jogge mye og jeg vet ikke akkurat hvor mye jeg løper men tar det der det passer. Jeg ser jo på Endomondo hvis snittiden er raskere så har jeg jo løpt fortere. 

Så deilig med -2kg?

I går var det avslutning på jobben og det ble totalt alt for mange kalorier. Over 2000???Men de var godt planlagt da.

Jeg jobber med beredskapshjem og mange av de andre «mødrene» og en far?? ser jeg ikke så ofte siden vi av forskjellige årsaker ikke får møtt hverandre hver gang det er personalmøter. Noen av de så jeg sist i april andre så jeg i januar noen rett før jul og høst. Men helt ærlig så ble jeg så skuffet fordi ingen sa noe, jeg har gått ned snart 24 kg og ingen kommenterte det.

Da jeg kommenterte her tidligere at jeg snakket med «alle» om min jo-jo slanking så var det på den gamle jobben hvor jeg jobbet inntil i fjor. ( jeg tar noen vakter nå også, kan jobbe ca. 20% der) og de sier noe når de ser meg så jeg tenker kanskje de i går ikke turte og si noe. 

Men jeg vet av erfaring at jeg må gå ned rundt 15 kg før de rundt meg har kommentert tidligere, og det er egentlig ganske ekkelt at jeg har vært så tjukk at de ikke har sett 10-15 kg fra eller til. Æsj.

Denne helgen er det fullt fokus igjen og ingen utskeielser. Mulig vi skal på en strand i morgen å grille men da skal jeg holde meg unna de fleste karbohydrater. 

God helg og st.hans aften til alle og som en skrev på face i går «nå har sola snudd og det er 26 fredager til jul»?☀️???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fulle fokuset jeg skrev om i går varte ikke lenge og totalt i går ble det rett over 2500 kcal og gj.snitt hittil er da 1776 pr. dag denne uka ? Jeg er så skuffa over meg selv men jeg er så sulten på kvelden at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.?

2 dager til veiing. Har ca. 10 TP og skal gå tur både i dag og imorgen så jeg får håpe det hjelper til på vekta. Tror jeg skal drikke litt mer Bris i kveld for kanskje kullsyren metter litt....?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Olga, nå går det den veien det skal ?? Ny spilleliste var et godt tips, det skal jammen jeg også få ordnet. Og jeg er helt enig med deg, man må ikke på død å liv løpe. Det er mye viktigere å gjøre noe som er lystbetont slik at det blir gjennomført og dørstokk mila ikke blir så høy. Har prøvd å senke kravene til meg selv jeg også. Bedre å gå enn å sitte i sofaen fordi man ikke orker å jogge.

Tror mange kvier seg for å kommentere vekten til andre Hoggeline,  spesielt folk man ikke kjenner så godt. De vet jo ikke om du har lagt om livsstilen eller om du er syk. Folk du jobber med daglig vet jo at du ikke er syk, og har kanskje hørt litt om den nye livsstilen din også og da er det mye lettere å komme med et komplement. ?

Prøv å ikke tenk på dagene som ikke gikk så godt, Goggeline. Gjort er gjort og spist og spist. Man tjener ingenting på å klandre seg selv. ? Bit heller tenna sammen og jobb for at dagen i morgen og dagene etter går bedre. Og ofte går man gjere litt fortere ned etter en sånn utskeielse, akkurat som om forbrenninga får en boost. Så aldri så gæli at det ikke er godt for noe.?

Jeg er midt inne i en skikkelig arbeidsperiode. Jobbet 6. dag i strekk i dag, 4 dager igjen før det blir en dag fri. Får se hva det gjør med vekta. Jeg har ofte trengt litt fri for at vekta skal slippe. Dvs på uker der jeg har hatt arbeidshelg og veid meg mandagen etter, så har gjerne vekta stått stille. Har jeg fri i helgen går vekta lettere ned. Så vi får se hva det blir til denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og resultatet ble bedre enn forventet. 88,4 kg og ned 1,0 kg sist uke. Totalt 3,8 kg på 4 uker. ? 4 uker til ferie nå og jeg burde rekke å komme litt videre ned hvis motivasjonen fortsatt er med meg.

Uka som var har gått helt etter planen kostholdsmessig. Jeg har blant annet greid å stå over kake og sjokolade omtrent daglig på jobb. Og jeg har faktisk ikke spist godteri på 4 uker. Er nok mest stolt av det, da søtsaker er min desidert største svakhet. 

Når det gjelder bevegelse har det gått litt opp og ned. Målet var 100 % på aktivitetsmålern hver dag. Det har jeg ikke fått til. Men snittet for uka er 127 %, så da er det jo godkjent samlet sett.

Ha en fortreffelig uke alle sammen. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så moro Snupsipups, 1 kg er jo bare helt rått. Når du går ned så mye blir du ekstra motivert og synes uka går lettere da? Det synes jeg.

Jeg har gått ned 0,3 og faktisk er jeg kjempefornøyd med det etter fråtsingen sist uke. Da er jeg på 79 og jeg må nok innse at jeg ikke greier målet mitt med å gå ned 5 kg til på bare 3 uker. Sånn går det når man ikke følger planen men jeg skal uansett klare målet mitt senere og jeg skal prøve så godt jeg kan og komme under 70. 60-tallet er så lenge siden jeg har sett at jeg ikke husker når. Må ha vært tidlig på 90-tallet.

Jeg får tenke på min sønn’s ord at jeg har vært flink med det jeg har fått til og skal være glad for det og herregud jeg er jo det med totalt 24,1 kg på 10 mndr. 

Denne uka er jeg FIT for fight igjen og vet jeg skal klare og holde meg bra kalorimessig. Det har jeg bare innstilt meg på. ?

Sist uke hadde jeg 15,2 TP og 1706 kcal. i gj. snitt = -0,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig i går klarte jeg meg på 1407 kcal. og var ikke sulten i det hele tatt.Jeg spiste lite men oftere og litt mindre middag enn de andre dagene i forrige uke. Så fylte jeg på med kirsebær, plommer og druer. 

I dag skal jeg handle mye salat, tomat, agurk, gulrot og kålrot. Så har jeg noe å dytte på med når jeg blir fysen for det er når og ikke hvis?

Skal prøve å holde kaloriene litt nede hver dag siden det blir buffet på Kielbåten søndag og mandag. Ellers tar jeg med knekkebrød, makrell i tomat og magerost + litt frukt så har jeg det å spise når jeg blir sulten og slipper å gå og spise bare pølser og hamburgere. 

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at vekta gikk litt ned selv om uka ikke gikk som planlagt Goggeline. ? Og sønnen din har rett. Du har vært knall flink. Du har oppnådd resultater som vi andre bare kan drømme om. ?

Er enig i at man blir motivert når vekta går den riktige veien. Kjente spesielt på det i går da jeg var sliten, sulten og hadde bare lyst på noe godt. Jeg løste problemet ved å drikke en boks Pepsi Max og gå meg en tur. Hadde aldri skjedd om ikke motivasjonen var på topp. ?

I dag var jeg litt mer opplagt så i dag ble det joggetur. Og jammen greide jeg ikke å løpe hele runden på 4 km uten å gå. Ble ganske overrasket selv. Har ikke jogget så mange turer i år, men syns formen har kommet forbausende fort. Måtte det bare fortsette sånn. ?

Så heldig du er som skal på båttur til Kiel. Har alltid likt både danskebåten og Kiel ferga jeg, og koser meg skikkelig om bord. ? Det blir vel kanskje så du går ekstra mye når du er i Kiel? Isåfall forbrenner du jo ekstra kalorier også, så da trenger det ikke bli så ille sånn samlet sett. ? God tur iallefall, og lov at du koser deg og ikke bare teller kalorier. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige ord Snupsipups. Jeg er så imponert at du klarer å løpe så langt av gangen. 

Jeg vet jo av tidligere innlegg at du løp lenger før men allikevel, jeg greier bare å løpe ca. 1,5 km av gangen jeg da, men er fornøyd med det. Før kunne jeg bare drømme om å jogge, jeg klarte ikke å se det for meg en gang. 

Jeg skal kose meg på båten og har lagt inn 1000 kalorier på buffeten. Da har jeg sikkert litt å gå på.

Vi pleier ikke å gå i land i Kiel siden vi har med en 13-åring som ønsker å bade og det er kjempefint å gjøre det når vi ligger til kai for da er det lite folk der. Får gå fram og tilbake mellom shopping og lugar så får jeg endel skritt da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker å løpe så greier du nok å løpe lenger etterhvert du også Goggeline. Bare å øke litt etter litt. ? Jeg har så utrolig lyst til å løpe halvmaraton igjen. Det bør være mulig til neste år om jeg greier å holde på motivasjonen. En fin begynnelse kan være å melde meg på en 10 km til høsten, det burde jeg greie fint med jevnlig trening. Kanskje under Trondheim maraton 1.september? 

Denne uka har vært ganske tung. Har vært mye sulten og søtsugen. Foreløpig har jeg heldigvis greid å styre mine lyster. Tror noe av det skyldes at jeg er sliten etter at jeg har jobbet 10 dager på rad. Ellers ser jeg at da jeg forsøkte å gå ned i vekt på nyåret så falt jeg av lasset omtrent etter en måned, og det er jo omtrent så lenge som jeg har holdt på nå. Tenkte kanskje kroppen begynner å merke vektnedgangen og motarbeider meg så det blir ekstra vanskelig på dette tidspunktet? Bare å være bevisst og bite tenna sammen. Fortsatt 3,5 uke igjen til ferie. Det bør jeg klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk om du hadde løpt maraton igjen a. Da skal jeg ta av meg hatten?Jeg lurer også på halvmaraton men jeg vet at jeg for det meste hadde gått i løypa så det er kanskje ikke riktig løp? Jeg får se. 

Ja men det er jo fint at du er bevisst at det akkurat nå kan være litt tungt og da er det så viktig å holde på eller finne fram den rette motivasjonen og for min del skjedde dette for 100% etter påske. Da tenkte jeg at skulle jeg klare å komme ned til målet mitt til cruiset måtte jeg bare være hard fra da. Siden da har jeg gått ned nesten 9 kg. 

Jeg håper for din del du klarer å komme deg over kneika og får lyst til og fortsette og holde på, det gir jo resultater. 

Jeg kjøpte meg 2 fine dressjakker på tilbud i dag, en lys grå litt kort og en svart litt lang. Helt ærlig når jeg så meg i speilet så jeg ganske fin ut. Str. var 40 Gleder meg til å vise mannen min?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å finne dressjakker på tilbud. ? Og i tillegg kunne kjøpe størrelse 40. Hverdagslykke ❤️ Sikker på at du så kjempe flott ut. Lenge til jeg er der ennå, men har ikke tenkt å gi opp håpet. ? Så forresten en kjempe flott dressjakke på nettet i dag jeg også, og tenkte at en sånn vil jeg unne meg når jeg blir slank. Den var godt innsvinget på midten, så her må det litt innsats til hvis dette skal bli realitet. Men det er jo alltids lov å drømme. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vektnedgang dere! Godt jobba! ☺️ Og Goggeline, jeg er enig med Snupsipups angående det med å kommentere andres kropp. De kan helt sikkert se at du har tatt av, men er redde for å kommentere det. Det er jo mye fokus på det nå synes jeg, at man ikke skal kommentere andres kropp hverken positivt eller negativt. Det er jo vanskelig for vi er jo veldig opptatt av utseendet. Og ønsker å gi komplimenter. Men så kan komplimenter misforstås. Jeg leste en gang om ei som hadde vært overvektig og gikk ned mange kilo. Og når hun fikk komplimenter ble hun både glad og trist. Trist på vegne av sitt tidligere jeg som aldri fikk komplimenter for utseendet. Så det er vanskelig det der altså. Ikke minst når det kommer til barn. Kunne blitt en lang og stor diskusjon! :)

Det er veldig inspirerende at du har klart å gå ned så mye Goggeline. Og gratulerer med jakker i str 40! Gleder meg til det. 

Jeg er for tiden på hytteferie så jeg får ikke veid meg. Det er ikke så lett å 'slanke seg' eller faste når man er sammen med andre, spesielt med barn. Så det blir litt halvveis på meg for tiden. Men jeg satser på at det er bedre enn ingenting og at jeg ihvertfall ikke skal legge på meg denne sommeren ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å holde vekten stabil når det er ferie er jo en prestasjon i seg selv. Men tenk så godt det er om man greier det, og bare kan fortsette der man slapp etter ferien. Det må jo være drømmen (og planen?). ?

Håper du koser deg på hytta og at dere har fint vær Olga. ?

Jeg skal snart på bytur med en venninne og vi har planlagt sushi buffe. ? Er nok noe av det beste jeg vet, og jeg sliter veldig med å begrense meg. Blir gjerne så jeg ikke gir meg før jeg er kvalm til vanlig. Får bare prøve å gjøre det annerledes i dag. Starter med en joggetur før jeg drar til byen. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk for fine ord Olga, jeg skjønner hva dere mener?

Det er vanskelig når vi har ferie og kanskje er sammen med andre og flere enn det vi er vant til også med tanke på kosthold. 

Uansett ligger det i bakhodet og det er ihvertfall lettere for meg å velge sunne valg denne sommeren  i forhold til i fjor. 

Jeg skal veie meg imorgen før Kiel-turen og da blir det måling etter 6 dager denne uka og 8 dager i neste uke. Jeg skal prøve å gå tur før vi drar så får jeg TP i morgen også. 

Er Sushi så kaloririke da? Eller er det det pga risen? Hørtes ikke bra ut at du spiser til du blir kvalm da stakkars ?? Kos dere videre☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risen trekker nok opp kalori innholdet i sushi en del ja. Greide heldigvis å stoppe før jeg ble kvalm, men spiste nok mer enn jeg burde i forhold til vektreduksjon. ? Får bare komme meg tilbake på den smale sti i dag, så går det nok bra. ?

Gratulerer med nedgang Goggeline og god tur til Kiel. ? Finnes nok mange sunne alternativer på buffeen, og de er ofte like gode. ? 

Nå skal jeg ut å gå tur i finværet som endelig har kommet. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen i går ble på 13,5 km i delvis bratt og ulendt terreng. Det kjennes i dag, så i dag skal jeg faktisk ta det med ro. ? 

Mandag betyr også veiedag og dagens vekt ble 87,6 kg og ned 800 g fra forrige uke. Totalt 4,6 kg. Kanskje jeg passerer 5 kg neste uke? Lov å håpe. ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra da, så moro med nesten 1 kg. ned Snupsipups.?

Vi har kommet hjem og jeg har regnet på kalorier så langt det lar seg gjøre. Da ble det litt over 2200 på søndag og rundt 2000 i går. Har drukket masse vann og tatt en del trapp istedenfor Heid hver gang, så ble det endel skritt. Nå har vi akkurat spist lunsj her hjemme og tenkte og slappe av litt så håper jeg at jeg vil gå tur senere i dag ihvertfall en liten en.... 

12 dager til neste cruise og før det skal vi på hyttetur med et vennepar så jeg burde være flink om jeg skal klare å gå ned noe mer nå fram til det.?‍♀️Fordelen er at samme vennepar skal også på cruiset og venninna mi prøver å være flink hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du greide deg bra på Kiel turen jeg Goggeline. ? Vet ikke hvor mye du forbrenner på et døgn men vil jo tro at du går sånn ca i null med det kalori inntaket? I følge min aktivitetsmåler forbruker jeg ca 2300 kcal i døgnet iallefall. 

På hyttetur med venner er det vel muligheter for masse aktivitet? Spesielt hvis venninna di også prøver å være flink. Kjekt med venner som har samme mål. ?  

Jeg var skikkelig sulten igjen i går. Tror nok det skyldtes at jeg forbrant mange kalorier på turen på søndag. Heldigvis er det bedre igjen i dag. Har fått jogget en liten tur og aktivitetsmålet er i boks. Nå skal jeg snart på nattevakt. Håper på ei rolig natt. Den forrige var det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg vært så utrolig sliten. Vet ikke om det kun skyldes at jeg hadde nattevakter i starten av uka og deretter dagvakter, eller om kroppen begynner å kjenne på at det har blitt mindre mat og økt aktivitet den senere tiden. De siste dagene har jeg hatt mest lyst til å hive innpå med sjokolade og bare ligge på sofaen. Har greid å holde meg unna sjokoladen så langt, men må innrømme det ble sofa istedenfor trening i går. Er dessverre ikke noe mindre sliten i dag, men heldigvis står frihelg for døren, så da håper jeg det hjelper på. ?

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...