Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

For å beregne hvor mange kalorier jeg forbrenner bruker jeg pulsklokke/ aktivitetsmåler. Den måler kontinuerlig hvor aktiv jeg er, og jeg får til enhver tid opp hvor mange kalorier jeg har forbrent. Jeg endrer vekta mi etterhvert som den går nedover, så det er tatt med i beregningen. PR nå forbrenner jeg i snitt 2200-2300 kcal i snitt PR dag. (På veldig stillesittende dager kan det bli så lite som 1900 og noe, så det unngår jeg). Med et inntak på ca 1600 kcal har jeg da et brukbart underskudd. Hadde nok ikke greid å gå ned til 1300 kcal nei, da øker jeg mye heller aktivitets nivået.

Nå har jeg vært ute å jogga en tur, og det er deilig å kjenne at formen kommer seg. Har de siste gangene valgt en løype med ganske mange bakker, og det var helt utenkelig for noen uker siden. Har kun gått 1 minutt i den lengste bakken, men har bestemt meg for å løpe litt lenger opp i bakken for hver gang, slik at jeg til slutt greier å løpe hele uten gå pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg også tror jeg øker aktivitetsnivået for det blir for lite mat og i går ble det litt over 1500 kcal. De klokkene er smarte jeg har en sånn jeg også. 

Du kommer i raskt god form Snupsipups, sikkert fordi «det ligger» i kroppen din fra de andre gangene du har vært så flink. Du er kjempeflink.

Fra i dag skal jeg også prøve å løpe litt lenger opp i bakkene for hver dag? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 1300 kcal er fryktelig lite. Jeg hadde nok sprukket ganske fort. 1600 kcal går greit, man føler at man «lever» samtidig som man skal ned i vekt. Og det er mulig å holde på over lang tid. 

Nå er jeg på vei hjem etter trening, dro rett etter jobb i dag. Så nå skal jeg ta helg med god samvittighet og kose meg med et glass vin. 

God helg til hele den flinke gjengen her inne. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Ser dere har helt motsatt problem enn meg. Jeg kommer meg sjelden opp til 1600 kcal. Men snakket med kurslederen om det og hun sa at nyere forskning sier at det ikke er farlig å leve på mindre enn 1300 kcal, så hun sa at jeg godt kan ta sikte på 1400 istedenfor 1600, hvis det blir for mye. Jeg sikter jo selvfølgelig på 1600 hver dag, men det er vel kanskje 1 gang de siste fire ukene at jeg har nærmet med det tallet for alvor. Da hadde jeg typ 1560, eller noe. Men jeg lever godt med det altså. Jeg har spist god mat og ikke hoppet over noen måltider, så magen er mett og kroppen fornøyd. 

Har vært en travel uke, dette. Mannen min har jobbet 60 timer overtid de siste to ukene, så alt har falt på meg her hjemme. Har forsøkt å skvise inn litt trening der jeg har fått det til, men har f.eks bare 5 trimpoeng denne uka, og normalt sett ligger jeg store sett nesten det dobbelte på lørdager. Har fått brukt tredemølla litt da, og jobber stadig på løpeformen. I dag fikk jeg til 2,3 km jogging, og det med bare 0,4 km «pause» (lavere tempo for å få ned pulsen, men i bevegelse) før jeg begynte på neste etappe. Bruker ca 35 minutter på 3 kilometer nå, og jobber meg sakte, men sikkert opp til å klare løpe hele distansen. Jeg er ikke akkurat lynkjapp, men jeg svetter som en gris! Nå varmer jeg opp litt først til jeg kjenner at jeg er «klar», så jogger litt over en km, går ned pulsen litt og løper den siste kilometeren. I følge pulsklokka så tåler kroppen dette bedre og bedre, for tidligere så sier den at økten har vært «krevende» og sånn, men nå kaller den løpeturen for «overkommelig» på treningsbelastning. Pulsen er langt mer stabil, og godt under maks. Deilig å se at det går fremover og blir bedre! 

Håper dere har en fin helg og får kost dere med trening og god (og sunn!) helgemat. ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen heldig Littvrang som kan føle deg mett og fornøyd med så lite kalorier. Jeg syns noen ganger det er vanskelig på 1600 kcal. Sånn som i går, da spiste jeg vårruller med ris til middag. Dette ble ca 1000 kcal (for 4 vårruller og litt ris og chilisaus). Ble egentlig bare sånn passe mett, og måtte kutte ut et måltid for å holde meg innafor. Kunne jo selvfølgelig ha valgt mindre kaloririk mat, men jeg har ikke lyst å kutte ut alt mulig. Vil spise det samme som resten av familien. (Og da tenker jeg mat, ikke snacks og godteri).

Så flott at det går fremover med formen din Littvrang. Det samme har skjedd til meg også, jeg kan løpe mye lenger nå og klokka oppgir økten som stadig mindre belastende. Jeg bruker ca 35 minutt på 5 km på bakkeløypa mi (har da gått 1 minutt i den lengste bakken, jogget resten). I 2013 brukte jeg 25 min på 5 km (en løype med mindre bakker), da veide jeg rundt 70 kg. Det får bli målet etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårruller er nydelig godt, men ganske energitett, ja. En gang i blant er det lov med den slags også. Jeg spiser det samme som familien hver dag, men jeg bruker f.eks ikke smør eller olje i panna når jeg steker noe, og bare der er det jo mange kalorier spart. Jeg vil heller spise mat for de kaloriene enn å «kaste de bort» på å steke maten i det, hvis du skjønner. Hvis jeg kan så steker jeg mest mulig på brett i ovnen, istedenfor i panna. Eller på grillen. Og så har vi kanskje fordelen av at vi har en del dietthensyn å ta som ikke handler om mine spisevaner. I den grad man kan kalle noe sånt for en fordel. Men det er nok det i dette tilfellet. Begge guttene mine har ulike matvarer/grupper de ikke tåler (eldste sønn har cøliaki, og minste har noen matallergier). Det gjør at for at jeg skal slippe å lage tre ulike retter til middag så velger jeg som regel bare rene råvarer i matlagingen, og nesten alt er laget fra bunnen av. Da kan alle spise samme mat hos oss. Det har vært en forbannelse i mange år fordi det er så tidkrevende å måtte lage alt selv, men når nesten alle halv- og helfabrikat-matvarer har ett eller annet en av de ikke kan spise i seg, så må vi bare gjøre det sånn. Det er egentlig ingenting jeg har kuttet ut i matveien, men jeg har gått ned på porsjonsstørrelse pr.måltid (jeg forsyner meg bare én gang av middag), og spiser 1-2 flere måltider nå enn jeg gjorde før. Tidligere kunne jeg fint greie meg på to store måltider i løpet av en dag, og når kvelden kom og jeg ble fysen så gikk det i snacks og annet søppel. Nå fyller jeg jevnt på med mat gjennom dagen, så jeg er ikke lenger fysen på kvelden. I tillegg velger jeg magre produkter der jeg kan. Lettere ost, melk med mindre fett, sukkerfri drikke, etc. Mange bekker små... ? 

35 minutter på 5 km motbakke er jo dødsbra! Herregud, det er langt frem dit for min del, men jeg pleier alltid å si at denne kroppen ikke er bygget for fart, så jeg er fornøyd med at jeg greier få den opp i lett trav i første omgang, så får jeg jobbe med hastighet og distanse litt etter hvert. ? Veldig motiverende å ha noe konkret å jobbe mot. Du er jo en «løper», du! Mistenker at jeg egentlig har ganske dårlig løpeteknikk i tillegg til at jeg ikke akkurat er Marit Bjørgen, så jeg tror det koster unødvendig energi. 

 

I dag skal vi feire bursdag her. Eldstejenta fyller 15 på onsdag, så i dag blir det fest. Planen er å spise et stykke eplekake, men ikke noe mer. Det kan jeg avse på kaloribudsjettet også, i tillegg til at jeg har planer om å få inn de siste trimpoengene som mangler denne uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat fra bunnen av er jo utvilsomt best, både på smak, næringsinnhold, sunnhet, ja egentlig det meste. Kunne godt ha tenkt meg mer av det jeg også, men i en travel hverdag er det litt for lettvint å ty til ferdigmat. Men jeg kan absolutt bli flinkere. 

Kvelden har egentlig vært mitt største problem også, men det har egentlig blitt mye bedre i det siste. Jeg har alltid spist 4-5 ganger om dagen, så det er nok ikke derfor det er en bedring hos meg. Kan det være fordi jeg har kuttet sukker kanskje, at blodsukkeret er mye mer stabilt nå? 

Jeg har nok aldri vært rask jeg heller, og kommer nok aldri til å bli det. ? Og den motbakkeløypa mi på 5 km, har ikke kun motbakker. Siden det er en runde er det jo også flere nedoverbakker. ? Greide forresten å løpe hele løypa sammenhengende i dag, og la på noen hundre meter ekstra. Fortsetter du å trene på løping vil du nok ganske snart kunne løpe både lengre og raskere. Og etterhvert som vekten går nedover så blir det bare lettere og lettere. Jeg merker stor forskjell på de siste 3 månedene. ? Jeg har nok sikkert ingen optimal løpeteknikk for å løpe raskt jeg heller. Men leste en gang at dersom man løp slik det var naturlig for en selv, så var sjansen for skader mindre. Så aldri så gæli at det ikke er godt for noe. ?

Lykke til med bursdagsfeiring. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å rapportere vekta mi denne uka. Eller kanskje jeg prøvde å slippe unna... Men så tror jeg det er bedre å være ærlig med meg selv, og å kunne dele både opp- og nedturer her inne. Så da må jeg innrømme at jeg gikk opp 0,5 kg forrige uke. Men jeg vet hva det skyldes. Jeg har hatt 2 uker med altfor lite trim og med dårlig kosthold og mye trøstespising. Nå skal jeg inn i vanlig hverdag igjen, og skal få på plass de gode rutinene. Jeg har hatt en aktiv helg med tur i skog og fjell både lørdag og søndag. Jeg klarer ikke å legge vekk lørdagsgodtet/helgegodtet helt ennå, men jeg prøver å ta litt sunnere valg. Mer mørk sjokolade enn den fristende melkesjokoladen. Da spiser jeg automatisk litt mindre. I uka som kommer har jeg planlagt både yoga, topp-tur og intervall-trening, så det skal bli en bra uke :) Lykke til alle sammen med uka som kommer! ??‍♀️?️‍♀️?‍♀️?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: lærte litt i dag om at kiloene vi tar av stort sett forsvinner fra kroppen via pusten vår!

https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2014/12/17/214070/fettet-du-gar-ned-forsvinner-ut-med-pusten

https://nhi.no/forskning-og-intervju/hvor-blir-det-av-fett-som-slankes-bort/

Ganske interessant! Og noe å tenke på neste gang vi puster og peser og føler oss tunge, utrente og demotiverte... Det hjelper å puste og pese, for da fyker kiloene av kroppen! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei?

Jøss det var interessant og ny lesing for min del. Bra for oss at vi er så flinke til å trene da og puster vel mere i forbindelse med det.??‍♀️

Disse kaloriene er ikke enkle og vi gjør så godt vi kan med å fordele de på best mulig måte for oss om det er litt lørdagsgodis som kommer på bordet eller om det er vårruller til middag.

Her hjemme går det heller ikke i de sunneste middagene og jeg har heller ikke fått prøvd ut en oppskrift fra GR som egentlig var målet mitt i uka som gikk. 

Kjøleskapet har enda ikke kommet men vi er nå inne i siste uka som vi ble lovet at det skulle komme på lageret så får vi bare vente på levering.

Fortsatt så klarer vi å holde oss helt unna godteri og snop og det blir lettere og lettere. I går på jobb laget de rislapper og hadde is og sjokoladeis, krydderkake og alt mulig snadder men jeg synes det var lett og takke nei. Tok frukt-te med suketter. 

Veiedag i dag og ned 0,9 og jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Jobbet i går og var barnevakt på lørdag så det ble ingen trim i helgen. 

Gj.snitt i uka som gikk: 1580 kcal. og 12,2 TP. 

Deilig å se at jeg kan ligger rundt dette og gå bed allikevel, derfor registrerer jeg dette på en lapp for hver uke som går så får jeg fulgt med. Deilig å slippe og ligge på 1300

Nydelig vær her i Akershus her om dagen så nå skal jeg snart ut og lufte meg. 

Jeg har klart som jeg skrev om litt lenger opp her og løpe litt lenger for hver gang jeg er ute nå. Strålende fornøyd med det også. 

Så ønsker jeg dere en fin uke. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det gikk feil vei Olga. Men det legger vi bak oss, bretter opp armene og jobber videre. Kjempespennende artikkel. Hadde aldri gjettet at vi pustet ut fettet. Så nok for meg at det kom ut med avføringen. Leste en gang at når man slanket seg fikk en mer sirkulerende fett i blodbanen og dermed større sjanse for tette blodårer. Det likte jeg ikke. Begynte da å lure på om det var bedre å være feit, men det kan jeg liksom ikke tenke meg. Må da være bedre å bli kvitt det?

Gratulerer med nedgang Goggeline. ? Det gikk rette veien for meg også denne uken. 81,6 kg i dag. ? Ned 1,4 kg fra sist uke, (og 1,2 kg fra for 2 uker siden). Totalt 10,6 kg. Merker det godt når jeg jogger nå, at det er mindre å drasse på. Men synes jeg merker det litt lite på klærne. De har selvsagt blitt løsere, men jeg kan fortsatt bruke de fleste klærne. Kanskje fordi de fleste klærne har stretch?

Trimpoeng aner jeg ikke. Husker ikke hvordan vi beregnet det, så lenge siden sist. Prøvde å logge inn på sida for å logge, men makan til treg side. Brukte en evighet på å legge inn vekt, så gidda ikke begynne med trimpoeng. Nei, der har de virkelig et forbedringspotensiale. Bruker forresten en app for å registrere mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet 1,4 er jo helt rått????

Nei du trenger sikkert ikke registrere trimmen din når du følger med på «klokka di» det er kanskje jeg som er litt gammeldags????Men det funker for meg ihvertfall og jeg MÅ registrere maten hver dag, da pleier det å gå bra for meg.

Jeg er enig med deg med tanke på klærne og jeg hørte en gang at -5 kg = ned en størrelse. Det har aldri stemt for meg. Nå får jeg på meg M og noe i S men da må det være stort. Og når jeg var på det tyngste var det XL. 

Klesskapet mitt er nå ribbet for alt som heter store størrelser og det er deilig å tenke på at jeg endelig har klart og kvitte meg med det.

I morgen skal jeg ut å kjøpe noen nye gensere. Gleder meg.

I dag blir det koteletter, ovnsstekte poteter (for å spare på stekefettet) og wok-grønnsaker.

Skriv gjerne inn hva dere lager til middag. Synes det er så vanskelig å finne på for tiden.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! 

Gratulerer med nedgang snupsipups og Goggeline! 

Olga: kjempelurt å rapportere når det går dritt. Det er kanskje da det er aller viktigst, så high five til deg for at du gjorde det! Denne uka blir helt sikkert mye bedre. ??

Jeg veide meg også i går og hadde -1,1 på vekta. Nå venter en ny og minst like travel uke, men jeg føler meg litt mer trygg på at det skal gå fint nå som jeg har hatt maraton noen uker med  møtemat og det som verre er, og fortsatt klart å gå ned. 

I dag skal vi forresten lage kylling med «squashpasta». Veldig enkelt og magert, og ikke minst supergodt! Jeg regner en kyllingfilet og nesten en hel squash pr.person. Bruker ostehøvelen til å høvle opp squashen, legger de utover kjøkkenpapir og salter lett for p trekke ut vannet. Legger kjøkkenpapir forsiktig over og klapper så det trekker til seg vannet underveis. Det ligger sånn i ca 15 minutter. Så steker jeg kyllingfilet i biter som krydres med hvitløkssalt og pepper, og heller over en halv boks med lettere creme fraiche (det er til ca 4 personer). Vender så inn squashen og lar det få ett par minutter på å varme seg før jeg tar parmesan og cherrytomater over. Så er det klart til servering. Dette har seilet opp til å bli storfavoritt hjemme hos meg! Skikkelig kosemat, faktisk. Og det er utrolig mye mat man får for overraskende lite kalorier. Jeg regner en hel kyllingfilet, en hel squash, 2 ss creme fraiche, ett par rasper parmesan og en neve cherrytomater pr porsjon, og det er vel noe sånt som 370 kcal, hvis jeg ikke husker helt feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Hurra for nedgang snupsipups, Goggeline og Littvrang!! ?? GODT jobba!! Og Olga, jeg heier på deg!! Ny uke, nye muligheter! ?

Jeg har ikke hatt en bra uke.. Slitt litt med helsa og det har begrenset meg. Så det var ned 0,1. Det er jo ingenting. Og bare en vektreduksjon sikkert bestående av naturlige svigninger, væskebalanse etc. Ja, ja. 

Formen er bedre nå så da er det rett tilbake til full registrering av mat og trim. 

Ha en fin dag videre! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littvrang: Rå nedgang på deg også herlighet så flinke og standhaftige vi er. Måtte det bare fortsette i denne tralten og takk for oppskrift. Så spennende ut og den tenker jeg å prøve.

Milda: Ned er ned og det går sikkert bedre denne uka. ?Og helsa er viktigst og er vi litt syke i en periode må vi skrante inn på noe annet og da for min del er det trim. Prøv og drikke masse vann.

Jeg synes det er så gøy å være her inne og skravle og heie og bli heiet på.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Littvrang og Milda. Den squash pastaen tror jeg jammen jeg må teste ut. ? 

I dag er jeg faktisk helt kaputt. Hadde planlagt trening etter jobb, men jeg er bare så sliten, så jeg må bare dra hjem å slappe av. Har vel kanskje trent litt mye i det siste.  Og når jeg tenker meg om så jogga jeg på søndag, var på intervall trening mandag, og i svømmehallen med minsten i går. Så da fortjener jeg vel en dag pause. Prøver på nytt i morgen. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag. ? Denne uken var det ekstra godt, for jeg har vært sliten hele uka. Tror det kan være fordi jeg trent andre ting enn tidligere, så kroppen har måttet gjøre noe den ikke er vant til. Trodde jo egentlig at formen begynte å bli bra, men spørs om kroppen bare har blitt vant til jogging og sykling. Så når jeg plutselig slår til med HIIT (høy intensitets intervall trening) flere dager, så får kroppen litt sjokk. Sikkert litt lurt å variere litt så kroppen blir sterkere på flere måter. 

Nå har forresten folk på jobben begynt å kommentere at jeg har gått ned i vekt. Litt gøy at det begynner å vises. Synes selv at kroppen har blitt mye strammere også, så alle treningsøktene de siste månedene har da hjulpet.

Riktig god helg til hele den flinke gjengen her inne. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy når andre rundt ser nedgangen og kommenterer det men jeg vet også at for noen kan det være vanskelig. Vanskelig og ta imot rosen rundt det, men også vanskelig for noen å snakke om det for de vet ikke hvordan motparten (som har gått ned) tar det. (Liksom ja du synes jeg var tjukk før ja....takk for den)

Jeg har skrevet det tidligere at for meg som alltid har vært så åpen rundt meg og min overvekt om det være seg familie, venner, kollegaer ja alle egentlig liker å få kommentarer på nedgangen. 

Denne uka har jeg bare gått mandag og tirsdag og skal gå på søndag igjen. Derfor har jeg prøvd å holde meg litt lavere på kaloriene. Har spist fiskesuppe med fiskeboller 2 dager på rad nå og det ble ikke så mye kalorier det. Tok en baguett ved siden av. 

Jeg har fremdeles ikke kommet i gang med styrketrening, og sånn er jeg med ting jeg ikke liker. Veeeldig vanskelig å komme i gang. Nå har jeg til og med funnet hoppetau når jeg ryddet i garasjen men foreløpig er de ubrukte. Kanskje greie når vinteren kommer og det kan bli vanskelig å gå tur her hvor jeg bor uten fortau og det da blir vanskelig å gå i skogen. ????

God helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at det begynner å vises, snupsipups! Jeg synes det er hyggelig at folk kommenterer at jeg ser slankere ut, og tenker at det er jaggu ikke rart om folk synes jeg så tykk ut før - for jeg var jo det! ? Man får ta med seg heiaropene og de gode ordene man kan få med seg på veien. ?? 

 

Neste uke er uka det skjer, Goggeline. Jeg utfordrer deg! 5 minutter styrketrening. Bare kjenn litt på vektene, løft de noen få repetisjoner, og så legger du de fra deg. Trenger ikke gå rett på å pumpe jern, liksom. Start forsiktig, sett deg små, overkommelige mål. U can do it!

Jeg så noen i en annen del av forumet foreslo å legge hverandre til på snap for å motivere hverandre til trening. Har dere Snapchat, og vil lage en liten eksklusiv gruppe der vi kan heie og skryte av treningen eller?  

Endelig er det helg. Det har vært en lang uke med alt for mye jobb både dag og kveld, og i tillegg gikk mormoren til min mann bort natt til i går etter ganske kort tids sykeleie. Hun var en gammel dame så ingen var overrasket over at det gikk mot slutten, men det skjedde allikevel så plutselig etter et fall for noen uker siden. Hun kom seg liksom ikke etter fallet, og på tirsdag stoppet de næring og væske til henne. Og så døde hun altså under to døgn etterpå. Fryktelig trist, hun var en helt herlig dame som vi alle har vært veldig glad i. Jeg har merket at det har kommet noen impulser om å trøstespise i løpet av uka, men har klart å holde meg unna, heldigvis. Men rart å kjenne på mekanismen, ingen tvil om at dette er noe som er godt innarbeidet hos meg... Mat til glede og mat til sorg. Istedenfor å sette meg til i sofaen og tenke på godteri så tok jeg meg heller en løpetur på mølla nå i kveld. Jeg kom en hel kilometer lenger enn jeg pleier på samme tid, så nå rakk jeg faktisk bevege meg 4 km på 35 minutter. Det er ny rekord. Svetten haglet, men det var godt. Nå skal jeg hive meg i dusjen (må bare vente på at kroppen har svettet seg ferdig!), ta på joggebuksa og krype opp i sofaen med strikketøy og Netflix. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Littvrang, syns det er bare hyggelig når folk kommenterer at jeg har gått ned. ? Jeg har såpass selvinnsikt at jeg er fullstendig klar over at jeg er/var tjukk. Da jeg starta var jeg tross alt godt over fedme grensa på BMI. Men jeg skjønner det kan være et sårt punkt for noen, så jeg kommenterer ikke andre med mindre jeg kjenner de godt eller de har vært åpen om slanking. Jeg har forresten ikke fortalt noen om mitt prosjekt. Jeg har mislyktes så mange ganger at jeg ikke liker å snakke høyt om det i tilfelle det ikke går. Derfor er det ekstra hyggelig når folk ser at jeg har godt ned og ser at jeg har lyktes. ?

Jeg blir gjerne med på en Snap gruppe. Kan vi sende bruker navn på PM til deg Littvrang, så fikser du?

Hvis du strever med å komme i gang med styrke trening Goggeline, så har jeg et forslag til deg. Last ned en app som heter 7 minute work out ( eller 7 MWO). Koster 20 kr eller noe. Med den får du 14 styrke øvelser a 30 sek, med noen sekunders pause imellom. Du velger selv hvor mange runder du vil ta. Alle øvelsene krever kun kroppsvekt, alt du trenger av utstyr er en stol. Brukte denne annenhver dag i syden. Kjørte da 3 runder.

Så trist med mormoren til din mann, Littvrang, Kondolerer. Og kjenner igjen det med trøstespising, jeg har også en sterk trang til å døyve følelser med noe godt. Helst godteri. Dette har vært med meg siden jeg var barn for mamma ga oss ofte noe godt når hun skulle trøste oss. 

Så fort det går fremover med løpingen din. En hel kilometer lenger på samme tid, det er jammen knallbra. Du kommer jo i form på rekord fart. ? Skal snøre på meg joggeskoene å jogge en tur nå jeg. Etterpå blir det tur med mann, minstemann og svigermor. Skal nok bli sliten i dag også. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å sende meg snapnavnene deres på privat melding her inne så skal jeg prøve fikse. Hvis ikke har jeg en datter med høy snapchatkompetanse som kan hjelpe den gamle moren sin. ? 

I forhold til løpingen så er jeg fortsatt der at jeg må gå innimellom for å få ned pulsen. Det er ikke 4 km løping, altså  men nå nærmer jeg meg faktisk 3 km, og det er vel omtrent 3 km enn jeg klarte i starten, så det har vært god progresjon. Jeg har noen venninner som krever at jeg blir med på KKmila neste år, og selv om jeg har sagt at de bare kan glemme det så har det sådd et lite frø i meg der jeg lurer på om jeg kanskje kan være i stand til å løpe ei mil litt utpå vårparten. Har som sagt ikke turt å si ja, men prøver å se hvordan formen ligger an når det nærmer seg og så får jeg ta en avgjørelse på det da  

Kos deg på både løpetur og tur med mann, barn og svigermor. Høres ut som du har en aktiv og fin dag foran deg! ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så dumt å gå litt innimellom når man jogger. Har selv erfart at når jeg stopper å gå litt under en joggetur for å hente meg inn, så bruker jeg ikke lengre tid totalt enn om jeg løper hele runden sammenhengende. Tror nok det lille avbrekket gjør at man greier å løpe raskere når man først løper om man får litt pause. Og det er jo vitenskapelig bevist at intervall trening er bra både for helsa og for å komme fort i form. ? Tror absolutt du greier å løpe en mil til neste år om du bare trener jevnlig. Og skulle du ikke greie å løpe hele sammenhengende så er du garantert ikke den eneste som må ta litt gåpauser. ?

Joggeturen ble 6,24 km på 43 minutt i dag. Lengste turen i år. Etterpå gikk jeg 6,9 km med familien i kupert terreng i rolig tempo. Er ganske så stiv å støl i rompe og lår nå. ? Men deilig å komme seg ut i deg fine høstværet vi har nå. ?

Skal sende deg snapnavn på PM jeg Littvrang (om jeg får det til da ? ?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littvrang: Det er greit jeg skal klare det og synes det er så kult at du skriver det for jeg har faktisk tenkt at det kommer snart fra noen av dere???5 små minutter?

Så trist med mormoren, det er alltid et sjokk allikevel. Jeg jobber på sykehjem og har vært borti mye av akkurat det. Kjempebra du klarer og la være og trøstespise.?Jeg husker ikke engang snapnavnet mitt jeg. Var veldig ivrig der før men er det ikke lenger så lover ikke at jeg blir den ivrigste deltakeren der men «you never know» sender den etterhvert.

Tusen takk for tips fra deg også Snupsipups. Skal jeg jammen se på. Jeg tok bilde av det du skrev så slipper jeg å lete det fram senere.

Har klart og holde kaloriene litt nede som jeg håpet og i dag ble det lang tur igjen gudskjelov. Var litt tyngre men det var pga. for stor regnjakke og dobbelt sett med bukser (tights og overtrekk.) så voldsomt med regn i Akershus i dag. 

Veiing i morgen og gru-gleder meg som vanlig. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 80,8 kg i dag, ned 0,8 kg og totalt 11,4 kg. ? Fornøyd med det resultatet. Da har jeg kommet over halvveis til målet mitt iallefall i antall kilo. Vil tro jeg vil bruke minst dobbelt så lang tid på de siste kiloene i forhold til de første. Så her er det bare å smøre seg med tolmodighet. Men det skal nok gå bra bare jeg har dere med på veien. ?

I dag håper jeg å få til trening etter jobb. Jobber 9-17 i dag, og vanligvis er jeg mye mer sliten når jeg går hjem kl 17, enn når jeg går kl 15.30 av en eller annen grunn. Men håper jeg greier det uansett. ?

Har helt glemt å fortelle at jeg har kjøpt meg ny bukse. ? Skal på fest på fredag og måtte ha noe nytt. Fant ei bukse på nettet som jeg syns var kjempe fin. Var litt tvil om  størrelsen, har jo ikke så lyst til å kjøpe store størrelser nå som jeg skal ned. Men gambla stort og bestilte størrelse 40. Og tror dere ikke den passa? Den satt til og med pent. Skikkelig boost for selvtilliten. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...