Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Jeg lar deg ikke være Snupsipups og du slipper ikke unna???Alle her inne heier på deg så du må bare være her sammen med oss?

Littvrang: så flink du var og det må ha vært en fantastisk følelse på toppen der. ⛰Jeg har heller ikke vært på noen topp men det står veldig høyt på gjøremåls-ønskelista mi.

Jeg er så glad for at formen kommer seg og i går så fikk jeg ny personlig rekord på 5 km på tiden 39.28. Det hjalp virkelig å bytte til musikk istedenfor bok. Så er det veiing igjen i morgen og vekta er allerede satt frem. Melder inn vekt så fort jeg har tid.

Stå på fine gjengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag! Hva er det de sier.. Når man har ramla av hesten bør man komme seg fortest mulig opp på hesteryggen igjen..! Dette går bra snupsipups! Det ER veldig vanskelig å holde seg til kcal planen hele uka igjennom! Kjente på det selv i går.. Lørdag forbinder jeg sterkt med god mat, chips, brus, kake og goteri. Det ble litt av alt i går også her.. Men det får bli den eneste dagen i uka jeg skeia ut. I dag er det tilbake til regelmessige måltider. Ingen dessert. Vet dere, jeg kjenner selv sterkt på den følelsen av å ikke la helga ødelegge for det gode opplegget i ukedagene.. Det er virkelig en utfordring!! 

Ha en fin dag videre dere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, alle sammen. Er så glad jeg har dere. ? Det er vel egentlig ikke utskeielsene de siste dagene som har vært værst, det jeg evt har lagt på meg kan slankes bort igjen. ? Det jeg er livredd for er at jeg nå har mista kontrollen, igjen. Jeg har gjort det alt for mange ganger før etter å ha vært flink en periode. Heldigvis har dagen i dag gått på skinner. Jeg har spist sunt og passe mengde, og har fortsatt en god del igjen til kveldsmaten. Har fått gått meg en tur på 8 km også, så her er det fortsatt håp. ?

Gratulerer med ny pers på 5 km Goggeline,  det går fort fremover med formen din nå. ?? 

Ja, helgene kan være virkelig utfordrende, Milda. Har ødelagt mang en god uke med å spise alt for mye i helgen. Det skal så alt for lite til av søtsaker og snacks før det blir veldig mange kalorier. Forbasket at det skal være så innmari fristende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, snupsipups skrev:

Takk, alle sammen. Er så glad jeg har dere. ? Det er vel egentlig ikke utskeielsene de siste dagene som har vært værst, det jeg evt har lagt på meg kan slankes bort igjen. ? Det jeg er livredd for er at jeg nå har mista kontrollen, igjen. Jeg har gjort det alt for mange ganger før etter å ha vært flink en periode. Heldigvis har dagen i dag gått på skinner. Jeg har spist sunt og passe mengde, og har fortsatt en god del igjen til kveldsmaten. Har fått gått meg en tur på 8 km også, så her er det fortsatt håp. ?

Gratulerer med ny pers på 5 km Goggeline,  det går fort fremover med formen din nå. ?? 

Ja, helgene kan være virkelig utfordrende, Milda. Har ødelagt mang en god uke med å spise alt for mye i helgen. Det skal så alt for lite til av søtsaker og snacks før det blir veldig mange kalorier. Forbasket at det skal være så innmari fristende.

Visst er det fortsatt håp, snupsipups! ??Dette skal du og vi klare!! Og GODT jobba i dag!! ? Ikke se deg for mye tilbake på dagene som har vært, men se framover! Og kanskje vi må planlegge helga litt når fredagen kommer? Gjøre en avtale at man skal ha en litt "planlagt utskeielse" på f.eks lørdagen? For min egen del kan jeg ikke være for streng mot meg selv heller. Har gått på flere GR kurs og vært flink i x-antall uker. Men når kuret er over har lufta gått ut av ballongen.. Og vips er kiloene snart tilbake og gjerne noen ekstra i tillegg.. Så denne gangen velger jeg å gjøre det på egenhånd. (Ingenting galt om GR kursene altså). 

Jeg er også glad jeg har dere alle her i denne tråden!! I dag har jeg gått på tredemølle i 1 time. Så har fått trent ca 3 timer denne siste uka. Fornøyd med det, men ser flere av dere gjør litt styrketrening så det vil jeg utfordre meg selv på i uka som kommer! Begynne i det små. (Det er noe jeg slett ikke er glad i, men det er visst både riktig og viktig for vektreduksjon og helsa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Goggeline skrev:

Jeg lar deg ikke være Snupsipups og du slipper ikke unna???Alle her inne heier på deg så du må bare være her sammen med oss?

Littvrang: så flink du var og det må ha vært en fantastisk følelse på toppen der. ⛰Jeg har heller ikke vært på noen topp men det står veldig høyt på gjøremåls-ønskelista mi.

Jeg er så glad for at formen kommer seg og i går så fikk jeg ny personlig rekord på 5 km på tiden 39.28. Det hjalp virkelig å bytte til musikk istedenfor bok. Så er det veiing igjen i morgen og vekta er allerede satt frem. Melder inn vekt så fort jeg har tid.

Stå på fine gjengen?

Gratulerer Goggeline med ny rekord på 5 km!! Strålende jobb! Musikk på øret er gull verdt! ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også ta meg sjøl i nakken og bli flinkere med denne styrken. Selv om totalt 17 min forrige uke er bedre enn ingenting vet jeg at jeg kan klare bedre og at jeg har tid til det er helt sikkert. Slår et slag for styrketrening denne uka asså.? Eller noe annet for deg som er vant til å trene styrke, kanskje prøve noe helt nytt denne uka??

Jeg skjønner tankegangen din Snupsipups at du er livredd for der har jeg vært så mange ganger selv også og jeg har skrevet om det flere ganger og, at det er jo det som er problemet for mange av oss her inne at det er ikke noe problem i en periode og gå ned så er det rett opp igjen, og ned, og opp og ned og opp og jeg kan vel fortsette i det uendelige her for min del.?

Det er her jeg/vi må klare og snu tankegangen og jeg lover jeg er på god vei mot det rette her nå. Det er sant at jeg har skjønt at vi (mannen min og jeg) må leve «strengt» ikke bare i hverdagen men også i helgene og skeie ut som «rakker’n» når vi har bestemt det. For oss (for de som ikke husker det) på ferie, på bursdager/fest og til jul. KUN dette og jeg må jobbe med meg selv (hver dag) virkelig og godta at dette er nok og greit. OG DET ER DET???

Jeg sa senest for en time siden til mannen min at jeg skal gjøre ALT denne gangen for og ikke legge på meg igjen.

Hadde gått ned -0,8 til 73,5 og gj.snitt for uka ble 1504 kcal og 16,6 TP. 

Så er det bare å glede seg til ukas første tur om noen timer og hjem og trene styrke.?Håper jeg....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god mandag! ?

I dag viste vekta ned 1,5 kg og jeg er veldig fornøyd! Har hatt en god uke med stortsett motivasjon og positive tanker hele uka! Nå er vekta på 77,3 kg. Og jeg som drømte om å se 77 tallet forrige mandag. Dere har alle vært til støtte, men spesielt Littvrang sin kommentar til meg for en uke siden betydde mye!! Har hatt høstferien i sikte lenge... Og kanskje jeg klarer å gå ned 1 kg til til det. (2 uker igjen)

Kjedelig med opp Snupsipups, men jeg har troen på deg!! 

Goggeline. Gratulerer med flott nedgang! Bra gjennomsnitt på kcal og TP. Dette ser det ut som du har kontroll på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du klarte komme deg inn på rett spor igjen i går, snupsi. Viktig å komme seg opp på hesten med en gang, og ikke grave seg for mye ned i det som gikk galt. Problemet er jo egentlig ikke at du har sprukket, det er hva du gjør med sprekken som teller. Alle sprekker innimellom, så må man bare ta seg sammen og rette blikket mot mål igjen og fortsette videre. Ny uke, nye muligheter! ?

Gratulerer med flott nedgang, Goggeline og Milda! Ett skritt nærmere mål nå! ?

Morgenvekten min viste stillstand siden forrige uke, men jeg vet at jeg har gått ned sånn egentlig. Problemet med vekten i dag er at jeg altså er så inn i helsike støl at dere vil ikke tro det! Ganglaget ligner ikke grisen, det føles som om leggmusklene mine er omtrent 10 cm lange og i alle fall alt for korte til å rekke hele veien fra anklene og opp til knærne, og det føles som at de i tillegg har vært en tur gjennom blenderen. Veldig støle muskler er mer væskefylt/blodfylt enn muskler som ikke er slitne, og der er utslaget på vekta i dag. Vi snakker om stølhet av en sånn grad at det er vondt å ha på bukser, liksom. Det gjør vondt selv når jeg sitter helt i ro og ikke strammer en muskel, så dere kan jo tenke dere hvordan jeg ser ut når jeg går... ? Regner derfor med at kveldsvekta ikke gir meg noen nedgang heller, men jeg kommer til å få igjen for dette ved neste veiing. Jeg har fulgt opplegget hele uka, trent masse og ikke hatt så mye som en ørliten utskeielse (selv ikke på fjellturen. Alt jeg puttet i munnen var planlagt til minste detalj og lagt inn i matdagboka!), så alt peker i retning nedgang, hadde det ikke vært for denne voldsomme stølheten. Det er prisen å betale for å bestige fjell! ? Om 2 uker er jeg klar for neste fjell. Da er det høstferie, og vi har hytte på høyfjellet så jeg gleder meg til mange fine turer i fint høstvær. Det blir nok mer turer av typen "Gå i fjellet" og ikke så mye "bestige fjell". ?   Men før jeg orker å tenke på å bevege meg så mye som en meter så må jeg få tilbake leggene mine igjen. Det blir ikke noe trening i dag, for å si det sånn! ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Littvrang skrev:

Så bra at du klarte komme deg inn på rett spor igjen i går, snupsi. Viktig å komme seg opp på hesten med en gang, og ikke grave seg for mye ned i det som gikk galt. Problemet er jo egentlig ikke at du har sprukket, det er hva du gjør med sprekken som teller. Alle sprekker innimellom, så må man bare ta seg sammen og rette blikket mot mål igjen og fortsette videre. Ny uke, nye muligheter! ?

Gratulerer med flott nedgang, Goggeline og Milda! Ett skritt nærmere mål nå! ?

Morgenvekten min viste stillstand siden forrige uke, men jeg vet at jeg har gått ned sånn egentlig. Problemet med vekten i dag er at jeg altså er så inn i helsike støl at dere vil ikke tro det! Ganglaget ligner ikke grisen, det føles som om leggmusklene mine er omtrent 10 cm lange og i alle fall alt for korte til å rekke hele veien fra anklene og opp til knærne, og det føles som at de i tillegg har vært en tur gjennom blenderen. Veldig støle muskler er mer væskefylt/blodfylt enn muskler som ikke er slitne, og der er utslaget på vekta i dag. Vi snakker om stølhet av en sånn grad at det er vondt å ha på bukser, liksom. Det gjør vondt selv når jeg sitter helt i ro og ikke strammer en muskel, så dere kan jo tenke dere hvordan jeg ser ut når jeg går... ? Regner derfor med at kveldsvekta ikke gir meg noen nedgang heller, men jeg kommer til å få igjen for dette ved neste veiing. Jeg har fulgt opplegget hele uka, trent masse og ikke hatt så mye som en ørliten utskeielse (selv ikke på fjellturen. Alt jeg puttet i munnen var planlagt til minste detalj og lagt inn i matdagboka!), så alt peker i retning nedgang, hadde det ikke vært for denne voldsomme stølheten. Det er prisen å betale for å bestige fjell! ? Om 2 uker er jeg klar for neste fjell. Da er det høstferie, og vi har hytte på høyfjellet så jeg gleder meg til mange fine turer i fint høstvær. Det blir nok mer turer av typen "Gå i fjellet" og ikke så mye "bestige fjell". ?   Men før jeg orker å tenke på å bevege meg så mye som en meter så må jeg få tilbake leggene mine igjen. Det blir ikke noe trening i dag, for å si det sånn! ?

 

He-he huff Littvrang, ser deg for meg med din stølhet! Heldigvis er det en tilstand som går nokså fort over! Ellers høres det ut som du har hatt en super-bra uke med bra kosthold, trening og hele pakka! ? for deg!!! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milda: Så bra og gratulerer så mye da er det bare å stå på videre. 

Littvrang: Nå måtte jeg le.?? Jeg har aldri vært så støl at det gjør vondt og ha på bukser så stakkars deg??

Jeg tok 15 minutter med styrke i dag. Armer, bakside lår og mage. Herlighet og jeg svetta og pusta? Skal prøve og få til 3 økter i uka.

Bare vil anbefale dere og måle dere hvis dere ikke gjør det. Her er et par eks. på meg fra 21/8-17 til 12/9-18

Overarm - 8 cm

Midje - 18 cm

Bryst - 16 cm

Rumpe - 24 cm

Hvis noen ikke vet det så kan det være stillstand i vekta men allikevel kan du gå inn i cm. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Goggeline skrev:

Milda: Så bra og gratulerer så mye da er det bare å stå på videre. 

Littvrang: Nå måtte jeg le.?? Jeg har aldri vært så støl at det gjør vondt og ha på bukser så stakkars deg??

Jeg tok 15 minutter med styrke i dag. Armer, bakside lår og mage. Herlighet og jeg svetta og pusta? Skal prøve og få til 3 økter i uka.

Bare vil anbefale dere og måle dere hvis dere ikke gjør det. Her er et par eks. på meg fra 21/8-17 til 12/9-18

Overarm - 8 cm

Midje - 18 cm

Bryst - 16 cm

Rumpe - 24 cm

Hvis noen ikke vet det så kan det være stillstand i vekta men allikevel kan du gå inn i cm. ?

Goggeline. Så bra at du trener styrke!! Det skal visst være veldig gunstig. Og wow for noen mål!! ?? Da jeg gikk på kurs var jeg nøye å måle meg over hele kroppen, nå måler jeg midjen. Har gått ned 4 cm siden 20 august. Det er veldig motiverende å se og merke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Goggeline og Milda. ? Og så flott at du har kommet i gang med styrketrening Goggeline, klapp på skulderen til deg. ? Gleder meg til å høre hvordan det går med vekten din neste uke Littvrang, den gjør sikkert et fint hopp nedover. ? Håper stølheten er på vei tilbake nå, så det blir lettere å røre seg (og ha på bukser) igjen. ? 

Sprekken min har fått følger på flere måter merker jeg. Jeg var innom butikken etter jobb i går, og på vei inn døra hoppet tanken «nå skal jeg kjøpe meg noe godt» inn i hodet. Og da snakker vi ikke sunt godt. Ble egentlig litt paff. Trodde motivasjonen til å komme på rett kjør igjen var stor. Men kroppen har altså fått smaken på sukker igjen, og tigger om å få det. Det har liksom gått på skinner de siste ukene, og tanken på sjokolade, boller eller is har vært fullstendig utelukket. Ikke har jeg hatt lyst på noe søtt heller. Men en sprekk, og så tror kroppen det bare er å kjøre på og at det bare er å unne seg i vei. Heldigvis tok jeg til fornuft og kjøpte meg en sukkerfri brus og en liten is med 64 kcal. Ser for meg at jeg må jobbe litt med hodet fremover, og at det kan ta litt tid før rutinen er tilbake på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Bra jobba med styrketrening, Goggeline! Og kjempefine mål! -18 cm i midjemål og -24 rundt rompa er jo en betydelig endring! Det er noen buksestørrelser, det!

snupsi: Usj, det sukekrsuget er noe dritt. Sånn sett må man jo starte på nytt igjen når man har havnet litt utpå. Men du er jo bevisst det, og da er mye gjort. Du kunne ha gått på en ny smell i går og kjøpt deg noe ganske annet enn en liten is med bare 64 kcal! Du må bare holde fokus videre. Ta en dag om gangen, og vær nøye med å planlegge alt som skal i munnen. Du har klart dette før, og klarer det igjen. Jeg synes det hjelper å avlede meg selv når søtsuget kommer. Gå en tur eller gjøre husarbeid, f. eks. Da forsvinner suget.

Jeg er på beina igjen i dag. Fortsatt litt støl, men det gjør ikke vondt å ha på klær, så det er da enda noe. ? Kursvekta viste faktisk nedgang i går, til tross for stinne muskler. Må si jeg er positivt overrasket. Og i dag, som jeg er litt mindre støl, så viste morgenvekten at jeg er over på nytt titall, og dermed har nådd første delmål. Hurra! Ellers er dagboka oppdatert med helgens strabaser, for den som er interessert i det. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det 13 minutter styrketrening til i dag og det er rart det der med at svetten bare hagler og pusten går, og jeg har sett dere har skrevet om det før at dere har opplevd det når dere har byttet trening men herregud at det faktisk er sånn da? Da blir det ikke styrke før på fredag igjen. 

Snupsipups: du er så ærlig og god og det tror jeg alle er her inne asså, men jeg føler at det går så bra for de fleste her inne nå så det er lenge siden dette sukkertrollet har konmet på riktig. Ikke bra det der, men bra du gjorde som du gjorde og bra du forteller oss det for der kan man se at det er så fort gjort. Måtte trollet forsvinne fort?

Jeg tenker allerede på lørdag for da skal vi til noen nye bekjente som vi ikke kjenner så godt og mannen min og han andre skal drikke øl, og jeg skal kjøre. Der ligger ikke problemet. Problemet blir at man blir fysen av å sitte sånn og sikkert sulten også. Derfor skal vi spise pizza før vi drar og jeg skal kjøpe med nøtter og superchips så skal jeg prøve å spise litt lite av det og ta små never av gangen. Tar også med bris fordi kullsyre metter.  Fordelen er at jeg skal jobbe på sykehjemmet fa 07:15 dagen etter og at vi har litt over en time å kjøre hjem så da blir det ikke så sent. Jeg vet at jeg har sagt at vi skal skeie ut i selskapeligheter men for meg er ikke dette det akkurat.  

Sånn har jeg blitt at jeg er livredd for hva det måtte gjøre med vekta. Kanskje litt sykt men sånn er det. Kan prøve å ligge litt lavere på kalorier i forkant da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste man kan gjør er å forberede seg på forhånd, Goggeline. Planlegg hva du skal spise (og spis gjerne på forhånd, som du sier, så du er mett når du er der), og bestem deg for hvordan kvelden skal bli. Og skulle hånda gå én gang for mye i skåla så kommer du ikke til å gå opp 30 kilo av det. Kanskje merker du det på at du ikke har gått ned like mye som du pleier, men det er jo greit innimellom det og? I livet utenom vektnedgang så er det normalt å møte venner en lørdag kveld. Det er normalt med bursdager og møtemat, og gudene vet hva av fristelser. Jeg tror det er lurt at vi øver oss på disse tingene mens vi er underveis, for ellers blir det farlig etterpå. Da jeg gikk på kurs sist, i 2011, så var jeg helt nazi. Ingenting uplanlagt eller høykalori fikk passere disse leppene. Jeg styret unna sosiale happenings, sto over fester og det jeg kunne, fordi jeg var redd for at jeg skulle fråtse og ikke klare stoppe hvis jeg først startet. Det er jo fint mens man går ned i vekt at man ikke spiser ting som forstyrrer nedgangen. Men så kommer det virkelige liv etter at jeg var ferdig slanket, og da smalt det. Jeg hadde rett og slett ikke lært meg å spise den type mat i min "nye" kropp. Mitt forhold til kaker, godis og møtemat var jo ikke endret selv om kroppen var blitt tynn, så da jeg plutselig ble tvunget til å forholde meg til disse tingene igjen så gjorde jeg jo sånn som jeg pleide å gjøre. Jeg spiste mye og ukontrollert. Overspiste, rett og slett. Og her sitter jeg jo igjen, da. Denne gangen øver jeg underveis. Spiser med måtehold, lærer meg at man kan unne seg ett stykke kake og synes at det holder. Dette her er jo en stor og omveltende prosess vi går igjennom, og jeg tror det er lurt at vi gjør det så tett opp til våre normale rutiner som overhodet mulig sånn at både hodet og kroppen får utvikle seg sammen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Goggeline, jeg skriver under på alt Littvrang råder deg til. Da jeg gikk på kurs var jeg også ekstremt nøye, og ble veldig opphengt i hva jeg puttet i meg og ikke. Sprakk fullstendig da kursen(e) var over... Nå prøver jeg å ha lørdagen der jeg unner meg litt ekstra, det kan være et stykke og kake, litt sjokolade og chips. Det er fint å planlegge litt foran helgen. Jeg har bestemt meg for at lørdagen skal være min "utskeielsesdag", men alt med måte. Viktig for meg at helgekosen ikke strekker seg over 3 dager matmessig! Jeg har stor tro på at dette kommer du til å takle strålende Goggeline! ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal bort en lørdags kveld så pleier jeg å spise mat med mindre kalorier tidligere på dagen, slik at jeg har litt ekstra å gå på. Prøver også å få til en treningsøkt.  Ellers så tenker jeg at jeg kan spise litt ekstra den dagen bare jeg holder meg under den kalori mengden jeg forbrenner i løpet av en dag. På den måten vil jeg ikke legge på meg, men heller ikke gå ned den dagen. Men hva gjør det om man bruker en dag mer i det lange løp? Jeg var også mer nazi for noen år siden, og kunne finne på å kutte ut noe sosialt pga vektnedgang. Det ville ikke falle meg inn i dag. Det er så mange hverdager der vi bare sitter hjemme, så jeg ser virkelig frem til å komme meg bort å treffe andre. Og skulle det gå helt skeis med mat den ene kvelden, så la det bli med den ene kvelden og start med ny frisk dagen etter. Ser for meg at det er det vi må gjøre i fremtiden også, ta noen magre dager etter en utskeielse. ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for det dere sier og vet at det stemmer og jeg fortalte det til svigerinna mi i dag også at jeg tenkte sånn og hun bare «såpass ja, ja da har du virkelig forandret deg, og det er jeg glad for, men du må huske og kose deg også siden du skal og vil leve sånn for resten av livet» 

Og dere og henne har så absolutt rett hva spiller det for noen rolle, bare man ikke skeier ut i hverdagen. ( Det er jo akkurat dette jeg skriver om her inne selv så mange ganger også)

Lovte henne og skal love dere at jeg skal skravle og spise og kose meg og jeg kommer til å gå tur uansett vær den dagen så det går sikkert greit. 

Kjøleskapet kommer på fredag så neste uke skal målet mitt være og ha litt sunnere middager fremover. Har lovet gutta i huset her at taco blir det på mandag siden gutten som bor hos oss skal på avlastning i helgen??

Snakket også med min svigerinne i dag om toppturer og fjellturer så kan hende det blir tur i løpet av neste år, hvor vet vi ikke enda. Endelig ser det ut for meg at jeg kommer meg på en ønsketur. Hun har alltid vært minst 10x sprekere enn meg men nå begynner vi å bli like???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med pers på 5 km Gogeline :) Så deilig! Jeg har så vidt begynt å løpe litt nå, men det blir mest gange og litt løping innimellom.

Snupsipups, jeg føler med deg! Jeg går på smeller stadig vekk. Det er jo menneskelig, og jeg tror nesten det er uunngåelig. Og det viktige er jo som både du og de andre sier, å ikke la det ødelegge helt og skeie ut uendelig...  Men hoppe på den sunne vogna neste gang den kommer forbi :) Lettere sagt enn gjort, men det funker jo i lengden.

Denne uka har vekta mi gjort et hopp ned igjen, og det er så deilig. 0,7kg ned siden forrige uke. Nå veier jeg 82,9 og har gått ned 5 kg. Så nå nærmer vekta seg mitt første mål som er under 80kg. Og da skal jeg feire! Kjøpe meg nye sko og ny bukse ? Gleder meg til den dagen! Da vil jeg ikke lenger 'lide av fedme' men bare være overvektig! ? Fortsatt god uke dere! Ønsker dere lykke til med kampen dere kjemper ? We can do it! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goggeline. Det er flott at du tenker positivt angående lørdagen. Kos deg masse, dette kommer til å gå stråelende! Og så herlig at du er blitt så sprek! Kjenner meg igjen med å ha venninner som er mye bedre form.. Men nå er du på "høyde" med henne, nyyt! ??

Og gratulerer til deg Olga med nedgang!?

Jeg veier meg alltid fredagsmorgen for å få en pekepinn hvordan jeg ligger an foran helgen. Så langt denne uka har ikke vekta rikket seg.. Hadde altså vært veldig fint på motivasjonen å sett nedgang... Men ei. Føler at jeg har holdt meg sånn rundt 1400 kcal, men ikke fått inn så mye trim. Bare 1 time denne uka. Kanskje jeg skal gå på mølla 1 time i dag igjen.. Drikke mye vann og krysse fingrene for at vekta slipper.. ?

Ha en fin helg dere, kan godt hendte jeg stikker innom her ofte i helga også. Har ingen store planer bortsett fra å kose meg med familien siden alle har frihelg! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Tenkte jeg måtte stikke innom nå sånn på tampen av uka. Disse dagene har bare flydd avgårde altså! Har vært en ganske normal uke sånn matmessig for meg, men det har blitt lite trening. Mye mindre enn normalt. Jeg har vært så sliten etter turen forrige helg, og tenker at den var i grunnen verdt noen treningsøkter så derfor har jeg ikke presset meg mer tidligere i uka.Var jo helt sykt støl til og med tirsdag også, og orket bare ikke. Kom meg avgårde med datteren min i går da, og fikk i alle fall tre kilometer på mølla pluss et drøyt kvarter med styrke. Hadde bare ikke motivasjonen, og beina var blytunge! Satser på at neste uke bringer flere treningsøkter med seg, og litt lettere både bein og hode.

I helgen skal jeg på hotell, og det blir jo spennende. Det er tre måltider jeg må komme meg gjennom, og håper at ikke skaden blir så alt for stor. I kveld skal vi spise ute. Jeg aner ikke hvor, men håper i det lengste at det ikke er forhåndsbestilt retter til oss. Kan jeg velge selv så blir det nok fisk eller noe. Kan jeg ikke velge selv er jeg redd det blir både tungt (rødt kjøtt, sikkert) og mye. Og så er det frokost i morgen. Jeg er selvfølgelig veldig glad i frokostbuffet, så det blir jo en utfordring å styre unna småpølsene, eggerøra, laksen, de lyse rundstykkene, croissantene og alt som er godt her i verden. Og så er det lunsj. Sist jeg var med denne gjengen så tok vi lunsj på en italiensk restaurant, og alt var pizza eller pasta. Og ost. Mye ost. Håper vi spiser et annet sted denne gangen. Fortrinnsvis et sted som har salat av noe slag. Hotelloppholdet er i forbindelse med et utvalg jeg sitter i, på oppdrag fra landsmøtet, så det er mest plikt og ikke fritid og kos som jeg selv har valgt, så jeg synes rett og slett ikke det er verdt utskeielsen. Og så er det noe med at det er ikke snakk om ett måltid med utskeielser heller, det blir et helt døgn der jeg ikke rår over min egen meny. Jeg er i siget og vil ikke ha resultatene mine sabotert denne uka! Skal snart ha en uke ferie også, og vil heller spare kosen til da. Håper bare jeg klarer å stå i mot fristelsene. Føler de kommer servert på løpende bånd det kommende døgnet. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olga76: Kjempemoro og det er så gøy og unne seg litt i denne nedgangen (som jo er en veldig oppgang i livet?)

 

Jeg også er fortsatt overvektig ifølge bmi og ønsker jo egentlig å gå ned til 69 men ifølge bmi er jeg normalvektig ved 67 så jeg skal jaggu ned dit også bare for å bli det. (Mandag veide jeg 73,5)

MÅ fortelle en episode fra jeg var i Oslo i går (og det er sånne episoder bla.a jeg håper kan være til motivasjon)?

Gikk på Bik Bok for det hang en fin rosa høstjakke utenfor og jeg begynner å skjønne at jeg kan gå rett på M og ikke de større str. (Opptil XXL) som jeg alltid måtte prøve før. Så tok jeg M og gikk i prøverommet tok den på og gikk til den ansatte og spurte om hjelp med hva hun synes og jeg sa hun måtte være ærlig. Gjett hva hun sa? Du kan ta SMALL du... herregud jeg trodde jeg skulle besvime. Så sa jeg tuller du nå? Hun bare nei... Jeg ble så glad så jeg fortalte om minus 30 kg og viste hun magen og alt jeg????Det jeg tror var rart for meg og VELDIG uvant var at jakka var så kort at den gikk liksom bare til hofta og ikke over rumpa som jeg er vant til. Jeg så ganske fin ut også??? Holdt til og med på å glemme en pose jeg hadde i prøverommet også?

Herlighet så glad jeg er for at jeg ikke gir opp denne kampen mot kiloene. 

God helg. ?

 

 


 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka gikk jammen fort, det har jo gått flere dager siden jeg skreiv sist. Gratulerer med nedgang Olga, og snart blir det ny bukse og sko, Yuuhuu. ? 

Håper du koser deg på hotell Littvrang, og at det dukker opp sunne alternativ å velge i. 

Så moro med den jakka Goggeline. Sånne episoder lever en lenge på. ?  Og det er jo så gøy å handle klær når klærne sitter pent og man føler seg vel. Ikke akkurat negativt å kunne kjøpe en liten nett størrelse heller. ?

Denne uka har gått ok for meg. Noe søtsug i begynnelsen av uka, men de siste dagene har vært litt travle, så da har jeg ikke hatt tid til å tenke på det. Har fått trent som planlagt, men det har vært tungt og jeg har ikke hatt så mye å gi. Men jeg har iallefall gjennomført. Nå har jeg tatt helg og nyter et glass vin og bittelitt ostepop. Det er ukas utskeielse for min del, noe jeg har sett frem til. 

God helg dere flinke damer. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 80,7 kg hos meg i dag. Så da er det jeg gikk opp forrige uke borte + 100 g ekstra. Hadde vel egentlig ønsket meg litt mer. Har prøvd å tenke på hvorfor det ble sånn og ser jeg har ligget på 1695 kcal i snitt forrige uke. Det er jo litt høyt, bør vel heller satse på å ligge på 1500 tallet nå som jeg veier 11 kg mindre. Aktivitetsnivå er jeg fornøyd med. Bretter opp armene og jobber på videre. ?

Det regner mye hos oss nå, og det skal regne hver dag denne uka. Kjenner jeg synes det er litt tungt. Det blir så mørkt, alt blir vått og det frister lite å komme seg ut. Blir nok mye innetrening på meg fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...