Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Ja det er sant det er så tungt når det er dårlig vær. Vi i Akershus har det faktisk veldig fint disse dagene her, mye vind og kaldt men sola skinner☀️ De dagene jeg må kle meg med regntøy/overtrekkstøy bruker jeg ca. 5 min mer på runden enn det jeg gjør med mindre klær. Så da blir det sikkert dårligere og dårligere rundetider utover høsten/vinteren ?

Opp er opp og det var det her i gården også i dag gj.snitt 1726 og 12,9 TP og +0,3  Jeg skal ligge på mellom 1400-1550 

Denne uka er det endel kurs og møter så det blir mindre trim enn vanlig tror jeg så da får jeg passe på med maten. Trente heller ikke styrke på fredag som jeg hadde sagt på forhånd men jeg danset meg igjennom litt husarbeid og matlaging. ? Har fått helt dilla på en som heter Armin van Buuren. 

Kjøleskapet er på plass så nå er det ingen unnskyldning for å ikke lage sunne middager og salater. 

Tenker å arrangere en byttekveld av klær med kollegaene fra sykehjemmet og har spurt virksomhetsleder om vi kan låne kantina. En jeg spurte i går var veldig positiv. 

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag!?

Her har hverken vekt eller cm rikket seg i det hele tatt siden forrige mandag.. Absolutt ingen forandring! Litt kjipt når jeg føler jeg har gjort det meste "riktig", men slik er det vel at vekta går litt i "rykk og napp". Lever på ca 1400 kcal daglig. Forrige mandag hadde jeg gått ned 1,5 kg så dette er ingen krise.. ? 

Goggeline og snupsipups. Vekta går litt i bølger, og det virker som om dere har gjort masse riktig. Ny uke, med nye muligheter for oss alle her inne! Det er bare å se framover! Heia oss!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det blir en uke med nedgang for dere alle tre! Det går jo litt i bølger, men har man kanskje spist mer enn man burde, eller trent mindre enn man pleier så er man jo gjerne klar over det, og da er det jo lett å gjøre noe med. Mye verre når man gjør absolutt alt man kan for å rikke vekta, så skjer det ikke noe (eller enda verre: Man går opp!). Sånt blir jeg fort utrolig demotivert av!

For min del har det gått nedover på morgenvekten i allefall. Kurs igjen i kveld, så det blir spennende å høre dommen der. Var jo så hinsides støl forrige mandag så det var nok litt ekstra vekt i beina bare der. Jeg var på hotell i helgen og det gikk egentlig ganske greit. Vi spiste ute på fredag, og nesten alle rundt bordet valgte fisk, så da var jo det grei skuring. Ingen skulle ha dessert heller, heldigvis. De andre ville ut for å drikke øl etter middagen, men da ruslet jeg tilbake til rommet og la meg for å se litt serier og strikke litt. Det er så slitsomt når man får en ekstra arbeidsdag etter at man er ferdig på jobb, så noe øldrikking orket jeg bare ikke. Så var de kaloriene spart også. Hotellfrokosten gikk kjempegreit. 2 havreknekkebrød med leverpostei og agurk, og litt yoghurt med musli ble starten på den dagen. Og så spiste vi selvfølgelig lunsj der vi pleier, og alle bortsett fra meg bestilte pizza. Jeg hadde mest lyst på det jeg også, men det ble en salat med mango, parmaskinke og diverse annet snadder i. Jeg ble mett og god, men ikke så stinn og sigen som de andre. Noen fordeler er det jo av å styre unna de tyngste rettene.

Forrige uke var skikkelig dårlig treningsmessig. Jeg brukte lang tid på å komme meg etter kraftanstrengelsen forrige helg. Fikk trent litt på torsdag, men så var jeg jo borte i helgen, og i går var jeg ikke helt i slag så da ble det ikke noe da heller. Orker ikke trene i dag, men har bestemt meg for at i morgen så må det bli noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg Littvrang! Og fantastisk strategi for hotell helg, jeg er imponert!!???

Jeg får litt slitsomme tanker nå når vekta ikke rikker seg... Tenker at nå burde jeg ihverfall bare spise kylling, fisk, salater og rent kjøtt til middager.. Men sannheten er at i en travel hverdag med jobb, hus, barn og hjem har jeg hverken tid eller råd til å ha slike middager hver dag. I dag har jeg ikke hatt tid til å handle noe så det blir rett og slett pølser og potetmos til middag.... Da jeg gikk på kurs brukte jeg mye penger på "rett mat", men jeg må rett og slett fire på kravene nå når jeg gjør dette på egenhånd og "slappe av" selv med denne middagen. Prøver jo å variere gjennom uka, men i dag blir det sånn.

Kom til å lese en gammel melding fra en tidligere kursleder. "Spis som en konge om dagen og som en fattiglus på kvelden". Syntes den var litt artig, og ville dele den med dere. ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, Milda. Sunn mat er ikke nødvendigvis billig! Jeg lager også «vanlig» mat, men sløyfer smør/olje og velger magre produkter der jeg kan, så er det ikke så farlig de gangene vi må gå for kjapt heller enn ultrasunt. Skal vi ha pølser så kjøper jeg de fra go’ og mager. Skal vi ha noe med melkeprodukter i så tar jeg mager kesam/rømme etc. Vi har en del matutfordringer hjemme hos meg (allergier og cøliaki hos de to yngste) så det enkleste for oss er å spise rene råvarer og lite halvfabrikat. Det er heldigvis ikke så verst usunt. Vi forsøker kjøpe inn i litt større kvanta når det er salg. Så fryser jeg ned i passe porsjoner og tar opp etter behov. Da vi handlet nå sist så laget jeg en liste over middager jeg kan lage med de råvarene vi har i kjøl/frys/tørrskap. Bare det at man slipper unna å pønske ut meny OG handle før man kan lage middagen sparer en del tid, og da er det ikke så farlig at det tar en halvtime å lage den heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk det på kurs-vekta Littvrang? Alltid spennende. Vet ikke om jeg hadde klart å være så flink på hotell-frokost?

Jeg spiser vanlige middager med familien og de er ofte ikke sunne i det hele tatt og i dag hadde jeg heller ikke sunn lunsj siden jeg har vært på personalmøte og der blir det servert mat. At «vanlige» brødskiver kan smake så godt er helt utrolig?

Jeg likte den gamle meldingen Milda??

I dag ble det hverken trening eller tur så da får jeg tråkke på litt ekstra imorgen siden det heller ikke blir tur på torsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiingen gikk fint, -1,2 denne uken! Da var det verdt å stå over deilig hotellfrokost også! ? 

Lurt å ta en litt lengre økt hvis man vet at det blir vanskelig enkelte dager. Vi snakket faktisk om det på kurset i går. Anbefalingen er jo 30 minutter aktivitet daglig (ca 1 trimpoeng), men det er ingenting i veien med å slå sammen og heller trene litt lengre noen dager. Jeg vet jo at vi alle stort sett gjør det sånn, men det var jo en grei påminnelse allikevel, synes jeg. Jeg fikk i allefall litt bedre samvittighet for den slappe treningsuka mi forrige uke, når jeg tenkte på at bare den ene turen til Gaustatoppen egentlig var verdt 10 halvtimer i trimpoeng. Det var trening nok for over en uke, sånn egentlig. 

I dag dro mannen meg avgårde til XXL for å kjøpe nye fjellstøvler. Det er en del av hans belønning til meg for at jeg har nådd første delmål på -10 kg. Jeg prøvde litt forskjellig, og landet på ett par kjempestødige og fine støvler fra Salomon. De var hakket dyrere enn jeg hadde tenkt de skulle bli, men mannen ville at jeg skulle velge de som satt best, og ikke tenke på pris. Det skulle imidlertid vise seg da vi kom til kassa at de hadde 25% på nesten alle varer akkurat i dag, så det ble jo en del billigere enn jeg fryktet. Ble jo nesten som å vinne litt i Lotto! ? Nå gleder jeg meg skikkelig til å gå i fjellet med nye støvler neste uke! ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang, og nye støvler Littvrang. Du får  nok mange fine turer i dem. ?

Blir som oftest så jeg trener annenhver dag jeg også. Synes det er godt med en dag å komme seg på etter trening. Restitusjon er jo også viktig, og nå som jeg har blitt eldre kjenner jeg det tar litt lengre tid å komme seg etter trening enn da jeg var yngre. Har jeg veldig lite aktivitet en dag går jeg en tur, selv om jeg har trent dagen før.

Jeg sliter også denne uken med søtsug, og er ganske sulten for tiden. Rart det skal variere sånn. Enkelte uker bare sklir forbi uten problemer, mens andre uker må man kjempe hver dag. Får bare bite tenna sammen og håpe på bedre tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer (igjen) med nedgang og fjellstøvler littvrang! ? Ja, den søtsugen snupsipups kan virkelig være plagsom, her egentlig ikke så mange gode råd.. Men rart det varierer så mye ja.. For min egen del så kan jeg nesten ikke spise pasta og spagetti for får et veldig søtsug av det.. Det jeg gjør når jeg er litt sulten generelt er som oftest å drikke vann og aktivisere meg med noe.. Og ellers huske å ha regelmessige måltider. Gjerne et par mellommåltider i løpet av dagen.

En ting som jeg har tenkt på at det er så mye lettere for min del å gi råd enn å stå i det selv. F.eks hadde jeg en skikkelig dårlig dag i går. Spiste ALT for mye og ikke "riktig" i det hele tatt. Spurte til og med barna om jeg skulle bake kake!! (Heldigvis takket de nei!! ?)Men, slik er det vel for de fleste enkelte dager. I dag er det en ny dag. Så har registrert maten nøye og fått 1 times tur i raskt gange i dag.

Ha en fin kveld dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så plagsomt med søtsug som ikke gir seg. En ting er jo at man er sulten. Da kan man jo fylle magen med vann eller distrahere seg selv, hvis man ikke har mer mat å gå på den dagen. Men å gå rundt å fyse er noe av det verste jeg vet, og den største årsaken til at vekta ble som den ble for min del. Søtsug krever en helt annen selvdisiplin, synes jeg. Hjelper det å spise en banan eller noe annet søtt som ikke er så halvgæærnt sunt, men allikevel søtt nok til at man får dekket ett eller annet behov? Jeg har noen sånne Nutrilettbarer liggende, som er på rett over 200 kcal, og hvis sjokosuget tar meg så spiser jeg heller en sånn enn å gi etter for vanlig sjokolade. Synes for eksempel at den der dark premium eller hva den heter (Nutrilett altså) er skikkelig god! Den tilfredsstiller sjokobehovet uten at jeg kaster bort en helt middagsrasjon verdt i kalorier. Man bør selvsagt ikke spise sånn hver dag, men hvis man står i fare for å sprekke og sette til livs en Snickers istedenfor, så er den et langt bedre alternativ.

Enig med deg om at det er lettere å gi råd enn å stå i det selv, Milda. Lettere sagt enn gjort! Sånn er det jo. Og det er det som er så fint her inne, synes jeg. Når man ikke klarer å snakke til seg selv med en fornuftig stemme så er det godt å høre noen andres fornuftige stemme. Og så vet man jo at de her inne skjønner hva man snakker om, og at de sliter med de samme tingene som en selv. Det er noe med å være i samme båt. Jeg kjenner f. eks behov for å himle kraftig med øynene hvis noen av mine "alltid tynne" venninner begynner å snakke om at man bare må gjøre slik eller sånn ift. mat. Det har helt motsatt effekt, for min del, i allefall. Pluss at jeg blir litt sur. ?

I dag fant jeg ei ny bukse i skapet. Jeg prøvde den i sommer, bare for å se hvor ille det sto til. Den gangen klarte jeg å få buksa opp til rett under rompa, og hadde jeg dratt mer i den så hadde glidelåsen røket. Men i dag fikk jeg den på, og glidelåsen er lukket! Det må jo være hvertfall to størrelser forskjell på nå og i sommer! Herlighet, jeg ble helt satt ut. Så langt unna som jeg var å komme meg inn i den buksa i sommer så trodde jeg helt ærlig talt at jeg fortsatt var et stykke unna å kunne bruke den. Jeg tenkte at jeg sikkert fikk den på nå, men at jeg ikke fikk lukka verken knapp eller glidelås. Men nå sitter jeg i den, den har ikke spjæra noe sted enda, og jeg får til og med til å puste normalt. For en lykke! ? ? Feirer med trening på senteret i kveld. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg igjennom tirsdagen uten ekstra utskeielser, og i går hadde jeg så mye å gjøre at jeg ikke rakk å tenke på søtt. Føler ikke noe søtsug nå, så kanskje er søtsuget på retur nå (håpe, håpe). Greide iallefall fint å stå over både is og kake på jobb i dag. ? 

Tror ikke de som alltid har vært tynne skjønner hva vi lubne sliter med. De har aldri prøvd å slanke seg, iallefall ikke mange kilo, og har aldri opplevd at kroppen gjør alt for å motarbeide deg. Jeg kjenner også jeg blir litt oppgitt når de uttaler seg om noe de slett ikke har peiling på. 

Så herlig med den buksa Littvrang. Det er slike episoder som motiverer til å fortsette. ? Jeg hadde også en opplevelse i går da jeg var på trening. Hadde på meg en tights kjøpt i vinter. Alt kjentes greit ut før trening, men da vi startet opp begynte den å skli ned, den haddd rett og slett blitt for stor. Måtte stramme knytinga rundt livet så stramt som det gikk an for at den skulle henge på. Og jeg kom meg igjennom timen med buksa på. På tide å pakke den bort skjønner jeg. ? Det er forresten mange som kommenterer at jeg har gått ned nå. Det begynte vel egentlig da jeg byttet arbeidsklær fra lagre til medium. Klærne våre har en fargestripe som viser størrelse, så alle kan se hvilken størrelse du bruker. Vet ikke helt om det er fordi de ser jeg bruker mindre klær eller om de ser at jeg har blitt mindre. To- tre av de jeg jobber med er på omtrent samme størrelse som jeg var da jeg starta. Blir litt overrasket når jeg ser på de nå og ser hvor stor jeg selv var. Inne i mitt hode har jeg liksom aldri vært diger,  selv om jeg må bruke store klær og vekten viser mye. Det har vært litt sånn at jeg har blitt fullstendig overrasket når jeg har passert et butikkvindu og sett meg selv i det. Jeg er da ikke så stor liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld! Så gøy og motiverende littvrang og snupsipups når man merker stor forskjell på klærne!! Herlig følelse å måtte gå ned i størrelse!! ?

Her har jeg hatt en litt travel dag, men ikke så travel at jeg ikke har stått et par ganger på vekta... ? Begynte å innbille meg at vekta var ødelagt for den har vist det samme i to uker? nå. ? Vel, jeg får vel bare fortsette å leve sunt og moderat så slipper vel vekta forhåpentligvis litt til over helga..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste du sier det, snupsipups, kjenner jeg meg helt igjen i! Jeg har heller aldri tenkt at jeg er så svær, og har fått skikkelig sjokk (og blitt direkte lei meg!) når jeg har sett meg selv på bilder og sånn. Det er jo ikke sånn jeg ser ut! Husker vi ble avbildet på et landsmøte for ett par år siden, og det bildet tror jeg er et av de mest forferdelige bildene jeg har sett av meg selv. Det hjalp ikke akkurat da en av mine venner fra organisasjonen sa «Jeg synes det var et godt bilde av deg!» heller. Skrekk og gru, liksom? Ikke akkurat et kompliment! Men du: ut for å kjøpe deg nytt treningstøy! Det høres ut som du har fortjent det nå! ? ?

Milda: Veier du deg hver dag? Og til samme tid? Vekta varierer jo litt ut i fra væske og mat man har innabords. Høres lurt ut å fortsette å være flink, i allefall. Hvis du brenner mer enn du spiser så er det umulig at vekta opprettholdes så veldig mye lengre. Keep up the good work! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goooood fredag! Herlighet, denne uka har her var i en evighet! Endelig er fredag her, og om få timer har jeg ferie! Fjellet kaller, og jeg gleder meg helt sykt til en uke med late morgener, turer i fjellet, brettspill, fyr i peisen, bærplukking og jeg vet ikke hva! Høstferie er gull altså. ? Minstemann fyller år på søndag, så vi skal gjøre unna litt feiring og sånn før vi setter kursen mot hytta på mandag.

Ellers ble det ikke treningssenter på meg i går allikevel. Jeg hadde en avtale med datteren min om å ta en tur sammen, men hun måtte fullføre et større naturfagsprosjekt og brukte langt mer tid enn hun hadde sett for seg. Jeg ventet så lenge på at vi skulle dra, så da hun sa at hun ikke rakk å bli ferdig så orket jeg ikke reise dit selv. Heldigvis har vi jo muligheter til å trene hjemme, så jeg fikk meg ei god økt på mølla istedenfor. Slo persen min og gode greier, var temmelig fornøyd med egen innsats, for å si det sånn. ? Men klarte å pådra meg en real lyskestrekk på høyre side, så i dag er det jo kjempevondt å gå! Noen som har tips til hvordan man får ut sånne strekk? Hjelper liksom ikke å tøye heller. Avtalte med datteren at vi skal dra på senteret i kveld istedenfor, så får jeg sanket litt flere trimpoeng før uka er omme. Planen er styrketrening. Hvordan ligger du an med det denne uka, Goggeline?

Ønsker dere en god og sunn helg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke tung å be, så her er to nye treningstights, to overdeler og en bh innkjøpt. I størrelse M. ? Må si det føltes bra. Syns jeg så flott ut også. Treningstightsen holder ting litt på plass så jeg syns jeg ser strammere og slankere ut i treningstøy enn annet tøy. Enda en grunn til å få på seg treningsklærne. ?

Har fri før arbeidshelg i dag, så i formiddag har jeg prøvd meg på noe nytt. Hot yoga (nybegynnertime). Det var utrolig deilig, avslappende, nedstressende og godt til min stive og støle kropp. Synes alle øvelsene var greie og det var ikke spesielt tungt. Derfor ble jeg ganske overrasket da jeg var på butikken etterpå og bena var som gelé. Har nok fått brukt en del muskler allikevel, men på en helt annen måte. Dette skal jeg garantert gjøre igjen. Det er nok ikke timen man går på for å forbrenne mest mulig kalorier, men herlighet så utrolig godt det gjorde.

Bare vær tolmodig og standhaftig Milda, så slipper nok vekta. Den bruker å stoppe opp litt til meg også innimellom, men så kommer det plutselig et hopp ned. Har aldri skjønt hvorfor...

I forhold til strekken i låret ditt Littvrang ville jeg nok ha tatt en lang og rolig oppvarming. Tøy forsiktig etterpå før du starter trening. Vær litt forsiktig og kjenn deg fram underveis så det ikke blir verre. Ikke gjør øvelser som gjør direkte vondt. Hurra for ny pers ?, dette går veien. ? Likte forresten det nye bildet ditt. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott Littvrang med minus 1,2 er jo bare helt rått det jo. Ser ut som du er i siget om dagen.?

Snupsipups: Deilig med nytt treningstøy og komplimenter og minus på størrelser. Kjenner igjen den deilig følelsen det gir og det gir meg faktisk enda mere motivasjon til å holde på. 

Milda: den kommentaren om vekta fikk meg til å smile, ja vi er nå litt rare da hvis vekta står stille et par uker og vi føler vi har gjort vårt aller beste. Det liker vi ikke.

Jeg har tråkket på som vanlig på mine turer når jeg har rukket de og jammen går det unna om dagen. Nå har jeg virkelig brutt noen barrierer mot å jogge i motbakker. Herlighet det er moro å jogge asså og ikke stoppe bare fordi en motbakke kommer. Så er det så sprøtt for akkurat der hvor den bratteste og værste bakken er kommer den råeste og kuleste sangen på hele på hele playlista til Van Buuren og det er som at akkurat den låta hjelper meg opp bakken. Nå løper jeg 3 ganger på runden på 7,6 km og det lengste er vel ca. 4 km av gangen i ett strekk. Så er det et lite opphold med rask gange før jeg også spurter et stykke x 2 og så jogger resten og spurter igjen opp den siste bratte bakken mot huset. 

Tok styrketrening igjen i dag men har dessverre ikke kommet inn i en fast rutine med det. Må bare bli flinkere til det. Holdt på i 20 min. Med bein, armer og mage. 

I dag var det etterlengtet taco til middag. Til uka er det høstferie og vi har ingen planer bortsett fra en dag til Østfoldbadet i Askim. Håper på mye tur. 

Håper selvfølgelig på et bedre resultat til mandag enn sist mandag men nå har jeg fått mensen så da er det vel det som skal ødelegge?

God helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag og -0,9 med 1694 kcal og 14 TP.

Så må jeg bare få skryte litt for nå veier jeg 72,9 og for 1 år og 5 uker siden så var det 103,1 og da har jeg passert 30 kg, faktisk 30,2 (dere vet jo hvor viktige disse grammene er for oss??) og en ting er at jeg er stolt av egen innsats men aller mest så er jeg så utrolig glad for at jeg aldri gav meg, virkelig. Tenk om jeg hadde gitt meg underveis så hadde jeg ikke sittet her nå med den følelsen. Det er asså en lykkerus og noe jeg unner alle som ønsker det og oppleve. Nå er det ørsmå 3,9 kg til det første målet men så har jeg jo underveis bestemt meg for og ta de 2 siste kiloene etter det for å bli normalvektig i følge BMI. 

I dag blir det sykebesøk til en gammel kollega/venninne og ellers skal vi på Østfoldbadet i Askim og på kino. Vi har høstferien hjemme i år. Det blir de vanlige gå-turene mine ellers når jeg kan det og så får jeg håpe jeg blir flinkere med styrketreningen.

Så ønsker jeg dere en fin uke???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 30 kg Goggeline.? Litt av en innsats du har lagt ned. Ikke lenge igjen til målet nå. ? Personlig synes jeg det er litt skummelt å nå dette målet. Jeg har gått ned i vekt veldig mange ganger, og vet godt hvordan det skal gjøres. Men å holde vekten over tid, det har jeg PR dags dato ikke greid. Nå vet jeg hvor mye jeg skal spise PR dag for at jeg skal bli sånn passe mett men samtidig gå ned i vekt. Når jeg er ferdig aner jeg ikke hva jeg bør ligge på. Jeg har rett og slett aldri mestra den hold vekten biten. Skikkelig dumt å bruke månedsvis på å gå ned i vekt, og så har du ingen plan for hva du skal gjøre videre.... Det må bli annerledes denne gangen. Kanskje et hold vekten kurs er tingen for meg?

Dagens vekt var forresten en meget positiv  opplevelse. ? 79,1 kg og nytt titall. ? Ned 1,6 kg fra forrige uke. Totalt 13,1 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goggeline: Gratulerer med formidabel innsats! Jeg bøyer meg i støvet, -30 kg er helt sykt! Det er jo ca 30% kroppsvekt du har gått ned også, med det utgangspunktet! Du har all grunn til å være veldig fornøyd med egen innsats. Nå starter jobben med å stabilisere og holde vekten. Det krever litt det også, men jeg har trua!

snupsipups: Wow, -1,6 siden forrige uke er dødsbra! Grattis! Jeg synes et hold vekten-kurs høres veldig lurt ut. Man er ekstra utsatt for vektoppgang når man er helt nyslanket. Kroppen vil hele tiden jobbe for å gjenopprette "normalen" (altså gammel vekt, i dette tilfellet), og kjører visstnok på med ekstra sult og søtsug for å komme seg tilbake dit. Å ha noen som kan hjelpe og støtte på veien tror jeg er helt uvurderlig. Jeg skal uten tvil gå et sånt kurs når jeg er ferdig. Jeg gjorde ikke det sist, og vi så jo hvor bra det funket. ?

Vi står på farten til hytta nå. Reiser om ganske nøyaktig 2 timer, så nå skal jeg hive bagasjen ut i bilen og få handlet litt mat før mannen kommer fra jobb og vi setter kursen nordover. Det betyr ingen GRkurs på meg i kveld, men jeg veide meg som vanlig på morgenen i dag og vekta viste -1,2 siden forrige mandag (morgenvekt). Nærmer meg halvveis i vekttapet nå, så nå er det jo bare sjarmøretappen igjen (? i wish...). Vi snakkes etter høstferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine ord. Ja det er nesten så jeg ikke kan tro det selv men jeg ser faktisk snart normalvektig ut i speilet. Det er til å grine av. ???og helt rart for hjernen å skjønne.

 Jeg leste en artikkel med Jeanette Roede i går om hvordan lettest mulig man skal holde vekten og hun anbefalte å øke 100 kcal pr. dag i en uke og neste uke øke igjen med det samme helt til man når «nullpunktet» som hun kalte det som er når du forbrenner like mye som du får i deg i kcal. pr. dag

Det stod også der at når du har holdt vekten sånn nogenlunde likt i 2 år bør man være stabil.. 

Så da er det ikke tull at jeg minst skal være her 2 år til som jeg har skrevet tidligere???Det blir jo lenger siden jeg ikke er helt i mål, og jeg mener det? Denne gangen skal jeg klare å holde meg nede, det er forskjellen fra nå til de andre «100» gangene jeg har holdt på.

Snupsipups: Rå nedgang?så utrolig deilig. Begynner å bli en del på deg også?

 

Littvrang: 1,2 er jo ikke noe dårligere, fy søder og vi er flinke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Og gratulerer til dere samtlige i denne tråden de siste dagene for nedgang!! SUPER innsats!!?? Jeg gleder meg virkelig på deres vegne for jeg vet hvilken god mestringsfølelse det er!! ? Her i gården er det litt annerledes! ?Har stått stille på vekta de siste ukene, og mandag var det til og med 0,2 opp.. Jeg har vært litt skuffet og oppgitt, må innrømme det. Men jeg gir meg IKKE. Jeg prøver å ikke dvele ved de negative følelsene, det hjelper ihverfall ikke. Jeg har gått inn for å registrere maten nøye og legge inn trim. (2 timers tur så langt denne uka.) Hadde håpet å komme litt nærmere målet mitt til høstferien, men der kom jeg til kort. Får sette meg et nytt delmål nå. Jeg får prøve å tenke positivt og at dette er noe jeg gjør helt på egenhånd så det kan ta litt tid. Og vekta har gått nedover siden jeg begynte. 

Ha en fin kveld dere og god høstferie til dere som har det denne uka!! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Milda, stillstand og oppgang er aldri moro men det er da det er ekstra viktig og holde fokus og du virker positiv til det om dagen så det løsner sikkert snart håper vi?

Jeg har ligget bra hele uka kalori-messig men det er da fryktelig vanskelig å komme i gang med styrketreningen, jeg var litt godt i gang men det har dabbet av igjen. Må prøve igjen til uka men da vet jeg det er kurs på tirsdag og Oslo på torsdag og jeg skal bake gulrotkake til byttekvelden på mandag. Grete Roedes oppskrift så jeg må vel smake litt.? Ganske mange som er positive til det og kommer så det skal bli moro. 

Denne helgen skal jeg jobbe på sykehjemmet og litt som Snupsipups samler jeg også vann når jeg jobber. Går mye på harde gulv, og sitter lite. Får drikke mye vann så får jeg håpe det gir utsalg positivt på vekta allikevel på mandag. 

Til middag i dag blir det spaghetti, svenske kjøttboller og grønnsaker. 

God helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Goggeline skrev:

Ja Milda, stillstand og oppgang er aldri moro men det er da det er ekstra viktig og holde fokus og du virker positiv til det om dagen så det løsner sikkert snart håper vi?

Jeg har ligget bra hele uka kalori-messig men det er da fryktelig vanskelig å komme i gang med styrketreningen, jeg var litt godt i gang men det har dabbet av igjen. Må prøve igjen til uka men da vet jeg det er kurs på tirsdag og Oslo på torsdag og jeg skal bake gulrotkake til byttekvelden på mandag. Grete Roedes oppskrift så jeg må vel smake litt.? Ganske mange som er positive til det og kommer så det skal bli moro. 

Denne helgen skal jeg jobbe på sykehjemmet og litt som Snupsipups samler jeg også vann når jeg jobber. Går mye på harde gulv, og sitter lite. Får drikke mye vann så får jeg håpe det gir utsalg positivt på vekta allikevel på mandag. 

Til middag i dag blir det spaghetti, svenske kjøttboller og grønnsaker. 

God helg?

Flinke og slanke Goggeline, håper du har en bra helg selv om du må jobbe. Så flott at du har ligget bra kalorimessig. Jeg hater styrketrening, kjempevanskelig å komme igang ja... (Nå var jeg vel i overkant negativ...?) Jeg har rett og slett vanskeligheter med å finne gode og effektive øvelser som jeg kan gjøre på stue gulvet i 10-15-20 minutter... Jeg sliter periodevis med motivasjonen når jeg ser null resultater i lange tider.. Men prøver heller ikke å stresse så mye. Gikk 1 time på tredemølla i dag. Var litt kjepphøy da jeg startet dette slankeprosjektet uten kursleder, men nå hadde det vært kjekt å ha en...? Men har gått på mange kurs tidligere og alltid gått opp igjen.. Får hente fram råd jeg har fått før. Det blir uaktuelt å melde seg på ennå et kurs.. Det får isåfall bli stabiliseringskurs når den tid kommer.

Ha en fin lørdag dere!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har uka jammen passert uten en lyd fra meg. Har jobbet mye og hatt mye å gjøre utenom, så uka har bare flydd avgårde. Det har blitt kun to treninger på meg denne uka. Litt pga lite tid og litt pga lite energi. Satser på å komme sterkere tilbake neste uke. ? Hadde en skikkelig utskeielse i går også, sikkert ikke så lurt å ta det i en uke med lite aktivitet, men sånn ble det. Så har ikke de største forhåpninger til vekten på mandag. Høstferien vår er neste uke, og det var jo egentlig da jeg tenkte å ta en slanke pause uke. Får heller satse på å holde meg til den smale sti da. Har iallefall god tid til trening da. ?

Så kjedelig at det går uke etter uke uten nedgang Milda. Tror nok det er lurt at du begynner å registrere mat da ja. Man kan ofte få seg en overraskelse da. Jeg greier heller ikke å motivere meg til å trene styrke på egenhånd. Men styrke timer på treningssenteret liker jeg godt, så det går greit å få gjennomført. Liker best timer som kombinerer styrke og kondis slik som tabata og HIIT. Begge deler kan vel kalles god gammeldags sirkeltrening, men litt forskjellig organisering. 

God arbeidshelg Goggeline. Håper vannet holder seg på avstand. ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Lange siden jeg også har gitt lyd fra meg, men jeg følger med på dere ? Jeg har hatt noen uker med sykt mye stress på jobben. Litt for utfordrende og jeg blir veldig anspent i kroppen. Treningvaner og måltidsrytmen ut vinduet. Og i den situasjonen gir jeg opp de sunne vanene. Da stress-, feire-, kjede-, nerveroe- og trøste-spiser jeg... Og da blir det mye sukker og fett. Jeg har ikke turt å gå på vekta på et par uker. Må bare få kommet inn i hverdagen og vanene igjen. Føler jeg har skrevet dette før. Og det er nok der utfordringen ligger for meg. Jeg har en jobb som fører til en livsstil som ikke er bra for helsa mi. Og hvis jeg ikke klare å balansere det der, tror jeg at jeg bør finne meg en annen jobb som er jevnere.

Wow for en nedgang Goggeline!! Det er så sinnsykt bra! Og motiverende! Dette må vi feire ??? Gratulerer! ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...