Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Tusen takk Olga76.❤️ Ja jeg må innrømme jeg får faktisk tårer i øynene nå og dette er så stort for meg. Egentlig større enn jeg pleier å tenke på. Jeg sa til mannen min i går at han må gjøre alt han kan for hjelpe meg med og ikke gå opp igjen. Jeg skal ringe til broren min også og be han kjefte på meg hvis han merker jeg går opp igjen for han er alltid så sykt ærlig med meg.?

Nå er det 5 kg til hovedmålet mitt på 67 og i dag hadde jeg gått ned -0,8 og hadde 13,9 TP og 1597 kcal. 

Nå er gulrotkaka ferdig bakt og og jeg gleder meg til byttekveld. Så skal jeg dra og ta sol nå og så løpe en tur for det er faktisk det det har blitt til: løpetur istedenfor gåtur og det er så deilig for jeg gleder meg alltid til å komme ut. Det er forskjellen fra denne gangen til tidligere ganger jeg har gått ned. Da har jeg holdt på i en viss periode og gått tilbake til dårlige vaner men jeg ikke bare håper men føler nå at jeg skal klare dette. 

Det ble mye meg i dag dere, ??men jeg heier alltid på dere og gleder meg over deres resultater.❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olga ? Ikke særlig motiverende når alt sklir ut og man mister kontrollen. Men kjedelig å måtte bytte jobb pga at den ødelegger livsstilen, om du trives i jobben ellers? Håper du finner nøkkelen til å leve sunt, selv med den jobben. Mange ganger sitter det i hodet. Og er man stressa kan faktisk en treningsøkt bidra til å dempe stresset. Og får man først inn den treningsøkta er det litt lettere å spise sunt også. Mange ganger må man bare finne ut hvordan man skal løse det. Jeg har forresten hatt en liten sperre på det å trene etter jobb. Har innbilt meg selv at jeg var for sliten da. Men når jeg først prøvde gikk det veldig greit, og jeg har gjort det mange ganger nå. ?

Gratulerer med nedgang Goggeline, tenk bare 5 kg igjen. ? Lykke til med byttekvelden også, håper du får byttet til deg noe riktig flott. ?

Vekta mi viste 78,8 kg i dag. Ned 0,3 kg. Og denne uka var det egentlig mer enn jeg hadde håpet på. Har trent lite og spist godt over budsjett flere dager uka som gikk. Så nedgang var en skikkelig bonus. ? Nå gjelder det å komme seg tilbake til normalen igjen denne uka. Synes ofte det er litt vanskelig etter å ha spist for mye. Kroppen presser på med sult og søtsug for å få like mye mat som dagene man har spist mest. Så her gjelder det å ikke la seg lure...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Olga, stress er virkelig en fiende.. Skjønner godt hva du står i... snupsipups og Goggeline. Gratulerer med nedgang!! Hurra! ??

Her var det minus 0,1. Det anser jeg som ingenting.. Men hadde ikke forventa annerledes etter sist uke. Ga litt opp i helga. Nå har det vært en negativ trend de siste ukene.. Men gir meg altså ikke. Siden jeg starta 20 august har det vært nedgang på 2,4 kg. Og der ER 2,4 kg... ikke opp, men ned. Skal sette meg nye delmål/mål.

Ha en fortsatt fin dag dere!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! ?

Så var vi godt igang med ny uke. Denne vekta er helt utrolig. I morges var det ned 0,7 kg fra i går!! Og så altså 76 tallet.. Det er veldig som vekta kan variere fra dag til dag med ting som man har spist, salt i kroppen, vann og ting man har i "systemet". Men jeg holder meg til mandagsveiinga så får vi se hva den viser til mandagen igjen. Jeg har holdt på med å gå ned i vekt nå i 7 uker og har gått ned gjennomsnittlig 0,3 kg hver uke. Holder jeg tritt med det vil jeg ha gått ned ca 5 kilo tilsammen til uti november. Har hørt at forsiktig nedgang er gunstig. Så får vel tro på det og klamre meg til håpet!?

Ha en fin dag videre dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke typisk at vektnedgangen kommer dagen etter veiedag, akkurat som om vekta spiller oss et puss. ? Jeg veide også 0,4 kg mindre i dag enn i går. Satser på at det betyr et fint lavt tall neste uke. ?  Jeg tror også på at langsom nedgang er mest gunstig for kroppen. Det blir ikke like belastende for systemet, og kanskje er det lettere å holde vekten? Men så er det dette med tolmodigheten da. Jeg skulle helst ha vært ferdigslanket før jeg starta. ??

Snart høstferie på meg nå, bare en natt med jobbing, så blir det fri resten av uka. ? Har ingen hytte å reise til, men må prøve å få til noen trivelige aktiviteter med 10 åringen iallefall. De to eldste vil vel heller gjøre ting på egenhånd enn med mamma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Hyggelig å se deg igjen, Olga! Håper du finner en måte å ta gode valg på selv om livet er travelt og jobben utfordrende! Det er jo kanskje nettopp der det blir vanskelig for "sånne som oss", og derfor ekstra viktig å finne ut en god løsning. Andre klarer det jo, så det må jo være mulig for oss også. Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, og tyr selv til både trøste/stress-spising og mye sukker og fett i matveien når det er travelt. Bevissthet og god planlegging i forkant har vært løsningen for min del. Det er jo litt tidkrevende å planlegge og forberede så mye for å få maten til å "gå opp", men det blir jo en rutine og vane etterhvert det også. Motivasjonen må være på plass i allefall, så mye er helt sikkert. Og så er det lurt både å gå på vekta og logge seg på her selv om man vet at det går dårlig, for det bevisstgjør (u)vanene det også! Og kanskje klarer man skjerpe inn det som er i ferd med å skli ut, før det går alt for langt. Jeg heier på deg! ?

Gratulerer med nedgang, Goggeline, snupsipups og Milda! Medgangsuker (og nedgangsuker!) er så gøy! Når ting klaffer og funker og man får belønning i form av et lavere tall. Hurra!

Det er en travel uke for meg denne uka, med mye møtevirksomhet etter arbeidstid. Faktisk er det bare fredag det ikke skjer noe som helst etter jobb, så det blir den eneste kvelden jeg får hjemme denne uka. Tidlig lørdag morgen skal vi reise til fjells for topptur x 3 med DNT, og da er vi ikke hjemme igjen før sent søndag kveld. Så det var den uka. Fikk handlet inn litt etter jobb i går så maten er i alle fall planlagt for disse dagene! Det blir lite trening denne uka, bortsett fra i helgen, men møtet i kveld er ikke så langt hjemmefra så jeg vurderer faktisk å jogge dit og hjem igjen, så har jeg i alle fall fått rørt litt på meg. Bruker kanskje 20 minutter hver vei hvis jeg går sakte, så det bør jo være en overkommelig løpetur dit.

Jeg er forresten halvveis nå! 12 kilo unnagjort, og 12 kilo står igjen. Jeg synes det har gått så fort! Ikke har det vært så vanskelig heller. Det skal man kanskje være forsiktig med å si, selv om jeg absolutt ikke er overtroisk. ;) Hver uke er jeg forberedt på at det skal begynne å butte litt i mot, og at vekta skal stagnere, men det går jo jevnt og trutt unna dette her. Måtte bare de neste 12 gå like radig! Det er jo nesten sånn at jeg begynner å se lyset i enden av tunnelen her! Men bare nesten. Om 3 uker skal jeg på en jubileumsfest, og har planer om å kjøpe meg en ny kjole. Da skal jeg være 3 kilo nærmere mål!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for halvveis til mål Littvrang.  ? Håper de siste 12 kg går like lett. :)  Blir bra med ny kjole, og så mye hyggeligere å handle kjole når vekta viser 15 kilo mindre. Jeg har en favoritt kjole i skapet i størrelse 38, som jeg kjøpte for 6 år siden da jeg greide å nå målet mitt forrige gang. Har ikke brukt den på 5 år. Gleder meg skikkelig til jeg kan bruke den igjen. Veide rundt 68 kg da den ble kjøpt, så tror nok jeg må ned til nærmere 70 kg for at den skal passe. Kan jo håpe på at den skal passe til jul, men tviler egentlig. Vekta mi har jo ikke beveget seg så veldig raskt nedover, så får vel bare smøre meg med tålmodighet. Synes det fungerer godt med mat mengden jeg spiser nå og har ikke lyst til å redusere for at det skal gå raskere. 

 Ungene har høstferie denne uka, og jeg har tatt meg et par dager fri. I morgen skal jeg og 10 åringen ut på tur. Det er meldt flott vær, så det blir nok trivelig. :) Etterpå tar jeg med hele familien på restaurant. Gleder meg. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag! ?Håper dere alle har hatt en bra uke, enkelte av dere med høstferie og fine turer! Denne uka synes jeg har gått fort! Plutselig helg... Har sett 76 tallet hele uka.. Så nå gjelder det virkelig å ikke la helga ødelegge for mandagens vekt. Har spist litt sjokolade og chips nå i ettermiddag og tenker det får være helgas "kosemerker". I morgen blir det fårikål til middag, det er vel ikke det verste man kan spise? Får spise mest kål.. ?

Det har ikke blitt noen trim denne uka.. Føler jeg har hatt behov for en liten pause.. Jeg har slått meg til ro at denne prosessen tar litt tid. Og at godt nok ER godt nok.

Ønsker dere en fin fredag og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2018 den 10.18, Littvrang skrev:

Hei dere! Hyggelig å se deg igjen, Olga! Håper du finner en måte å ta gode valg på selv om livet er travelt og jobben utfordrende! Det er jo kanskje nettopp der det blir vanskelig for "sånne som oss", og derfor ekstra viktig å finne ut en god løsning. Andre klarer det jo, så det må jo være mulig for oss også. Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver, og tyr selv til både trøste/stress-spising og mye sukker og fett i matveien når det er travelt. Bevissthet og god planlegging i forkant har vært løsningen for min del. Det er jo litt tidkrevende å planlegge og forberede så mye for å få maten til å "gå opp", men det blir jo en rutine og vane etterhvert det også. Motivasjonen må være på plass i allefall, så mye er helt sikkert. Og så er det lurt både å gå på vekta og logge seg på her selv om man vet at det går dårlig, for det bevisstgjør (u)vanene det også! Og kanskje klarer man skjerpe inn det som er i ferd med å skli ut, før det går alt for langt. Jeg heier på deg! ?

Gratulerer med nedgang, Goggeline, snupsipups og Milda! Medgangsuker (og nedgangsuker!) er så gøy! Når ting klaffer og funker og man får belønning i form av et lavere tall. Hurra!

Det er en travel uke for meg denne uka, med mye møtevirksomhet etter arbeidstid. Faktisk er det bare fredag det ikke skjer noe som helst etter jobb, så det blir den eneste kvelden jeg får hjemme denne uka. Tidlig lørdag morgen skal vi reise til fjells for topptur x 3 med DNT, og da er vi ikke hjemme igjen før sent søndag kveld. Så det var den uka. Fikk handlet inn litt etter jobb i går så maten er i alle fall planlagt for disse dagene! Det blir lite trening denne uka, bortsett fra i helgen, men møtet i kveld er ikke så langt hjemmefra så jeg vurderer faktisk å jogge dit og hjem igjen, så har jeg i alle fall fått rørt litt på meg. Bruker kanskje 20 minutter hver vei hvis jeg går sakte, så det bør jo være en overkommelig løpetur dit.

Jeg er forresten halvveis nå! 12 kilo unnagjort, og 12 kilo står igjen. Jeg synes det har gått så fort! Ikke har det vært så vanskelig heller. Det skal man kanskje være forsiktig med å si, selv om jeg absolutt ikke er overtroisk. ;) Hver uke er jeg forberedt på at det skal begynne å butte litt i mot, og at vekta skal stagnere, men det går jo jevnt og trutt unna dette her. Måtte bare de neste 12 gå like radig! Det er jo nesten sånn at jeg begynner å se lyset i enden av tunnelen her! Men bare nesten. Om 3 uker skal jeg på en jubileumsfest, og har planer om å kjøpe meg en ny kjole. Da skal jeg være 3 kilo nærmere mål!

 

 

 

Høres ut som du har hatt en travel uke Littvrang! Og gratulerer så masse med å være halvveis!! Du har gjort en formidabel innsats! Håper du koser deg på topptur!! ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2018 den 20.08, snupsipups skrev:

Hurra for halvveis til mål Littvrang.  ? Håper de siste 12 kg går like lett. :)  Blir bra med ny kjole, og så mye hyggeligere å handle kjole når vekta viser 15 kilo mindre. Jeg har en favoritt kjole i skapet i størrelse 38, som jeg kjøpte for 6 år siden da jeg greide å nå målet mitt forrige gang. Har ikke brukt den på 5 år. Gleder meg skikkelig til jeg kan bruke den igjen. Veide rundt 68 kg da den ble kjøpt, så tror nok jeg må ned til nærmere 70 kg for at den skal passe. Kan jo håpe på at den skal passe til jul, men tviler egentlig. Vekta mi har jo ikke beveget seg så veldig raskt nedover, så får vel bare smøre meg med tålmodighet. Synes det fungerer godt med mat mengden jeg spiser nå og har ikke lyst til å redusere for at det skal gå raskere. 

 Ungene har høstferie denne uka, og jeg har tatt meg et par dager fri. I morgen skal jeg og 10 åringen ut på tur. Det er meldt flott vær, så det blir nok trivelig. :) Etterpå tar jeg med hele familien på restaurant. Gleder meg. :)

 

Javisst er det hyggeligere å handle kjole når vekta viser mindre! Jeg er sikker på at du kommer inn i favorittkjolen din i overskuelig fremtid! ? Håper du og 10 åringen din hadde en flott høsttur! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag og ingen endring på vekta hos meg. ? Har hatt noen dager høstferie og det ble litt ekstra utskeielser selv om jeg hadde tenkt å la det være. Utskeielsene var ikke de største og snittet for uka ble helt OK, men allikevel var det altså nok. Ja, ja. Får bare brette opp armene og jobbe for et bedre resultat neste mandag.? Jeg har da nok av tid å ta av. ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, damer! Håper dere har hatt en fin helg! Kjedelig med stillstand på vekta, snupsi, men tenk så mye verre det kunne vært hvis du ikke lot fornuften tale til deg hele ferieuka? Jeg synes du har vært flink, jeg! Ferie er krevende, og det blir alltid litt mer kos enn i hverdagen. Kanskje er det ikke disse få dagene gjennom året vi skal være mest på "slankern"?

Jeg har hatt en helt super helg på fjellet. To av tre topper er besteget, den tredje måtte utgå på grunn av for dårlig vær. Vi gikk nesten 2 mil på lørdag og søndag, og ikke et minutt uten tett tåke, sterk vind og nedbør. Lars Monsen kan bare legge seg. ? Vi fikk øvet masse på bruk av kart og kompass, og fikk virkelig perfekt vær til å friske opp den kunnskapen, selv om vi ikke fikk med oss noe av verken natur eller utsikt. Jeg synes det var helt topp på tur begge dagene, og var varm og tørr til tross for ufyselig vær. Det er noe i det der med at det ikke finnes dårlig vær, bare dårlig klær. Du kan tåle mye rufs så lenge du er tørr og/eller varm! ? Å gå i så utfordrende vær er en erfaring jeg aldri ville fått uten å ha blitt med på en sånn tur, så jeg synes det var kjempespennende og interessant! Vi hadde jo tre instruktører som var kompetente fjellfolk, så til tross for at vi knapt så skotuppene våre i tåka på det verste så var vi trygge og godt ivaretatt hele tiden. Men den tredje toppen ble altså luket bort. Det ville nok bidratt til ca en mil ekstra i går, og det ble for krevende under sånne forhold. Vi måtte passere roten ved fjelltopp to på vei hjem i går, så da spratt vi like godt opp på toppen før vi gikk hjemover.  I dag er jeg støl i legger, hofter og rygg etter den lange og krevende turen. Vi måtte bære med oss all oppakningen vår også, så dette var en tur med 10kg++ på ryggen! Trodde seriøst jeg skulle dø på vei opp det bratteste partiet på topp to, så mestringsfølelsen var relativt stor da vi kom opp, for å si det sånn! Veide meg i morrest og vekta viste -1 kg, så det blir spennende å se hva vekta sier på kurs i dag. Gjennom hele forrige uke føltes det som at det ikke skjedde noe med vekta, og at jeg til og med kanskje la litt på meg igjen, så jeg var overrasket over at det var endring da jeg gikk på vekta i dag. Ett par mil med tung sekk på ryggen løsnet kanskje det som satt fast tidligere i uka. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere! Snupsipups, av egen erfaring kan jeg trygt si at enkelte uker er slik.. Vekta er litt uberegnelig i perioder. Men jeg synes det er flott at du skriver at du tar tiden til hjelp! Plutselig slipper vekta igjen og da er det ekstra moro! Stå på jeg heier på deg!??

Littvrang. For en tur og bravo for vektnedgangen!! ??

Her var det ned 1 kg siden forrige mandag, så veldig fornøyd! Etter ALLE ukene med stillstand/svak oppgang. Midjen viste også minus 2 cm på en uke. Det er bare å stå på videre! Snart er jeg "tilbake" der jeg var da jeg slutta på kurs i begynnelsen av mai....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Littvrang skrev:

Oioi, nå løsner det, Milda! Bra jobba! ? Det er en krevende øvelse å holde motivasjonen oppe når vekta står stille så lenge, så nå håper jeg du klapper deg selv litt ekstra på skulderen. ?

Takk Littvrang, det har vært noen litt kjipe uker med tanke på vekta, men desto hyggeligere denne mandagen!! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempe flott nedgang både til Littvrang og Milda. ? Bra jobbet begge to. ? 

Høres ut som du har hatt en flott tur, Littvrang og at du har lagt ned en fantastisk innsats. Kan tenke meg det var herlig å komme på toppen ja. ? Synd været og tåken ikke spilte på lag. 

Supert at det endelig løsnet Milda, får håpe det fortsetter sånn fremover. ?

Men hvor har det blitt av @Goggeline? Uvant å høre så lite fra henne. Hun har jo vært en av de ivrigste her inne. Håper alt står bra til og at vi snart hører noen ord fra deg igjen. Jeg er jo også litt spent på hvordan det gikk på bytte kvelden. ?

I kveld har jeg børstet støv av refleksvesten og hodelykta og jogget i mørket. Fant ut at jeg liker det litt også, nesten litt koselig. ? Var stiv og tung i bena i dag. Kroppen kjennes sliten og  spiller ikke helt på lag for tiden. Håper det bare er kortvarig. Har opplevd at det kan bli sånn over lengre perioder tidligere, men det passer dårlig nå altså. ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI??

Så koselig og bli etterspurt da?

Så flinke dere er og har vært, har lest igjennom alt dere har skrevet og det går jo den rette veien for alle. Vi tåler hvis det tar litt tid og det er nok det beste ja at det går jevnt og trutt nedover. 

Byttekvelden ble en suksess og vi skal prøve å gjennomføre det 2 x i året. Det var så mye i forrige uke at tiden ikke strakk til å skrive her inne, men jeg tenkte på dere uansett. Jeg fikk til og med ikke registrert kcal. hver dag så jeg hoppet over fra onsdag var det vel men allikevel hadde jeg gått ned -0,5 til 71,6 kg. så var det rett på å skrive igjen i går. 

Så gøy med toppturer, og så flink. Gleder meg til jeg skal få til en sånn tur også. 

I dag skal jeg besøke graven til faren min som døde som 45- åring i 1997 og så skal jeg besøke sykehjemmet. Jobbet der på søndag og det er alltid koselig. Så skal jeg løpe og skulle gjerne ha kommet i gang med styrketreningen ?

Ha en din uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre ifra deg Goggeline og at alt er bra. ? Gratulerer med nok en flott nedgang. ? Fint å høre at byttekvelden ble vellykket, du hadde jo sett veldig frem til dette og lagt ned en del innsats for å få det til. 

Trist å høre at du mistet faren din så alt for tidlig. 45 år gammel er man jo fortsatt forholdsvis ung og burde jo ha nesten halve livet igjen. Jeg blir 45 år neste år, og føler meg fortsatt ung... Jeg er nok dessverre er i samme båt som deg der. Mamma døde 46 år gammel i 1998. 20 år siden, men jeg savner henne fortsatt så mye. Hun fikk aldri møte mine barn, og ikke de henne, det er vel kanskje det jeg synes er verst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Her kjem eg og lure på om eg kan få Vera med på Skravletråden. Jeg er ei dame på 44 år har samboer og 4 barn og en liten hund på tre og en halv kilo.

Jeg har alt for mange kilo. Gikk ned 5 kg i vår, og no har jeg gått ned 4,2 kg, totalt 9 kg. Eg har som mål å gå ned 25 kg til. ikke alltid så lett og følgja en plan, men jeg gjer mitt beste Dessverre så har jeg fibromyalgi så jeg klarer ikke å være Aktiv så jeg vil, men hunden min klare å dra meg ut på gåtur hver dag. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss, RegniEsil! Klart du får henge med oss. :D Hva slags hund har du? Jeg har også en liten en, men han er ganske nøyaktig 2 kilo mer enn din. Han er av rasen dvergpinscher. Flott innsats med de 9 kiloene. Jeg er sikker på at kommer i mål med de resterende kiloene også. Du vet jo hva som må til, det gjelder bare å holde fast ved det, som du sier. Og om det er noen trøst så sies det at mat er kilo og trening gram, så ikke fortvil over at du ikke får trent så mye. :)

Denne uka har jammen gått fort unna! Helgen er endelig i sikte igjen, og jeg kjenner det kribler i beina etter en ny langtur. Har skaffet meg kart over marka som ligger rundt der jeg bor, og har sett meg ut tre topper jeg skal forsøke lure med meg mannen min til å bli med på i helgen. ? Vi lærte jo masse om kart og kompass på turen forrige helg, så mannen og jeg har fått litt dilla og bruker ledig tid på å ta ut kompasskurs til ulike turmål. Det bør ikke bli så alt for vanskelig å lure han med meg, med andre ord! Må bare se om vi får det til å gå opp med ungenes planer. Skulle egentlig trent med datteren min i går, men hun måtte prioritere noe skolegreier, så da avtalte vi at vi skal ta det igjen i dag.

Både denne uka og den forrige har jeg forresten følt at det har gått litt tråere enn den pleier. Jeg er litt usikker på hvorfor, for vekta har jo flyttet på seg, men jeg føler meg liksom litt mer kvapsete enn jeg har gjort frem til nå. Vektmessig er jeg på et sted jeg har vært i en lengre periode tidligere, så det kan jo være hodet mitt som tuller med meg også. At jeg psykisk er forberedt på at jeg har nådd et platå, selv om jeg egentlig ikke har det. Har koblet inn Roede-autopiloten sånn at disse tankene ikke skal spille inn på valgene jeg tar i matveien, men kjenner at hodet mitt veldig trenger at kroppen kommer seg forbi dette tallet den er på nå. Føles ut som jeg står med begge beina plantet i dyp gjørme, psykisk, hvis det gir mening. Jeg er fortsatt veldig motivert, gleder meg til nytt kurs, har ikke følt noe behov for utskeielser eller noe sånt, men klarer ikke helt finne igjen den der godfølelsen for at det går nedover og at jeg er underveis. Det går jo beviselig nedover, men det føles ikke sånn. Noen som skjønner hva jeg mener? I jobben min så er endringsprosesser helt sentralt. Det er egentlig essensen i det jeg jobber med. Jeg har forsøkt alle triks i boka for å forsøke snu på tankene, men litt av problemet er at jeg ikke helt klarer å sette ord på akkurat hva og hvor det butter. Jeg vet ikke helt hva det er jeg føler eller tenker som gjør at det kjennes ut som at alt har stoppet opp, hvis dere skjønner. Og da er det vanskelig å endre på også. Kanskje jeg har nådd et mentalt platå? Går det an? Hva sier dere, kloke medslankere? Hva er diagnosen her? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener med at kroppen er litt mer "kvapsete" enn vanlig. Jeg har tenkt litt det samme selv i de siste ukene. Men min tanke var at det rett og slett var huden som var litt slapp og at den trenger litt tid på å henge med på vektnedgangen? Kan det være det hos deg også? Man føler seg jo ikke akkurat slank når huden ikke er stram og fin selv om kroppen blir mindre. Men synes kanskje det ser ørlite bedre ut nå. Så da har jeg et håp om at det skal gå seg til. Håper det gjelder deg også Littvrang. :)

Vekta mi ser forresten ut til å stå helt i ro for tiden (ja, jeg tjuv veier meg flere ganger i uka ?). Det betyr isåfall at det blir tredje uke med så og si ingen nedgang. De to foregående ukene hadde jeg litt utskeielser, men egentlig helt ok kalori snitt. Og denne uka har jeg spist bra hver dag. Allikevel ingen endring. Kan det være det forhatte platået som har dukket opp? Kjenner det tærer noe enormt på motivasjonen. Jeg har stått over så mange fristelser, og begrenser meg daglig. Og så får jeg ingenting igjen for det. Det er ganske surt. ? Kjenner det må komme en endring snart nå om jeg skal gidde å fortsette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er når vekta stopper opp at man føler at man begynner å forsake noe. Man kan liksom fint tåle å stå over ting når premien er vektnedgang, men når man er flink og står over fristelser og ikke "belønnes" så blir det tungt å motivere seg, ja. Det høres unektelig ut som et platå, snupsipups. Milda slet jo med dette i flere uker hun også, før det plutselig løsnet. Hang in there!! Har du sett på sammensettingen av det du har spist? Kan hende fordelingen er litt på jordet også. Selv om kaloriinntaket er ok, liksom. Sjekk når du registrerer, den der nedtrekksgreia nesten øverst på skjemaet inne i matdagboka. Der er det noen barer som helst skal bli grønne, og man kan også se prosenten man har oppnådd i forhold til hva som er anbefalt. Det er lurt å følge litt med på det. 

Jeg sitter i pysjbuksa, nydusjet og fornøyd med egen innsats. Fikk med meg datteren min på den Les Mills Tone-timen, og ble passe svett i toppen av det. Fredagstacen måtte vike for FISKESUPPE! Herregud, du skjønner det er nye tider i heimen. Mannen min og gutta våre spiste hjemmelaget kebab, men vi sprekingene lagde oss fiskesuppe, for det hadde vi lyst på. Blir jeg ikke tynn nå så skjønner jeg ingenting! ? ?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten dere. Jeg liker jo jobben min, så jeg håper også at jeg klarer å finne balansen. Og det har som dere sier mye å gjøre med planleggingen. Å ha sunne alternativer tilgjengelig. Det må jeg jobbe med. 

Veldig bra innsats Littvrang! Det er jammen ikke verst å bytte ut fredagstacoen med fiskesuppe! Det hjelper å være 2 :) 

Velkommen RegniEsil! Bare hyggelig med flere.

Jeg hadde som fryktet gått opp i vekt. Jeg veide meg forrige uke og hadde gått opp 1 kg. Så den siste uka har jeg skjerpet meg og spist smartere. Håper vekta ser bedre ut på onsdag. Nå sitter jeg her med store sjokolade-cravings. Er ikke sulten, for har nettopp spist. Har heldigvis ikke noe sjokolade i huset, så jeg må bare finne noe annet å tenke på. Da hjelper det litt å logge på her og lese litt :) God søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine folka?

Sliter med akkurat det samme som meg til tider og det er litt fint å se det svart på hvitt at det er flere som sliter og det er ikke lett. Mener ikke at jeg er glad for å lese at noen av oss sliter men det er jo sånn det er...

Jeg har tydeligvis gode dager for tiden matmessig og trim-messing for jeg går nedover hver uke. - 1,3 til 70,3 og 13,6 TP med 1450 kcal. 

Denne uka skal jeg virkelig legge inn en ekstra innsats for å komme under det magiske 70-tallet neste uke. Har ikke vært på 70-tallet siden tidlig 90-tall???

Sorry at jeg ikke er den som er inne og backer mest mulig her for tiden men det skjer så mye på hjemmefronten. Kommer sterkere tilbake snart håper jeg.

Ha det fint ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine folka?

Sliter med akkurat det samme som meg til tider og det er litt fint å se det svart på hvitt at det er flere som sliter og det er ikke lett. Mener ikke at jeg er glad for å lese at noen av oss sliter men det er jo sånn det er...

Jeg har tydeligvis gode dager for tiden matmessig og trim-messing for jeg går nedover hver uke. - 1,3 til 70,3 og 13,6 TP med 1450 kcal. 

Denne uka skal jeg virkelig legge inn en ekstra innsats for å komme under det magiske 70-tallet neste uke. Har ikke vært på 70-tallet siden tidlig 90-tall???

Sorry at jeg ikke er den som er inne og backer mest mulig her for tiden men det skjer så mye på hjemmefronten. Kommer sterkere tilbake snart håper jeg.

Ha det fint ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...