Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Hei 😊

Har visst gått noen uker siden sist jeg var innpå her, og vekta har iallefall ikke gått rett vei... Det har vært en veldig travel tid med full timeplan og gjøremål på rad og rekke. Så det å gjøre noe med vekta har rett og slett bare blitt skjøvet til siden. Har rett og slett ikke hatt energi til å ta tak. Sukkerinntaket har også bare økt, gjør gjerne det når jeg er litt stressa. Vekta ligger nå på litt over 72 kg. Ingen stor krise, men greit å få gjort noe før det øker mer. Det kommer da en jul og førjulstid med ekstra kos og fristelser og det kan være greit å ha litt å gå på til da. Så første plan er sukkerfri Oktober. I tillegg skal jeg prøve å gå ned på 1600 kcal for en periode. Trening må det bli litt mindre av fremover for jeg har skadet kneet og må tilpasse treningen etter dette. Men satser på at det bare blir for en kortere periode. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kneet er heldigvis bedre, og i dag prøvde jeg meg på en løpetur. Det er tre uker siden sist, og jammen kjentes det godt. Tror det er lenge siden en 5 km har kjentes så tung. Ingen tvil om at trening er ferskvare. Satser på å komme meg inn i gode treningsrutiner igjen nå som kneet ikke er så vondt lengre.

Når det gjelder sukker så har jeg ikke greid å holde meg til planen. 😕 Av en eller annen grunn syns jeg det er vanskeligere å spise sunt/ kutte sukker når jeg ikke får trent. Jeg er nok litt sånn enten eller menneske. Får bare ta meg i nakken og prøve igjen. Føler meg ikke vel med for høyt sukkerinntak. Heldigvis har det ikke påvirket vekten negativt. Vekt 71,9 kg i dag, og litt ned. Så noe rett gjør jeg nok allikevel selv om sukkerinntaket ikke er på et akseptabelt nivå. 
 

God helg til alle. Håper på mer aktivitet her inne igjen. 😉
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takk for sist. Hyggelig at noen titter innom. Har blitt noen år her inne nå ja. 🙈 Men kampen mot kiloene er vel en livslang kamp, så sånn må det vel kanskje bli?

Ser det har gått nesten en måned siden jeg skreiv noe her inne sist. Og som så ofte før når jeg ikke er aktiv her inne, så hår det litt feil vei. Vekta har passert 73 kg nå, og det er virkelig på tide å ta seg selv i ørene. Dette går jo bare feil vei. Startet registrering igjen på mandag, og planen er å registrere hver dag frem til jul. Håper (og tror) at registrering kan gjøre meg mer bevisst på hva jeg putter inn i det store sluket, og at det skal bli litt lettere å motstå fristelser. 
 

Trenings motivasjonen har vært veldig vanskelig å finne nå i høst. Før hver eneste trening har jeg måttet kjempe en kamp med meg selv for å komme meg ut døra. Og jeg har ikke alltid lyktes. Har gått og ventet og ventet på at jeg skulle komme inn i den gode stimen igjen, men den har virkelig latt vente på seg. Men gir ikke opp. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei 🙂

Og plutselig så satt jeg og tenkte på tråden her. Ser at det har vært lite aktivitet i vinter - men har lest meg opp litt på innleggene alikevel. Så flink du har vært Snupsipups! Du har virkelig jobbet bra for deg selv 🙂

Jeg holder fortsatt på. Gikk opp i vekt i fjor vinter, og nådde min all time high på 89,5 kilo 1. april. Klarte å stoppe der, kom inn i gode mat og treningsvaner - og gikk ned nesten 10 kg.

Men, det er nå beinhard jobbing, og ingenting går av selg selv.

Nå har jeg vært syk i flere uker, og gleder meg til å få formen tilbake - og komme igang igjen etter jul. Det ble et par julekilo, men de regner jeg med går fort bort når jeg kommer inn i gode hverdagsrutiner igjen.

Hvordan er det med deg nå Snupsipups?  Hadde vært hyggelig med noen ord - og hørt hvordan det er med deg 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så koselig å høre fra deg Soleie. 😊 Har tenkt mye på deg, og lurt på hvordan det har gått med deg.

Meg meg har det gått litt feil vei i høst. Kom først et par kilo på i ferien, som jeg aldri tok helt tak i fordi jeg var greit fornøyd uansett. Så lå jeg lenge ganske stabil før det kom snikende et par kilo til. Og i jula slo jeg til med hele 3 kilo, så nå på første veiing var jeg helt oppe i 77 kg. Her er det bare å brette opp armene igjen. Jeg lærer visst aldri. 😫 

Har hatt en litt tung høst med mange utfordringer på hjemmebane, litt trøstespising og manglende trenings motivasjon. Men satser på å komme meg på rett kurs igjen nå. Jeg løser jo ingenting ved å ikke ta vare på meg selv.

Håper på å få se litt mer til deg fremover. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du dukket opp så fort 😍

Huff, ja dette livet - det er stadig noen berg og dalbaner man må forholde seg til, og takle så greit man kan. Og når det går litt nedoverbakke, så er det vanskelig å holde fokus på mat og trening - hodet har nok med andre ting. Men, det er jo et paradoks - det er jo nettopp da man kunne trengt energien som sunn mat og trening gir. Men, det er ikke så lett å få til. Tenker at man i perioder og må få lov til å la hode og kropp ta andre mer betydningsfulle utfordringer i sitt eget tempo.

Men, uansett om du har gått opp, så har du jo fortsatt gått VELDIG mye ned! Må være så utrolig god følelse 🙂 Du må trøste deg med det. Hent frem i gjen følelsen du hadde da du var på ditt tyngste - og kjenn på hvordan du har det nå. Uansett - om du har hatt en liten "set-back" så har du vært skikkelig flink! Husk at det er ingen grafer som bare går en vei - helt vanlig med at det går litt i den andre retningen og  - men gjerlder jo å snu i tide - og det gjr du jo nå 🙂

Jeg har kikket innom her av og til, men veldig lenge siden nå. Brukte deg som en liten motivator på forsommeren. Følte ikke for å skrive noe, dere var i så utrolig flott driv  - og hadde gått ned så mye, mens jeg fortsatt slet med å tørre å prøve meg på å jogge igjen. Men, kom meg opp på mølla - og fra å ikke klare å løpe ett minutt - helt sant (!) så kom jeg meg gradvis opp på et nivå hvor det å løpe 5 km. gikk veldig greit. Og var fornøyd med det - nå har det vært en litt for lang pause pga. en litt for lang forkjølelse. Men, tror det skal gå fint å starte opp igjen. Ønsker å komme dit at jeg kan greit løpe 10 km.

Jeg bikket såvidt ned på 79 tallet en vakker dag i høst. Men, sliter med å komme med unna 8 tallet. Spretter fort opp 2-3 kilo. Har ikke lagt stabilt på 7 tallet på mange år. Huff, skikkelig mange år faktisk. Håper at jeg klarer å være så konsekvent med mat og trening nå at vekta går litt nedover. Også i helgene.

Orker ikke å sette med et mål i tall. Hovedmålet er uansett på bikke ned på 6 tallet. 69,9 hadde vært fantastisk 😉 Målet mitt er heller at hver dag er bra - også helgene. Jeg har ikke veid mat, eller telt kalorier i denne perioden. Ikke brukt noen apper eller klokker heller. Utrolig nok så har det fungert bedre, enn med alle dingsene og grafene jeg før har vært opptatt av.

Solgte faktisk min flotte treningsklokke, og kjøpte meg en super-pen klokke 😅

Ellers så er livet roligere for meg - barna er store nå, og det kjennes godt å kunne ha litt med fokus på seg selv - med skikkelig god samvittighet 🙂

Ønsker deg en fortsatt riktig god dag - så hyggelig med en "prat".

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det blitt lørdag morgen - og jeg har klart å komme meg på rett spor etter julen. Deilig å få sukkeret ut av kroppen!

Har spist greit hele uken. Sa at jeg ikke telte kalorier etc. men jeg prøver jo å holde kontroll alikevel. Har jo holdt på med dette noen år....vet liksom hva to knekkebrød med ost "koster" i kalorier. Så jeg teller jo på en måte - men registrerer det ikke. Men, om jeg ikke klarer å komme meg ned noen kilo ganske raskt nå - så får jeg vel kanskje vurdere om det er det jeg må. Så lei av å vake rett over 80 - og aldri komme meg ned på 70 tallet.

Hvordan gjør du det? Skriver du opp alt du spiser og trener?

Har ikke kommet i gang med trening enda - er fortsatt ikke helt frisk. Så håper at jeg neste uke kan orke å få meg et par økter.

Dagen i dag vil nok ikke by på det største utfordringer - med unntak av pizzaen i kveld 😉 Elsker pizza - og akkurat nå er alle barna hjemme, så da er hjemmelaget pizza et fast innslag - kommer ikke utenom 😉 Men, skal lage en stor og god salat ved siden av - og fylle opp tallerkenen med grønt. Det hjelper.

Ønsker deg en fin helg 🙂

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Lenge siden sist nå. Har hatt en travel høst og vinter så langt. Men har sånn nogenlunde klart å holdt vekta pluss-minus 2-3 kilo. Har veldig lyst til å se 69 tallet "snart" igjen. Er på 72,5 kg nå. Tenker det er viktig med nøye registrering en tid framover. Hadde vært koselig om det ble litt aktivitet i denne tråden igjen uansett hvor lite eller mye som vi satser på å gå ned. Jeg heier på dere! Dette skal vi klare!💪👍😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iallefall ikke fått sukkeret ut av kroppen etter jula. Startet så bra i begynnelsen av forrige uke, men tryna så gæli oppi godterskåla på onsdag og kom ikke opp igjen før søndag. 😖 Målet er egentlig å registrere hver dag, men unnlater det glatt når jeg har spist mye snop. Men ny uke nye muligheter. Treningen har forresten gått greit da, jeg er godt motivert for å trene om ikke annet. 😊

Så var det vekten da. Et merkelig fenomen. Pussig nok har jeg greid å gå ned 1 kg sist uke. 76,3 kg i dag. Må ha hvert vanvittig stinn av salt forrige uke, eneste forklaringen jeg har. For flink det har jeg definitivt ikke vært. 

Hei igjen til deg også Minda, er helt med på mer aktivitet her inne. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere 😚

 

Men, så flott at du gikk ned så mye, Snupsipups! Kroppen er rar - noen ganger så går vekten nedover, selv om man vet man ikke har spist "etter boka" - og så er det dessverre motsatt en del ganger 😉

Imponert over hvor flink du er til å trene - løper du ute, eller inne på senter?

Jeg må virkelig ta meg sammen, utrolig hvor tungt det skal være å komme i gang igjen. Denne pausen min, som jeg bevilget meg - av gode grunner - men så ble forlenget av 4 uker med infulensa/forkjølelse har virkelig ødelagt. Må få på meg treningstøyet for igjen. Men, er redd for at formen skal være så dårlig at det blir skikkelig stor nedtur....men det eneste som er sikkert er at formen blir jo bare dårligere for hver dag som går - så er jo bare å komme i gang. Vil ned litt denne uken - trenger så veldig å komme meg ned under 80.

Ha en fin ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener inne nå om vinteren. Beveger meg minst mulig på holka etter at jeg skadet kneet på isen for to år siden. Nå i det siste har det blitt mest timer i sal. Tabata, spinning, HIIT og i går CrossFit. Kjennes i dag for å si det sånn. 😂 Løper på tredemølla innimellom. Hadde håpet å få meg ei løpeøkt ute da snøen forsvant, men det kom ny med en gang med påfølgende mildvær og frost. Så nå er det atter holkeføre. Så her får en bare smøre seg med tålmodighet. Det som kan være lurt når en ikke har trent på en stund er å starte med noen rolige økter. Da føles det straks mer overkommelig å komme i gang. Så økes intensitet når formen bedres.  Mange som har gått for hardt ut og gitt opp etter et par tre økter fordi det har vært for slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Snupsipups og soleie, jeg har troen på dere! Dere virker som dere har en sterk vilje, dette skal dere og jeg klare!! Ikke se dere for mye tilbake, men rett blikket fremover!! 😀💪  Jeg synes det er en ganske stor overgang fra å spise "fritt" i flere måneder til plutselig å telle kcal og registrere, føler meg mye mer sulten nå. Og da får jeg i meg anbefalt matmengde. Men prøver virkelig å kutte ut snacks, og det er nok der savnet ligger mest. Soleie, liker du styrketreningsøvelser? For meg var det fint å komme igang i stua med slike øvelser. Gevinsten skal visst være nokså bra ved å gjøre slike øvelser også. Jeg tar økter på ca 20 minutter regelmessig. Det kan anbefales! Sønnen min er idrettsutøver og har hjulpet meg med ulike øvelser, men det finnes også mye på nettet og youtube. ... Og nå skal jeg logge av her for å gjøre litt styrkeøvelser.😀👍 

Lykke til dere. Kommer nok snart innom igjen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann 🙂 Endelig fredag, og helg! Vært en heftig uke på jobb, så nå er jeg sliten! Har da ikke fått trent, dessverre. Men, jeg har holdt maten under kontroll, og null godis. Så da er det bare at de neste dagene går greit - vil jo så gjerne at det går nedover på vekta. Skal bort med en venninde, og jeg har kun kjøpt sunn mat. Hun er ingen storspiser - så det hjelper jo godt på 🙂 

Ja, jeg liker på en måte styrkeøvelser, og takk for oppmuntring til å gjøre litt hjemme 👍

Tror neste uke blir litt mer som normalt for meg, så da må jeg komme forsiktig i gang med løping. Gir meg så mye positivt, så savner følelsen.

Ønsker dere en riktig fin helg - så får vi holde stø kurs 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var veiedagen min kommet, og resultatet er 0,9 kg ned. Så det er vel egentlig bra. På rett vei – og nå ser jeg tall som jeg ikke har sett så ofte på mange år 😊

Helgen gikk bra med sunne, gode valg. Så matmessig har jeg kommet inn i gode rutiner igjen. Nå er fokuset mitt for denne uken å få på meg joggeskoene 😉

Håper dere har hatt en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Plutselig fikk jeg varsel om at det var postet i denne tråden, og det er det lenge siden jeg fikk sist så jeg tenkte jeg måtte inn for å se hvordan det er med dere! Her har det jo skjedd masse siden sist jeg postet, men det har jeg altså ikke fått varsel om. 😂

Måtte bla tilbake til tidlig september før jeg fant siste innlegg fra meg. Overrasket over hvor lenge siden det var, samtidig som at tiden har flydd avgårde. Det har ikke vært så mye å melde om, så her har intet nytt vært godt nytt. Jeg er vektstabil midt på sekstitallet, og det er jo kanskje ikke så spennende for dere å bli holdt oppdatert på. Litt for ofte så må jeg ta meg i å tenke at det nesten er litt for enkelt å holde denne vekta, for jeg har hele tiden tenkt at det er noe av det vanskeligste med denne prosessen. Men nå er jeg jo i mål, og tenker nesten aldri på vekta. Jeg veier meg selvsagt innimellom bare for å sjekke, men vekta holder seg der den skal, nesten uavhengig av hva jeg har spist eller om jeg har trent. Det skal nevnes at jeg i 95% av tilfellene spiser riktig mat i tråd med Roedes anbefalinger, så alt ligger jo til rette for at det skal være stabilt. Da tåler man de siste prosentene med utskeielse også. Det jeg er overrasket over er hvor godt innarbeidet disse matrutinene har klart å bli, for jeg tenker jo ikke engang over det. Tidligere måtte jeg måle og telle alle måltider for å vite hvor mye jeg kunne spise, mens nå går den prosessen av seg selv. Har ikke loggført så mye som en kalori siden mai i fjor, tror jeg. Jeg trenger aldri tenke at jeg skal begrense meg, for jeg tenker aldri at jeg vil ha store mengder av noe. Er ikke det rart? Slik det er pr. i dag så er det helt utenkelig at jeg skal begynne overspise og/eller erstatte mat med snacks igjen. Det frister ikke på noen som helst måte, og oppleves som en veldig liten trussel. Jeg tåler ekstremt dårlig å hoppe over måltider, og føler sånn sett at jeg spiser mer enn før. Spiser jeg ikke når jeg skal så føler jeg meg altså så dårlig! Man kan nesten stille klokka etter romlingen i magen min. Kommer det ikke mat så går jeg ned for telling. Verden oppleves som å gå i slow motion, så kommer kaldsvetten og kvalmen, og det er kjempeekkelt! Jeg aner ikke hvorfor jeg har blitt så sensitiv på disse tingene, men jeg tror at det er sammensatt av at jeg aldri lengre undertrykker sultfølelsen, har lite fettreserver å tære på, og at kroppen er vant til jevn tilgang på næring sånn at den bruker opp det den får istedenfor å lagre det. Aner ikke om det er akkurat sånn, for det har jeg ikke spurt fagfolk om, men jeg tror det er derfor. Kanskje noen av dere vet?

Så ja, sånn er ståa her. Den nærmeste slaviske tilnærmingen til måltidsrytme og bestemte mengder har gitt gevinst for min del. Det er slitsomt å være i vektnedgangsprosess, men man får igjen i andre enden hvis man er litt streng med seg selv underveis. Det tar tid å endre på ting, og innarbeide gode rutiner. Hold ut! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Littvrang , koselig å høre fra deg. 😊 Har lurt litt på hvordan det har gått med deg. Du har jammen vært kjempe flink som har holdt vekten så stabil. Kunne ønske jeg kunne sagt det samme...

Det gikk ganske greit de første månedene hos meg også. Overraskende greit egentlig. Hadde forventet at det skulle være beinhardt, men vekten holdt seg selv om jeg skeiet ut. Så da begynte jeg å slappe av og tro at dette gikk av seg selv.  Og plutselig var det kommet på flere kilo ganske fort. Nå etter nyttår skulle jeg starte på igjen. Hadde nok fortsatt denne holdningen om at dette skulle gå lett, og selvfølgelig skulle jeg greie det. Men neida, her er nok husken min litt feil. Dette er ikke så lett, og det går ikke av seg selv. Her må hodet være med 100 %, og man må mobilisere alt man har av viljestyrke. Dessverre har jeg ikke greid det ennå, og jeg må rett og slett innrømme at jeg ikke har kommet i gang. 😫

Motivasjonen varierer veldig, eller det vil egentlig si - den er der glimtvis. Kan se meg i speilet eller prøve en bukse som har blitt trang, og tenke at her er det på tide å sette i gang tiltak. I neste øyeblikk står det noe godt på bordet og alle ambisjoner er glemt. At det er mulig...

Men om jeg ikke har lyktes så langt, så har jeg ikke gitt opp ennå. Jeg vet så veldig godt hvor jeg vil ligge på vekta, og det er ikke her. Og så prøver jeg stadig å minne meg selv på hvilken innsats jeg har lagt ned i 2018 og 2019, og den skal ikke være forgjeves. Og all fornuft sier jo at det er smartest å sette inn tiltak nå som det tross alt ikke har rukket å bli så ille. Veien er mye kortere å gå nå enn den var i 2018 eller hva den kommer til å bli om jeg gir opp og lar alt snike seg på plass igjen. 

En ting positivt kan jeg allikevel si om 2020. Treningsgleden og motivasjonen til å trene er tilbake. 😀 Håper det er en begynnelse i riktig retning. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Hyggelig å høre fra deg, Littvrang! Jeg var ikke så aktiv i denne tråden, da du var aktiv - men har fulgt med fra sidenlinjen - og var skikkelig imponert over hva du og dere fikk til. Takk for innlegget du skrev nå. Godt å få en skikkelig påminnelse om at det er hardt arbeid over tid som gjelder. Være nøye hver dag. Oppmuntrende også å lese at du faktisk klarer å holde vekten. Det må være en god følelse! Gratulerer så mye!

Og kjære Snupsipus - nå har vi fulgt hverandre i mange år. Og du har flere ganger vist hvilken viljestyrke du har. Så jeg er helt sikker på at du klarer å finne frem motivasjonen din igjen. Og innsatsen du har gjort allerede er jo faktisk gjort - og veien til målet ditt er kort i forhold til hva den var. Jeg heier på deg! Dette klarer du!

Og jeg følger etter så godt jeg kan. Jeg har gått ned 9,5 % av kroppsvekten min siden 1. april. Litt morsomt tall å følge med på 😉

Vi snakkes - god onsdag 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere! For et flott resultat du hadde forrige uke soleie, dette går rett vei!!! 👍😃 Koselig å høre så positivt nytt fra deg Littvrang!!! 😀💪Og snupsipups, du har virkelig en sterk vilje, har troen på deg!! 😃😃 De to siste ukene har jeg gått fra 72,5 til 71,7 kg. Så det går rett vei tror jeg. Men utrolig som denne vekta kan svinge pluss-minus et par kilo nesten fra dag til dag, så jeg holder meg ennå litt nøktern.. 😆

Bare en liten snartur innom. Gleder meg å høre fra dere andre!! Ha en fortsatt fin dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at det går rett vei også for deg Milda, gratulerer med flott resultat. 👍🏻
 

Også denne uka gikk i vasken for min del. Det gikk kjempe fint tom torsdag. Så kom fredagen med bursdagsfeiring og alkohol og alt for mange kalorier. Lørdagen var jeg snopsyk og greide ikke å holde fingrene av fatet. Og i går var jeg deppa for at jeg ikke hadde greid å holde meg til planen denne uka heller så da måtte jeg trøstespise litt (eller mye). 😖

Neida, riktig så enkelt er det vel ikke.... Saken er vel egentlig at jeg er tvers igjennom stressa for tiden. Det skjer litt for mye negativt rundt meg for tiden som jeg ikke har kontroll på. Og slike ting har jeg alltid løst med å spise noe godt, i alt for store mengder. Den vanen ligger hardt innarbeidet fra jeg var liten. Jeg vet så alt for godt at det ikke løser noen verdens ting, tvert imot gjør det vel alt bare verre. Selvforakten øker og jeg føler meg bare mer mislykka.

Har tenkt på hvordan jeg skal komme meg ut av denne destruktive oppførselen. Og jeg tror jeg bare må senke kravene til meg selv litt akkurat nå. Jeg må ikke gjennomføre tre tøffe treningsøkter og spise Max 1600 kcal om dagen og gå sulten hver dag for å være vellykket. Kanskje må jeg bare fokusere på det jeg faktisk greier, og ikke alt jeg ikke har fått til. Så kan jeg øke kravene litt etter hvert som jeg får hodet mer over vannet. 
 

I dag har jeg faktisk fått trent. Det var ei uke siden sist. Det ble ei relativt kort økt i rolig tempo, men jeg fikk faktisk trent. Og det føltes egentlig ganske avstressende og bra. Så tror det blir flere sånne rolige fine økter fremover. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Ja, ta det med ro Snupsipups - stress rundt trening og vekt gjør ingen nytte. Blir bare mer på alle måter. Klapp deg selv på skulderen for det du gjør, og tenk at ting er godt nok. Livet svinger, og mange ganger så er det viktigere ting som må få oppmerksomhet. Men, jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Har det på samme måte, så forstår deg. Jeg synes slett ikke det høres ut som om du er så ille ute. Dette går nok bra - jeg har tro på deg!

Gratulerer med nedgang,Milda! Ja, hva er det egentlig som gjør at vekta kan svinge så fort? Jeg drakk 3 glass vin på fredag, og en "vanlig middig" ute. Asiatisk mat uten mye fett, og null dessert. Det ble to kilo opp, og dessverre så førte det til at søthungeren og sulten skjøt fart - så trenger jeg vel ikke si mer....så alt i alt en dårlig helg.

Men, må snu det fort... det positive er at jeg kom i gang med 3 treningsøkter forrige uke - selv om resultatet på vekta ble dårlig.

Ny uke, og nye muligheter!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har gått bra så langt, så nå gjelder det å la den fortsette på samme måte. De foregående ukene har jo også startet bra, så det er vel avslutningen jeg virkelig må jobbe med. 😂 Gjennomførte trening nr to i dag, det er en dobling fra forrige uke. Har lagt om taktikken litt når det gjelder mat. Har ikke registrert en eneste matvare denne uken, men prøver å spise til jeg er passe mett. Denne taktikken fungerte godt da jeg startet vektnedgangen i 2018, og akkurat nå passer det meg bedre siden jeg ikke orker stress og registrering er litt stressende. Så får vi se om det kan fungere da. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greide 6 av 7 godkjente dager i uka som gikk, så endelig har vekten bevegd seg litt i riktig retning. 75,7 kg i dag. Har ikke registrert maten bare spist på feelingen, men så lenge det går rett vei er det godt å slippe stresset. 😊

Gjennomførte 3 treninger og var faktisk greit motivert for å trene. Satser på en uke til i samme tralten. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg snupsipups! GODT jobba. 6 av 7 godkjente dager er SUPERBRA!!! Hører på deg at du er mye mer optimistisk og har pågangsmot nå!! 👍😃

Her går det ikke veien.. Vekta viser 72,4 kg i dag. Altså tilbake til utgangspunktet etter jul.. Men jeg har heller ikke vært særlig flink heller. Spist både det ene og det andre.. Og som ofte grunnen til det er det emosjonelle...  😥 Må prøve å finne mer ut av det hvis ikke kommer vekta garantert til å øke ytterlige... Og det vil jeg jo ikke.

Hvordan går det med deg soleie? Og hyggelig hvis du er innom oss her i tråden flinke Littvrang.😃

Noen ord denne mandagen. Ha en fortsatt fin dag til deg som leser dette!😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...