Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Denne uka har så langt gått veldig bra. Jeg har gått trent to ganger, og har spist fornuftig. Humøret kjennes lettere og jeg føler meg mindre stressa, selv om det som utløste stresset fortsatt er uforandret. Kanskje det er sunn mat og trening sin fortjeneste? Har jo kjent på det før at sunnere mat gir mer energi og sukker stjeler den. Så kanskje er det bare så enkelt? Bør nok prøve å ha dette i bakhodet når ting butter imot. 
 

Håper det går bedre med deg også Minda, vet akkurat hvor kjipt det er når man ikke får til det man ønsker å oppnå.

Hvordan går det med deg Soleie?

Og helt enig med deg Minda at det hadde vært kjempe koselig om du stakk innom av og til Littvrang, du motiverer oss andre. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta i dag viste plutselig 72,0 kg??? 😱😱😱 Hva skjer? Det er ned 3,7 kg på en uke det. Det er jo sånn som man bare drømmer om, men som ikke skjer i virkeligheten. Har jo hatt en mistanke om at jeg har hatt veldig mye vann i kroppen helt siden jul. Men at det skulle slippe sånn plutselig over en måned etterpå synes jeg er merkelig. Har aldri opplevd noe lignende, og jeg har da gjort dette noen år. 🙈 Får bare ikke håpe vekta stopper opp i lengre tid nå da, siden jeg fikk så mye på en gang nå. Jeg hadde opprinnelig sett for meg at jeg skulle holde på med dette helt frem til ferien, men nå er målet plutselig mye nærmere. Jeg kan jo greie det til påske. Det hadde vært deilig. Jeg får tviholde på motivasjon og fokus så kanskje det er mulig. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2020 den 18.26, snupsipups skrev:

Vekta i dag viste plutselig 72,0 kg??? 😱😱😱 Hva skjer? Det er ned 3,7 kg på en uke det. 

Gratulere, det er jo helt fantastisk! Det er nok mye vann, men dette fantastiske resultatet bør du virkelig gleder deg over🤗

Tenk at du snart er i mål😊 

Jeg har langt igjen, men kommer etter- jeg skal nemlig også i mål🤩

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei for første gang på veldig lenge!!😃 Er det noen i denne tråden fremdeles? Snupsipups, hvordan går det med deg?? Her har det vært en litt lang vinter med sykdom og dødsfall i familien (eldre person) og for tiden er jeg sykmeldt. Og vekta er jeg ikke særlig fornøyd med ca 74... Kunne vært bedre, men selvfølgelig også verre.. Men jeg ønsker virkelig å ta tak i det nå. Gikk en tur i går. Det var veldig tungt... Dårlig form og ekstra kilo.. 

Håper på det "dukker" opp noen i denne tråden. Jeg ønsker å snu vektpila.. Hadde vært koselig om det ble litt liv i denne tråden igjen. Uansett håper jeg dere har det bra og er friske!! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Milda

Trist å høre om dødsfall, kondolerer. 
Vekta mi er også på 74 tallet nå. Korona kos og stengte treningssenter hjelper ikke akkurat på. Og ikke har jeg greid å motivere meg til å trene nevneverdig mye på egenhånd  heller denne tiden... Prøver å komme meg tilbake på rett spor nå, snart sommer og jeg kan jo rekke noen kilo før ferien, om jeg bare begynner.... Det værste er nok at jeg er så ekstremt søtsugen og sulten for tiden... Starter gjerne rett etter middag og varer til leggetid. Utrolig slitsomt. Vet at det bruker å bli bedre om jeg bare greier å holde meg unna søtt en uke eller to. Men de første dagene er så innmari lange, og det skal så innmari lite til for å vippe meg av pinnen. Men jeg har et lite håp om å greie det. Har ei fin turjakke fra i fjor som vil sitte mye penere med noen kilo mindre. Ca 5 hadde vært drømmen. Kan da greie det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kondolansen, snupsipups. Koselig å høre fra deg!! Å gå ned 5 kg kan du absolutt greie!! Jeg må si det var nedslående "nyheter" da jeg sto på vekta i morges 76 kilo!!! Så høyt oppe har jeg ikke vært på lange tider. Disse koronatider med mest hjemmetid, god mat og innaktivitet er absolutt IKKE bra for vekt og helse. Det er rett og slett deprimerende.. Men hva kan man gjøre?? Man må vel bare ta utgangspunkt i der man er og jobbe videre mot målet.. Har du noen strategi for å holde deg unna søtt snupsipups? Jeg må rett og slett holde meg unna for store mengder mat og "feil" mat. Sliter med en vond fot så jeg kan ikke trimme i særlig grad så da må fokuset være på sunn og næringsrik mat.. AHHHHH!!! Jeg kjenner bare jeg sitter og skriver dette hvor vanskelig dette her er... Men må kanskje bare leve etter mottoet: just do it.... 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke moro når vekta går feil vei nei. Men kan jo hende det er mye væske også, som forsvinner fort når du kommer i gang? 
Vekta mi viste 73,3 kg tidligere denne uka, så endelig et skritt i riktig retning. Søtt er definitivt min største svakhet og jeg sliter virkelig for å holde meg unna. Må bare samle all viljestyrke og holde meg unna en periode, da går det som oftest lettere. I startfasen kjøper jeg gjerne inn skyr ( de har fått mange gode varianter nå) og propud og lignende ting. Det tilfredsstiller søtsuget bra og jeg tror det er hakket bedre enn sjokolade, mindre kalorier iallefall. 
Håper du finner en form for aktivitet du kan drive med nå som foten er vond, ikke lett nå som alt av treningssenter er stengt. Jeg har fått til noen korte joggeturer i det siste. Formen og kondisen er helt rævva, så det kan jo bare bli bedre. Har ambisjoner om litt styrketrening også, men det sliter jeg virkelig med å finne motivasjon til å gjøre på egenhånd. Liker jo best timer på treningssenteret. Ellers håper jeg virkelig været bedrer seg snart. Det har snødd hver dag i en uke nå, og det hjelper ikke akkurat på treningsmotivasjonen.

God 17.mai. Blir rart med hjemmefeiring alene.... ikke noe som er normalt i disse tider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt 72,3 kg. Joda, det går da rette veien for tiden. 😊 Går bedre med treningen også, ikke fullt så tungt å jogge i dag. Ble 5 km ute sammen med hunden. Litt godt med litt drahjelp opp bakkene. 😂  Syns det går bedre å holde seg unna søtsaker også, den konstante trangen har blitt noe mindre. Det er en lettelse, hater å være så innmari avhengig av det søte. Enn om man bare kunne ha kost seg med noe godt en gang i blant uten at man vekker til live det forferdelige suget etter mer og mer og mer....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Heisann på veldig lenge. Snupsipups er du noenganger her og hvordan går det med deg?? Jeg har det bra, men vekta er ikke bra... 😞 Har blitt alt for mye god mat og stillesitting denne våren og sommeren. Jeg tenkte ta grep nå!! Bare et lite hei for å "sonde terrenget" her inne... Så håper jeg vi snakkes! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg bør vel snart begynne å henge litt her inne jeg også. Har fortsatt ferie, så tenkte å begynne et nytt og bedre liv fra neste uke når hverdagen starter. Har blitt alt for mye kos og utskeielser både gjennom Korona våren og sommer og ferie. Så klærne har uten tvil blitt trangere hos meg også. Skal ta en status sjekk på mandag, da har jeg noen dager å manne meg opp på. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Hyggelig å høre livstegn fra deg snupsipups! Jeg vet ærlig talt ikke hva vekta står på nå, men tipper en slik 75-76 kg... Men henger meg på statussjekk på mandag så tar vi det derifra!! 👍😀 Håper du har hatt og har en flott sommer!! Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei. Ukene bare flyger av sted... Og plutselig har det blitt september! Jeg har er vurdert å melde meg på nettkurs, men har funnet ut at det er alt for dyrt for vår økonomi og jeg vet jo etter tidligere kurs hva det går ut på. Men nå har jeg lyst til å ta tak i vekta, og håper å komme meg ned mot 70 kilo i løpet av høsten. Men et steg om gangen. Jeg veier nå ca 76 kilo og trives ikke helt med det.. Og mest av alt vil jeg ikke gå ytterligere opp.. Jeg skal finne frem gamle kursbøker og målbånd. Og så begynner jeg i morgen. Tenker å registrere all mat fra i morgen av.

Hvordan går det med deg snupsipups og evt andre som er innom her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei

Ja ukene går, og jeg har fremdeles ikke kommet i gang. 😩 Alt for høyt sukkerinntak kombinert med for lite trening gjør at vekta bare går feil vei. Veier rundt 77 kg nå, og trives ikke her jeg heller. Tror noe av det kan være væske i kroppen, men blir jo ikke kvitt den heller når jeg ikke greier å komme i gang. Blæh... 

Er så innstilt i hodet på å bli mindre igjen og ser hele tiden for meg at klærne snart skal sitte penere, men det der forferdelige søtsuget vil ikke gi seg. Og jeg lar meg lure, hver gang. Fatter ikke hva som gjør at det noen ganger går så fint å komme i gang, men andre ganger er helt umulig... Jeg har jobbet veldig mye i det siste og det hjelper nok ikke. Men fra neste uke av tror jeg det skal bli mer normalt. Til gjengjeld skal jeg reise bort på kosetur den helgen, det hjelper sikkert på vekten. 😅

Målet er iallefall klart, jeg vil ned under 70 kg igjen. Og hvordan jeg skal gjøre det vet jeg også. Jeg må bare finne ut av hvordan jeg skal få mobilisert nok viljestyrke til å komme i gang igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...