Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Ja, ny uke nye muligheter! :D

Jeg har som vanlig spist restene fra helga idag. Men nå er det stopp. Jeg tenkte over det da jeg var på trening i kveld. Jeg ser jo ikke resultater av treningen hvis jeg ikke klarer i styre inntaket. Nå har jeg prøvd å holde meg til 1 dag med godterier, og det sklir ut til 3 hver uke. Så nå går jeg cold turkey. Målet er 4 uker uten sjokolade. I første omgang konsentrerer jeg meg om denne uka. Jeg skal så langt det lar seg gjøre unngå sukker generelt. jeg skal kunne spise yoghurt og ketchup, men ikke sjokolade, godterier, is, boller og kaker osv. SUKKERSTOPP!!!

Jeg har smakt på julesnopet nå i helga, men nå skal jeg holde meg til det faktisk er jul. Og det er det ikke før 23. desember! Basta.

Nå må jeg bevise for meg selv at jeg ikke bare farer med tomt prat. Dette skal jeg klare!

Blir du med på dette Snupsipups? Skal vi ta makta over sukkeret?! :)

Denne uka skal jeg rapportere inn hver dag. Antall kalorier, trimpoeng, gram sjokolade. I dag ser ikke så bra ut. Middagen ble veldig liten og jeg har ikke spist nok frukt og grønt. Det kan være vanskelig å presse inn middagen mellom jobb og trening. Det må jeg bli flinkere på.

 

mandag: 1350kcal, 3,3 tp, 40g sjokolade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' ny uke nye muligheter! :D

. Så nå går jeg cold turkey. Målet er 4 uker uten sjokolade. I første omgang konsentrerer jeg meg om denne uka. Jeg skal så langt det lar seg gjøre unngå sukker generelt. jeg skal kunne spise yoghurt og ketchup, men ikke sjokolade, godterier, is, boller og kaker osv. SUKKERSTOPP!!!

[/quote']

 

Så artig å lese at du virkelig tar tak i utfordringen !! Jeg heier på deg :)

 

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg absolutt på den sukkerstoppen. :) Skal jeg komme noen vei må jeg bare skjerpe meg. Og null sukker er egentlig lettere enn litt sukker. Og jeg må bli flinkere til å registrere inntaket igjen. Jeg er litt for flink til å la være å registrere inntaket når jeg vet det har gått galt...

Har egentlig starta dagen bra i dag med en deilig treningsøkt. Nå blir det snart lunsj og om en liten stund seinvakt. Satser på at denne dagen skal gå bra. Nå er forresten huset tomt for sukkervarer også, så da blir det sååå mye lettere å lykkes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Dette skal vi klare! :D

Så langt idag har jeg spist havregrøt til frokost og salat til lunsj. Har cherrytomater på kontorpulten :) det er en travel dag, så det blir mikromiddag på meg idag. Men har kjøpt fullkornspai med kylling og grønnsaker, og den er 370kcal, så dette skal gå bra. Så må jeg bare huske yoghurt/Skyr og knekkebrød til mellommåltid og kveldsmat... Det funker jo, jeg vet jo det. Når jeg bare spiser nok av det jeg skal ha, så blir ikke sukkersuget så stort.

 

takk for utfordring og heiarop storesøster! Jeg måtte bare tenke litt på den der utfordringen før den glei inn.... :) Sånn er det med storesøstre! De har ofte gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempevanskelig! Jeg blir sur og får vondt i hodet av det. Skikkelig junkie!! Jeg har også kompensert med ekstra mat, da spesielt pasta. Både i går og idag. Men det får heller være denne uka, neste uke er vi forhåpentligvis sukkerfrie! :)

Men 40g tørr pasta, det er ikke mye gitt... Ble nesten dobbel porsjon på meg idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips som funker for meg når søtsuget er som værst

 

- frukt biter med mager vanilje kesam

- ja yoghurt vanilje med eple biter og litt kanel

 

Så dette har jeg alltid i huset :) jeg er så ille hekta at jeg ikke kan ha søtsaker i huset, det blir litt mer vanskelig å må dra ut for å kjøpe..

 

Lykke til med "kampen" mot søtsuget snupsipups og olga76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Gode tips, jeg skal kjøpe kesam og yoghurt.

Jeg har klart å holde meg unna sukker idag også. Hadde tenkt å trene, men jeg orket ikke. Får ta det igjen i morgen!

mandag: 1350kcal - 3,3 tp - 40 gram sjokolade

tirsdag: 1685kcal - 1,3 tp - 0 gram sjokolade

onsdag: 1530kcal - 0 tp - 0 gram sjokolade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaidMyDues

Når jeg sitter og leser alle innleggene her om søtsug og sjokoladehunger osv osv, så må jeg bare si at jeg kjenner meg såååååå godt igjen!

Det er utrolig vanskelig å holde seg borte fra alt det "gode".

Det var mange gode råd her, og masse tips til hva man kan "bruke" i stedet for alt det man ikke skal ha i seg. Personlig er jeg en stor tilhenger av Kaffe Latte. Det høres jo litt teit ut, for mange forbinder latte med noe som inneholder masse kalorier. MEN, jeg lager den "bar", altså kun med espresso og melk - som jeg tar fra dagens melkerasjon. Ønsker jeg litt søtt i så plopper jeg oppi en sukett eller to. Vips, så kan jeg sette meg ned og kose meg med noe jeg synes er godt.

 

Lykke til - til - til - til oss alle sammen i kampen mot sukkeruhyret! :) We're gonna beat the hell out of it!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange gode råd her' date=' og masse tips til hva man kan "bruke" i stedet for alt det man ikke skal ha i seg. Personlig er jeg en stor tilhenger av Kaffe Latte. Det høres jo litt teit ut, for mange forbinder latte med noe som inneholder masse kalorier. MEN, jeg lager den "bar", altså kun med espresso og melk - som jeg tar fra dagens melkerasjon. Ønsker jeg litt søtt i så plopper jeg oppi en sukett eller to. Vips, så kan jeg sette meg ned og kose meg med noe jeg synes er godt.

 

Lykke til - til - til - til oss alle sammen i kampen mot sukkeruhyret! :) We're gonna beat the hell out of it!!![/quote']

 

Akkurat som jeg skulle skrevet det selv :) Jeg bruker også kaffe Latte som kos, og det hjelper helt klart mot søtsug. Selv foretrekker jeg den uten noe søtt, og da er den som du sier, slett ikke så ille.

 

Skal teste ut noen av tipsene til storesøster også. Selv spiser jeg ofte frosne bær med vaniljekesam, veldig godt det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kaffe latte er et bra kose-alternativ. Te også. det finnes mye frukte med søte og friske smaker. Jeg liker veldig godt dne der jordbær/vanilje-teen i merket London. De selger den på helskost, så den er litt dyr. Men veldig god.

I dag har jeg veid meg, og jeg veier nå 73,2. Så nå blir den store jobben å holde på dette gjennom helga, og ikke gå opp igjen. Det skal jeg klare gjennom fortsatt sukkerstopp, trening, sunn mat, regelmessige måltider og kontrollerte middagsporsjoner.

mandag: 1350kcal - 3,3 tp - 40 gram sjokolade

tirsdag: 1685kcal - 1,3 tp - 0 gram sjokolade

onsdag: 1530kcal - 0 tp - 0 gram sjokolade

torsdag: 1560kcal - 1,5 tp - 0 gram sjokolade

 

Ha en fin fredag! Styr unna kaker oa på fredagskaffen rundt omkring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag jenter .. Ukene går bare såå fort frem mot jul, og merkelig nok så går det faktisk veldig bra med maten !!

Blir vel 8 trimpoeng i uka her, strever litt med å finne motivasjon til å få flere.. men er fornøyd med det jeg får til :)

 

Reiser på hytta i helga og utesko og uteklær er pakket med. Det skal bli noen laange gåturer i helga ja, håper det gir seg med det grå triste regnværet her i trøndelag.. Og som vanlig kommer jeg til å bruke frimerkene mine på litt ekstra gode middager og rødvin.

 

Håper dere får en fin helg jenter, ta kontroll over sukker suget og gjør de riktige valgene :)

 

Fredags klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lørdag kveld og jeg har foreløpig seiret mot sukkeret! :)

Gårsdagen var det julebord, så jeg spiste allikevel mye kaloririk mat, men holdt meg unna det søte. Kun frukt! HURRA!!

Og i kveld spiser jeg mango med Kesam. mmmmmmm veldig godt! Takk for tips :) de hadde ikke mager vaniljekesam på nærbutikken, men den vanlige er ikke så fet den heller. Tok det på melkekvoten.

Gårsdagens inntak blir sånn ca. Har prøvd å kompensere litt idag, men jeg vet ikke om det vil fungere. Vi får se! Seier uansett med en lørdag uten sjokolade o.a

 

mandag: 1350kcal - 3,3 tp - 40 gram sjokolade

tirsdag: 1685kcal - 1,3 tp - 0 gram sjokolade

onsdag: 1530kcal - 0 tp - 0 gram sjokolade

torsdag: 1560kcal - 1,5 tp - 0 gram sjokolade

fredag: 2570kcal - 0 tp - 0 gram sjokolade

lørdag: 1225kcal - 0 tp - 0 gram sjokolade (hurra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag: 1350kcal - 3,3 tp - 40 gram sjokolade

tirsdag: 1685kcal - 1,3 tp - 0 gram sjokolade

onsdag: 1530kcal - 0 tp - 0 gram sjokolade

torsdag: 1560kcal - 1,5 tp - 0 gram sjokolade

fredag: 2570kcal - 0 tp - 0 gram sjokolade

lørdag: 1225kcal - 0 tp - 0 gram sjokolade

søndag: 1450kcal - 2,7tp - 0 gram sjokolade

 

Da ser uka mi slik ut. så får vi se i morgen om det har hatt en hensikt å spise så lite sjokolade! :) Litt ujevnt inntak fra dag til dag, men ca 1600 i gjennomsnitt. Jeg håper det har fungert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag: 1350kcal - 3' date='3 tp - 40 gram sjokolade

tirsdag: 1685kcal - 1,3 tp - 0 gram sjokolade

onsdag: 1530kcal - 0 tp - 0 gram sjokolade

torsdag: 1560kcal - 1,5 tp - 0 gram sjokolade

fredag: 2570kcal - 0 tp - 0 gram sjokolade

lørdag: 1225kcal - 0 tp - 0 gram sjokolade

søndag: 1450kcal - 2,7tp - 0 gram sjokolade

 

Da ser uka mi slik ut. så får vi se i morgen om det har hatt en hensikt å spise så lite sjokolade! :) Litt ujevnt inntak fra dag til dag, men ca 1600 i gjennomsnitt. Jeg håper det har fungert.[/quote']

 

Så bra jobbet Olga76, her var det lite søtt ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vekta ikke rikket seg mere en minus 100 gram... Forstår ikke helt hvorfor, har spist ca 1500 kcal i gjennomsnitt og har 8 trimpoeng..

Men har jo i løpet av to uker gått ned 1,1 kilo da og har totalt gått ned 8 cm i midjen :)

 

Motivasjonen er på topp, for jeg har innsett at dette tar uansett TID, og så lenge jeg vet jeg har gjort alt riktig, så løsner det nok. Jeg skal prøve å få til litt flere trimpoeng uka her, det blir puls step etter jobb i dag!!

 

Hvordan går det med dere jenter ? Ser det går bra med olga72 og sukkerkampen :) Enn du snupsipups? Og soleie68, lenge siden vi har hørt noe fra deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har funket med sukkerstopp! :) 1 sukkerfri uke idag, og vekta viser ned 800 gram. Endelig klarte jeg å fullføre!

Veldig god følelse. Så nå er det bare å fortsette!

Jeg sliter litt med å få i meg nok kalorier nå, så det må jeg jobbe videre med.

 

100gram Storesøster, det er bedre enn ingenting! Og som du sier, så har du jo gått ned 1,1kg på 2 uker, og det er veldig bra. Da jeg gikk på kurs i fjor, stoppet vekta opp for så å gjøre et langt hopp ned. Kroppene våre fungerer så forskjellig. Så bare fortsett med det du gjør, så går du nok ned igjen. Jeg synes 8tp også er bra. Jeg har et mål om 10 i uka, men sjelden jeg får det til. Skal prøve igjen denne uka :)

 

 

weight.png

[/url]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer olga og storesøster med kjempe bra innsats. :) Jeg må bare innrømme at jeg ikke henger helt med for tiden. Fikk meg fast 100 % stilling på fredag og har brukt det meste av helgen til å feire, dvs kake, vin, snacks og godis. Der og da syntes jeg virkelig at jeg fortjente det.... nå i ettertid har jeg bare dårlig samvittighet og jeg føler meg mer fet og pløsen enn noensinne. Og selv om jeg føler det sånn, kjenner jeg at motivasjonen ikke er med meg. Tenker stadig på adventstiden og alt det gode som bruker å følge med den. Hadde det akkurat sånn på samme tid i fjor også, og bestemte meg da for å ta meg en pause, og endte med å legge på meg mange kilo. Hvilken taktikk skal jeg velge i år da tro? Så lite motivert som jeg er nå bør jeg vel egentlig være fornøyd med å ikke gå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen, ny dag nye muligheter :)

 

Jeg skreiv vel i går at det ikke gikk så bra med livsstilen for tiden. Glemte å nevne at det bare er maten det går dårlig med, men treningen går supert :) Har greid å fått inn en del styrketrening også, så på det området går alt etter planen. Så nå gjelder det bare å få mer kontroll over maten.... Vet jeg kan hvis jeg bare vil, og en side av meg vil virkelig. Men den andre av meg er veldig glad i det som kan puttes i munnen, og den siden er mye sterkere.... foreløbig. Må bare finne en måte å få trent den siden av meg som vil bli slank, slik at den blir sterkest. Trening har jeg jo blitt god på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen' date=' ny dag nye muligheter :)

 

Jeg skreiv vel i går at det ikke gikk så bra med livsstilen for tiden. Glemte å nevne at det bare er maten det går dårlig med, men treningen går supert :) Har greid å fått inn en del styrketrening også, så på det området går alt etter planen. Så nå gjelder det bare å få mer kontroll over maten.... Vet jeg kan hvis jeg bare vil, og en side av meg vil virkelig. Men den andre av meg er veldig glad i det som kan puttes i munnen, og den siden er mye sterkere.... foreløbig. Må bare finne en måte å få trent den siden av meg som vil bli slank, slik at den blir sterkest. Trening har jeg jo blitt god på :)[/quote']

 

Så flott at treninga går supert, det er jo en viktig faktor for en endret livstil :)

Håper du finner motivasjon til å bestemme deg for hva du skal putte i munnen, kanskje ett mål er å holde dagen vekt til over nyåret og starte da?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Hallo igjen' date=' ny dag nye muligheter :)

 

Jeg skreiv vel i går at det ikke gikk så bra med livsstilen for tiden. Glemte å nevne at det bare er maten det går dårlig med, men treningen går supert :) Har greid å fått inn en del styrketrening også, så på det området går alt etter planen. Så nå gjelder det bare å få mer kontroll over maten.... Vet jeg kan hvis jeg bare vil, og en side av meg vil virkelig. Men den andre av meg er veldig glad i det som kan puttes i munnen, og den siden er mye sterkere.... foreløbig. Må bare finne en måte å få trent den siden av meg som vil bli slank, slik at den blir sterkest. Trening har jeg jo blitt god på :)[/quote']

 

 

Jeg vet jeg har sagt dette før mange ganger uten å holde meg til den smale sti selv, men skriv dagbok snuppa. da får du så god oversikt! Og om du lager en plan for hva du kan spise hver dag, så vet du hva du kan glede deg til gjennom dagen :)

 

Jeg er på tredje dagen med registrering nå, etter et år med motbør, og det går over all forventning!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...