Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Ny høst, nytt forsøk. Har tenkt mye frem og tilbake de siste dagene på om jeg skulle starte en ny tråd enda en gang. De forrige trådene mine har dødd ut når motivasjonen min har blitt borte. Og det har skjedd gang på gang :( Har et veldig sterkt ønske om å bli slank og sprek, men har en tendens til å "glemme" det i lange perioder av gangen. Denne sommern ble en typisk sånn periode der jeg "glemte" det fullstendig...

Men nå er det høst og husken min er tilbake for fult. Kiloene også, og nå skal de bort - nok en gang...

Har egentlig forsøkt å komme i gang i flere uker nå, men har ikke greid å komme skikkelig i gang enda. Der for har jeg bestemt meg for å ta dette i tre steg:

 

Steg 1 - komme i gang med treningen

Steg 2 - kutte ut sukker

Steg 3 - kutte ned på antall kalorier til 1600 om dagen

 

Steg 1 er jeg godt i gang med, er inne i min tredje uke med trening nå.

Steg 2 er virkelig det tøffeste for min del og det er det jeg har slitt mest. Har greid 2 dager uten sukker nå, så jeg er jo et lite skritt på veien der også. Men tørr ikke å si sikkert om jeg har greid dette før om 1-2 uker for det er den første tiden som er den kritiske.

Steg 3 starter jeg på når jeg tørr å stole på at steg 2 er i boks. Venter med å begynne veiing frem til steg 3 er i gang. Vil jo uansett ikke få den helt store fremgangen før steg 3 er i gang, og da er veiing lite motiverende.

 

Sånn da har jeg noe å jobbe med. Så håper jeg på at noen vil komme innom tråden og legge igjen noen oppmuntrende ord til meg, for da blir veien så mye koseligere :) Tar imot både rosende ord og skjenneprekener når det trengs :P

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er laget, og det er et godt steg på veien!

Jeg stikker gjerne innom for å rose deg jeg. Jeg er ikke så himla god på skjenneprekner, men jeg skal trene på det også :P

 

Tenk positive tanker - og det positive gror!

 

Lykke til med både steg 1, 2 og 3.

 

Jeg heier på DEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsen etter en treningsøkt er magisk :P

 

Så sant ikke min mann skal bort i dag, noe jeg ikke tror, skal jeg ut på tur! I dag skinner endelig solen igjen, og det er så fristende når jeg nå sitter på kontoret å kikker ut på alle høstens flotte farger :(

 

Ha en flott dag spreke jente! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var som jeg skulle skrevet det selv snupsipups, så da må jeg bare henge meg på! Jeg gikk ned i fjor høst, men det har kommet på igjen, + litt ekstra. Jeg har trent i noen uker nå, men det er ikke nok til vektnedgang. Har begynt å registrere mat og holde meg rundt 1600kcal denne uka her. 2,5 dag fullført så langt :P

La oss holde sammen så blir det lettere! I fjor gikk jeg på kurs, men jeg vil ikke bruke penger på det nå. Jeg vet jo hva som skal til. Men samhold er bra, så jeg håper vi kan oppmuntre hverandre her inne! Jeg registrerer også treningen min i tråden Mosjonsutfordringen under Trim og trening.

Lykke til med sukkerkuttet! Selv er jeg sjokoholiker, så jeg vet hvor vanskelig det er. Men det går lettere etterhvert! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at så mange har tatt veien inn hit, nå var det virkelig moro å logge på. :P

 

Håper du får mulighet til å komme deg på tur i dag flyaway, deilig det når det er så flott vær. Her er det også kjempeflott høstvær, så jeg skjønner godt du lengter ut. Jeg skal bli med den ene sønnen min på fotball i ettermiddag, så ettermiddagen blir å tilbringes ute i dag.

 

Ja trening er rett og slett berusende Henna, og spesielt hvis det er en stund siden sist. Da skjønner man rett og slett ikke hvorfor man har holdt seg unna.

 

Høres ut som vi har samme plan olga76, 1600 kcal, trening og sjokokutt. Og det blir nok mye lettere om vi følger hverandre. Da vet vi at det er en annen der ute som forventer noe av oss og man må liksom gjøre en ekstra innsats og tenke seg om en ekstra gang før man gir opp.

 

Kjenner jeg ble mer motivert jeg nå, takk alle sammen for at dere er der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snupsipups :( Jeg iverksatte min plan i sommer - også 1600 kalorier, trening og et minimum av sukker. Har tidligere spist mengder av sukker hver dag, men fra første dag har det gått over all forventning. Med regelmessige måltider er søtsuget så og si borte, men jeg koser meg med litt på lørdagene - for å øve meg på at litt er nok!

 

Ja, ikke noe er som en god treningsøkt. Hadde det bare vært flere timer i døgnet...

 

Lykke til med ny fin tråd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

ja, jeg kjenner meg igjen snupsipups. Jeg har vært innom her mange ganger - og klarer meg fint, og går alltid ned så lenge jeg følger opplegget 100%. Problemet mitt er at jeg etter en stund når jeg har vært "flink" blir så fornøyd med meg selv, at jeg begynner å belønne meg selv.......selv om jeg er langt unna målet mitt.

 

Men, nå er jeg motivert for å ta tak - og blir glad om det er noen jeg kan ta følge med :-) Jeg trenger å gå ned 10 kilo. Det er mitt store mål!

 

Får ikke trent akkurat nå, er nylig blitt operert i foten min, og skal gå med gips til november. Men, på den annen side - klarer ikke å lage mat selv engang, og har en veldig sunn og flink mann, så jeg regner med å spare en del kalorier bare på at jeg ikke har fri tilgang på kjøleskapet selv. Ikke kan jeg kjøpe meg sjokolade på butikken heller :-)

 

Lykke til alle sammen - hadde vært veldig fint om du klarer å få denne tråden til å bli skikkelig lang - og at vi er mange som følger deg på veien :-)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til fendi og soleie68 :)

 

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver soleie. Det går kjempebra så lenge man følger opplegget, men etterhvert så går det så bra at man tror at dette går av seg selv og begynner å slappe av. Og før en vet ordet av det har man mistet kontrollen og tapt kampen.... hmmm den der skal jeg jammen prøve å huske på når jeg er godt i gang og tror at alt går av seg selv.

 

Jeg blir kjempeglad om du vil følge meg på veien, jo flere vi er jo mer motiverende er det å fortsette. Syns forresten du er kjempeflink som greier å se den positive siden av ting, fortsett sånn :)

 

Kjempefint å høre at det har gått så fint med deg fendi. Det viser at dette opplegget virker. Blir så motivert av å høre at det går bra for andre. Da vet jeg at det er håp for meg også. Legg gjerne igjen en kommentar om hvordan det går med deg videre også.

 

Nå har jeg forresten greid tre hele dager uten sukker, og er i gang med dag 4. Alt bra så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - jeg er nok veldig flink til å bli fornøyd og glad over en liten vektnedgang....godt å høre at det er flere som har det på sammen måte :-) Det er vel best å fokusere på det endelige målet - men jeg vet jo at selv da må det ikke feires med mat! Da går det jo rett vest igjen. Vi får finne på noen gode, fine premier for oss selv som vi kan feire med. En real shoppingtur f.eks., og handle inn et fint antrekk i en størrelse som akkurat nå er en fin drøm :-)

 

Veide meg i dag (med min lille gips) så jeg starter på ny giv i dag - men skal ha vanlig GR veiedag på mandager fremover. Jeg liker greia med å registrere alt jeg spiser, så nå skal jeg følge opplegget slavisk. Skal og slutte å spise sukkerholdige matvarer - merker rett og slett at kroppen har det bedre uten.

 

Jeg skal og være flink til å benytte meg av forumet - og er veldig glad for å få slankevenner! Jeg liker ikke å snakke om slanking med familie og venner, så det er så godt å "snakke" med likesinnede her.

 

Er forresten 43 år, mamma til 3 barn, har en kjekk mann og en hund. Jobber fullt, så egentlig nyter jeg dagene nå i fred og ro i godstolen, hvor jeg nå nå sitte noen uker. Barna er såpass store at de kan hjelpe meg med både støvsuging og litt matlaging, så dette skal nok gå greit. Min største utfordring nå er å finne ut hvordan jeg skal få meg en kopp te....gjør så vondt i foten når jeg flytter på meg, og tebæring med krykker har jeg ikke helt funnet ut av :-) Kommer vel på en lur ide snart..

 

Vekt nå: 78,3

Mål: 68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som mål å veie meg på mandag jeg. Skal bruke resten av uka på sukkeravvenning, og så blir det oppstart av redusert matmengde (1600 kcal) fra mandag av. Vil ikke veie meg før siden jeg ikke har begynt å kutte ned på mat og derfor ikke vil få noen fremgang på vekten før jeg har startet med det.

 

Har forresten vært på shopping i dag jeg. Åpna en ny butikk i nærheten av oss i dag med mange flotte åpningstilbud. Så da ble det 4 nye gensere til en billig penge. Kjøpte store lange gensere som skjuler en del :) Det er jo uansett godt nå utover høsten og i vinter det.

 

Jeg er 37 år, gift og har også 3 barn, 3 gutter. Minsten er bare 3 år, så jeg har da fortsatt en del å henge fingrene i. Gleder meg forresten til mine barn begynner å hjelpe til mer hjemme. :) Jobber helstilling med turnus, så har fri i dag, og skal jobbe til helgen.

 

Angående te, hva med å ha vannkoker og teposer stående på et lite bord ved siden av deg? Da blir det lettvint å få laget te. Men spørs om det blir desto mer dorenning, for te er vel litt vanndrivende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største utfordringen kommer nok på lørdagen, når smågodt skåla kommer på bordet.... :/

Til daglig er problemet at jeg får et voldsomt søtsug på kveldstid. Vet jeg at vi har noe godt liggende greier jeg ikke å la det være. Har vi ikke gotteri, kake eller kjeks går det i nugatti, kakao eller andre søte ting. Heldigvis bor vi et stykke fra butikken så det er sjelden det er så ille at jeg kjører på butikken for å kjøpe godis. Etter sukkerinntaket bli jeg alltid trøtt og daff i kroppen. Og når jeg legger meg har jeg dårlig samvittighet og tenker at i morgen skal jeg skjerpe meg. Men det går ofte alt for mange dager før jeg greier å ta tak å skjerpe meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke at jeg er den rette til å komme med råd....men når det gjelder godis med sukker i så har jeg klart å være "flink".

Det må sies at det nok også kommer av at den ene sønnen vår har vært helt ram og uten grenser på godsaker. Så for mest å hjelpe han - han blir skikkelig jo-jo i humøret, og vanskelig på så mange måter av sukker. Mest av alt får han det vondt selv, for han liker jo ikke å bli så sur og grinete.

Så nugatti, oboy og kaker er det svært sjelden vi har. Lager og veldig sjelden hvetebakst, vafler etc. Men, vi koser oss med varme rundstykker til frokost i helgene, gode middager, og på lørdager er det potetgull og ting med salt.

Dette hørtes veldig strengt ut, det er det egentlig ikke - for det er jo veldig ofte det dukker opp "anledninger" i form av bursdager og besøk etc.

Det har hjulpet meg her hjemme - at det rett og slett ikke finnes fristelser på sukkerfronten i skapet. Vil jo og så gjerne at barna skal ha et godt kosthold, så da hjelper det dem og at det rett og slett ikke er "hverdags-godis" her.

 

Så kanskje du skal være streng (flink?) og fjerne alt som frister..? Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel kanskje bli flinkere til å ikke ha sånt liggende ja. Bruker egentlig ikke å ha snop liggende til hverdags, men noe sniker seg inn allikevel. For eksempel når noe er på tilbud så kjøper jeg inn ekstra for å spare penger - tror jeg. Det ender jo ofte med at jeg bare skal smake litt og spare resten til helgen. Men jammen er det lett å bare smake litt til og litt til og plutselig er det tomt før en vet ordet av det.

Har også en pappa som er så snill å ta med seg masse godt til gutta hver gang han kommer. Restene blir jo liggende igjen til meg. Og så er det mannen da som kjøper inn nugatti, peanøttsmør og syltetøy fordi han liker å spise det selv.... (han har slett ikke godt av det han heller, magen hans er større enn min, men det må han vel finne ut av selv). Men alt det der er jo igrunnen dårlige unnskyldninger, det er jo ingen som tvinger meg til å spise noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer du til å klare :-) Tross alt så handler vel slanking tross alt om å lære seg å spise med måtehold - hele livet, også etter at målet er nådd. Så fristelser må man jo lære seg å leve med, uansett hva fristelsen er.

 

Hvordan går det med Steg 2? Hva liker du å trene?

 

Jeg har likt å jogge, men pga. smerteri foten har jeg ikke løpt noe særlig det siste året. Har brukt det som unnsyldning, så jeg har heller ikke dratt for å svømme, syklet eller andre ting jeg helt sikkert kunne klart. Har aldri følt meg dvaskere i kroppen!

Så når foten er bra igjen, har jeg planer om å virkelig begynne å trene - drømmer om å bli fastere i fisken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steg 2 går bra så langt, kjenner egentlig at det hadde vært veldig godt med noe søtt akkurat nå, men skal greie å la det være.

 

Jeg liker også jogging, men jeg har heller ikke kunnet jogge de siste månedene pga en betennelse i foten. Og jeg har vært veldig flink til å bruke det som unnskyldning jeg også. Ellers syns jeg det er artig å være med på timer på treningssenter: spinning, step, corebar, zumba. Vet jeg absolutt burde trent mer styrke, men det syns jeg rett og slett er gørrkjedelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bretter opp armene og forbereder meg på en lang dag. Først trening, så rett hjem å dusje og spise litt. Etterpå blir det kurs, og til slutt senvakt. Må nok pakke med meg masse sunn mat.

Er litt spent på hvordan dagen blir, for nesen renner og hodet verker. Får vel hive innpå med litt paracet og nesespray, det pleier å funke.

 

Ellers er jeg i gang med sukkerfri dag nr 5, alt bra så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fem dager uten sukker :-)! Du er flink!

Så flink du er som kommer deg på trening før du skal både på kurs og jobb!

 

Veldig uvant for meg dette her....sitte helt stille i en stol. Er vant til å være i aktivitet hele dagen. Det gjør veldig vondt i operasjonssåret når jeg beveger meg, så jeg kommer meg fort tilbake til stolen min når jeg prøver meg på en tur i huset..

 

Lykke til med dagen din, og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Det står respekt av drivet ditt nå snupsipups. Pass bare på nå da at når du skal "kose" deg med noe som ikke er slankemat, at du bestemmer deg på forhånd hva og hvor mye du skal kose deg med.

 

Synes det er godt å se at du trener så mye. det gir sånn velbehag!

 

Og et lite tips fra meg sånn som jeg stod på i fjor og gikk ned brukbart mye: Det er bedre å ta seg en liten bit mørk sjokolade og nyte den lenge enn å kjenne på at man hele tiden har lyst på noe man ikke får :) Det kalles den gyldne middelveg :)

 

Heier på deg!¨

 

God klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen i dag gikk bra til tross for forkjølelse, syns jeg hadde mye å gi. Men etter noen timer kom straffen. Feber, frostrier og svettetokter. Blei ei tung arbeidsøkt i dag. Tenkte på å dra hjem, men det var så mye å gjøre at jeg hadde ikke samvittighet til å la de andre i stikken. De andre så hvordan jeg hadde det så de har leid inn en annen for meg i morgen. Så da blir det godstolen, varm te, paracet og en haug med kleenex på meg i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

 

Lørdagen er her og til for ukens ildprøve. Har planlagt å kose meg med kesam og bær isteden for smågodt. Kjempegodt det også, men mye sunnere :) Til kveldskos blir det pitapizza med fullkorspita og magrere fyll for min del. Ungene skal få lage sine egne, de liker å kokkelere litt så det blir nok gøy.

 

Ellers har dagen vært rolig, må sørge for å bli frisk igjen fort, så jeg kan trene mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du ble dårlig, håper at du kommer deg raskt tilbake i fin form :-)

 

Ja, lørdag er lørdag.....ikke så lett å stå i mot når familiens godteri kommer på bordet. Klarte å begrense meg til en håndfull potetgull i går, og litt rødvin. Det er jo ikke mye, men allikevel så er det "ekstra-kalorier" som jeg kaller dem, som må føres opp.

 

Første veiedag i morgen - regner ikke med å ha redusert noe særlig, har jo akkurat startet! Men, er såååååå glad for å være i gang - og VIL klare det denne gangen. Helt i mål :-)

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...